1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    4.545
    02-05-2005

    Moge allah vergevensgezind zijn tegenover ons allemaal.

    Ik heb na het lezen van deze verhalen toch denk ik een andere kijk op het overlijden van een persoon.

    Wanneer iemand langer ziek is ernstig vindt ik dit heel mooi, het idee dat daarmee fouten vergeven worden en dat die pijn echt pijn is van Allah dat vindt ik echt apart.

    Het is toch onze heer die geeft en neemt zowel het leven als de dood zowel lief als leed.


    Begrijp me niet verkeerd!

  2. #62
    Gelukkig Getrouwd

    Reacties
    1.438
    20-02-2003

    Citaat Geplaatst door Johnny__Bravo Bekijk reactie


    Allah ir7mo meid. Mogen allah swt zijn zonden vergeven en hem een plaats schenken in het paradijs

    Het klopt echt wat je zegt. Sinds mn pa allah ier7mo te horen kreeg, dat het te laat was, toen ging het al achteruit. Ik weet zeker, dat het niet zo snel zou zijn gegaan, als hij er niks van af had geweten en als hij gewoon pijnstillers had gekregen tegen de pijn in zijn been, maar dat kan helaas niet..

    Sinds dat gebeurt is, ben ik ook bang dat ik het zal krijgen. Ik heb al 1 jaar klachten, terwijl ik daarvoor zo gezond was als ik weet niet wat. Hebben jullie dat ook, of ben k de enige

    Allah yra7mo oe yer7am jamie3 el moslimien

    je moet er niet veel mee bezig zijn, ik heb dit ook gehad ze noemen het hypochondrie, ik had een knobbeltje in mijn borst ontdekt alhamdulillah was gewoon een klier en was na 2 maanden weg ,ik was daar zo erg van geschrokken, sindsdien voel ik overal pijn en bij iedere pijn denk ik dat het iets ernstigs is alhamdulillah is het nu veeel minder geworden, maar ik adviseer je echt om sterk te zijn en niet met die wasawies bezig te zijn

  3. #63
    -

    Reacties
    1.888
    20-08-2010

    La hawla walaquata illaa billaah, krijg gewoon tranen van alle verhalen.
    “Take your share (of good deeds) from isolation.”
    [Az-Zuhd of Waki‘ ibn Jarrāh/247]

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    1.291
    19-07-2010

    Citaat Geplaatst door UmmNaasiruddeen Bekijk reactie
    Allah yra7mo oe yer7am jamie3 el moslimien

    je moet er niet veel mee bezig zijn, ik heb dit ook gehad ze noemen het hypochondrie, ik had een knobbeltje in mijn borst ontdekt alhamdulillah was gewoon een klier en was na 2 maanden weg ,ik was daar zo erg van geschrokken, sindsdien voel ik overal pijn en bij iedere pijn denk ik dat het iets ernstigs is alhamdulillah is het nu veeel minder geworden, maar ik adviseer je echt om sterk te zijn en niet met die wasawies bezig te zijn


    Amien.

    Maar ik heb ook erge klachten gehad die door de dokter niet te verklaren waren etc en heb nu ook erge klachten etc, maar k wordt maar niet serieus genomen, omdat ze alles linken aan de dood van mn pa allah ier7mo. Ik ga daardoor zelf op onderzoek uit, maar dat kan k beter niet doen heb k gemerkt.

    Thnxx voor je advies

    'Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd'


  5. #65
    Gelukkig Getrouwd

    Reacties
    1.438
    20-02-2003

    Citaat Geplaatst door Johnny__Bravo Bekijk reactie


    Amien.

    Maar ik heb ook erge klachten gehad die door de dokter niet te verklaren waren etc en heb nu ook erge klachten etc, maar k wordt maar niet serieus genomen, omdat ze alles linken aan de dood van mn pa allah ier7mo. Ik ga daardoor zelf op onderzoek uit, maar dat kan k beter niet doen heb k gemerkt.

    Thnxx voor je advies

    ik heb je een pm gestuurd

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    330
    07-06-2009

    Pffff mijn lieve vader
    De Profeet (vrede zij met hem) zei: 'Wie een weg volgt en daarmee naar kennis verlangt, voor hem maakt Allâh zijn weg naar het Paradijs gemakkelijker. Bovendien leggen de engelen hun vleugels voor hem neer uit tevredenheid met wat hij verricht. ( Abu Dawud & Tirmidhi)

    meerdere gebruikers

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Citaat Geplaatst door Misz_Tanger91 Bekijk reactie
    Pffff mijn lieve vader
    Allah ishafih....zjamigh elmoslimin in sha Allah !

