1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    maken jullie onderscheid in de opvoeding?

    Tussen jullie dochtertjes en zoontjes of trekken jullie 1 lijn hierin. Hoe zal dat straks zijn als ze ouder worden? Als jullie dochters ook uit willen gaan zoals hun broertjes. Hebben jullie er al over nagedacht hoe jullie dat gaan aanpakken?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.643
    19-06-2010

    Mmmm, ik denk hier heel veel overna.
    Mijn oudste is een zoon, ik ben nu in verwachting van een dochtertje..

    Mijn man en ik verschillen nogal van mening.

    ik ben meer van, gelijke behandeling..
    dus uitgaan,drank,drugs en roken.. ten strengste verboden.

    Ik wil mijn kids,met de koran,school en sport opvoeden.

    Dus met andere woorden, dat ze TE druk hebben met .. verkeerde dingen.. omdat ze al heel veel activiteiten hebben.

    Bijv. ik vind dat de buitenlandse mannen, TE verwend worden door hun moeder. Dus niks opruimen.. ze worden behandeld als koning..
    als ze een zusje hebben, die moet ook maar alles voor hun doen..


    Ik wil dat bij mijn zoon anders doen InshaAllah, ik wil ook dat hij leert opruimen, afwasmachine in ruimen, vuilnis buiten zetten..
    kleren netjes in de kast, kamer opruimen.. dit en dat..
    Niet dat hij de koning is.. en zijn zusje en moeder mogen alles voor hem opknappen. Nee dat wil ik dus proberen te voorkomen.

    InshaAllah wil ik dat me dochter net als mij word, die van reinheid houd.. en netjes is. Ze zal mij toch als voorbeeld zien INshaAllah.

    mijn zegt, van ja de zoon mag wel een beetje zijn gang gaan, uitgaan enzo.. later, je wil toch niet dat hij een dikke nerd word.
    Ik zeg, nee hij mag niet om 2/3 thuis komen enzo..
    ik wil dat niet hebben, me man wil niet dat zijn zoon een nerd word..
    dus daar moet nog aangewerkt worden.

    Maar zijn dochter ooooeee, als zij na magrebgebed buiten is..
    dan heeft een groot probleem. Zij moet alles s'middags doen en niet in de avonduren na buiten..

    Nou.. dit was het dus.
    Ik vind ook niet dat me dochter s'vonds na buiten hoeft..
    dus daar ben ik het wel meeeens..

    Maar met me zoon is altijd weer een discussie!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.573
    13-05-2010

    Citaat Geplaatst door n00rhidaya Bekijk reactie
    Tussen jullie dochtertjes en zoontjes of trekken jullie 1 lijn hierin. Hoe zal dat straks zijn als ze ouder worden? Als jullie dochters ook uit willen gaan zoals hun broertjes. Hebben jullie er al over nagedacht hoe jullie dat gaan aanpakken?

    de broertjes van mijn dochter zullen ook niet uitgaan zolang ze onder mijn dak wonen dus deze situatie daar zal ik niet mee te maken krijgen

    verder 1 lijn trekken
    allebei meehelpen in het huishouden
    alleen naar school en mijn zoon eventueel naar een sport
    voor de rest thuis met eventuele vrienden van mijn zoons en mijn dochter met vriendinnen

    mijn zoon vanaf zijn 12 de eventueel naar een internaat waar ze naast regulier middelbaar onderwijs ook islam onderwezen krijgen en mijn dochter geef ik het liefst thuis les

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    9.573
    13-05-2010

    Citaat Geplaatst door moslima09 Bekijk reactie
    Mmmm, ik denk hier heel veel overna.
    Mijn oudste is een zoon, ik ben nu in verwachting van een dochtertje..

    Mijn man en ik verschillen nogal van mening.

    ik ben meer van, gelijke behandeling..
    dus uitgaan,drank,drugs en roken.. ten strengste verboden.

    Ik wil mijn kids,met de koran,school en sport opvoeden.

    Dus met andere woorden, dat ze TE druk hebben met .. verkeerde dingen.. omdat ze al heel veel activiteiten hebben.

