1. #1
    SósÓ

    Reacties
    220
    21-03-2001

    ''Gelegenheidsmoslims''

    Mwuah wat vind jij daarvan?


    ''Ik drink het hele jaar door Alcohol en 40 dagen voor de ramadan kap ik ermee''.


    ''Ik vast maar ik bid niet''


    ''Ik vast niet maar claim dat ik moslim ben''



    Wat is jullie mening daarover. Allah is de enige die erover mag oordelen. Maar ik wil enkel een mening hebben.

    03-03-2007


  2. #2
    (H)eerlijke Lid

    Reacties
    518
    29-08-2004

    tegenstrijdig! en is jammer dat je geil bent maar nog een maagd

  3. #3
    SósÓ

    Reacties
    220
    21-03-2001

    Volgens Shouf Shouf Habibi is dat de perfecte combi

    03-03-2007


  4. #4
    (H)eerlijke Lid

    Reacties
    518
    29-08-2004

    Origineel gepost door Intisar
    Volgens Shouf Shouf Habibi is dat de perfecte combi
    smaken verschillen lady en die shite de shit straat is dat niet ergens in west naast die moskee tegenover die muziekwinkel?

  5. #5
    SósÓ

    Reacties
    220
    21-03-2001

    Zowel tegenover als naast de moskee.

    03-03-2007


  6. #6
    (H)eerlijke Lid

    Reacties
    518
    29-08-2004

    Origineel gepost door Intisar
    Zowel tegenover als naast de moskee.
    dan weet ik bij deze dat er een geile maagd woont misschien kunnen ze je wel gebruiken in shouf shouf habibi 2

  7. #7
    SósÓ

    Reacties
    220
    21-03-2001

    Weet jij trouwens wanneer ze auditie's hebben? Ik heb het een en ander opgezocht maar kon er niets over vinden. Het zou me geweldig lijken om te participeren aan zo een 'film'.

    03-03-2007


  8. #8
    (H)eerlijke Lid

    Reacties
    518
    29-08-2004

    Origineel gepost door Intisar
    Weet jij trouwens wanneer ze auditie's hebben? Ik heb het een en ander opgezocht maar kon er niets over vinden. Het zou me geweldig lijken om te participeren aan zo een 'film'.
    we hebben een talent in ons midden :boogie: nee sgat ik zou het echt niet weten ik heb wel een scenario voor je wil jij de hoofdrol?

  9. #9
    SósÓ

    Reacties
    220
    21-03-2001

    Mwah de hoofdrol nee ik blijf liever bescheiden en neem genoegen met een bijrolletje.

    03-03-2007


  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    2.040
    08-07-2004

    Re: ''Gelegenheidsmoslims''

    Origineel gepost door Intisar
    Mwuah wat vind jij daarvan?


    ''Ik drink het hele jaar door Alcohol en 40 dagen voor de ramadan kap ik ermee''.


    ''Ik vast maar ik bid niet''


    ''Ik vast niet maar claim dat ik moslim ben''



    Wat is jullie mening daarover. Allah is de enige die erover mag oordelen. Maar ik wil enkel een mening hebben.
    Zoals je zelf 't al heb genoemd, 't zijn gelegenheids moslims die gebruik maken van de islam wanneer 't ze uitkomt. Netzoals, moslim zijn in de zin van met de ramadan mee doen, de feestdagen vieren and thats it.

  11. #11
    Offline

    Reacties
    639
    10-03-2003

    Re: ''Gelegenheidsmoslims''

    Origineel gepost door Intisar
    Mwuah wat vind jij daarvan?


    ''Ik drink het hele jaar door Alcohol en 40 dagen voor de ramadan kap ik ermee''.


    ''Ik vast maar ik bid niet''


    ''Ik vast niet maar claim dat ik moslim ben''



    Wat is jullie mening daarover. Allah is de enige die erover mag oordelen. Maar ik wil enkel een mening hebben.
    Ondanks het feit dat het tegenstrijdig is, ga ik voor de uitspraak: 'Iets is beter dan niets'.

    Dus wanneer iemand bidt, maar niet vast, verricht hij /zij toch iets met betrekking tot de Islam. Hetzelfde geldt voor niet drinken tijdens de Ramadan.

