1. #11491
    Ask me nothing!

    Reacties
    5.977
    04-02-2007

    Citaat Geplaatst door Miss_Avant Bekijk reactie
    Weet iemand toevallig hoe t zit met Wa jong. Wel aan t werk maar onder de minimumloon.
    Hoe bedoe je met Wajong aan het werk?
    Zodra t bekend is bij de ind dat je arbeidsvermogen hebt
    En dus ergens werkt

    Kan je het vergeten


    Je moet duurzaam arbeidsongeschikt Zijn
    80-100%

    Dan ben je vrijgesteld van het inkomensplicht

  2. #11492
    MVC Lid

    Reacties
    3.033
    10-09-2005

    Handleiding TEV (MVV-VVR) procedure

    Het is voor vele vaak onduidelijk wat er met je ingediende TEV aanvraag gebeurt. Er worden regelmatig dezelfde vragen hierover gesteld, om dit enigszins te voorkomen zal ik het een en ander uit de doeken doen.

    Hieronder een kleine indicatie wat er met je dossier gebeurt nadat het is ingeleverd c.q opgestuurd.

    Het moge duidelijk zijn dat de TEV procedure zowel in Nederland bij de IND, alsmede op de ambassade in het land van herkomst ingediend kan worden.
    In Nederland kan de referent dit doen ( heeft zo zijn voorkeuren) op de ambassade in het land van herkomst dient de partner dit te doen.
    Nadat de IND de TEV aanvraag heeft goedgekeurd, dient de partner op de ambassade nog het MVV inreis visum aan te vragen.

    Om te beginnen zorg dat je dossier er netjes uitziet en dat alle vereiste documenten erbij zitten.
    Lever je aanvraag in zonder nietjes paperclips of iets dergelijks.
    Het ingestuurde dossier wordt in Almelo digitaal in gescand middels een snelle multi scan, hierdoor zijn nietjes en paperclips niet echt handig.
    Zorg er ook voor dat je NOOIT originele documenten mee stuurt met je aanvraag.
    Kopieën zijn toegestaan. ( de IND adviseert hier trouwens ook in)
    Controleer ook dat als je kopieën van je originele documenten maakt, dat je de achterkant ( mits deze bedrukt zijn) ook kopieert.
    Gebruik geen tipp-ex, correctielint o.i.d in de documenten
    In bv: De werkgeversverklaring, arbeidsovereenkomst of wat voor document dan ook.
    De IND ziet dit als fraude en keurt de documenten dan ook gegarandeerd af, gevolg hiervan wellicht een negatief besluit.

    De laatste tijd heeft het inleveren op een IND unit zo zijn voordelen, ipv opsturen naar Almelo (scanbureau)
    Persoonlijk inleveren heeft als voordeel dat de balie medewerker de aanvraag nog even controleert
    ( geeft geen garanties voor de toekomst) en je krijgt alvast een inlever ontvangst bevestiging mee.
    De IND unit zorgt dan dat jou dossier in Almelo terecht komt.
    ( veiliger dan met postnl. Daarbij je spaart de kosten van het aangetekend versturen uit)

    Bij enkele IND units is het mogelijk om de leges alvast te betalen (voordeel je hoeft niet meer te wachten op de leges brief.)
    Officieel wordt het dossier pas in behandeling genomen nadat de leges administratief zijn verwerkt door de IND administratie. Maar hier wordt weleens vanaf geweken (zie uitleg later)

    Maak een voorblad waarop vermeld wat er aan documenten en papieren (bijlage) in je dossier zitten.
    Leg alles netjes op volgorde en gebruik tabbladen ( simpele A 4 model zonder uitsteeksel) tussen de verschillende documenten..
    Hieronder een voorbeeld van een voorblad
    ( dit is een indicatie zoals je het bv zou kunnen inleveren, het is geheel aan jullie hoe je dit wilt doen)

    TEV AANVRAAG

    Referent: ……………….
    Vreemdeling: .…………………
    V nummer …………………….



