1. #1
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Arrow Beminde schaduw...




    Beminde schaduw...

    Laat me zijn schaduw beminnen om mijn lichaam te verwarmen.
    Laat me in gedachten bruggen bouwen om naar hem over te steken.
    Laat me zijn gezicht schetsen om mijn blik te bedriegen.
    Laat me zijn naam uitspreken om mijn lippen niet te doden.
    Laat me tranen om hem huilen om mijn ogen niet uit te laten drogen.
    Laat me naar hem tasten in het duister om mijn handen te bevredigen.
    Laat me zijn aanwezigheid ruiken om mijn neus te misleiden.
    Laat mijn verstand rusten en mijn hart bloeden...



    Hoofdstuk 1 Het begin van een bijzonder einde.
    Hoofdstuk 1.1
    Hoofdstuk 2 Het effect van liefde heb je zelf in de hand.
    Hoofdstuk 2.1
    Hoofdstuk 3 Tart niet met het lot.
    Hoofdstuk 3.1
    Hoofdstuk 4 Het complete beeld maakt de juiste indruk.
    Hoofdstuk 4.1
    Hoofdstuk 5 In je eentje maak je geen dromen waar.
    Hoofdstuk 5.1
    Hoofdstuk 5.2
    Hoofdstuk 6 De grootste verleidingen maken je niet gelukkig.
    Hoofdstuk 6.1
    Hoofdstuk 6.2
    Hoofdstuk 7 Onschuld maakt je nog niet rechtvaardig.
    Hoofdstuk 7.1
    Hoofdstuk 7.2
    Hoofdstuk 7.3
    Hoofdstuk 8 Onbezonnen liefde maakt schuld.
    Hoofdstuk 8.1
    Hoofdstuk 8.2
    Hoofdstuk 9 Verdrongen gedachtes keren zich tegen je.
    Hoofdstuk 9.1
    Hoofdstuk 9.2
    Hoofdstuk 10 Een uitweg zoeken is niet altijd een optie.
    Hoofdstuk 10.1
    Hoofdstuk 10.2
    Hoofdstuk 11 Gedwongen keuzes laten donkere sporen na.
    Hoofdstuk 11.1
    Hoofdstuk 11.2
    Hoofdstuk 12 Wanneer je denkt dat alles weer vlekkeloos verloopt.
    Hoofdstuk 12.1
    Hoofdstuk 12.2
    Hoofdstuk 12.3
    Hoofdstuk 13 Onmacht en de groei van onzekerheid.
    Hoofdstuk 13.1
    Hoofdstuk 13.2
    Hoofdstuk 14 Tijd is kostbaar.
    Hoofdstuk 14.1
    Hoofdstuk 14.2
    Hoofdstuk 15 In hun optiek en volgens ons perspectief.
    Hoofdstuk 15.1
    Hoofdstuk 15.2
    Hoofdstuk 16 Onverwachte wendingen en acceptatie.
    Hoofdstuk 16.1
    Hoofdstuk 16.2

    Hoofdstuk 17 Verlangend naar perfectie.
    Hoofdstuk 17.1
    Hoofdstuk 17.2


    Copyright ©2004 - 2011 FaatjeSidiAbid
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  2. #2
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  3. #3
    * MoSliMa *

    Reacties
    2.286
    16-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FaatjeSidiAbid Bekijk reactie
    Jep its me, and I am back.

    Kus!
    Je begint weer een nieuw verhaal

    Ga verder
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  4. #4
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Aaahh yeaahh je bent weer een verhaal begonnen
    Check je hoekjee && ga gauw verderr schatt

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    11.966
    19-05-2010

    Prachtig,

    Je bent een topper.


    Xxx en oud lid..
    ♥ Blessed Alhamdoelilah ♥

  6. #6
    CrazyGirl

    Reacties
    6.131
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Super, ik kan niet wachten op een verhaal van je!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    11.599
    25-05-2008

    starten met je verhaal!!!

    up

  8. #8
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Dag schatjes!

    Wat leuk, al die bekende profielen weer hier.
    Echt super.

    Nou ik doe me best hoor.

    Kus!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  9. #9
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Hoofdstuk 1 Het begin van een bijzonder einde.

    Hoofdstuk 1 Het begin van een bijzonder einde.