    Bijv. ik vind dat de buitenlandse mannen, TE verwend worden door hun moeder. Dus niks opruimen.. ze worden behandeld als koning..
    als ze een zusje hebben, die moet ook maar alles voor hun doen..


    Ik wil dat bij mijn zoon anders doen InshaAllah, ik wil ook dat hij leert opruimen, afwasmachine in ruimen, vuilnis buiten zetten..
    kleren netjes in de kast, kamer opruimen.. dit en dat..
    Niet dat hij de koning is.. en zijn zusje en moeder mogen alles voor hem opknappen. Nee dat wil ik dus proberen te voorkomen.

    InshaAllah wil ik dat me dochter net als mij word, die van reinheid houd.. en netjes is. Ze zal mij toch als voorbeeld zien INshaAllah.

    mijn zegt, van ja de zoon mag wel een beetje zijn gang gaan, uitgaan enzo.. later, je wil toch niet dat hij een dikke nerd word.
    Ik zeg, nee hij mag niet om 2/3 thuis komen enzo..
    ik wil dat niet hebben, me man wil niet dat zijn zoon een nerd word..
    dus daar moet nog aangewerkt worden.

    Maar zijn dochter ooooeee, als zij na magrebgebed buiten is..
    dan heeft een groot probleem. Zij moet alles s'middags doen en niet in de avonduren na buiten..

    Nou.. dit was het dus.
    Ik vind ook niet dat me dochter s'vonds na buiten hoeft..
    dus daar ben ik het wel meeeens..

    Maar met me zoon is altijd weer een discussie!

    had je het hier niet beter over kunnen hebben met je man voordat je met hem trouwde?
    dit lijkt me een lastige situatie tegen de tijd dat deze dingen gaan spelen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.643
    19-06-2010

    Nee, maar wij komen hier wel uit..
    Mijn man is niet iemand waarmee ik niet uit kan komen..

    Dus ghair inshaAllah..

    Hier hebben we geen ruzie over ofzo, maar dit is wel eens ter sprake gekomen..
    Maar zoals ik al zei, we komen hier wel in uit..
    op mijn manier...

    ik maak me hier absoluut geen zorgen over.. voor in de toekomst!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    14.869
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door moslima09 Bekijk reactie
    Nee, maar wij komen hier wel uit..
    Mijn man is niet iemand waarmee ik niet uit kan komen..

    Dus ghair inshaAllah..

    Hier hebben we geen ruzie over ofzo, maar dit is wel eens ter sprake gekomen..
    Maar zoals ik al zei, we komen hier wel in uit..
    op mijn manier...

    ik maak me hier absoluut geen zorgen over.. voor in de toekomst!

    zo te zien ben je wel zeker van je zaak he , als een meid of een jongen de slechte weg kiezen kan jij of je man of iemand anders niks aan tegen doen. dus zeg inschallah worden het goede meiden en jongens dat ze niet ontspoort gaan worden meer kan je niet zeggen, iedere ouder zou zijn kind op normaale tydstip thuis komen en zijn. maar als kind 18 is kan je heel moeilijk met zo houding die je nu probeert aan te geven iets aan veranderen waneer ze tog de verkeerd kant kiezen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    17-12-2009

    ik zal mijn dochter gelijk behandelen als mijn zoon.
    en niks mij zoon mag wel uitgaan, NO WAY!!
    hij moet niet met andersmans meiden gaan flikflooien.
    Maar daar zorg ik wel voor ik zorg ervoor dat hij het zoooo druk heeft met buitenactiviteiten dat hij alleen met studie en sport mee bezig is
    en heel goed blijven communiceren met de kinderen, ze moeten me alles kunnen vertellen en hun vader ook.
    dan maar een nerd die zijn school afmaakt dan een machoboy die buiten aan het flikflooien is. en denken dat ie het heeft gemaakt als hij een moncler jasje aan heeft en zijn dsquared schoenen.
    Tegenwoordig hoor je als ik er maar goed uitzie
    het enige wat ik kan doen is hopen dat onze kinderen op het juiste pad blijven, ik kan wel stoer praten nu, maar allah ou3allem.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    7.498
    03-08-2009

    Dat is niet de bedoeling, rechtvaardig handelen dus ook tijdens de opvoeding.

    Jouw zuster in de Islaam,
    Sfgh.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.643
    19-06-2010

    Je hebt gelijk, Alleen ALLAH SWT weten het.

    Ik doe ook me best als moeder, maarja ik denk dat je veel voor je kinderen kunt bepalen, sommige laten hun kinderen gewoon doen en laten wat ze zelf willen.

    Sneeuwvlokje, ik probeer geen houding ofzo aan te geven..
    Ik wil alleen maar duidelijk maken, dat je wel veel voor je kinderen kunt bepalen. Als je vanaf dag 1 al met respect en geloof etc begint..

    Kijk eens om je heen, heel veel ouders weten niet eens waar hun kids uithangen.. en die kids komen gewoon aandacht te kort.
    Maar als je echt in je kids investeert.. met koran les, sporten en vooral school en gewoon goed bezig houden..

    hebben ze niet eens tijd om rond te hangen..
    dat bedoel ik alleen maar aan te geven..

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    14.869
    11-05-2010

    iedereen wil het opeens heel anders aanpaken terwijl meer dan de helft van de marokkaanse jongens naar de klote is, hoe verklaar je dan zoites, want ik weet heel zeker dat elke moeder het zelfde wil het beste met haar zoon, maar toch doen ze waar ze zin in hebben en zijn ze constant in aanraking gekomen met de politie. hoe verklaar je zoites dames?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9.573
    13-05-2010

    Citaat Geplaatst door moslima09 Bekijk reactie
    Nee, maar wij komen hier wel uit..
    Mijn man is niet iemand waarmee ik niet uit kan komen..

    Dus ghair inshaAllah..

    Hier hebben we geen ruzie over ofzo, maar dit is wel eens ter sprake gekomen..
    Maar zoals ik al zei, we komen hier wel in uit..
    op mijn manier...

    ik maak me hier absoluut geen zorgen over.. voor in de toekomst!
    insha Allah

    Moge Allah Subhana wa Ta`ala het voor jullie vergemakkelijken,Amien

    trouwens voor ons allemaal

    Moge Allah Subhana wa Ta`ala ons en onze kinderen leiden,Amien

  12. #12
    Ijsgek!

    Reacties
    1.355
    16-09-2010

    Citaat Geplaatst door n00rhidaya Bekijk reactie
    Tussen jullie dochtertjes en zoontjes of trekken jullie 1 lijn hierin. Hoe zal dat straks zijn als ze ouder worden? Als jullie dochters ook uit willen gaan zoals hun broertjes. Hebben jullie er al over nagedacht hoe jullie dat gaan aanpakken?
    Wat een rare vraag 'laten jullie ze ook uitgaan als de broertjes'. Dus jij denkt dat de meiden hier hun zoontjes wel uit laten gaan? En dus komt de vraag over als hoe gaan jullie de meiden hierin aanpakken. Misschien kan je even uitleggen wat je met uitgaan bedoelt.
    " Never will I Forget"
    22-01-2011 / 07-03-2011

  13. #13
    marocanische

    Reacties
    5.192
    06-03-2008

    Citaat Geplaatst door n00rhidaya Bekijk reactie
    Tussen jullie dochtertjes en zoontjes of trekken jullie 1 lijn hierin. Hoe zal dat straks zijn als ze ouder worden? Als jullie dochters ook uit willen gaan zoals hun broertjes. Hebben jullie er al over nagedacht hoe jullie dat gaan aanpakken?

    Je doet alsof het normaal is voor jongens om uit te gaan
    Denk aan de Dag des Oordeels, wanneer jij verantwoording zal moeten afleggen bij Allah Jij en jouw daden zullen het enige zijn wat zal tellen. Noch uw familiebanden noch uw kinderen zullen u op de Dag der Opstanding iets baten. Hij zal over u beslissen. En God ziet alles wat gij doet. ( Soerat al-Momtahanah: Aya 3 )

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    14.869
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door moslima09 Bekijk reactie
    Je hebt gelijk, Alleen ALLAH SWT weten het.