    Het voorblad…………………………………… ………...........1 pagina
    Formulier TEV aanvraag………………………………...... ......6 pagina
    Werkgeversverklaring………………………… ………............1 pagina
    Arbeidsovereenkomst………………………… ……............1 pagina
    3 Recente salaris strookjes………………………………..... ....3 pagina
    Diploma basisexamen inburgering (WIB)…………….............4 pagina
    Uittreksel GBA huwelijks inschrijving……………….............2 pagina ( indien getrouwd)
    Huwelijks akte…………………………………….... ..............2 pagina ( indien getrouwd in het buitenland dan vertaald en gelegaliseerd)
    Huwelijks akte internationaal…………………………...... .......2 pagina ( eventueel)
    Indien ongehuwd, de vertaalde en............................... gelegaliseerde ongehuwheid verklaring…………………...….?? pagina
    Pagina’s paspoort referent ID gedeelte ………………….......4 pagina ( met visa stempels)
    Pagina’s paspoort partner ID gedeelte………………….........4 pagina ( met visa stempels)
    Laatste tabblad ( laatste pagina)…………………….……......1 pagina



    Bijlage…………………………………… ………………...................... ...31 pagina
    Tapbladen………………………………… ……………...................... ..12 pagina

    Totaal:…………………………………… …………….......…43 pagina


    let wel; de genoemde documenten en de pagina’s en de aantallen is een indicatie en afhankelijk per ingediend dossier en de persoonlijke situatie.

    NOTE:
    De geboorte akte van de partner is niet nodig voor de TEV aanvraag, later wel voor inschrijving in het BRP ( Maar zelfs dit is niet verplicht, maar de meeste gemeentes vragen hier wel om) Om eventueel later te kunnen naturaliseren heeft men de geboorte akte wel nodig, daarom toch het advies als men toch documenten laat vertalen en legaliseren is het handig om de geboorte akte ook te laten vertalen en legaliseren en daarna te laten registreren bij de gemeente.


    Maak simpele tabbladen van een A 4 tje
    Bijvoorbeeld:

    Tabblad
    Aanvraag formulier

    Vermeld op het Voorblad alles wat er na het tabblad aan documenten en bijlage komt.
    Nummer elke pagina ( rechts onderin) ( ook het voorblad en het laatste achterblad en voorzie ook elke pagina van het V nummer (indien bekend)
    of anders de geboorte datum van je partner
    Vermeld het totale aantal pagina’s op het voorblad.
    Vermeld op het voorblad wie de aanvrager en wie de vreemdeling is.


    Het ingeleverde ( opgestuurde) TEV aanvraag dossier vervolgt na het digitaal scannen ( in Almelo) diverse zwembad afdelingen , werknemers en ambtenaren.

    Als eerste gaat je dossier naar het scan bureau in Almelo.
    Na het scannen verhuist je papieren dossier naar de IND unit in Den Bosch, alwaar het fysiek gearchiveerd zal worden.

    Na het scannen verdwijnt je dossier in het digitale zwembad van het IND, later vist een medewerker je dossier uit het pc zwembad, die checkt het globaal of alle documenten aanwezig zijn
    ( zij/hij doet er verder niets mee) maakt alleen maar aantekenen.
    Zo gaat het diverse afdelingen af, alwaar het uiteindelijk in het zwembad van de eerste beoordeelde ambtenaar ( de z.g. behandelaar) terecht komt, hij of zij vist jou dossier uit het zwembad en neemt alle documenten wederom een keer door en bekijkt alle gemaakte aantekenen van het dossier en geeft een eerste beoordeling af, dan komt het in het zwembad van de eind verantwoordelijke ambtenaar, ( de baas zeg maar) terecht.
    Deze vist jou dossier er weer uit en bekijkt de bevindingen en het oordeel van jou behandelaar, deze eind verantwoordelijke ambtenaar beslist uiteindelijk met ja of nee...
    Zij sluit het dossier dan af, dan gaat het naar het administratie zwembad, alwaar de brief e.d. opgemaakt wordt, vandaar uit gaat het naar de postafdeling zwembad, dan gaat alles de deur uit ..... Case Closed..

