1. #11506
    MVC Lid

    Reacties
    3.033
    10-09-2005

    Citaat Geplaatst door Womann Bekijk reactie
    Up..


    Wie weet hoe de examen is in marokko.
    Wat kan mijn man allemaal verwachten?
    Oefen met de website van www.adappel.nl inhoud van zijn oefentoetsen is wat ze op de toetsen krijgen. Leesvaardigheid schijnt het moeilijkste te zijn. Veel begrijpend lezen. Soms ingewikkelde vragen. Laat hem rustig de tijd nemen voor alle toetsen. Zorgen dat hij alles 1 keer ingevuld heeft en daarna net zo vaak blijven nakijken of hij de vraag goed begrepen heeft tot tijd voorbij is. Ook samen proberen Nederlands in je gesprekken te mengen. Geef hem kleine teksten op whatsapp die hij moet vertalen. Oefenen oefenen oefenen.
    And He is with you wherever you are. - Al Hadid (57:4)

  2. #11507
    MVC Lid

    Reacties
    3.033
    10-09-2005

    Citaat Geplaatst door Bent_nador Bekijk reactie
    Salamo 3alaykom
    Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil mijn huwelijk laten registeren hier in nl moet ik nou de originele huwelijksakte meenemen? Want op de site staat geen kopie houden ze dan de originele? En dames die de aanvraag al hebben gedaan hebben jullie ook zo een voorblad gemaakt om t overzichtelijker te maken?
    Ik kan me niet meer herinneren of ze het origineel onthouden helaas. Ik heb inderdaad een voorblad gemaakt, maar door drukte hier heb ik besloten om een jurist in te schakelen. Scheelde veel nadenken en stressen.
    And He is with you wherever you are. - Al Hadid (57:4)

  3. #11508
    MVC Lid

    Reacties
    3.033
    10-09-2005

    Voor iedereen die een Visum of MVV-aanvraag wil doen raad ik Jasin Hami aan. Een top jurist die tbarkellah vanuit een oprechte intentie de aanvragen samen met jou en je partner kan voorbereiden. Naast het feit dat je niet zelf hoeft na te denken en te stressen is hij ook nog erg betaalbaar. Je voelt dat je met een ervaren professional werkt die ook meedenkt en meevoelt in je situatie. Zijn contactgegevens zijn:

    Jasin Hami
    Telefoon: 0031 6 24690897
    E-mail: info@visahollanda.nl
    Website: www.visahollanda.nl
    And He is with you wherever you are. - Al Hadid (57:4)

  4. #11509
    Proud to be a riffia

    Reacties
    738
    01-06-2006

    Dames die de aanvraag al hebben gedaan zou iemand van jullie AUB haar nr willen sturen zodat ik via whatsup paar vragen kan stellen over se formulieren

    Baraka allaho fikom
    Allah isma7na min walidin
    http://www.tarikibnali.com/viewpage...._id=4&n=flash1

    Mijn moeder leerde mij altijd om 'gelukkig' te worden. Op school kreeg ik de vraag wat ik later wou worden. Ik antwoorde: 'Gelukkig'. Zij vertelden mij dat ik de vraag niet begreep. Ik vertelde hen dat zij het 'leven' niet begrepen.

  5. #11510
    MVC Lid

    Reacties
    35
    19-03-2017

    Wie kan me helpen. Nu moet je een interview doen dan kunnen ze kijken of het een schijnhuwelijk is.
    Welke vragen stellen ze allemaal. Kan ik ergens een vragenlijst vinden op internet. Weet iemand welke vragen ze allemaal.stellen.

  6. #11511
    MVC Lid

    Reacties
    424
    20-11-2012

    Citaat Geplaatst door Elis Bekijk reactie
    Wie kan me helpen. Nu moet je een interview doen dan kunnen ze kijken of het een schijnhuwelijk is.
    Welke vragen stellen ze allemaal. Kan ik ergens een vragenlijst vinden op internet. Weet iemand welke vragen ze allemaal.stellen.
    bij de gemeente ?

  7. #11512
    MVC Lid

    Reacties
    424
    20-11-2012

    Handleiding TEV (MVV-VVR) procedure

    Zorg dat je dossier er netjes uitziet en dat alle vereiste documenten erbij zitten.
    Lever je aanvraag in zonder nietjes paperclips of iets dergelijks. Zorg er ook voor dat je NOOIT originele documenten mee stuurt met je aanvraag.

    Kopieën zijn toegestaan.
    Controleer ook dat als je kopieën van je originele documenten maakt, dat je de achterkant ( mits deze bedrukt zijn) ook kopieert.
    Gebruik geen tipp-ex, correctielint o.i.d in de documenten
    In bv: De werkgeversverklaring, arbeidsovereenkomst of wat voor document dan ook.
    De IND ziet dit als fraude en keurt de documenten dan ook gegarandeerd af, gevolg hiervan wellicht een negatief besluit.


