1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    637
    10-05-2007

    Question Vragen over visbestilla

    Salaam dames,

    Wie kan mij met de volgende vragen helpen?
    1 Hoe voorkom ik dat de deeg tijdens de bereiding in de oven open barst (de bovenkant)?
    2 Op hoeveel graden en hoelang moet ik het in de oven doen?
    3 Hoeveel vellen filodeeg gebruiken jullie om te vullen.
    4 Hoeveel pakken filodeeg heb ik nodig voor 5 bestillas
    5 Hoeveel vis heb ik ongeveer nodig?
    Mochten jullie nog meer tips hebben graag.

    Alvast bedankt!!!!!!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    637
    10-05-2007

    Zoveel kookprinsesjes maar niemand die mij kan helpen???

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    637
    10-05-2007

    Het valt mij echt tegen dames, al 22 keer bekeken maar niemand de wat raad heeft?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.633
    11-10-2010

    kan je niet helpen dame, sorry..

    Allah j3awen..

  5. #5
    Aittouzine-Benisaid

    Reacties
    1.668
    16-04-2008

    Citaat Geplaatst door Meznouna Bekijk reactie
    Salaam dames,

    Wie kan mij met de volgende vragen helpen?
    1 Hoe voorkom ik dat de deeg tijdens de bereiding in de oven open barst (de bovenkant)?
    2 Op hoeveel graden en hoelang moet ik het in de oven doen?
    3 Hoeveel vellen filodeeg gebruiken jullie om te vullen.
    4 Hoeveel pakken filodeeg heb ik nodig voor 5 bestillas
    5 Hoeveel vis heb ik ongeveer nodig?
    Mochten jullie nog meer tips hebben graag.

    Alvast bedankt!!!!!!!

    1 Heel goed insmeren met boter...dan barst ie niet. een vriendin van me doet altijd folie op de bestilla...pas de laatste 5 minuten haalt ze m eraf..dat zou volgens haar ook altijd helpen..(zelf heb ik t nooit gedaan..als ik m goed insmeer barst ie niet..)

    2 250 graden voor ongeveer 20 a 25 minuten..(ligt eigenlijk aan je oven...maar zodra t een mooi kleurtje heeft is ie klaar...)

    3 Ik gebruik ongeveer 5 a 6 voor beneden en 5 a 6 voor boven

    4 ik gebruik meestal voor 1 bestilla 1 pak filodeeg(soms blijft er wel wat over) dus voor 5 bestilla's zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon 5 filodeeg pakken kopen...t kan zijn dat je misschien 1tje niet hoeft open te maken...maar liever dat dan dat je te weinig deeg hebt..

    5 Ik maakte mijn visbestilla altijd met 1 kilo zeevruchten (1 pak dus) in dit geval 5 pakken..

    Maar maak m nu anders (wou gewoon een andere smaak) voor 1 bestilla gebruik ik : 1 pak file - 500 gram garnalen - 1 pak ingtvis - 1 pak surimi
    (dit x 5 als je 5 bestilla's wil maken)

    alhoewel je eigenlijk ook andere vis kan toevoegen en andere weer kan weglaten....iedereen maakt t anders... mosselen is ook lekker om toe te voegen zalmfile ook...mohiem de vis waar je van houd...

    Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    637
    10-05-2007

    Citaat Geplaatst door umm_youssra Bekijk reactie
    1 Heel goed insmeren met boter...dan barst ie niet. een vriendin van me doet altijd folie op de bestilla...pas de laatste 5 minuten haalt ze m eraf..dat zou volgens haar ook altijd helpen..(zelf heb ik t nooit gedaan..als ik m goed insmeer barst ie niet..)

    2 250 graden voor ongeveer 20 a 25 minuten..(ligt eigenlijk aan je oven...maar zodra t een mooi kleurtje heeft is ie klaar...)

