1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Wanneer vind jij het verantwoord je kind een mobieltje te geven?

    Kinderen van tegenwoordig zijn er snel bij met van alles en hebben tegenwoordig op jonge leeftijd al een mobieltje. Mijn dochter is bijna 9 en vroeg mij net, "mama, wanneer mag ik een mobieltje". Ik zei, nog even een paar jaartje wachten, dus zo tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaat.

    En ik moest zo lachten toen mijn zoontje ineens tegen haar zei, vraag een Iphone 4!
    Volgens hem had een buurjongetje de Iphone 4, die jongen is 10!
    Ik zei nog, misschien is hij van z'n vader en deed hij er stoer mee. Maar dat was niet het geval.

    Wanneer vinden jullie het tijd voor een mobiel voor je kinderen? En dan is deze vraag meer voor de moeders met wat oudere kinderen.

    Niet dat ik hem al wil meegeven hoor, maar ben benieuwd of jullie kinderen al een mobieltje hebben.

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Tegenwoordig zeg je snel het is veiliger om al op een vroegere leeftijd een mobiel te geven. Vooral als je in groep 8 zit.

    Maar eerlijk wij zijn ook niet opgegroeid met een mobiel en het is toch goed gekomen?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.467
    23-10-2010

    op de basisschool zie ik kindjes van groep 4 al met een mobieltje lopen, wel een afdankertje van hun ouders, maar toch een mobieltje.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Citaat Geplaatst door BoraSita Bekijk reactie
    Tegenwoordig zeg je snel het is veiliger om al op een vroegere leeftijd een mobiel te geven. Vooral als je in groep 8 zit.

    Maar eerlijk wij zijn ook niet opgegroeid met een mobiel en het is toch goed gekomen?
    Daar heb je zeker een punt. Maar kun jij je nu een leven voorstellen zonder mobieltje?

    Net zoals met de Tomtom. Vroeger kwamen we overal met een uitgeprint vel van de ANWB, nou dat kan nu echt niet meer. Ik verdwaal dan en kom er niet meer uit, dus Tomtom ligt altijd in de auto.

    Net zoals met een magnetron, vroeger deden we alles in een steelpannetje en gingen we het eten opwarmen en waren we tevreden, maar als nu je magnetron kapot is, word je helemaal para.

    En je vaatwasser, als mijn vaatwasser stuk is, wil ik het liefst zo snel mogelijk uit mijn keuken emigreren en dan voorgoed.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Citaat Geplaatst door virtual-lady Bekijk reactie
    op de basisschool zie ik kindjes van groep 4 al met een mobieltje lopen, wel een afdankertje van hun ouders, maar toch een mobieltje.
    Zolang ik er voor mijn kids ben, dus ophalen, wegbrengen etc... hebben ze dat ding echt niet nodig. Maar ik denk dat het voor ouders die werken enzo het misschien wel handig is om je kind een mobieltje te geven.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5.467
    23-10-2010

    we moeten ophouden om onszelf met de kinderen van tegenwoordig te vergelijken, dat is namelijk niet te vergelijken. Alles gaat tegenwoordig via computer, telefoon enz. Ik wil niet zeggen dat ze met 5 jaar al een mobieltje moeten hebben, maar toch wel eerder dan dat wij m hebben.
    Ze beginnen nu in groep 3 met computer werken enz. dat was in onze tijd ook niet.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.250
    12-09-2009

    Als zij naar de brugklas gaan.
    Eens in je leven heb jij al je kennis en kunde nodig die je ooit hebt geleerd.

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HoneyBee Bekijk reactie
    Daar heb je zeker een punt. Maar kun jij je nu een leven voorstellen zonder mobieltje?

    Net zoals met de Tomtom. Vroeger kwamen we overal met een uitgeprint vel van de ANWB, nou dat kan nu echt niet meer. Ik verdwaal dan en kom er niet meer uit, dus Tomtom ligt altijd in de auto.

    Net zoals met een magnetron, vroeger deden we alles in een steelpannetje en gingen we het eten opwarmen en waren we tevreden, maar als nu je magnetron kapot is, word je helemaal para.

    En je vaatwasser, als mijn vaatwasser stuk is, wil ik het liefst zo snel mogelijk uit mijn keuken emigreren en dan voorgoed.
    Ik ging 5 weken zonder mobiel naar Marokko en vond het heerlijk. Nu hier kan ik het me idd niet voorstellen, je moet al snel bellen als je al vertraging hebt ofzo.

    TomTom is ook maar pas aangeshaft en kan idd niet meer zonder.

    Magnetron heb ik niet

    Vaatwasser blijft een handig ding.

