1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    261
    22-10-2008

    up!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. #17
    Meerdere gebruikers.

    Reacties
    782
    01-12-2008

    Upp
    Je bent weer terug,
    » Miss you, 1806'09

    I'm not afraid to stay alone, if allah is by my side (ll')


  3. #18
    'H!S BUTTERFLY' ♥

    Reacties
    2.552
    27-09-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Happy happy happy!
    I am so happy happy happy!

    Your message on msn makes my day more wonderfull!

    Thanks babe!

    'My hubby,

    'Marry someone who will promise to make you up for Fadjr'


  4. #19
    Alhamdoulilah.

    Reacties
    569
    01-10-2009

    Superrrrrrrrrrrrrr, je bent er weer. Ben benieuwd naar je verhaal!


  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    11.599
    25-05-2008

    wij willen meer!

  6. #21
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Oh wat leuk! Jullie zijn er allemaal weer.

    Alhoewel ik er nog een paar mis natuurlijk.

    Welkom dames, bedankt voor jullie lieve woorden, ik hoop niet dat ik jullie zal teleurstellen en dat jullie het een fijn en leuk verhaal zullen vinden.

    Ik plaats zo hoofdstuk 1.1.

    Dikke kus!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  7. #22
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Hoofdstuk 1.1

    Hoofdstuk 1.1

    Haar dochter was dolgelukkig met haar man, ja ze was gehoorzaam aan haar echtgenoot en hij bracht haar alles wat ze op materialistisch gebied nodig had. Zij woonde hier en hij daar in Europa, maar deze vrouw vond dat haar dochter niets te klagen had. Daarom zou ze haar ook nooit in bescherming nemen mocht ze met de keuze komen weg te gaan bij haar echtgenoot. Hoewel ik vond dat er van samenzijn ook niet echt sprake was, gezien ze amper tot niet bij elkaar woonde.
    Ik vond haar redenering krom. Hoe waarschijnlijk was het dat haar dochter zo gelukkig was doordat ze alles kreeg wat ze nodig had op materieel gebied? Ik bedoel, is het niet zo dat ze ook behoefte had aan liefde, troost en begrip? Zou ze niet meer verlangen naar zijn aandacht dan naar zijn bezittingen? Dat leek mij wel, maar hoe kun je in discussie gaan met een vrouw die haar mening had gebaseerd op ouderwetse normen en waarden. Dus ik knikte en deed alsof ik het met haar eens was, maar in werkelijkheid was ik dat duidelijk niet.

    Op den duur presteerde ik het ondanks de honger die ik voelde naar haar te blijven luisteren, maar tegelijkertijd ook om de mensen om me heen te observeren. Niet alleen keek ik naar de dames die op de dansvloer danste, waaronder mijn zusje Noor zich ook bevond. Ook merkte ik de blikken op, keurende blikken van oude vrouwen die opzoek waren naar schone maagden voor hun zonen. Ik zag hoe ze de volle dames overlieten aan hun keurende blik, ik stelde de dollartekens voor in hun ogen bij het ontdekken van een mooi meisje dat een paspoort in bezit had van een andere kleur dan groen. Ik zag de opgetrokken wenkbrauwen bij het zien van meiden die te aanwezig waren, en ik merkte hoe ze hun neus ophaalde bij het observeren van magere meisjes. Zij waren kritisch en hadden een belangrijk doel voor ogen; het binnenhalen van verse koopwaar dat alleen haar zoon verdiende.

    Ik schrok op uit mijn gedachtes toen het licht en de muziek uitvielen. Het werd meteen donker, maar door de verlichting van de lantaarnpalen buiten die op het terras schenen, was er geen reden tot paniek. Ik excuseerde me bij mijn buurvrouw en stond op om even plaats te nemen naast mijn moeder. Noor liep door naar achter om zich te voegen bij een groep feestende dames. Deze probeerde ondanks het uitvallen van de elektriciteit toch de boel gezellig te houden door op een trommel muziek te produceren en met mooie stemmen verschillende liedjes te zingen. Een mobiele telefoon fungeerde af en toe als muziekspeler. Toen ik niet veel later opmerkte dat Noor me riep om te dansen zodat ze me kon filmen stond ik met tegenzin op. Noor had de neiging om overal moment- of video-opnames van te maken. Ik voegde me in het midden van het gezelschap en danste op de muziek en het geklap van de dames. Ik danste niet lang en liet me snel vallen op een stoel naast die van Noor en ik merkte aan haar hoezeer ze genoot.

