1. #1
    Verbannen

    Reacties
    14.550
    02-11-2003

    Meisjes trouwen steeds jonger...

    Selaam Ou Aileikom...

    Merken jullie dat ook niet? Meisjes van 18/19 jaar trouwen! Ze zijn dan meestal al op 17 verloofd. Vroeger d8 ik ook altijd, ik ga op mn 18e trouwen, maar nu merk ik pas wat 18 jaar zijn is! Ik ben nu 17, maar ik wil graag mijn 4jaar durende studie afmaken en ik begin net.
    Nog vier jaar Incha Allah en dan ben ik alweer 21. Weet je, af en toe denk ik, zullen de marokkaanse vrouwen en mannen dan slecht gaan praten over zulke meiden? Nog een jaar geleden was iedereen echt voor een opleiding en een baan. Maar nu? Ik weet het ook niet meer...

    Hoe staan jullie er voor dames?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    261
    28-06-2004

    wat gaat jou het aan als die mensen praten?
    leid toch je eigen leven, en vergeet een beetje die roddels!
    en het is almaktab dat die meiden zo jong trouwen.

    waarom letten sommige zoveel op anderen?

    damn.............mrarba!

    groet,alyana

  3. #3
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Je hebt gelijk Nadia 'Mademoiselle '

    Nu zijn veel inderdaad massaal overgegaan op trouwen. Tja.... wat doe eraan?
    Je kunt ze nog zo waarschuwen dat ze op moeten passen en voor hun mening uit moeten komen, maar wie luistert...? NOBODY!
    Omdat ze en niet willen en vaal ook niet kunnen. De vaders hebben nog veel te zeggen op de dochters én de moeders. Vaders wil is wet!

    Maar ja... de tijd leert ze het wel en dan heb ik gelijk
    Doe wat jij denkt dat goed voor je is en laat je niet ompraten. Bouw je toekomst en wees onafhankelijk van iedereen.
    M.a.w. maak een back- up. Dan heb je altijd iets om op terug te vallen.

    Wassalaam.

    ديتول دض الجراثيم


  4. #4
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Ik ben al een oude vrijster en ik ga als een oude vrijster door het leven

    Neeh even serieus....ik weet wat je bedoelt....neeh ik heb nou even geen trek in Zway......Ik ben er nog niet aan toe...ik wil mijn studie hebben afgerond, baantje, huisje en een autootje insha allah...dan zal ik insha allah de Soenah voltooien......Bi Idni Allah insha allah....


    Alyana, de mensen zullen hoe dan ook over jou praten, of je nou het goed doet of niet...ze willen je altijd zwart maken. Dat zit in hun aard...Alhamdoelilah hebben we er ook goede tussen....

    wa salaam

  5. #5
    20/12/07<3

    Reacties
    14.073
    16-05-2004

    Origineel gepost door marocChika
    ik ga ook over 2 jaar trouwen dan ben ik 18 inchaALLAH
    ik owk

    Getrouwd


  6. #6
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Origineel gepost door marocChika
    ik ga ook over 2 jaar trouwen dan ben ik 18 inchaALLAH
    Euh staat dat dan vast..bedoel staat het dan vast met wie je gaat trouwen Inshallah??

  7. #7
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Origineel gepost door marocChika
    JA DAT STAAT VAST
    Moge Allah jullie huwelijk zegenen insha allah!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    261
    28-06-2004

    nesrine, daarom juist!
    negeren die handel!

  9. #9
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Origineel gepost door marocChika
    MAAR OF IK DAN WIL IS DE VRAAG
    Hmm Okkie

  10. #10
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Wat de meiden ook jong doet trouwen, zijn problemen thuis. Als je het thuis niet uit kunt houden door ruzies van de ouders of een probleem broertje of zusje hebben, doet je ook verlangen naar een vredig leven in je eigen huis met je eigen man en dat je het heeeeeeeeeel anders gaat aanpakken.

    Gair insha allah.

    Wassalaam.

    Als mensen willen trouwen of gaan trouwen zeg aub altijd INSHA ALLAH. Je weet never nooit wat Allah voor je uitgestip* peld heeft!!!

    Wassalaam.

    ديتول دض الجراثيم


  11. #11
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Re: Meisjes trouwen steeds jonger...

    Origineel gepost door madame_nadia
    Selaam Ou Aileikom...