    Zijn er dingen die niet kloppen of de IND wil een nader onderzoek doen (hebben) dan gaat er een brief uit voor een verzoek tot nasturen van extra documenten of verzoek tot extra informatie of in het ergste geval een negatief besluit. ( maar hier gaan we niet van uit, toch?)

    De behandeling van je aanvraag wordt pas echt officieel in gang gezet nadat de betaalde leges zijn verwerkt door het administratie zwembad , tot die tijd blijft je dossier fijn zwemmen in het digitale zwembad.

    Maar af en toe vist een ondergeschikte het dossier al uit het zwembad voordat de legesbrief is verstuurd en controleert het dossier alvast op volledigheid, dit tot voordeel van jou, aangezien er later geen vertraging optreed als er een verzoek tot nazending zou plaats moeten vinden.
    Maar dit vooronderzoek gebeurt dus niet altijd.
    Als het druk is op een unit dan doen ze dit vooronderzoek dus niet en mocht het echt heel druk zijn dan kan het soms wel enkele weken duren voordat er überhaupt een legesbrief de deur uitgaat.

    Het voordeel van het digitale zwembad is dat elke IND unit nu toegang heeft tot een ingeleverd dossier, destijds met het papieren dossier kwam je dossier op een unit terecht en bleef het fysiek ook daar totdat het in behandeling genomen werd, nu kan met erge drukte elke IND unit bijspringen en het digitale dossier overnemen.

    Dit is zo een beetje in grote lijnen het rondje IND van jullie TEV dossier….


    Onderstaande info is te danken aan de inspanningen van de forumleden Admiraal Donutz en advocaat in ruste Prawo.


    Dank voor hun uitgebreide informatie.
    ( zie hun geplaatste postings betreffende deze info)

    Nadat de IND een positief besluit heeft genomen op jou TEV aanvraag dan gaat er een brief uit naar de aanvrager en naar de betreffende ambassade.
    Momenteel heerst er enig onduidelijkheid betreffende de afhandeling en het maken van een afspraak bij een ambassade.

    De ambassade mag geen nadere documenten meer ter inzage eisen.

    Het enige wat de ambassade nog mag doen is het ontvangen van het MVV formulier ( 2 kantjes te downloaden van de ambassade site of de site van de IND) + 2 pasfoto’s + vinderafdrukken afnemen, en het verzorgen van het MVV in reis visa sticker.

    Tevens is het niet verplicht om een betaalde afhaal afspraak te maken via de VFS Global of TLS Contact. De ambassade is verplicht om binnen twee weken gratis een afspraak te maken voor het afhalen van het MVV inreis sticker.

    “Ambassade postzegel visum plakkers”

    http://www.buitenlandsepartner.nl/sh...370#post585370

    “Binnen twee weken terecht kunnen bij de ambassade”

    http://www.buitenlandsepartner.nl/sh...-visum-bureaus

    Ik wens een ieder veel succes met de aanvraag en een gelukkig samenzijn.


    Onderstaande link ( dankzij uitzoekwerk van forumlid Donutz met name
    posting nummer # 200 )
    Geeft in feite aan dat de ambassade wellicht helemaal niets meer in te brengen heeft, betreffende het extra laten zien aan documenten

    http://www.buitenlandsepartner.nl/sh...732#post599732

    en bij onderstaande link posting # 18

    http://www.buitenlandsepartner.nl/sh...l=1#post600057
    And He is with you wherever you are. - Al Hadid (57:4)

  3. #11493
    MVC Lid

    Reacties
    3.033
    10-09-2005

    And He is with you wherever you are. - Al Hadid (57:4)

  4. #11494
    ~ I Wanna Be..

