1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    106
    10-02-2008

    kanker patienten die uitbehandeld zijn!!!

    Hallo mensen,

    Een familielid van ons kreeg de nieuws te horen dat ie uitbehandeld is, dat ie niet zolang mee te leven heeft, het begon in zijn neus en nu heeft ie het overal in zijn lever, longen enz.

    Heb je ooit zoiets mee gemaakt, hoe gaan jullie daarmee om? Hoe lang heeft het geduurd tot het zover was?

    ik hoop op serieuze reacties

  2. #2
    allah o akbar

    Reacties
    545
    15-09-2009

    salaam mag ik vragen waar je vandaan komt

  3. #3
    aka MoneyMonster

    Reacties
    7.385
    09-10-2006

    Ik heb het meegemaakt met mijn vader, allah righmoe. Voor hele simpele maagklachten naar de dokter geweest in oktober. Na onderzoeken kwam men erachter dat hij maagkanker had met al uitzaaiing naar zijn lever. Vervolgens een lange en zeer zware periode doorstaan met chemo behandelingen. En in maart definitief te horen gekregen dat hij uitbehandeld was en zoals het eruit zag hij max 3 maanden te leven had. Precies 40 dagen na dit afschuwelijke nieuws is mijn papa teruggekeerd naar zijn schepper. Allah righmoe wa wesi 3lik be raga wa rahma!

    Hoe mee omgegaan? In eerste instantie niet. ik schakelde mijn gevoel uit. Mijn prioriteit was mijn moeder helpen en haar door een zwarte periode te helpen. Iedereen pakte zijn leven op en ik nam min of meer de taken van mijn lieve papa over en zorgde dat mijn mama niets tekort kwam. Maanden later storte ik pas in. En toen kwam het besef dat hij er niet meer is en nooit meer zou zijn. Kon mezelf gelukkig troosten met de gedachtte aan de periode dat hij zo ziek was. Hij en ik waren nog nooit zo closer als toen. In de laatste 3 maanden van zijn leven had ik met mijn echtgenoot afgesproken dat ik weer bij mijn ouders wilde wonen om de verzorging van mijn papa en de zorg van mijn mama over te nemen. En hoe zwaar het ook was; het was tegerlijkertijd de mooiste periode die ik met ze heb meegemaakt. We hebben zoveel dingen besproken, gelachen en gehuild. En dat is mijn redding/troost geweest en dat neemt gelukkig niemand me meer af..........

    Leukste leden van DWDMV
    Cashmere, 3rossaTetouania, Jules, ImeneBella, Niesj, elhobje, Moedervan2 (miss you ), verhaalmaakster, BoraSita, maaltje, Leeuwin_(uit het oog maar nog steeds niet uit het hart ), Luv, oumdounia, HAYNS, missmis ()


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    461
    19-08-2009

    sterkte dames

  5. #5
    _ida

    Reacties
    22.369
    26-01-2009

    moneymonster allah i rahmo

    ook ik heb dit meegemaakt met mijn vader allah y rahmo
    alles gebeurde zo snel
    longkanker met uitzaaiingen naar de lever.. chemo bestralingen en heel de hel van dichtbij meegemaakt en achteraf is hij overleden een week voor t offerfeest in 2007, op de dag van t offerfeest in marokko is hij begraven allah y rahmo.

    hoe ga je ermee om? je dealt ermee omdat je moet en er is geen handleiding voor.. het is gewoon iets waarvan ik nog steeds hoop dat t allemaal een enge droom was

  6. #6
    Dive Is Life

    Reacties
    4.341
    02-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    MoneyMonster, allah irahmoo wasa3 3alhi elqabr.

    ts. Ik heb het meegemaakt met mijn ouders... maar wil er nu even niet over praten. Vanavond hele tijd met iemand er over zitten praten. Ik kom er inchaallah op een ander moment op te terug

    moge allah jou en alle betrokkenen sabr geven inchaallah

  7. #7
    mijn prinssesje

    Reacties
    419
    17-04-2010

    jeetje krijg tranen in me ogen als ik dit lees

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    14.354
    17-12-2003

    Allahi tikoem Sbar dames

  9. #9
    blackisthenewblack

    Reacties
    7.520
    01-05-2003

    Zoeken naar andere geneesmiddelen, doktoren en hun chemokuren zijn geen Allah.

