1. #10741
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Dames gingen jullie weleens alleen naar Marokko om weer even bij je man te zijn?
    Ja. Maar ik had mn man anderhalf jaar niet gezien. Liever reis ik niet alleen als vrouwzijnde.. khaayr in shae Allah
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  2. #10742
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Ter info: mn man moet 4 a 5 dagen wachten dat ze m bellen en zn visum kan ophalen. Dus het is tegenwoordig niet per direct ophalen. Misschien is deze regel al een tijdje maar ik d8 misschien voor de dames die nog een aanvraag moeten doen in shae Allah
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  3. #10743
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door 4TimesALady Bekijk reactie
    Salam ou alaikom meiden,

    Ook ik ga beginnen aan de NL route insha'Allah. Manlief is in Marokko al Nederlandse lessen aan het volgen, nu heeft hij alleen het boek 'Naar Nederland fotoboek' nodig. Ik heb heel het internet afgezocht maar kan het boek niet los vinden. Weet iemand misschien waar ik het boek kan verkrijgen?

    Hebben jullie verder nog tips waar ik aan kan denken met de gehele procedure? Jazaak Allaho Khairan. Moge het voor iedereen die hiermee bezig is het vergemakkelijken! Allahouma amin
    Wa3laikoem salaam lieverd. Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken. Ameen!
    Heb geen idee waar dat boek te vinden is.. misschien heeft iemand m hier op dit forum?? Up voor jou!

    Ehm tips... ligt aan je situatie.. heb je al een contract/ inkomenseis?
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  4. #10744
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door Schiltjj. Bekijk reactie
    @ Romaissa en Alwayshope, ik lees nu pas jullie reacties.. wat goed dames! Alhamdulillah!!

    Ben erg blij voor jullie!
    Barakallahufeeeki lieverdd
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  5. #10745
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Ik ga denk ik de aanvraag gewoon indienen in sha Allah.. We moeten toch ongeveer 3 maanden wachten. Wat de IND nu nodig heeft is een adres waar we straks allebei dus gaan wonen.. maar natuurlijk niet meteen we moeten eerst 3maanden wachten. Met aanvraag geef ik dat adres op en zodra hij hier is hopelijk hebben we dan een woning dan gewoon adres veranderen.. Als we samen wonen controleren ze pas lijkt mij logisch.
    Ik heb straks 2 loonstrookjes.. Ik stuur de 3e dan later op. Heeft mijn man ook geboorteakte nodig trouwens??? Of pas als hij visum heeft en ik hem bij gemeente inschrijf?
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  6. #10746
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Ik ga denk ik de aanvraag gewoon indienen in sha Allah.. We moeten toch ongeveer 3 maanden wachten. Wat de IND nu nodig heeft is een adres waar we straks allebei dus gaan wonen.. maar natuurlijk niet meteen we moeten eerst 3maanden wachten. Met aanvraag geef ik dat adres op en zodra hij hier is hopelijk hebben we dan een woning dan gewoon adres veranderen.. Als we samen wonen controleren ze pas lijkt mij logisch.
    Ik heb straks 2 loonstrookjes.. Ik stuur de 3e dan later op. Heeft mijn man ook geboorteakte nodig trouwens??? Of pas als hij visum heeft en ik hem bij gemeente inschrijf?
    Het hoeft geen 3 maanden te duren. Bij mij duurde het 3 maanden omdat ik net een nieuwe baan had. Jij hebt de jouwe al ff. Is voldoende in shae Allah. Je kan al snel bericht krijgen bi idnillah.
    Ehmm geboorte akte. Volgens mij bij het ophalen van de visum pas.
    Je hebt m iig niet nodig voor het indienen van de aanvraag
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  7. #10747
    MVC Lid

    Reacties
    13
    24-01-2003

    Ik vraag me af als je een jaar contract hebt, moet je dan ook echt heel dat jaar blijven werken of kan het contract beeindigd worden op het moment dat je man hier is?

  8. #10748
    MVC Lid

    Reacties
    424
    20-11-2012

    Citaat Geplaatst door nadia013 Bekijk reactie
    Ik vraag me af als je een jaar contract hebt, moet je dan ook echt heel dat jaar blijven werken of kan het contract beeindigd worden op het moment dat je man hier is?
    nee dat mag niet

  9. #10749
    Me, Myself And I..

    Reacties
    207
    13-03-2004

    Citaat Geplaatst door Romaissa1707 Bekijk reactie
    Wa3laikoem salaam lieverd. Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken. Ameen!
    Heb geen idee waar dat boek te vinden is.. misschien heeft iemand m hier op dit forum?? Up voor jou!