    Reacties
    159
    17-05-2006

    DIegene zit/zat in de Wa jong. Zit nu in een reintergratie traject. Werkt gewoon nu maar zit onder t minimumloon. Dus vroeg me af of daar uitzonderingen voor zijn. Je krijgt dus pas vrijstelling als iemand tussen de 80-100% arbeidsongeschikt is?

    beautifull lliar..


  5. #11495
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door Miss_Avant Bekijk reactie
    DIegene zit/zat in de Wa jong. Zit nu in een reintergratie traject. Werkt gewoon nu maar zit onder t minimumloon. Dus vroeg me af of daar uitzonderingen voor zijn. Je krijgt dus pas vrijstelling als iemand tussen de 80-100% arbeidsongeschikt is?
    Klopt, als je tussen de 80 en 100 procent afgekeurd bent dan pas krijg je vrijstelling voor het bedrag dat je minimaal moet verdienen om je partner naar NL te halen. Maar de nieuwe en oude wajong is ook weer een verschil. Het is allemaal echt niet makkelijk.

  6. #11496
    Ask me nothing!

    Reacties
    5.977
    04-02-2007

    Citaat Geplaatst door Miss_Avant Bekijk reactie
    DIegene zit/zat in de Wa jong. Zit nu in een reintergratie traject. Werkt gewoon nu maar zit onder t minimumloon. Dus vroeg me af of daar uitzonderingen voor zijn. Je krijgt dus pas vrijstelling als iemand tussen de 80-100% arbeidsongeschikt is?

    Wrm s diegene gaan werken als ie werkt voor n onder Bijstandsnorm?
    Wajong is dan beter toch... niet zo handig dit..

    Klopt diegene kan het vergeten om een partner binnen te halen

    Je moet oude Wajong hebben voor 2010
    En volledig arbeidsongeschikt
    En keuring arts laten zien etc
    Is inderdaad absoluut niet makkelijk allemaal

  7. #11497
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door Dorra Bekijk reactie
    Wrm s diegene gaan werken als ie werkt voor n onder Bijstandsnorm?
    Wajong is dan beter toch... niet zo handig dit..

    Klopt diegene kan het vergeten om een partner binnen te halen

    Je moet oude Wajong hebben voor 2010
    En volledig arbeidsongeschikt
    En keuring arts laten zien etc
    Is inderdaad absoluut niet makkelijk allemaal
    Hoe bedoel je een keuringsarts laten zien? IND neemt genoegen met het besluit van UWV als in de brief duidelijk staat dat je geen werkvermogen hebt oftewel duurzaam bent afgekeurd....

    Het is indd niet slim om een traject in te gaan. Want ken verhalen van meiden die daardoor dus nu tussen wal en schip vallen. Ze verdienen veel te weinig om hun partner binnen te halen, maar afgekeurd worden ze never.

    Het is helaas echt niet makkelijk allemaal tegenwoordig.... Moge Allah subhan wa ta3la het voor ons allen vergemakkelijken.

    Ik ben Alhamdoulilah vandaag gebeld met de mededeling dat ik geen werkvermogen heb. Ben er blij mee omdat ik gewoon echt niet kan werken helaas.... en zo in de toekomst mijn partner makkelijker hierheen kan halen want ik maakte mij daar ook heel erg zorgen om

  8. #11498
    Ask me nothing!

    Reacties
    5.977
    04-02-2007

    Citaat Geplaatst door Moslimaa1990 Bekijk reactie
    Hoe bedoel je een keuringsarts laten zien? IND neemt genoegen met het besluit van UWV als in de brief duidelijk staat dat je geen werkvermogen hebt oftewel duurzaam bent afgekeurd....

    Het is indd niet slim om een traject in te gaan. Want ken verhalen van meiden die daardoor dus nu tussen wal en schip vallen. Ze verdienen veel te weinig om hun partner binnen te halen, maar afgekeurd worden ze never.

    Het is helaas echt niet makkelijk allemaal tegenwoordig.... Moge Allah subhan wa ta3la het voor ons allen vergemakkelijken.