    Probeer Roeqya en natuurlijke middelen.

    Richt je tot Allah en vraag om kracht, om hiermee om te gaan.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.291
    19-07-2010

    Mn pa allah ier7mo.

    Hij kreeg in sept 2009 te horen dat hij blaaskanker had.
    Hij kreeg begin dec een operatie, waarna hij genezen was zeiden ze.
    Een maand later was hij uitgegleden meskien(sneeuw), toen zeiden ze dat hij gewoon zijn been ernstig had gekeusd.

    Na een maand pijn geleden te hebben, hadden ze eind feb toch gesloten foto's te maken en toen kwamen ze er achter, dat het al verder was uitgezaaid naar zijn maag etc. Ze konder verder niks meer voor hem doen, behalve bestraling op zn been, om de pijn te verzachten. 2 Maanden later eind april 2010 is mijn pa overleden allah ier7mo .

    Is echt moeilijk om aan de tijd terug te denken en hem pijn zien lijden. Die pijn wens je, je ergste vijand niet eens. De leegte in zijn ogen is iets wat ik nooit zal vergeten

    'Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd'


  11. #11
    _ida

    Reacties
    22.369
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door Sentoper Bekijk reactie
    Zoeken naar andere geneesmiddelen, doktoren en hun chemokuren zijn geen Allah.

    Probeer Roeqya en natuurlijke middelen.

    Richt je tot Allah en vraag om kracht, om hiermee om te gaan.
    Ja, deden we bij papa ook, heeft nie geholpen, we waren er ook wat laat mee ,maar ik zou t eerlijk gezegd nooit opgeven als ik t over moest doen, allah y hfed.
    enkel de dood doet me hoop verdwijnen, niet een ziekte

  12. #12
    _ida

    Reacties
    22.369
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door Boot-je Bekijk reactie
    MoneyMonster, allah irahmoo wasa3 3alhi elqabr.

    ts. Ik heb het meegemaakt met mijn ouders... maar wil er nu even niet over praten. Vanavond hele tijd met iemand er over zitten praten. Ik kom er inchaallah op een ander moment op te terug

    moge allah jou en alle betrokkenen sabr geven inchaallah

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    71
    24-08-2009

    lieve dames die hun geliefde familie's hebben verloren, allah yarham eljami3, ik vind het vreselijk om dit te lezen en voel jullie pijn in mijn hart. mn zus is ook overleden aan borstkanker allah yarhamha. En chaneltje, ik adviseer jullie veel erover te praten dat helpt en veel doe3a's voor hem te doen. Allah ishafeeh inshaallah

  14. #14
    blackisthenewblack

    Reacties
    7.520
    01-05-2003

    Citaat Geplaatst door Rach_ Bekijk reactie
    Ja, deden we bij papa ook, heeft nie geholpen, we waren er ook wat laat mee ,maar ik zou t eerlijk gezegd nooit opgeven als ik t over moest doen, allah y hfed.
    enkel de dood doet me hoop verdwijnen, niet een ziekte
    Allahi re7moe. Mijn vader heeft ook kanker. En idd, enkel de dood is echt een teken van het einde.

    Misschien heeft roeqya de pijn wel ietwat verlicht en het minder erg gemaakt, Allahoe a3lam, hoe het zou zijn als je het niet had gedaan.

