1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Islamitische opvoeding

    Wat doen jullie om je kinderen de juiste opvoeding mee te geven? Dit is naar aanleiding van de topic je dochter/zusje op balletles zetten. Het is tegenwoordig zo moeilijk opvoeden met alle invloeden van buitenaf. Je krijgt steeds meer vragen waarom wel en waarom niet. Ik doe zoveel mogelijk mijn best om het goede voorbeeld te geven, ze bij te brengen wat wel en niet mag en vooral waarom.Hoe doen jullie dat?

  2. #2
    Taske koffie?

    Reacties
    1.740
    01-09-2010

    Ik betrek hem er gewoon altijd bij, altijd uitleggen waarom. Zaterdag en zondag naar de Islamitische les, daar krijgt hij masha'Allah ook veel mee.

    Voor de rest vind ik dat je zelf een voorbeeld moet zijn voor je kind, dat is al 80% het meeste van de dien dat je meegeeft. Een goed aghlaaq, je gebed, vasten etc.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Citaat Geplaatst door CoffeeAddicted Bekijk reactie
    Ik betrek hem er gewoon altijd bij, altijd uitleggen waarom. Zaterdag en zondag naar de Islamitische les, daar krijgt hij masha'Allah ook veel mee.

    Voor de rest vind ik dat je zelf een voorbeeld moet zijn voor je kind, dat is al 80% het meeste van de dien dat je meegeeft. Een goed aghlaaq, je gebed, vasten etc.
    Mijn kinderen gaan zaterdag en zondag ook naar Islamitische les. Ben daar zo blij mee en vooral omdat zij het ook heel erg naar hun zin hebben op dit moment. In het begin was dat wel anders.

    En inderdaad, jij zelf bent het grootste voorbeeld.
    Thanks.