  8. #68
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HighHeelsLady Bekijk reactie
    Ik heb het meegemaakt met mijn vader, allah righmoe. Voor hele simpele maagklachten naar de dokter geweest in oktober. Na onderzoeken kwam men erachter dat hij maagkanker had met al uitzaaiing naar zijn lever. Vervolgens een lange en zeer zware periode doorstaan met chemo behandelingen. En in maart definitief te horen gekregen dat hij uitbehandeld was en zoals het eruit zag hij max 3 maanden te leven had. Precies 40 dagen na dit afschuwelijke nieuws is mijn papa teruggekeerd naar zijn schepper. Allah righmoe wa wesi 3lik be raga wa rahma!

    Hoe mee omgegaan? In eerste instantie niet. ik schakelde mijn gevoel uit. Mijn prioriteit was mijn moeder helpen en haar door een zwarte periode te helpen. Iedereen pakte zijn leven op en ik nam min of meer de taken van mijn lieve papa over en zorgde dat mijn mama niets tekort kwam. Maanden later storte ik pas in. En toen kwam het besef dat hij er niet meer is en nooit meer zou zijn. Kon mezelf gelukkig troosten met de gedachtte aan de periode dat hij zo ziek was. Hij en ik waren nog nooit zo closer als toen. In de laatste 3 maanden van zijn leven had ik met mijn echtgenoot afgesproken dat ik weer bij mijn ouders wilde wonen om de verzorging van mijn papa en de zorg van mijn mama over te nemen. En hoe zwaar het ook was; het was tegerlijkertijd de mooiste periode die ik met ze heb meegemaakt. We hebben zoveel dingen besproken, gelachen en gehuild. En dat is mijn redding/troost geweest en dat neemt gelukkig niemand me meer af..........

    Allah yar7am jou pappa. Moge Allah swt zijn Graf verruimen & verlichten ameen.

    Moge Allah swt zijn ziel genadig zijn ameen
    Voor alle moslims die zijn heen gegaan,ameen

    Mooi dat je die laatste maanden zo intens hebt beleefd en inderdaad niemand pakt jou dat af.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    735
    03-03-2014

    pff heftige verhalen allemaal , vroeger was kanker oorzaak nummer 1 slecht eten en roken , nu is dat nummer 1 oorzaak luchtverveuiling , het dagelijks lucht dat we inademen is zo erg vervuild er zitten zoveel kankerverwekkende stoffen in het zuurstof dat we elke dag inademen , de meerderheid van onze generatie en de generatie na ons zal kanker krijgen en ook worden kankerpatienten steeds jonger , we hebben geen keus je kan niet stoppen met ademen , slecht eten en roken dat zijn nog altijd zaken waar je zelf controle over hebt maar lucht dat we inademen daar kunnen we helaas niks aan doen

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    Moge Allah genadig zijn voor allen van ons en onze zondes wissen en ons beschermdn. ALLAH IRHEMHOUM OU IWESE3 3LIHOUM

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    Heb er nooit bij stilgestaan dat zoveel leden geen ouder(s) meer hebben. Mijn hart breekt
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  12. #72
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Mn vader heeft het ook begon als nierkanker. Toen 1 nier laten verwijderen en later bleek het ook bij die andere te zitten, maar was toen ook al uitgezaaid naar lever/longen etc
    Ze willen graag dat hij aan de chemo behandeling gaat, maar dat wilt hij niet. Ze gaven hem dan zonder een jaar tot max 2 jaar en het is nu 5 jaar geleden. Kookt/ruimt zelf op/ maakt grote wandelingen/ gaat zelfs nog regelmatig naar Marokko, ziet er nog fit uit. Maar vind het toch eng dat hij het heeft ondanks dat het nog goed gaat.
    Happiness is an inside job


  13. #73
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah swt al onze zieken genezen,ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    stel je moet tolken en je moet degene die naast je zit vertellen dat hij/ zij kanker heeft (een dierbare), hoe zouden jullie dat aanpakken?, want heb zelf toen de keus gemaakt de persoon in kwestie niets te vertellen omdat deze daar zo bang voor was , persoon zelf zou maar max twee jaar te leven hebben.

    het was een ware dillema..

    als ze kanker hadden gezegd, dan wist deze het meteen maar ze gebruikten het woord slecht aardige tumor.

  15. #75
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Seffa je hoeft je niet schuldig te voelen.
    Je intenties op dat moment waren goed
    en dat is wat telt.hamduliallaah.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna