1. #1
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Opgehangen, zelfs na massaal protest

    Salaam iedereen,

    Ik las onlangs het volgende artikel
    en wil graag jullie mening hierover weten.

    Iran 2002

    Op 22 arpli van dit jaar verbaast de mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties vriend en vooral vijand door Iran van de zwarte lijst af te halen. De beslissing is vooral verrassend omdat er in het land juist in toenemende mate sprake zou zijn van mensenrechtenschending. Nu heeft Iran een vrijbrief om ongestoord zijn gang te gaan. En dus kregen drie heren een flinke strop om de nek en werden ze op 29 september in het openbaar ter dood gebracht. Okay, de heren hadden zich vergrepen aan enkele dames, maar om ze dan meteen aan een hijskraan op te hangen...
    Een half werelddeel verderop, in Pakistan, Kan Mukhtia Mai weer vrijelijk ademhalen. Zij was verkracht door vier manne op bevel van een raad van stamoudsten. De reden? Haar 12-jarige broertje had sex gehad met een volwasse vrouw van een andere, hoger in aanzien staande, stam. Na massaal protest uit de rest van de wereld worden de stamoudsten op hun beurt veroordeeld en... opgehangen natuurlijk!

    Wat is jullie mening. Is er terecht gehandeld of is dit schending van de mensenrechten?

    groetjes
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)

  2. #2
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    ik denk dat wanneer iemand verkracht, en vooral meerdere malen.. mogen ze van mij ophangen.. of z`n pikkie afsnijden..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    55
    18-12-2002

    Ik vind dat we niet over iemand dood kunnen beschikken. We zijn geschapen door Allah En door Allah worden we weer teruggenomen. Niemand mag iemand dus doden omdat hij hem niet heeft geschapen.

    ALs ik bjvoorbeeld verkracht zou worden dan wens ik diegene natuurlijk ook de dood. Maar ik geloof in Allah die rechtvaardig is. En ik geloof erin dat Hij de verkrachter zal straffen. Ik ben dus tegen de doodstraf.

    Wel ben ik voor hele hoge celstraffen en zelfs voor levenslang.
    Beter 1 keer voor je beurt gepraat, dan achter iemands rug.

  4. #4
    mohammed

    Reacties
    1.685
    13-07-2002

    Ik weet niet precies over welk geval jij een mening wil?

    Dus dan begin ik met het volgende voor de mensen onder ons die de doodstraf afkeuren.

    Wij hebben van allah s.w.t. een groot goed gehad, namelijk: vrijheid!
    Niemand heeft het recht de ander zijn vrijheid op welke manier dan ook.

    Allah s.w.t. heeft straffen voor ons gemaakt die de rechter mag geven en tussen het rijtje van zweepslagen en amputatie zit ook de doodstraf.
    Ik weet niet of er mensen zijn in de wereld die de sharia zo goed kunnen begrijpen om iemand de doodstraf te kunnen geven, maar ik weet wel dat de ergste straf een celstraf is, en daarom ben ik ook tegen celstraffen.

    Wat betreft Iran:Iran heeft wetten en rechten en plichten net zoals elk land dat heeft.
    Daarom is het ook niet aan een ander om te bepalen wat juist of wat niet juist is.
    Men heeft in Iran gekozen voor deze straffen, dus rest ons alleen om ons daarbij neer te leggen en te accepteren dat er niemand op aarde is die een ander kan vertellen welke straf de juiste is.

    Wat dat andere geval betreft, deze heeft niets met de islam te maken, ik denk dat men iets moet doen aan de tradities die deze stammen nog steeds hebben.

    Ook vind ik het jammerlijk om te kunnen constateren dat wanneer een vrouw in Nederland bij de politie gaat klagen over een persoon die aan haar **** heeft gezeten, en dus inbreuk heeft gemaakt op haar lichaam dat de politie haar aankijkt alsof ze een buitenaards wezen hebben gezien en voorts achter om haar gaan lachen en daarna geen actie ondernemen.

  5. #5
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    Origineel gepost door ithran
    Ook vind ik het jammerlijk om te kunnen constateren dat wanneer een vrouw in Nederland bij de politie gaat klagen over een persoon die aan haar **** heeft gezeten, en dus inbreuk heeft gemaakt op haar lichaam dat de politie haar aankijkt alsof ze een buitenaards wezen hebben gezien en voorts achter om haar gaan lachen en daarna geen actie ondernemen.
    ik zeg je 1 ding.. ik vind de politie hier echt de smerigste mensen die er zijn.. ze doen stoer met die stomme pak van hun.. in de stad zien ik ze ook alleen maar lopen de hele tijd.. die mensen hebben zo nix te doen gewoon.. als ze je echt uitlachen voor zoiets moet je ze echt uitschelden gewoon.. die mensen zijn net hourtjes gewoon.. ze durven echt nix..
    Echt erg toen ik `n keer in de stad een vriendin met haar moeder tegenkwam.. we stonden gewoon te praten.. eerste x dat ik die moeder zag.. komt opeens zo`n agent naar ons toe van "geen samenscholing" hier.. what the f*ck is dat nou weer.. die mensen zijn echt zo f*cking stom gewoon..
    Maar om zoiets van jou te horen vind ik echt erg gewoon.. ik kan me daar zo para over maken gewoon..
    Zeg hem: agent, ik vind jou een vieze varken.
    hij kan je nix maken dan.. is jou mening over hem..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  6. #6
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Masrawy, zei jij echt 'vies varken' tegen hem en je kreeg geen boete??
    Dat verbaast me heel erg. Je hebt namelijk een ambtenaar in functie beledigt en daar staat een boete op.
    Overigens hebben die mensen echt best wat te doen hoor. Rondlopen hoort daar heel erg bij. Al rondlopend zien ze namelijk een heleboel (en kunnen dan als nodig onmiddellijk ingrijpen), ze voldoen aan de wens van veel mensen naar 'meer blauw op straat' en je kunt ze altijd aanspreken als je ze ziet lopen met een vraag oid.

  7. #7
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    ik zei m`n mening over hem.. dat mag wel.. daar staat geen boete op..
    Ik had `n boete gekregen als ik had gezegd dat hij `n vies varken is.
    Kapische??
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  8. #8
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182
    Nou vooruit dan...

    het lijstje van achterlijke islamitische culturen wordt al uitgebreider:

    de achterlijke somalische islamitische cultuur
    de achterlijke nigeriaanse islamitische cultuur
    de achterlijke iranese islamitische cultuur
    de achterlijke pakistaanse islamitische cultuur

    wie wordt de volgende ...
    de achterlijke amerikaanse ongelovige cultuur
    de achterlijke joodse vieze cultuur
    de achterlijke westerse cultuur
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  9. #9
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182

    jij bent een vieze vuile kontenkruipende lintworm, die uitgescheten moet worden uit elke fatsoenlijke maatschappij.
    hoezo??


    goed dat er agenten rondlopen, ze zijn er speciaal voor jouw soort !
    zoalng ik nix verkeerds doe kunnen ze me nix maken..
    maar zeg nou eerlijk.. als ik met `n meisje en `n oude vrouw zit te praten, en opeens komt zo`n agent naar ons toe van geen samenscholing.. waar slaat dat op.. die mensen hebben echt regeltjes uit hun hoofd geleerd.. zo f*cking stom zijn ze gewoon..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  10. #10
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    HAHHAHAA.. dan ga ik tegen `n rechter zeggen: `hij zei tegen mij dat ik geen samenscholing mag vormen`???????????
    Kijk eerst wat je zegt ipv stom iets op te schrijven..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  11. #11
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    Origineel gepost door jacko
    Bedankt voor je subtiele antwoord.
    Ik denk zeker dat als er voldoende bewijs is dat de politie zijn boekje te buiten gaat je een rechtzaak kunt beginnen. Maar misschien is dat te veel werk voor je en klaag je liever en bevestig je liever stereotypen?
    Dit is nog steeds geen bananenrepubliek...
    Misschien ben je in je hoofd nog teveel bezig met politie in landen zoals....ehm... bijvoorbeeld....ehm.... Marokko of zo....?

    damn.. je leest echt niet wat ik schrijf hè.. kijk dan wat hij heeft gezegd.. wat gaat `n rechter doen.. die gaat me ook uitlachen als ik met zoiets kom.. dus ik heb `t zelf opgeost..
    En marokko ja.. heel mooi.. maar ik ben geen marokkaan.. ben je weleens in marokko geweest?? weet je hoe het daar aan toe gaat?? of dat weet je natuurlijk van de media allemaal hè..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  12. #12
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    wallah deze discussie gaat helemaal nergens over.. jij hoeft niet begrijpen..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  13. #13
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    wat winnen???
    jij bent gewoon f*cking stom..
    ik moest gewoon die man uitschelden zodat hij in zou zien dat hij verkeerd zat.. praten helpt niet bij sommige mensen..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  14. #14
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    dat is niet waar..
    ik behandel degene tegenover me als de manier waarop hij mij behandelt..
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent

  15. #15
    misry4life

    Reacties
    1.330
    30-11-2002

    weer lees je niet wat ik zeg..
    als degene tegenover mij onbeschoft behandelt, ben ik onbeschoft tegen hem..
    behandel je mij met respect, zal ik je ook met respect behandelen..
    Is daar iets mis mee??
    doe Je Niet anders voor dan Je Bent