    Ik doe ook me best als moeder, maarja ik denk dat je veel voor je kinderen kunt bepalen, sommige laten hun kinderen gewoon doen en laten wat ze zelf willen.

    Sneeuwvlokje, ik probeer geen houding ofzo aan te geven..
    Ik wil alleen maar duidelijk maken, dat je wel veel voor je kinderen kunt bepalen. Als je vanaf dag 1 al met respect en geloof etc begint..

    Kijk eens om je heen, heel veel ouders weten niet eens waar hun kids uithangen.. en die kids komen gewoon aandacht te kort.
    Maar als je echt in je kids investeert.. met koran les, sporten en vooral school en gewoon goed bezig houden..

    hebben ze niet eens tijd om rond te hangen..
    dat bedoel ik alleen maar aan te geven..


    Dus jij zegt alle die jongens die het slecht doen is het de schuld van die ouders en die ouders laten ze hun gang gaan? zou jij kind wel zijn gang laten gaan, ik neem dat je met een nee zal antworden, maar waarom denkje dat je het niet zal doen ,en andere moeder wil wat heb je wat ander moeder niet heeft, nogmaals elke ouder wil het beste voor haar kinderen alleen soms kan je niks tegen doen waneer ze de verkeerd kant kiezen al sla je hoofd tegen een muur dan nog zou die zoon van je niet naar je om kijken ongeacht wat zijn opvoeding is geweest.snapje

  15. #15
    marocanische

    Reacties
    5.192
    06-03-2008

    Citaat Geplaatst door moslima09 Bekijk reactie
    Mmmm, ik denk hier heel veel overna.
    Mijn oudste is een zoon, ik ben nu in verwachting van een dochtertje..

    Mijn man en ik verschillen nogal van mening.

    ik ben meer van, gelijke behandeling..
    dus uitgaan,drank,drugs en roken.. ten strengste verboden.

    Ik wil mijn kids,met de koran,school en sport opvoeden.

    Dus met andere woorden, dat ze TE druk hebben met .. verkeerde dingen.. omdat ze al heel veel activiteiten hebben.

    Bijv. ik vind dat de buitenlandse mannen, TE verwend worden door hun moeder. Dus niks opruimen.. ze worden behandeld als koning..
    als ze een zusje hebben, die moet ook maar alles voor hun doen..


    Ik wil dat bij mijn zoon anders doen InshaAllah, ik wil ook dat hij leert opruimen, afwasmachine in ruimen, vuilnis buiten zetten..
    kleren netjes in de kast, kamer opruimen.. dit en dat..
    Niet dat hij de koning is.. en zijn zusje en moeder mogen alles voor hem opknappen. Nee dat wil ik dus proberen te voorkomen.

    InshaAllah wil ik dat me dochter net als mij word, die van reinheid houd.. en netjes is. Ze zal mij toch als voorbeeld zien INshaAllah.

    mijn zegt, van ja de zoon mag wel een beetje zijn gang gaan, uitgaan enzo.. later, je wil toch niet dat hij een dikke nerd word.
    Ik zeg, nee hij mag niet om 2/3 thuis komen enzo..
    ik wil dat niet hebben, me man wil niet dat zijn zoon een nerd word..
    dus daar moet nog aangewerkt worden.
    Maar zijn dochter ooooeee, als zij na magrebgebed buiten is..
    dan heeft een groot probleem. Zij moet alles s'middags doen en niet in de avonduren na buiten..

    Nou.. dit was het dus.
    Ik vind ook niet dat me dochter s'vonds na buiten hoeft..
    dus daar ben ik het wel meeeens..

    Maar met me zoon is altijd weer een discussie!

    dus als hij niet in de nachten buiten is, wordt het een nerd. Rare man heb je ipv zijn zoon het beste te wensen, wil hij dat hji uitgaat zodat het geen nerd wordt.
    Denk aan de Dag des Oordeels, wanneer jij verantwoording zal moeten afleggen bij Allah Jij en jouw daden zullen het enige zijn wat zal tellen. Noch uw familiebanden noch uw kinderen zullen u op de Dag der Opstanding iets baten. Hij zal over u beslissen. En God ziet alles wat gij doet. ( Soerat al-Momtahanah: Aya 3 )