1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    1.850
    31-01-2010

    Oktober,
    Tip 1
    Begin eens om een overzicht te maken van jullie vaste lasten per maand.
    Maak een schema van je inkomsten en uitgaven en bereken hoeveel je overhoudt per maand. Zet een bedrag apart voor booschappen. Zo weet je wat je ongeveer overhoudt per maand van jullie salaris. Zet dit bedrag op aan aparte rekening zodat je het niet makkelijk kunt pinnen.

    Tip 2
    Ga alle vaste lasten na en kijk waar je kunt bezuinigen. Huur etc zijn vaste bedragen maar denk eens aan telefoon en verzekeringen etc. Bekijk ook eens online jullie pinbedrag van de afgelopen tijd en bedenk wat er beter kan.

    Tip 3
    Pin je booschappen geld en probeer hiermee de maand door te komen. Als je telkens gaat pinnen in de supermarkt ben je snel het overzicht kwijt. Met het geld in je portemonee zie je veel sneller hoeveel je uitgeeft. En zoals jij al aan geeft met weekschema's werken betreft koken. Bekijk ook wekelijks de aanbiedingen van alle supermarkten (jammer de hamsterweken zijn net voorbij).

    Tip 4
    Zet ook altijd geld opzij om leuke dingen mee te doen. Het moet wel allemaal LEUK blijven. Dus ga eens buiten de deur eten of koop wat leuks voor jezelf. En beloon jezelf als je bijv een bepaald bedrag hebt gespaard.
    En o ja....betrek je man hierbij het is echt teamwork!

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    1.850
    31-01-2010

    Citaat Geplaatst door TWEENIES Bekijk reactie
    Tip: Maak een weeklijstje
    Sommigen doen het al, sommigen nog niet, maar ik vind het persoonlijk erg handig:

    Een weeklijstje

    Ik doe het als volgt:

    * Mijn wekelijkse boodschappen doe ik op zaterdag, dus op vrijdag verzin ik wat we de week erna gaan eten.

    * Soms heb ik al dingen in mijn hoofd (dan heb ik het lang niet gegeten of is een bepaald iets in de aanbieding, of heb ik er nog vlees voor in de vriezer bijv.), maar soms heb ik ook echt geen inspiratie. Ik blader dan in mijn eigen hoekje en kies daar wat uit, soms kijk ik bij andere hoekjes om wat nieuws uit te proberen of ik kijk bij mijn verzameling recepten uit tijdschriften of in een kookboek.

    * Ik probeer zoveel mogelijk variatie te maken: een Marokkaans gerecht, een Hollands gerecht, iets met rijst, iets met pasta, iets met vlees, iets met kip etc.

    * Dan schrijf ik alles op wat ik daar nog voor nodig heb en niet in huis heb.

    * Op zaterdag doe ik dan alle boodschappen (behalve wat verse dingetjes als brood en melk enzo dat haal ik doordeweeks nog even).

    * Zo is alles in huis en kun je elke dag wat van je lijstje kiezen afhankelijk van waar je zin in hebt en hoeveel tijd je hebt.



    Voordelen:
    - Je hoeft niet elke dag te stressen omdat je niet weet wat je moet eten
    - Je eet gevarieerd (wij eten geen dag of week hetzelfde)
    - Je probeert zo nog eens wat nieuws uit i.p.v. altijd standaard gerechten
    - Je weet zeker dat je alles in huis hebt, dus je hoeft niet alsnog naar de supermarkt waarna je met allerlei onnodige dingen thuis komt en dus veel meer uitgeeft

    Hopelijk hebben jullie er ook wat aan!

    --------------------------------------------------------------------------------
    Ideeen voor een weekmenu, is van Ellouisa
    Hier wil ik ook mee gaan starten!

  3. #18
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Meer tips, meer tips, meer tips .



    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    1.850
    31-01-2010

    Citaat Geplaatst door SweetRose Bekijk reactie
    Meer tips, meer tips, meer tips .



    heel vaak bij je ouders eten

  5. #20
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Citaat Geplaatst door Robijn27 Bekijk reactie
    heel vaak bij je ouders eten
    Dat zullen mijn zussen niet graag horen. .


    Weet je wat?
    Ik ben de eerste topic van Huis op orde van Safia21 aan het herlezen op dit moment.
    Ik kom daar superveel tips tegen.
    Weliswaar over het huishouden, maar die tips zijn echt .


    Dat even terzijde.

    Om even terug te komen over je schemaatjes.
    Ook al maak ik ze, ik ken mijn eigen, ik houd me er niet aan en mijn man al zeker niet.
    Wel spijtig eigenlijk.
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    5.308
    24-02-2009

    Na deze topic ben ik ook eens gaan snuffelen! en heb al een paar dingen gevonden die goedkoper kunnen!

