1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    29
    09-03-2004

    help ons

    --------------------------------------------------------------------------------

    Hallo Meiden...

    Ik volg op dit moment de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Ik ben bezig met afstuderen onderdeel daarvan is een onderzoek. Mijn onderzoek gaat over de ommekeer van een jonge moslima. Daarmee bedoel ik dat jonge meiden in ons omgeving ineens uit het niets extreem gaan praktiseren. Mijn vraag is nu hoe kan het dat een persoon opeens een andere visie krijgt op het leven en voorheen alles deed wat niet mocht (wat god heeft verboden).
    Mijn vraag aan jullie is: kennen jullie iemand in jullie directe omgeving die deze ommekeer heeft gemaakt, zo ja zouden jullie kunnen vertellen wat hier de achterliggende gedachten bij zijn. Alles is welkom

    jullie zouden mij hier goed bij helpen

    alvast bedankt

  2. #2
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Wat bedoel je precies met extreem praktiseren. Hoezo het woordje extreem?

    Wat is er extreem aan het feit dat een jonge moslima zich wellicht wat meer gaat verdiepen in haar geloof. Meer dankbaarheid jegens haar Schepper gaat uiten? Meer liefde voor Hem gaat tonen door Zijn regels na te gaan volgen. Meer daden wil verrichten om het paradijs met Zijn wil te mogen betreden? Meer zonden uit de weg gaat vanuit vrees voor de hel?
    Ze komt in een situatie terrecht waarin zij beseft dat het wereldse leventje alleen spel en vermaak is, en zij wil zich meer richten op het echte doel in het leven het aanbidden van Allaah de Meest Verhevene. Door de kennis die zij gaat vergaren is zij zich steeds meer bewust van de geboden en verboden.

    Sorry maar extreem veranderen vindt ik een totaal verkeerde woordkeuze, maar dat is slechts mijn mening.

    Veel succes met je opdracht!

    Islaam – It just makes…. sense!



  3. #3
    ..

    Reacties
    2.382
    22-03-2010

    Citaat Geplaatst door berberse_r00sje Bekijk reactie
    --------------------------------------------------------------------------------

    Hallo Meiden...

    Ik volg op dit moment de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening. Ik ben bezig met afstuderen onderdeel daarvan is een onderzoek. Mijn onderzoek gaat over de ommekeer van een jonge moslima. Daarmee bedoel ik dat jonge meiden in ons omgeving ineens uit het niets extreem gaan praktiseren. Mijn vraag is nu hoe kan het dat een persoon opeens een andere visie krijgt op het leven en voorheen alles deed wat niet mocht (wat god heeft verboden).
    Mijn vraag aan jullie is: kennen jullie iemand in jullie directe omgeving die deze ommekeer heeft gemaakt, zo ja zouden jullie kunnen vertellen wat hier de achterliggende gedachten bij zijn. Alles is welkom

    jullie zouden mij hier goed bij helpen

    alvast bedankt
    Zie de zonden die een mens pleegt en het nalaten van de geboden als zware lasten die hij op zijn rug draagt, op een dag kan het geweten van die persoon het gewoon niet meer dragen en wil hij alles van zich af gooien. En begint daarom ineens die een andere weg te nemen.

    من أرضى الناس بسخط الله سخط الله عليه وأسخط عليه الناس, ومن أرضى الله بسخط الناس رضي الله عليه وأرضى عليه الناس