    Merken jullie dat ook niet? Meisjes van 18/19 jaar trouwen! Ze zijn dan meestal al op 17 verloofd. Vroeger d8 ik ook altijd, ik ga op mn 18e trouwen, maar nu merk ik pas wat 18 jaar zijn is! Ik ben nu 17, maar ik wil graag mijn 4jaar durende studie afmaken en ik begin net.
    Nog vier jaar Incha Allah en dan ben ik alweer 21. Weet je, af en toe denk ik, zullen de marokkaanse vrouwen en mannen dan slecht gaan praten over zulke meiden? Nog een jaar geleden was iedereen echt voor een opleiding en een baan. Maar nu? Ik weet het ook niet meer...

    Hoe staan jullie er voor dames?
    Alaikoem salaam

    Grappig dat een 17-jarige zich hier nu al mee bezig houdt
    En nee praktiserende moslims praten niet slecht over een vrouw van 21 die ongetrouwd is. Ze praten ook niet slecht over een 25-, 30, 35-jarige vrouw die ongetrouwd is. Maar je hebt natuurlijk mensen die graag roddelen.....Maar die hebben altijd wel iets aan te merken. Van zulke mensen moet je je niets aantrekken. Doe gewoon je ding. Richt je op je studie en/of werk. Trouwen is een van de zaken die maktab zijn. Als je er klaar voor bent, dan kun je je ermee bezig houden en een sabab zoeken.

  12. #12
    platinum lid

    Reacties
    550
    26-10-2003

    a salaam aleikoum,

    Als je met de juiste redenen trouwt, is er niks mee. En als het omwille van Allah is, is dat prachtig!! Het mooiste wat er is!

    Het kan meerdere redenen hebben dat de meiden jong trouwen, 1 van de redenen kan zijn, dat het nemen van een haramrelatie op jonge leeftijd steeds toeneemt. En aangezien het in de marokkaanse maatschappij toch stiekem gebeurt, besluit het meisje in kwestie jong te trouwen om niet meer in angst te leven. En de relatie wettig te maken. (maar in de tussentijd wordt er vergeten, dat Allah de Alziende is)

    Jong trouwen heb ik zelf geen problemen mee, het is/kan juist voordeliger zijn. In de islam wordt jong trouwe geadviseerd om zo van de fitna weg te blijven.En je kuisheid te bewaren.

    Iemand die zich bewust is van het geloof en Allah vreest, zal eerder de neiging hebben om te trouwen aangezien deze persoon niet in haramzaken wil vervallen.

    Mensen die niet zo bezig zijn met het geloof zullen niet zo gauw aan trouwen denken. En eerst alles op een rijtje willen hebben, school afmaken, carriere en dat soort gedoe? Maar als we ons afvragen wat er in de tussentijd gebeurt op het gebied van de contacten tussen man en vrouw??

    Moge Allah ons hiervoor behoeden.

    Berecht je zelf voordat je berecht wordt.

    We hebben maar 1 doel,en dat is het aanbidden van Allah!

    Echte geluk, vrede en rust is te vinden Bij de Schepper swt! Nergens anders. Daar is het optimale geluk!Proef ervan en je wilt niets anders!

    Goddelijke liefde is niet te vergelijken met de liefde die je krijgt van je boy of girlfriend, laat je je niet misleiden! De sjitaan heeft sinds adam as een doel, en dat is de hel vullen met zoveel mogelijk zonen van adam 3laihi a salaam. Dat doet hij door ons te misleiden en al het slechte aantrekkelijk te maken voor ons.


    a salaam aleikoum.
    Allah schonk ons het huwelijk, wij bouwden hoerenhuizen. Allah schonk in de natuur atoomenergie, wij bouwden daar bommen van. En dan durven wij Hèm de schuld te geven van alle ellende?

  13. #13
    .....

    Reacties
    10.412
    07-01-2004

    Origineel gepost door BintElmagreb
    Wat de meiden ook jong doet trouwen, zijn problemen thuis. Als je het thuis niet uit kunt houden door ruzies van de ouders of een probleem broertje of zusje hebben, doet je ook verlangen naar een vredig leven in je eigen huis met je eigen man en dat je het heeeeeeeeeel anders gaat aanpakken.

    Gair insha allah.

    Wassalaam.