    Ik ben Alhamdoulilah vandaag gebeld met de mededeling dat ik geen werkvermogen heb. Ben er blij mee omdat ik gewoon echt niet kan werken helaas.... en zo in de toekomst mijn partner makkelijker hierheen kan halen want ik maakte mij daar ook heel erg zorgen om

    Lees de voorwaarden de kleine letters
    De eisen!

    Er staat duidelijk dat ze een laatste herkeuring willen zien van de arts
    Waarin staat hoe en wat er in je keuring geconstateerd is.

    Dus als jij een papiertje hebt waarop staat dat jij geen werkvermogen hebt
    Die is afkomstig van een arts
    Voila

  9. #11499
    MVC Lid

    Reacties
    61
    26-09-2008

    Hallo allemaal.

    Wat is een goede to do list als je partner eindelijk hier is?

    Hoor graag van jullie

    Salam alaikoem.

  10. #11500
    ...

    Reacties
    1.557
    25-12-2006

    Salam dames,

    Weet iemand hier hoe het zit als iemand met een belgische verblijfsvergunning. Hij is in het bezit van een elekstronische B kaart of hij ook naar nederland mag verhuizen? Welke regels zijn hieraan verbonden?

  11. #11501
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Selaam o3laykom.

    Ik zit met het volgende probleem. Mijn partber en ik zijn allebei vaiueel beperkt. Hij is volledig blind en ik ernstig slechtziend. Nu hoeft hij daarom Alhamdoulilah het examen Nederlands niet te doen. Echter wil hij wel heel graag de taal leren. De boeken kopen is geen is geen optie want ja we zien het beide niet. Ik heb al uitgevers gebeld delft gebeld en zelfs NT2 zelf maar niemand heeft een oplossing. Hij kan het om laten zetten in Braille maar dan moet hij eerst woonachtig zijn in Nederland. Heeft iemand van jullie toevallig een PDF bestand van een boek of zo? Eventueel tegen betaling uiteraard! Dan kan ik alles voor hem overschrijven in word. Nu zul je denken waarom koop je niet de online cursus? Ook die is helaas niet toegankelijk.

    Help me out please! Moge Allah subhan wa ta3la jullie belonen.

  12. #11502
    MVC Lid

    Reacties
    424
    20-11-2012

    weet iemand wat je nodig hebt voor logiesverstrekking?

  13. #11503
    Proud to be a riffia

    Reacties
    738
    01-06-2006

    Salamo 3alaykom
    Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wil mijn huwelijk laten registeren hier in nl moet ik nou de originele huwelijksakte meenemen? Want op de site staat geen kopie houden ze dan de originele? En dames die de aanvraag al hebben gedaan hebben jullie ook zo een voorblad gemaakt om t overzichtelijker te maken?
    Allah isma7na min walidin
    http://www.tarikibnali.com/viewpage...._id=4&n=flash1

    Mijn moeder leerde mij altijd om 'gelukkig' te worden. Op school kreeg ik de vraag wat ik later wou worden. Ik antwoorde: 'Gelukkig'. Zij vertelden mij dat ik de vraag niet begreep. Ik vertelde hen dat zij het 'leven' niet begrepen.

  14. #11504
    Dress2impress

    Reacties
    10
    05-02-2009

    Up..


    Wie weet hoe de examen is in marokko.
    Wat kan mijn man allemaal verwachten?

  15. #11505
    MVC Lid

    Reacties
    3.033
    10-09-2005

    Mensen met allemaal vragen zie hieronder. Staat bomvol actuele informatie.

    Lees deze pagina uitgebreid:

    https://www.buitenlandsepartner.nl/s...VVR)-procedure

    Info over inkomen:

    https://ind.nl/paginas/inkomen.aspx

    Starterskit MVV overzicht

    https://www.buitenlandsepartner.nl/f...w-in-Nederland
    And He is with you wherever you are. - Al Hadid (57:4)