    3 Ik gebruik ongeveer 5 a 6 voor beneden en 5 a 6 voor boven

    4 ik gebruik meestal voor 1 bestilla 1 pak filodeeg(soms blijft er wel wat over) dus voor 5 bestilla's zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon 5 filodeeg pakken kopen...t kan zijn dat je misschien 1tje niet hoeft open te maken...maar liever dat dan dat je te weinig deeg hebt..

    5 Ik maakte mijn visbestilla altijd met 1 kilo zeevruchten (1 pak dus) in dit geval 5 pakken..

    Maar maak m nu anders (wou gewoon een andere smaak) voor 1 bestilla gebruik ik : 1 pak file - 500 gram garnalen - 1 pak ingtvis - 1 pak surimi
    (dit x 5 als je 5 bestilla's wil maken)

    alhoewel je eigenlijk ook andere vis kan toevoegen en andere weer kan weglaten....iedereen maakt t anders... mosselen is ook lekker om toe te voegen zalmfile ook...mohiem de vis waar je van houd...

    Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen..
    Ik ben je dankbaar voor je uitleg. Ik heb er zeker wel wat aan. Soukran!!!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    376
    24-04-2010

    Wie heeft het recept van vis bestilla?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    203
    13-04-2006

    kan ik een paar visbastilla nu maken en dan invriezen en volgende week eruit halen? kan dat?

  9. #9
    Anti-shikie

    Reacties
    6.884
    29-12-2007

    van madame cuisine:


    Ingrediënten:
    Vulling 500 gram visfilet 500 gram garnalen Filodeeg 250 gram champignons 1 groene en 1 rode paprika pakje mihoen Marinade 1 kesbour 1 mehdnouz Saffraan 2 theelepes Peper 1 theelepelGember 1 theelepelPaprikapoeder Kl. Beetje Komijn Soepkom Olijfolie Citroen Sambal knoflook Zout 2 Visknor


    Bereidingswijze:
    Bereiding Gekookt water over de mihoen, 4 min laten weken Olie, Saffraan, gember, peper, zout, knor, paprikapoeder, komijn en de gehakte kesbour en mehdnouz, geraspte knoflook en geperste citroen in een pannetje doen, roeren en 5 min zachtjes pruttelen, doe er een beetje water bij. Visfilet in middelgrote stukken, en de garnalen in een steelpannetje. Champignons kan je bakken in een koekenpan met een gesnipperd uitje, (of gewoon uit pot en zonder ui, wat je lekker vindt.), hierbij de geroosterde paprika’s die in blokjes gesneden zijn, ook in een steelpan. Over elk steelpannetje doe je een soeplepel marinade De mihoen uitlaten lekken en ook hierover een soeplepel saus. Van tevoren alles een beetje uitlaten lekken in een vergietje. Ronde ovenplaat bedekken met bakpapier. Boter smelten 4 vellen filodeeg over de rand heen hangen, besmeren met boter hierop de mihoen daarboven op de vis Daarboven op de champignons/paprika. Als laatst steeds een deeg over het midden leggen, en het overgebleven deeg onder de bastilla stoppen en bestrijken met boter, zo door gaan totdat het deeg op is, laatste goed bestrijken met boter. Voor een mooi kleurtje kan je de bastilla met eigeel besmeren.


    Notities:
    TIP: Koop de duurste filodeeg in karton, niet terug in de vriezer, je kan hem 3 weken in de *****ng bewaren. Je kan s’ochtends de bastilla in een dichte zak doen, maar besmeer hem dan s’avonds nog een keer met boter Invriezen kan ook: Maak de bastilla en doe deze met vorm en al in een grote plastic zak. Deze kan dan zo de vriezer in. Oven voorverwarmen op 150 graden en de nog bevroren bastilla kan directin de oven



    ik heb dit recept vaak gemaakt, alleen doe in minder dan een soepkom olie en ik doe helft olijfolie en helft zonnebloemolie.

    The women was made from the rib from a man.
    She was not created from his head to top him.
    Nor from his feet to stepped upon.
    She was made of his side to be close to him.
    From beneath his arms to be proteced by him.
    And near his hart to be loved by him.