    Veel mensen stoppen, en geven de hoop op als een dokter zegt: we kunnen niets meer doen. Jammer. Voor elke ziekte die Allah heeft gecreëerd is er ook een genezing voor. Ik heb me ook een beetje verdiept in de natuurlijke geneesmiddelen tegen o.a. kanker en diabetes. Zou ik ook iedereen aanraden. Er is genoeg te vinden op internet. Niet altijd medisch of wetenschappelijk onderbouwd, maar dat hoeft niet... Zo zijn veel van de natuurlijke middelen ook dingen die zijn genoemd in de soennah van de profeet . Er zit genezing in olijfolie, 7abbat asawda, etc.

    Voor de mensen die deze ziekte hebben (lijkt nu haast zo wijdverspreid als diabetes :s) Allahi shafie en Allahi sehel.

  15. #15
    _ida

    Reacties
    22.369
    26-01-2009

    Citaat Geplaatst door Sentoper Bekijk reactie
    Allahi re7moe. Mijn vader heeft ook kanker. En idd, enkel de dood is echt een teken van het einde.

    Misschien heeft roeqya de pijn wel ietwat verlicht en het minder erg gemaakt, Allahoe a3lam, hoe het zou zijn als je het niet had gedaan.

    Veel mensen stoppen, en geven de hoop op als een dokter zegt: we kunnen niets meer doen. Jammer. Voor elke ziekte die Allah heeft gecreëerd is er ook een genezing voor. Ik heb me ook een beetje verdiept in de natuurlijke geneesmiddelen tegen o.a. kanker en diabetes. Zou ik ook iedereen aanraden. Er is genoeg te vinden op internet. Niet altijd medisch of wetenschappelijk onderbouwd, maar dat hoeft niet... Zo zijn veel van de natuurlijke middelen ook dingen die zijn genoemd in de soennah van de profeet . Er zit genezing in olijfolie, 7abbat asawda, etc.

    Voor de mensen die deze ziekte hebben (lijkt nu haast zo wijdverspreid als diabetes :s) Allahi shafie en Allahi sehel.

    allah i chafie jouw vader
    ik heb me toen idd ook verdiept in de geneeskunde in de islam en kwam ook zaken tegen zoals habat sawda, sap van rode uien, honing en etc..
    maar nu je t zegt, doe je me iets beseffen
    mijn vader allah y rahmo had de laatste periode van zijn leven een enorme last van de hik, een hik 24 op 24 bleef aanhouden meskien, hij kon erdoor ni slapen en ik ook nie omdat ik gewoon de hele nacht bij hem was en hem te drinken gaf als de hik er weer was.. dus ik ging erover praten met de dokter, want de hik klinkt missch nu niks ergs, maar t was echt echt heel erg.. t hield gewoon ni op en twas frustrerend, 9u smorgens waren papa en ik nog wakker puur omdat de hik ni ophield, iig, ik zei t dus tegen de dokter en ze zei tegen mij van kijk, ik wil gewoon eerlijk zeggen dat jullie t nog veel zwaarder gaan hebben dan de hik alleen, als je de hik al erg vind, wat ga je dan van de pijn vinden die hem te wachten staat? door die uitspraak werd ik erg bang, ik dacht die pijn zit er aan te komen en we kunnen t ni tegenhouden, dagenlang bracht ik door met de gedachte dat hy vandaag missch pijn zou gaan voelen.. de avond dat hy overleed, enkele uren voor hy overleed, vroeg ik hem de hele avond, heb je pijn? voelje iets? hij lag gewoon rustig met beide handen op zn borst, en deed met zn wijsvinger t gebaar dat hy geen pijn voelde, alhamdoulilah
    maar iemand die pijn heeft is ook gewoon duidelijk, achteraf hoorde ik dat kanker patienten msaken aan hun lakens trekken van de pijn, sommigen schreeuwen t uit.. maar alhamdoulilah heeft allah mijn vader ervan behoedt, wollah dat kon ik er ni meer bij hebben en kennelijk wist allah dat beter dan ik en er was alhamdoulilah gewoon geen pijn, hij werd alleen zwakker en zijn ademhaling werd schorrer, dat zijn de enige verschijnselen geweest