1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    recepten voor baby's vanaf 1 jaar

    Salaam alaikoem mamma's.Ik was benieuwd wat jullie allemaal aan jullie kleintjes geven op het gebied van eten. Eet jullie kroost met de pot mee of koken jullie nog steeds apart?Ik persoonlijk kies er nog voor om hem niet mee te laten eten. Ik maak het eten nog klaar zonder zout. Ik doe er wel een beetje appeldiksap bij.Ik vind het heel lastig om te varieren in de voeding. Ik ben benieuwd of jullie lekkere recepten hebben die ik kan gebruiken.Ik maak bijvoorbeeld weleens aardappeltjes met broccoli en worteltjes of pompoen met zoete aardappel en doperwten.Eten jullie kindjes bijvoorbeeld al vlees, vis en kip of nog niet?Ik ben benieuwd en ik hoop dat jullie lekkere receptjes hebben waar mijn kindje van kan gaan smullen. Ik vind het maar zielig om gewoon maar wat te prakken en te geven. Ik vind het belangrijk dat hij alle belangrijke vitamenen en mineralen binnen krijgt.Andere tips op het gebied van voeding zijn ook welkom insALlah.zo heb ik ooit de tip gekregen om altijd met banaan sinasappel doorheen te persen, dit voorkomt moeilijke stoelgang bij de kleintjes of pap door de banaan te doen.Shoukran alvast

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    546
    14-10-2010

    vanaf die leeftijd kun je hem gewoon lekker mee laten eten maar niet teveel kruiden enz gebruiken ik doe meestal voordat ik de boel ga kruiden alvast voor hem apart leggen

    hij hoeft geen gezout eten enz. en ook geen heette kruiden ens.

    derest eet hij lekker mee.

    je kunt hem nu ook leren om met een lepel en vork te eten en hoeft allemaal niet geprakt te worden gewoon kleinere stukjes.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door Newme Bekijk reactie
    vanaf die leeftijd kun je hem gewoon lekker mee laten eten maar niet teveel kruiden enz gebruiken ik doe meestal voordat ik de boel ga kruiden alvast voor hem apart leggen

    hij hoeft geen gezout eten enz. en ook geen heette kruiden ens.

    derest eet hij lekker mee.

    je kunt hem nu ook leren om met een lepel en vork te eten en hoeft allemaal niet geprakt te worden gewoon kleinere stukjes.
    soukran voor je reactie. Wow vork en lepel hoe moet ik dat doen dan. Dat wordt een grote knoeiboel!!!!! Hoe moet ik dit aanpakken dan?

  4. #4
    no nonsens

    Reacties
    4.289
    15-05-2002

    gisteren had ik voor ze aardappels, spinazie, wortels en vissticks
    vandaag aardappels, brocoli, wortels en ei
    als ik pasta maak dan eten ze met ons mee, maar meestal dus niet.

    als ik geen haast heb, dan leg ik alles voor ze op het bord in stukken (dus niet prakken) en zij pakken dan zelf met de hand (ze zijn nu 1jr en 3mnd) maar als we een aantal maanden verder zijn, dan met de vork.

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    432
    15-09-2009

    ik deed apart koken tot een jaar of twee ..
    daarna gewoon mee eten.

    ik doe bij elk maaltijd extra veel groentes.
    vlees vis kip doe ik apart.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    540
    31-03-2003

    de mijne eet gewoon met de pot mee hoor vanaf 1 jaar, zout of geen zout gewoon mee eten. Kip , vlees en vis krijgt ze.. en groentes ook gewoon wat wij eten
    la illaha ill allah!
    Love my Prinsesje & Prinsje

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.210
    14-03-2008

    Adm eet volledig met de pot mee.

    Net als vandaag, spaghetti met champignons en gehakt. Apart in een bordje voor hem gedaan en de spaghettislierten iets kleine gemaakt, en hup daar ging die aan de gang met vork, en uiteindelijk met zijn handen

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.526
    19-03-2009

    Nog niet helemaal met de pot soms wel maar soms is het gewoon te gekruid.

    Hij eet wel groenten, pasta's/ rijst en kip/ gehakt/ vis en ga zo maar door...
    Meerdere gebruikers!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door Amoura Bekijk reactie
    gisteren had ik voor ze aardappels, spinazie, wortels en vissticks
    vandaag aardappels, brocoli, wortels en ei
    als ik pasta maak dan eten ze met ons mee, maar meestal dus niet.

    als ik geen haast heb, dan leg ik alles voor ze op het bord in stukken (dus niet prakken) en zij pakken dan zelf met de hand (ze zijn nu 1jr en 3mnd) maar als we een aantal maanden verder zijn, dan met de vork.
    Ik ben altijd bang dat mijn kindje in de stukjes stikt lahi7fed, waarom weet ik niet als ik de stukjes op zijn bord zou leggen dan propt hij alles in zijn mond. Ik moet er dan de hele tijd bij gaan zitten als ik het zo zou doen.

    Maar hoe doen jullie dat met lepel, vork eten. Ik heb het idee dat de mijne dat allemaal nog niet weet en kan. OF onderschat ik dit gewoon?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door spacitroen Bekijk reactie
    ik deed apart koken tot een jaar of twee ..
    daarna gewoon mee eten.

    ik doe bij elk maaltijd extra veel groentes.
    vlees vis kip doe ik apart.
    Ik heb nog helemaal geen vlees of vis gegeven. Kip wel dat vond hij heerlijk maar ik heb niet te veel gegeven omdat deze gekruid was.

    Ik wil gewoon zo gezond en bewust mogelijk naar mijn kindje zijn. DUs ik geef ook geen zout en geen suiker behalve als het in de fruit al aanwezig is.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door Madame_Louisa Bekijk reactie
    Adm eet volledig met de pot mee.

    Net als vandaag, spaghetti met champignons en gehakt. Apart in een bordje voor hem gedaan en de spaghettislierten iets kleine gemaakt, en hup daar ging die aan de gang met vork, en uiteindelijk met zijn handen
    Ah wat schattig massAllah Rabie gelihliek insAllah

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door fatoush Bekijk reactie
    de mijne eet gewoon met de pot mee hoor vanaf 1 jaar, zout of geen zout gewoon mee eten. Kip , vlees en vis krijgt ze.. en groentes ook gewoon wat wij eten
    Nee zout is echt bij mij uit den boze ook voor mezelf. Ik kook met zo min mogelijk zout en zet gewoon zout op tafel neer voor degene die meer wil. De mens krijgt heb ik ooit gelezen al zoveel......gram extra zout binnen dan het gemiddelde dat zou moeten zijn.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.526
    19-03-2009

    Ze moeten al vlees en kip en vis hebben vanaf 8 maanden als ik me niet vergis je moet het echt geven hoor anders missen ze een hoop!
    Meerdere gebruikers!

  14. #14
    ~BabyWish~

    Reacties
    123
    15-09-2010

    bij mij eet hij met de pot mee. en lust ook best veel. kip vis vlees. pasta, frietjes. alles gaat er goed in bij hem.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    217
    24-10-2010

    Citaat Geplaatst door Wensjee Bekijk reactie
    bij mij eet hij met de pot mee. en lust ook best veel. kip vis vlees. pasta, frietjes. alles gaat er goed in bij hem.

    Ook frietjes joh? Dat wil ik nog niet geven. Ik focus me op zo gezond mogelijk. Vis heb ik ook nog niet gegeven omdat ik zelf niet van vis hou behalve van kibbeling maar daar zit ook weer veel vet in, maar ik ga het proberen insAllah

    Kom op moeders, hebben jullie nog tips en of receptjes?