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    2.040
    08-07-2004

    Re: Re: ''Gelegenheidsmoslims''

    Origineel gepost door Ghizzy
    Ondanks het feit dat het tegenstrijdig is, ga ik voor de uitspraak: 'Iets is beter dan niets'.

    Dus wanneer iemand bidt, maar niet vast, verricht hij /zij toch iets met betrekking tot de Islam. Hetzelfde geldt voor niet drinken tijdens de Ramadan.
    Je zou 't ook de benaming : hypocriet kunnen geven.
    Het hele jaar door drinken, behalve de uitzonderingsmaand Ramadan? Wie houdt diegene hier mee voor de gek ?
    Enkel en alleen zichzelf.

    Dit heeft niet met perfectie te maken, maar als je toch al 't hele jaar door drinkt, laat dat traditioneel-getrouw niet drinken tijdens Ramadan maar achterwege totdat je echt wilt afzien van 't drinken en een start maakt met 't niet drinken voor altijd.

    Hierbij heb ik een voorbeeld genomen van 't drinken, maar zo zijn 'r veel zaken binnen de Islam waaraan sommige mensen zich heel sporadisch aan houden, daarbij uiteraard zeer traditie-trouw: elk jaar rond dezelfde periode, dezelfde aantal dagen hieraan houdend.

  13. #13
    Ignorant soul

    Reacties
    83
    02-01-2003

    Je kan zoveel zeggen als je wilt, en inderdaad is het altijd De God die oordeelt, maar als mens en tevens als moslim kan je het volgende altijd in volle oprechtheid zeggen. Een mens die claimt in De God te geloven, en NIET bidt, is GEEN moslim. Je kunt hier talloze boeken op naslaan en genoeg overleveringen opzoeken die dit bewijzen, dit alles na het eerste bewijs natuurlijk, en dat is de Koran..

    Een ieder mag nu komen, met de al zo bekende: 'Ja, maar..' of de moderne: ' Ik vind, dat..'

    Al dit soort inhoudloze-ontwijkende-verdedigings tactieken zijn achterhaald en niet echt origineel meer.

    Geloof jij? Wees er eerlijk in en zeg; ' Ja, ik geloof' of zeg ' Nee, ik geloof niet'

    THERE IS NO GREY AREA!!

    Thank you for the attention, and goodnight. This was your captain P. Latje speaking for Itchy Airways, have a nice flight.
    tanta stat praedita culpa, platje locuta causa finita...

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    1.509
    18-05-2004

    Deze topic doet niet

    aangezien verschillende reacties...vind ik het eerder een spel lijken

  15. #15
    platinum lid

    Reacties
    550
    26-10-2003

    Origineel gepost door platje
    Je kan zoveel zeggen als je wilt, en inderdaad is het altijd De God die oordeelt, maar als mens en tevens als moslim kan je het volgende altijd in volle oprechtheid zeggen. Een mens die claimt in De God te geloven, en NIET bidt, is GEEN moslim. Je kunt hier talloze boeken op naslaan en genoeg overleveringen opzoeken die dit bewijzen, dit alles na het eerste bewijs natuurlijk, en dat is de Koran..

    Een ieder mag nu komen, met de al zo bekende: 'Ja, maar..' of de moderne: ' Ik vind, dat..'

    Al dit soort inhoudloze-ontwijkende-verdedigings tactieken zijn achterhaald en niet echt origineel meer.

    Geloof jij? Wees er eerlijk in en zeg; ' Ja, ik geloof' of zeg ' Nee, ik geloof niet'

    THERE IS NO GREY AREA!!

    Thank you for the attention, and goodnight. This was your captain P. Latje speaking for Itchy Airways, have a nice flight.


    Klopt als een boesj 207.

    niet bidden...en zegen ik ben moslim...wat maakt je moslim? je tong? Je kan niet geloven zonder te praktiseren en niet praktiseren zonder te geloven.

    het draait uiteindelijk om de daden, die zullen de weegschaal vullen.
    Allah schonk ons het huwelijk, wij bouwden hoerenhuizen. Allah schonk in de natuur atoomenergie, wij bouwden daar bommen van. En dan durven wij Hèm de schuld te geven van alle ellende?