1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Verslag van een week Moslim.

    Citaat Geplaatst door Haroen
    Vorige week vertelde ik hier onder de titel "Eindelijk na 5 jaar moslim" hoe ik er toe gekomen was om mij een week geleden te bekeren tot de Islaam.

    Nu na een week wil ik jullie graag vertellen van mijn eerste ervaringen als moslim.
    Al staat mijn leven natuurlijk behoorlijk op zijn kop een diep gevoel van blijdschap is toch de overheersende emotie. Ik heb deze week verschrikkelijk veel informatie over de Islaam gekregen van mijn broeders. Ik geloof dat ik wel 10 boekjes heb gekregen plus dan nog een grote stroom mondelinge informatie en raadgevingen. Het duizelde mij soms wel even. Ik besloot dat het het beste was om eerst de salaat maar goed te gaan leren en mij aan de gebedstijden te houden. Ik ben deze week 5 keer naar de moskee geweest om het magreb gebed te bidden en meestal bleef ik daar praten totdat ik ook nog het Isha gebed mee kon doen. Nu na een week ben ik bijna in staat om alles uit mijn hoofd te doen, inclusief de reiniging en de soera Al-Fatiha ken ik al helemaal uit mijn hoofd, maar mijn uitspraak van het Arabisch is natuurlijk nog niet zo goed.

    Mijn leven verandert, mijn dagen worden anders ingevuld en dat brengt voldoening en tevredenheid. Ook de warmte en hartelijkheid waarmee ik door de meeste broeders wordt ontvangen ontroeren mij diep. Ook vind ik het prachtig als ik in de moskee de imam uit de Koran hoor reciteren. Ook ben ik deze week bij enkele broeders thuis geweest en zij bij mij. Ineens wordt je opgenomen in een gemeenschap waarvan je voorheen alleen iets van de buitenkant had gezien.
    Deze omschakeling brengt ook wel wat onrust met zich mee: Krijg ik het allemaal wel voor elkaar? Toen ik deze week boodschappen ging doen werd ik zenuwachtig omdat ik niet op tijd terug zou zijn voor het gebed. Werken, bidden, en als man alleen ook de huishouding doen dat moet langzaam nog een beetje goed in elkaar gaan passen.
    De meeste broeders geven mij dan ook het advies om vooral rustig aan te doen en stapje voor stapje kennis op te doen en die toe te passen.

    Als de mogelijkheid zich voordoet lijkt het mij het beste om eerst maar eens Arabisch te gaan leren. Ondertussen probeer ik elke dag om een bladzijde uit een Nederlandse vertaling van de Koran te lezen. En natuurlijk probeer ik om mij zoveel mogelijk aan de gebedstijden te houden en daarvoor geregeld naar de moskee te gaan.

    Een broeder vroeg mij deze week of ik ook mijn naam wilde veranderen, ik zei dat ik op Marokko.nl al voor de naam Haroen gekozen had en vroeg of dat een goede naam was. Hij zei dat dat een mooie naam was en legde de betekenis daarvan uit. Toen zei ik tegen hem: Ziezo dan ga ik geen andere naam kiezen, dan blijft het dus Haroen!

    Assalamoe alaikoem!

    Haroen
    .

  2. #2
    Loves sweet flowers

    Reacties
    3.196
    26-03-2004

    Assalaamoe aleykoem,

    Masha Allah!
    Blijf je best doen en dank Allah dat Hij jouw op het Rechte Pad heeft geleid.
    Ik ben op de een of andere manier trots op jou dat jij dat allemaal hebt gedaan! En ik weet zeker dat Allah dat ook is.
    Djazzaka Allahoe gairan,

    Subhannallah!

    Wa aleykoemoe salaam
    Citaat Geplaatst door القرآن الكريم

    وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُۥ مَخۡرَجٗا ٢..
    وَمَن يَتَّقِ ٱللَّهَ يَجۡعَل لَّهُۥ مِنۡ أَمۡرِهِۦ يُسۡرٗا ٤..


  3. #3
    la illaha illa Allah

    Reacties
    500
    08-12-2003

    oealaikom asalam warahmatallahi wabrakatoehoe

    MASCHALLAH.....ik heb dit verhaal met plezierrrrr gelezen....inschallah zul je zo doorblijven gaan!!!
    Heb altijd vertrouwen in Allah subhana watala , en doe inschallah alles stap voor stap!!!!


    a salam oealaikom warahmatallahi wabrakatoehoe
    Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijn geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle
    (Soerat Az-Zoemar aya 53)


    '' Voorwaar, Allah doet de mensen geen onrecht, maar de mensen doen zichzelf onrecht aan. (soerah yoenoes aya 44)

  4. #4
    anti m.nl

    Reacties
    774
    09-04-2004

    Salaam 'alaikoum..

    Moge Allah je insha'Allah belonen broeder!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    603
    21-01-2004

    salaam broeder haroen.

    heel attent van je dat je je je belevenissen me ons wilt van je eerste week in de islam.


    wat ik je nog wil zeggen is, blijf in allah swt geloven, zowel in goede als slechte tijden. want allah swt stelt iedereen op de proef.

  6. #6
    Afwezig

    Reacties
    536
    28-02-2004



    Inderdaad stapje voor stapje. Mensen die teveel op je nek zitten, hoe goed bedoeld ook, moeten je de ruimte geven.

    Het mooist is om je persoonlijk relatie met Allah op te bouwen. Dat is de mooiste en de meest essentiele pilaar. Je houvast in de leuk en mooie tijden en ook minder mooie tijden. Zodat je de verdriet ervan kan relativeren omdat je een relatie hebt, met de Eeuwige, de Eerste en de Laatste Allah swt. En Hem raak je nooit kwijt .

    Mocht je hulp nodig hebben, een uitlaatklep, ik wil je daar best mee helpen. Ik hoop dat je deze bescheiden aanbod ziet zitten. Maar, ben maar een eenvoudig persoon .
    .
    ..
    ...

  7. #7
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Allah hoe Akhbar
    kick in the door, wavin the FO-FO

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    125
    04-07-2004

    La illaha illa Allah!

    SubhanAllah
    walhamdulilah
    كنتم خير أمة أخرجت للناس تامرون بالمعروف وتنهون عن المنكر وتؤمنون باالله

  9. #9
    Offline.

    Reacties
    2.941
    17-06-2003

    Masha Allah agie

  10. #10

    Reacties
    945
    13-04-2004

    Waarom schrijf je niet meer??????
    Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijn geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle
    (Soerat Az-Zoemar aya 53)

  11. #11
    Bring Islaam Back!

    Reacties
    484
    24-08-2004

    Je verhaal is erg mooi, broeder.