    Maar het gaat om kinderen, die worden al doodgegooid met dingen. Je geeft zelf aan dat 1 van de kinderen in de buurt een iphone heeft. Daar schrik ik wel van (vooral omdat ik er geen heb)

    Vraag je af waarom ze een mobiel nodig hebben en of het wel echt nodig is dat ze er 1 hebben.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.467
    23-10-2010

    Citaat Geplaatst door HoneyBee Bekijk reactie
    Zolang ik er voor mijn kids ben, dus ophalen, wegbrengen etc... hebben ze dat ding echt niet nodig. Maar ik denk dat het voor ouders die werken enzo het misschien wel handig is om je kind een mobieltje te geven.
    Die kindjes hebben meer voor de stoerheid hoor die worden ook gewoon opgehaald en gebracht.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.256
    09-12-2003

    Mijn zus gaf haar dochters een mobieltje in groep 8, net voor ze naar de brugklas gingen.

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    1.671
    15-11-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ik denk dat ik de mijne een mobieltje schenk zodra ze naar de hogere school/brugklas gaan. Dus af van de basisschool, zodat ik ze altijd kan bereiken en zij ons. Als ze van de basisschool gaan, zijn ze meer op zichzelf, het brengen en ophalen van school doen ze nu alleen, je laat ze een beetje los als het ware. Dan zou ik het voor mezelf een gerust stelling vinden dat ze een mobieltje hebben voor als er iets gebeurt onderweg, denk aan lekke band, bus die vertraging heeft. En ik ken de schoolrooster dat ik precies weet hoe laat ze thuis zijn, dan kan ik ze ook bereiken als ze iets later zijn, enz enz.

    Voor de rest geen sms of bellen naar vriendinnen dat doen ze maar met mijn telefoon of huistelefoon. Het mobieltje is dan echt voor noodzaak, dat mama hen kan bereiken ('stalken')

    Een mobiel voor de fun, no way. Zoal bora al zei, wij zelf zijn ook opgegroeid zonder mobiel, en we zijn ook goed terecht gekomen toch al7amduliellah
    Weet dat de overwinning de metgezel is van doorzetting en dat de verlossing komt na de droefenis zoals de gemakkelijkheid komt na de moeilijkheid

  12. #12
    UAE

    Reacties
    1.193
    30-09-2010

    Ik heb geen oudere kinderen maar wil er wel iets over kwijt. Mij lijkt het wel veilig en als er iets is dat er direct gebelt kan worden. Maar alleen meegeven met regels alleen voor noodzaak en daar blijft het bij. En in de klas niet laten zien of pronken alleen om naar je ouders te bellen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Citaat Geplaatst door BoraSita Bekijk reactie
    Ik ging 5 weken zonder mobiel naar Marokko en vond het heerlijk. Nu hier kan ik het me idd niet voorstellen, je moet al snel bellen als je al vertraging hebt ofzo.

    TomTom is ook maar pas aangeshaft en kan idd niet meer zonder.

    Magnetron heb ik niet

    Vaatwasser blijft een handig ding.

    Maar het gaat om kinderen, die worden al doodgegooid met dingen. Je geeft zelf aan dat 1 van de kinderen in de buurt een iphone heeft. Daar schrik ik wel van (vooral omdat ik er geen heb)

    Vraag je af waarom ze een mobiel nodig hebben en of het wel echt nodig is dat ze er 1 hebben.
    Heb je geen magnetron?


    Erg he, ik heb ook geen Iphone maar zou hem wel graag willen hebben.

    Ze hebben hem niet nodig, en nu al helemaal niet. Voor kinderen is het natuurlijk alleen maar om te kunnen zeggen dat ze een mobieltje hebben.
    Maar zoals ik al aangaf, zolang ik ze breng en haal hebben ze geen mobiel nodig.

  14. #14
    Ik leef in jou..

    Reacties
    13.471
    26-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Vanaf 16 jaar en dan af en toe controleren of je kind geen vreemde contacten heeft
    Ik had zelf mijn eerste mobieltje op mijn 18.
    __________________________________________________ _________ __

    N.G.L.; Mi Amor Mi Corazon


  15. #15
    MVC Premium

    Reacties
    28.180
    27-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HoneyBee Bekijk reactie
    Heb je geen magnetron?


    Erg he, ik heb ook geen Iphone maar zou hem wel graag willen hebben.

    Ze hebben hem niet nodig, en nu al helemaal niet. Voor kinderen is het natuurlijk alleen maar om te kunnen zeggen dat ze een mobieltje hebben.
    Maar zoals ik al aangaf, zolang ik ze breng en haal hebben ze geen mobiel nodig.
    Er is leven zonder magnetron

    Belachelijk dat een kind een iphone heeft!

    Idd. Mobiel kan altijd nog! Daarbij i het ook niet gezond voor de oren en al die tralalala.