    Inleveren op een IND unit zo zijn voordelen, ipv opsturen naar Almelo (scanbureau)
    Persoonlijk inleveren heeft als voordeel dat de balie medewerker de aanvraag nog even controleert
    ( geeft geen garanties voor de toekomst) en je krijgt alvast een inlever ontvangst bevestiging mee.
    De IND unit zorgt dan dat jou dossier in Almelo terecht komt.


    Bij enkele IND units is het mogelijk om de leges alvast te betalen (voordeel je hoeft niet meer te wachten op de leges brief.)
    Officieel wordt het dossier pas in behandeling genomen nadat de leges administratief zijn verwerkt door de IND administratie. Maar hier wordt weleens vanaf geweken (zie uitleg later)

    Maak een voorblad waarop vermeld wat er aan documenten en papieren (bijlage) in je dossier zitten.
    Leg alles netjes op volgorde en gebruik tabbladen ( simpele A 4 model zonder uitsteeksel) tussen de verschillende documenten..
    Hieronder een voorbeeld van een voorblad
    ( dit is een indicatie zoals je het bv zou kunnen inleveren, het is geheel aan jullie hoe je dit wilt doen)


    TEV AANVRAAG

    Referent: ……………….
    Vreemdeling: .………………
    V nummer …………………….

    Het voorblad…………………………………… ………...........1 pagina
    Formulier TEV aanvraag………………………………...... ......6 pagina
    Werkgeversverklaring………………………… ………............1 pagina
    Arbeidsovereenkomst…………………………⠀¦â€¦â€¦............1 pagina
    3 Recente salaris strookjes………………………………..... ....3 pagina
    Diploma basisexamen inburgering (WIB)…………….............4 pagina
    Uittreksel GBA huwelijks inschrijving……………….............2 pagina ( indien getrouwd)
    Huwelijks akte…………………………………….... ..............2 pagina ( indien getrouwd in het buitenland dan vertaald en gelegaliseerd)
    Huwelijks akte internationaal…………………………...... .......2 pagina ( eventueel)
    Indien ongehuwd, de vertaalde en............................... gelegaliseerde ongehuwheid verklaring…………………...….?? pagina
    Pagina’s paspoort referent ID gedeelte ………………….......4 pagina ( met visa stempels)
    Pagina’s paspoort partner ID gedeelte………………….........4 pagina ( met visa stempels)
    Laatste tabblad ( laatste pagina)…………………….……......1 pagina



    Bijlage……………………………………⠀¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦...................... ...31 pagina
    Tapbladen…………………………………†¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦...................... ..12 pagina

    Totaal:……………………………………⠀¦â€¦â€¦â€¦â€¦â€¦.......…43 pagina

    let wel; de genoemde documenten en de pagina’s en de aantallen is een indicatie en afhankelijk per ingediend dossier en de persoonlijke situatie.

    NOTE:
    De geboorte akte van de partner is niet nodig voor de TEV aanvraag, later wel voor inschrijving in het BRP ( Maar zelfs dit is niet verplicht, maar de meeste gemeentes vragen hier wel om) Om eventueel later te kunnen naturaliseren heeft men de geboorte akte wel nodig, daarom toch het advies als men toch documenten laat vertalen en legaliseren is het handig om de geboorte akte ook te laten vertalen en legaliseren en daarna te laten registreren bij de gemeente.


    Maak simpele tabbladen van een A 4 tje
    Bijvoorbeeld:

    Tabblad
    Aanvraag formulier


    Vermeld op het Voorblad alles wat er na het tabblad aan documenten en bijlage komt.
    Nummer elke pagina ( rechts onderin) ( ook het voorblad en het laatste achterblad en voorzie ook elke pagina van het V nummer (indien bekend)
    of anders de geboorte datum van je partner
    Vermeld het totale aantal pagina’s op het voorblad.
    Vermeld op het voorblad wie de aanvrager en wie de vreemdeling is.


    https://www.buitenlandsepartner.nl/s...TEV-procedure)

  8. #11513
    ~ I Wanna Be..

    Reacties
    159
    17-05-2006

    Als je positief hebt gekregen. Binnen hoeveel tijd moet je in Nederland melden? Ik hoorde 3 maanden? Klopt dit?

  9. #11514
    MVC Lid

    Reacties
    3.033
    10-09-2005

    Ja. Alles staat op de website van IND

    https://ind.nl/Familie/Paginas/Echtg...)-partner.aspx
    And He is with you wherever you are. - Al Hadid (57:4)

  10. #11515
    Ask me nothing!

    Reacties
    5.977
    04-02-2007

    Subhanallah leeft dit nog?

  11. #11516
    Verbannen

    Reacties
    120
    20-12-2011

    Hahaha ik zat al te kijken van 2010, 10 jaar geleden. Zoveel regels al veranderd