    Ehm tips... ligt aan je situatie.. heb je al een contract/ inkomenseis?
    Allahouma amin! Barak Allah w fik lieverd!

    Ik heb alhamdolileh een vast contract maar wel in de vorm van een min max contract weet niet of ze daar moeilijk over doen khair insha'Allah.

    Hoe is het bij jou verlopen? Ben je al lang bezig?
    ....

  10. #10750
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door 4TimesALady Bekijk reactie
    Allahouma amin! Barak Allah w fik lieverd!

    Ik heb alhamdolileh een vast contract maar wel in de vorm van een min max contract weet niet of ze daar moeilijk over doen khair insha'Allah.

    Hoe is het bij jou verlopen? Ben je al lang bezig?

    Oke heb je daar nog niet over gebeld bij de IND? Dat zou ik ff doen you never know.

    Ben wel tijdje bezig al hamdoulilaah en nu is het afwachten op een telefoontje van ee ambassade in rabat dat mijn man zn mvv kan ophalen. Dat duurt bij ons ook weer ff subhan Allah. Alhamdoulilaah 3ela kolli 7aal
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  11. #10751
    MVC Lid

    Reacties
    967
    19-02-2013

    Romaissa, hoelang heb je nou al positief? Had jouw man eerst zelf contact genomen met de ambassade? Ik zou alsnog gewoon zelf bellen hoor en absoluut niet op hun gaan zitten wachten tot ze terugbellen.
    Die ambassade doet ook maar wat.. dat was bij mij ook nog eens drama

  12. #10752
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door Schiltjj. Bekijk reactie
    Romaissa, hoelang heb je nou al positief? Had jouw man eerst zelf contact genomen met de ambassade? Ik zou alsnog gewoon zelf bellen hoor en absoluut niet op hun gaan zitten wachten tot ze terugbellen.
    Die ambassade doet ook maar wat.. dat was bij mij ook nog eens drama
    Nu al twee weken! Ja mn man had ze gister aan de lijn. En ze zeiden dat ze hem zouden bellen en dat ze dond tot zondag dicht zijn. Maaar iemand anders die met mn man naar rabat was geweest die is wel gebeld. Mohim wat kan ik doen dan wachten nu. Of maandag in sjae Allah weer bellen.
    Hoelang heeft t bij jou geduurd?
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..

  13. #10753
    MVC Lid

    Reacties
    96
    06-04-2011

    Heeft iemand hier de b route gedaan ? Ik moet nog beginnen maar kom zelf uit NL.

  14. #10754
    Mama van Tasnim❤

    Reacties
    781
    03-04-2008

    Salaam wa'alikom dames!!!

    Whoww dat de topic nog lekker actief is zeg haha. En hier zolang niet geweest!

    2013 heb ik de aanvraag gedaan.
    Elhamdoelillah is alles zo snel en goed gegaan.
    2014 hebben wij hier de bruiloft gegeven.
    2015 gezegend met een dochtertje (8maanden nu).


    Moge Allah jullie allemaal bijstaan.
    Het is zwaar en soms denk je echt 'shite' waar ben ik aan begonnen.
    Maar alles is mekteb. En Allah heeft alles al voorgeschreven voor ons.
    Sbar en lievde overwint alles.

    Insha'Allah worden jullie snel herenigd met jullie liefjes.
    22-03-2014.03-03-2015

  15. #10755
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Citaat Geplaatst door Cheba_Fesia Bekijk reactie
    Salaam wa'alikom dames!!!

    Whoww dat de topic nog lekker actief is zeg haha. En hier zolang niet geweest!

    2013 heb ik de aanvraag gedaan.
    Elhamdoelillah is alles zo snel en goed gegaan.
    2014 hebben wij hier de bruiloft gegeven.
    2015 gezegend met een dochtertje (8maanden nu).


    Moge Allah jullie allemaal bijstaan.
    Het is zwaar en soms denk je echt 'shite' waar ben ik aan begonnen.
    Maar alles is mekteb. En Allah heeft alles al voorgeschreven voor ons.
    Sbar en lievde overwint alles.

    Insha'Allah worden jullie snel herenigd met jullie liefjes.
    Wa3laikoem salaam lieverd,

    Wat mooi om te lezen Allahuma barek!

    Het is inderdaad wel zwaar maar hopelijk met een goede uitkomst bi idnillah.

    Ik hoop dat je zo nu en dan ons een hart onder de riem kan steken

    Xxxxx
    Hámdóúlíláh té állé tíjdé..