    Noor hield van bruiloften, van nieuwe mensen die ze daar leerde kennen. Ze hield ervan zich op te tutten voor een feestelijke gelegenheid en als ze de kans ervoor kreeg ook nog eens uitgebreid te dansen op verschillende dansnummers. Noor was spontaan en erg sociaal. Ze kon overal wel vrienden maken, en of ze nou verschilde in cultuur of geloof, Noor bezat een persoonlijkheid waarmee ze ieder ander met dezelfde respect behandelde. Op het gebied van uiterlijk was Noor een plaatje om te zien. Een tenger maar lang meisje met een brede mooie glimlach en lichte ogen. Ook haar lange lokken waren van lichte kleur. Ze hield ervan om foto’s te maken, maar van haarzelf vond je bijna geen beeldmateriaal. Ze bezat een goed hart en was een zorgzaam persoon. Noor was het zusje dat iedereen wenste te hebben.

    De jongeman viel me op toen ik om me heen keek en zag dat menige vrouwen zichzelf hadden bedekt met hun sjaals en of hoofddoeken. Ze hadden hem blijkbaar naar het terras gehaald om de elektriciteit te maken, maar hadden daar de vrouwelijke gasten niet van op de hoogte gesteld. Dit wist ik doordat ik enige vrouwen hoorde klagen over het binnenhalen van een man op een vrouwengelegenheid. Niet dat hij op de vrouwen leek te letten, hij leek alleen gericht op zijn werk om het licht weer aan te krijgen.

    Ik schrok van de armstoot die ik kreeg van mijn zusje. Ze stootte me bijna omver en vreemd keek ik haar aan. Ze wees naar zijn richting en ik schudde lachend met mijn hoofd.
    "Niet echt subtiel Noortje en ik had hem al gezien." Ze lachte lief en ik probeerde weer onopvallend naar hem te kijken.
    Hij had gespierde armen, een lang postuur, en een indrukwekkende uitstraling. Hij deed me aan iemand denken, maar ik kon er de vinger niet op leggen. Ik wendde mijn blik snel af en deed geen moeite er verder over na te denken.

    Mijn buik protesteerde opnieuw. Ik maakte het besluit om weg te gaan. Mijn moeder had me nu al gezien en anders zou Noor me wel dekken.
    "Wil jij ook wat eten?" Ik moest het twee keer in haar oor fluisteren voordat ze me hoorde en me met grote ogen aankeek.
    "Dit kun je niet maken Sarah, mam wordt boos als je de bruiloft verlaat." Ik haalde mijn schouders op.
    "Ik heb honger Noor, en mocht je het niet door hebben gehad, ik was te laat voor het eten vanmiddag. Wil jij echt niets?" Ze schudde haar hoofd als antwoord op mijn vraag.
    "Wees op tijd terug." Drukte ze me nog op het hart. Ik knikte en kneep in haar hand voordat ik opstond.
    Onopvallend probeerde ik het terras af te lopen. Ik rende de trap af en de hakken van mijn muiltjes lieten een korte echo achter in de trappenhal.

    "Je bewegingen zijn sierlijk, je uitstraling terughoudend.
    Grote amandelvormig ogen, maar toch heel warm en vertrouwd.
    Na zo een eerste ontmoeting, wil ik een kennismaking.
    Ik wil verdwalen in jouw blik, en me laten verleiden door jouw stem."
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  8. #23
    Daddy's little girl

    Reacties
    7.318
    06-07-2005

    Uppppp Super je bent begonnen met een nieuw verhaal! X

    Dad, your guiding hand on my shoulder will remain with me forever


  9. #24
    CrazyGirl

    Reacties
    6.131
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Mooi, de toevoeging aan het einde.

  10. #25
    Alhamdoulilah.

    Reacties
    569
    01-10-2009

    , wauwie.

    Ben benieuwd naar je volgende vervolg..

  11. #26
    'H!S BUTTERFLY' ♥

    Reacties
    2.552
    27-09-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Sommige schrijfsters blijf ik nu eenmaal volgen!
    Waaronder jij topschrijfster..

    'My hubby,

    'Marry someone who will promise to make you up for Fadjr'


  12. #27
    .............

    Reacties
    867
    11-01-2006

    Salam,

    Faatje je hebt me het beste kerst/nieuwjaarscadeau allertijden gegeven. Dank je voor het meedelen dat je een nieuw verhaal schrijft.
    Ik ben superblij dat ik weer kan genieten van je verhaal.

    Het eerste hoofdstuk ziet er veelbelovend uit dus ik kan de volgende vervolgjes alleen maar toejuichen.

    Upp!!!!
    xxx
    ...

  13. #28
    Alhamdollilah

    Reacties
    5.087
    12-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Ik ben er nu al dol op!

  14. #29
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Supperr;;

    Uppaaa!




    x

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    616
    02-11-2007

    FaatjeSidiAbid is Back!

    Wat we geven zullen we ontvangen en wat we anderen onthouden zal ons onthouden worden.