    De kans op een rustige avond waarin je jezelf afzijdig kunt houden, ligt op een bruiloft niet zo hoog. Niet alleen loop je de kans naast iemand te komen zitten die je niet zo goed kent- maar die je wel van alles vertelt -, vooral bestaat de kans dat je door de warmte, de onderkant van je tweedelige jurk eraf wilt scheuren en de mouwen van je armen. Je weet wel, net de momenten dat je de bedenker van de jurk vervloekt en hoopt dat deze Marokkaanse jurken op een dag worden afgeschaft. Dus sla je voor de zoveelste keer sinds je aanwezigheid, zuchtend je ene zwetende been over de ander.

    Eigenlijk hoor je op een bruiloft te genieten van de feestelijke sfeer, het lekkere eten en de leuke gesprekken met je tafelgenoten. Binnen de Marokkaanse cultuur weten we allemaal dat dit nooit zo gaat. Vooral niet als dit in Marokko plaatsvindt, waar je wordt gedwongen door je moeder een bruiloft bij te wonen van een verre nicht die je in geen jaren hebt gezien en dus eigenlijk helemaal niet kent.

    Goed, ik ben dus aanwezig, ik heb mijn jurk aan en heb een middagje strand overgeslagen om op tijd te zijn voor het eten op de bruiloft. Ik dacht zelfs te vroeg te komen, maar niets bleek minder waar. Ik was één van de laatste gasten, ik betrad het huis toen de serveersters de tafels aan het afruimen waren. Ik liep de lange trappen op en zij stormde langs me heen terwijl ze het zweet van hun voorhoofd veegde. Druk bezig om de borden met overgebleven voedsel terug te voeren naar de garage. Ik rook het vlees en kon mezelf net bedwingen niet te reiken naar een stukje om er mijn mond mee te vullen. Waar je gewend bent in Nederland eten te krijgen rond middernacht, hebben ze in deze Marokkaanse stad de regel middageten te geven.

    Terwijl ik één van de laatste lege stoelen de mijne maakte merkte ik mijn moeder op aan de andere kant van het vertrek. Het gedeelte waar je alleen kunt zitten als je ruim op tijd op de bruiloft was verschenen. Haar blik was niet veelbelovend, immers had ze me nog zo gezegd een bezoekje aan de kapster over te slaan, om te voorkomen dat ik te laat zou komen voor het eten. Uiteraard kende mijn moeder me als haar koppige dochter, alleen nam dat niet weg dat ik geen preek zou krijgen bij thuiskomst. Mijn zusje die naast haar zat lachte naar me en gebaarde dat mijn haar leuk zat. Ik had haar een knipoog gegeven en liet mijn ogen over de drukke menigte dwalen, met een diepe zucht maakte ik me klaar voor de komende langdradige uren.

    De bruiloft werd naar ieders verwachting groots aangepakt. Het bruidje waande zich in de mooiste jurken en liet zich behangen met zware sieraden. Hoewel vele aanwezige ongehuwde meiden zich graag in haar schoenen wilde bevinden kon ik alleen maar een wenkbrauw optrekken wanneer oudere vrouwen om me heen me de huidige positie van het bruidje toewenste. Volgens hen wilde ze me net zo gelukkig meemaken op mijn dag. Hoewel, over geluk gesproken, dat ze daar zat met een kroontje op haar hoofd betekende bij voorbaat toch niet dat ze gelukkig was? Ik ging de discussie maar niet aan en zei inshAllah op hun toewensen zoals mijn moeder me van jongs af aan had aangeleerd.
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  10. #10
    :D

    Reacties
    104
    03-03-2008

    krijgen we vandaag nog een vervolg

  11. #11
    Schrijfster...

    Reacties
    2.850
    27-11-2004

    Morgen meid, ik sta nu op het punt weg te gaan.

    Liefs!
    Lieve lezers, ik heb geen word documenten van mijn verhalen, puur omdat de copyright die ik daarop heb staan wel van kracht moet blijven. Beminde schaduw... staat te koop op bol.com of stuur me een privébericht. Bezoek ook mijn hoekje hier: Fatiha's Verhalenbundel of bekijk mijn pagina op Facebook: Fatiha's Verhalenbundel

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    11.599
    25-05-2008

    mooi beging

  13. #13
    Etourich..!

    Reacties
    1.044
    14-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Geweldig, je blijft top schrijven!!

    Ping!

    Milavanila♥


  14. #14
    CrazyGirl

    Reacties
    6.131
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Leuk begin.
    Echt leuk dat je een nieuw verhaal bent begonnen, ik volg op dit moment maar 3 verhalen, omdat er zo weinig leuks meer te vinden is op verhalenrubriek

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    135
    15-11-2008

    Goed bezig Schat!!

    Kus