    Als mensen willen trouwen of gaan trouwen zeg aub altijd INSHA ALLAH. Je weet never nooit wat Allah voor je uitgestip* peld heeft!!!

    Wassalaam.
    Salaam wa alaikom,

    Ik wil effe reageren op wat je nu zegt als je het niet erg vindt!

    Je zegt dat meiden die jong zijn getrouwd meestal trouwen omdat er problemen thuis zijn...

    Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Bij iedereen is het natuurlijk anders. Ik ben ook getrouwd op mijn 18 en dat komt zeker niet omdat ik problemen thuis heb, ik ben gewoon mijn ware op die leeftijd tegengekomen. Ik had het heel erg goed thuis, ik kon harstikke goed opschieten met mijn moeder en zusje en ik mis ze nu ook heel erg. Ik kwam op mijn 18 mijn man tegen en ik wilde absoluut geen haramrelatie en hij ook niet. We zijn een tijdje verloofd geweest en toen zijn we getrouwd. Als je iemand leert kennen en hij houd van jou en jij van hem wat houdt je dan nog tegen...?

    Ik heb op de dag van vandaag geen spijt dat ik zo jong ben getrouwd, ik zie alleen maar voordelen.

    Walaikom salaam,

    Mariam

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    25.794
    26-09-2002

    Re: Meisjes trouwen steeds jonger...

    Origineel gepost door madame_nadia
    Selaam Ou Aileikom...

    Merken jullie dat ook niet? Meisjes van 18/19 jaar trouwen! Ze zijn dan meestal al op 17 verloofd. Vroeger d8 ik ook altijd, ik ga op mn 18e trouwen, maar nu merk ik pas wat 18 jaar zijn is! Ik ben nu 17, maar ik wil graag mijn 4jaar durende studie afmaken en ik begin net.
    Nog vier jaar Incha Allah en dan ben ik alweer 21. Weet je, af en toe denk ik, zullen de marokkaanse vrouwen en mannen dan slecht gaan praten over zulke meiden? Nog een jaar geleden was iedereen echt voor een opleiding en een baan. Maar nu? Ik weet het ook niet meer...

    Hoe staan jullie er voor dames?
    Lieve meid,

    Alles is el mektab. Wij mensen, schepselen van Allah denken dat wij zelf dingen kunnen bepalen. Ik zei ook altijd: Ik ga pas trouwen als ik mijn studie af heb en een vaste baan heb, maar Allah had in mijn mektaab al dat ik ging trouwen op mijn 21e. Wat in jou mektaab staat zal gaan gebeuren, dus je bepaald eigenlijk helemaal niet zelf wanneer je gaat trouwen, al zal je dat wel denken.

    Dus wie weet meid, staat ook jouw prins op het witte paard al klaar.

    Ik wens je veel succes met je studie

  15. #15
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Origineel gepost door boug85
    Salaam wa alaikom,

    Ik wil effe reageren op wat je nu zegt als je het niet erg vindt!

    Je zegt dat meiden die jong zijn getrouwd meestal trouwen omdat er problemen thuis zijn...

    Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Bij iedereen is het natuurlijk anders. Ik ben ook getrouwd op mijn 18 en dat komt zeker niet omdat ik problemen thuis heb, ik ben gewoon mijn ware op die leeftijd tegengekomen. Ik had het heel erg goed thuis, ik kon harstikke goed opschieten met mijn moeder en zusje en ik mis ze nu ook heel erg. Ik kwam op mijn 18 mijn man tegen en ik wilde absoluut geen haramrelatie en hij ook niet. We zijn een tijdje verloofd geweest en toen zijn we getrouwd. Als je iemand leert kennen en hij houd van jou en jij van hem wat houdt je dan nog tegen...?

    Ik heb op de dag van vandaag geen spijt dat ik zo jong ben getrouwd, ik zie alleen maar voordelen.

    Walaikom salaam,

    Mariam
    Nee nee, dat kan een van de redenen zijn. Ik zeg niet dat het altijd zo is. Ik ken er een paar die zijn getrouwd om meer vrijheid te hebben en meer hun eigen gang te gaan.

    Het kan zijn, het hoeft niet altijd zo te zijn.

    Ps: Ik geloof niet dat je mijn eerste bericht hebt gelezen om deze reactie te plaatsen. Maar bij deze verwijs ik je er ff naar!

    Wassalaam.

    ديتول دض الجراثيم