  7. #22
    no woman, no cry

    Reacties
    8.400
    09-08-2010

    tip:
    wanneer je boodschappen doet, neem dan genoeg cash mee en ook je betaalpas.
    wanneer het totale bedrag aan de kassa afgerekend moet worden en afgerond naar boven, betaal met je pinpas (scheelt 1 of 2 cent),
    wanneer het bedrag naar beneden word afgerond, betaal je cash. (scheelt 1 of 2 cent)
    Qoer’aan 17: 81
    En zeg: “De waarheid is gekomen en de leugen is vernietigd; de leugen is inderdaad vergankelijk”.
    “En zegt niet over datgene wat jullie tongen aan leugens beschrijven: ,,Dit is Halaal en dit is Haraam”, om (daarmee) leugens over Allah te verzinnen.”(Soerat an-Nahl: 116)
    Everyone is heading for the top But tell me how far is it from the bottom

  8. #23
    klavertje vier

    Reacties
    3.125
    25-06-2008

    Een hele goede want heel mijn mandloon gaat op aan onzin ik doe voortaan maar 1keer per week boodschappen en mag Dan niet boven een bepaald bedrag uit te komen en ik pin een Klein bedrag en daar moet ikhet de hele dag mee doen geen onzin dingen hier meer
    Meerdere gebruikers...

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    bezuinigen in shoppen

    ja dat vind ik wel nuttig ; ik zat gisteren heeeeeeel goed na te denken moet ik nou die leuke hello kitty pyama voor de kleine kopen of een setje van kruippakjes die goedkoper uitkomen omdat ze per 2 zyn

    verstand op 0 gezet

  10. #25
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Citaat Geplaatst door SweetRose Bekijk reactie
    Dat zullen mijn zussen niet graag horen. .


    Weet je wat?
    Ik ben de eerste topic van Huis op orde van Safia21 aan het herlezen op dit moment.
    Ik kom daar superveel tips tegen.
    Weliswaar over het huishouden, maar die tips zijn echt .


    Dat even terzijde.

    Om even terug te komen over je schemaatjes.
    Ook al maak ik ze, ik ken mijn eigen, ik houd me er niet aan en mijn man al zeker niet.
    Wel spijtig eigenlijk.

    Sweetrose kun je hem eens Uppen.... ik wil ook nog weleens lezen wat ik geschreven heb


  11. #26
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Hier doen we het al aardig goed wat geld uitgeven betreft

    we houden energieverbruik goed in de gaten
    zorgen ervoor dat we niet over onze belminuten heen gaan
    allebei een laptop ipv pc ( die vreet stroom)

    dingen die je goed kunt bewaren zoals wasmiddel en pampers kopen we alleen in de aanbieding ( en tegenwoordig is er altijd wel een aanbieding als je het nodig hebt)

    wat eten betreft, kijk ik altijd eerst wat ik in huis heb ( kan er zo slecht tegen om dingen weg te gooien)

    als je gaat tanken doe dat dan ergens in het dorp en niet langs de snelweg


  12. #27
    Wees Dankbaar....

    Reacties
    2.072
    27-01-2010

    Machallah handige tips dames.

    Ik ga ook mee doen inchallah. Ik ga ook beginnen met de schema en bezuinigen. Mijn man betaald de maandlasten en zijn overige geld sparen wij.

    We doen boodschappen en leuke dingen van mij geld, alleen houd ik niet zo veel over aan de eind van de week . Koop ook vaak onzin en ga vaak naar de supermarkt wat onnodig is.

    Ik ga ook inchallah mijn voorraad kast eens bekijken.

    Bedankt dames

  13. #28
    Mama van 2

    Reacties
    3.647
    02-12-2004

    Notif.

    Ook als je naar de stad gaat, neem je een cashbedrag mee. Het valt vaak vies tegen als je al die pinbedragen optelt.
    Verder spreek ik van tevoren met mezelf af of ik wel of geen kleding etc. koop.

    De kids hebben nu weer herfst/winter kleding nodig. Dus ik inventariseer eerst hun kleding kast, en kijk welke truitjes opnieuw gebruikt kunnen worden in een outfitje, en schrijf op wat ik daarvoor nodig heb. Zo heb je al voor weinig enkele outfits en hoef je niet compleet nieuwe te kopen. En met kleuren natuurlijk, kijken naar basics. Ook hiervoor een maximumbedrag vaststellen, en per seizoen ga ik max 2 keer shoppen.

    Let op energie verbruik, en voor het slapen doet mijn man de meeste standby's uit.

    Jaarlijks je verzekeringen checken en vergelijken.

    Met mooi weer fietsend naar je werk.

  14. #29
    HOO junk

    Reacties
    8.989
    02-10-2008

    Citaat Geplaatst door Ikeafreak Bekijk reactie
    Na deze topic ben ik ook eens gaan snuffelen! en heb al een paar dingen gevonden die goedkoper kunnen!
    Ewa deel het eens met ons.

    Citaat Geplaatst door blurp Bekijk reactie
    tip:
    wanneer je boodschappen doet, neem dan genoeg cash mee en ook je betaalpas.
    wanneer het totale bedrag aan de kassa afgerekend moet worden en afgerond naar boven, betaal met je pinpas (scheelt 1 of 2 cent),
    wanneer het bedrag naar beneden word afgerond, betaal je cash. (scheelt 1 of 2 cent)
    Het beste is om alleen cash mee te nemen, dan kun je zowiezo niet teveel aan boodschappen uitgeven.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #30
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Citaat Geplaatst door Safia21 Bekijk reactie
    Sweetrose kun je hem eens Uppen.... ik wil ook nog weleens lezen wat ik geschreven heb
    Gaat niet. Hij is gesloten .

    Kzit al aan p49


    Originele Huis op Orde by Safia21
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.