1. #1
    HOO junk

    Reacties
    8.989
    02-10-2008

    Het roer gaat om--> Bezuinigen!!

    Oke dames...

    Het is mooi geweest met teveel geld uitgeven alsof je een geldboom in de tuin/op je balkon hebt staan.
    Of het nu voor een vakantie is, voor een nieuwe auto of gewoon om je spaarrekening te spekken...bezuinigen kan voor de meesten van ons geen kwaad.

    De bedoeling is niet om gierig te worden...we gaan elkaar geen tips geven als "zet een gebruikt theezakje in de koelkast, dan kun je hem later weer gebruiken". Dat gaat te ver. Maar meer tips als "door met weekschema`s te werken bespaar je op je boodschappen".

    Yallah dames, laat het bezuinigen maar beginnen!!

  2. #2
    HOO junk

    Reacties
    8.989
    02-10-2008

    Mijn missie voor deze maand:

    Ik wil al mijn vaste lasten nagaan en kijken waarom ik kan bezuinigen. Denk aan verzekeringen, abonnementskosten, internetprovider enz.
    Daarnaast begin ik vanaf morgen met koken m.b.v. weekschema`s en omdat mijn voorraadkast en koelkast uitpuilen, ga ik deze week alleen koken met spullen uit de voorraadkast en koelkast.
    Ik ga vanmiddag of vanavond een weekschema maken en dat zal ik hier plaatsen. Als iemand andere voorbeelden heeft van weekschema`s en deze zou willen plaatsen-->ga uw gang!

  3. #3
    no woman, no cry

    Reacties
    8.400
    09-08-2010

    als man wil ik ook reageren. het eerste waar we op gaan bezuinigen is de maandelijkse bosjes bloemen die we kopen voor de vrouw
    Qoer’aan 17: 81
    En zeg: “De waarheid is gekomen en de leugen is vernietigd; de leugen is inderdaad vergankelijk”.
    “En zegt niet over datgene wat jullie tongen aan leugens beschrijven: ,,Dit is Halaal en dit is Haraam”, om (daarmee) leugens over Allah te verzinnen.”(Soerat an-Nahl: 116)
    Everyone is heading for the top But tell me how far is it from the bottom

  4. #4
    HOO junk

    Reacties
    8.989
    02-10-2008

    Citaat Geplaatst door blurp Bekijk reactie
    als man wil ik ook reageren. het eerste waar we op gaan bezuinigen is de maandelijkse bosjes bloemen die we kopen voor de vrouw
    Dat is gierig doen en dus niet de bedoeling.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #5
    no woman, no cry

    Reacties
    8.400
    09-08-2010

    Citaat Geplaatst door Oktober Bekijk reactie
    Dat is gierig doen en dus niet de bedoeling.
    ok, ik begin dan met het abbonement op de anw af te zeggen maandag. toevallig was ik dat al van plan. heb vorige week mijn twee credit cards opgezegd ook
    Qoer’aan 17: 81
    En zeg: “De waarheid is gekomen en de leugen is vernietigd; de leugen is inderdaad vergankelijk”.
    “En zegt niet over datgene wat jullie tongen aan leugens beschrijven: ,,Dit is Halaal en dit is Haraam”, om (daarmee) leugens over Allah te verzinnen.”(Soerat an-Nahl: 116)
    Everyone is heading for the top But tell me how far is it from the bottom

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    2.724
    12-04-2007

    Heel leuke topic Oktober... Mijn man en ik zijn al bezig met alles op orde zetten. Is bedoeld om een goed overzicht te hebben van alles.

  7. #7
    no woman, no cry

    Reacties
    8.400
    09-08-2010

    Citaat Geplaatst door Droefje Bekijk reactie
    Heel leuke topic Oktober... Mijn man en ik zijn al bezig met alles op orde zetten. Is bedoeld om een goed overzicht te hebben van alles.
    jullie hebben al geld bespaard op jullie bril
    Qoer’aan 17: 81
    En zeg: “De waarheid is gekomen en de leugen is vernietigd; de leugen is inderdaad vergankelijk”.
    “En zegt niet over datgene wat jullie tongen aan leugens beschrijven: ,,Dit is Halaal en dit is Haraam”, om (daarmee) leugens over Allah te verzinnen.”(Soerat an-Nahl: 116)
    Everyone is heading for the top But tell me how far is it from the bottom

  8. #8
    HOO junk

    Reacties
    8.989
    02-10-2008

    @Droefje: En welke dingen zijn jullie al tegen gekomen waarop je kunt bezuinigen?
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    2.724
    12-04-2007

    Citaat Geplaatst door Oktober Bekijk reactie
    @Droefje: En welke dingen zijn jullie al tegen gekomen waarop je kunt bezuinigen?

    Ik zeg je eerlijk... Ik geef veel geld uit aan boodschappen Mn man heeft er niets van gezegd maar ik merk het gewoon zo goed... Dingen die helemaal niet nodig zijn koop ik, dit ga ik nu echt afleren. Gewoon een lijstje maken met dingen die ik echt nodig heb en dan alleen dat kopen. Verder heeft mn man een garage die hij huurt wat helemaal niet nodig is, die gaat nu weg. Van autoverzekering veranderd, scheelt echt veel zeg...

  10. #10
    HOO junk

    Reacties
    8.989
    02-10-2008

    Ik vraag me af of ik kan bezuinigen op mijn internetprovider. Ik zit nu bij Telfort en betaal 35 voor internet en bellen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    2.724
    12-04-2007

    Citaat Geplaatst door Oktober Bekijk reactie
    Ik vraag me af of ik kan bezuinigen op mijn internetprovider. Ik zit nu bij Telfort en betaal 35 voor internet en bellen.

    Hmm. Wij hebben Ziggo tv, internet en telefonie voor rond de € 40,-

  12. #12
    HOO junk

    Reacties
    8.989
    02-10-2008

    We hebben ook een heel duur abonnement voor mobiel bellen, maar meneer moest en zou de nieuwe i-phone hebben. Daarom wil ik kijken of ik internet en vast bellen kosten kan verlagen, want die 2 samen kosten ons echt veel elke maand.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  13. #13
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Citaat Geplaatst door Oktober Bekijk reactie
    Mijn missie voor deze maand:

    Ik wil al mijn vaste lasten nagaan en kijken waarom ik kan bezuinigen. Denk aan verzekeringen, abonnementskosten, internetprovider enz.
    Daarnaast begin ik vanaf morgen met koken m.b.v. weekschema`s en omdat mijn voorraadkast en koelkast uitpuilen, ga ik deze week alleen koken met spullen uit de voorraadkast en koelkast.
    Ik ga vanmiddag of vanavond een weekschema maken en dat zal ik hier plaatsen. Als iemand andere voorbeelden heeft van weekschema`s en deze zou willen plaatsen-->ga uw gang!

    Dit is zeker een goed initiatief.
    Maar waarom ik dit niet kan toepassen is omdat ik soms geheel onverwachts bv bij mijn ouders ga eten.
    Dat zou dan mijn schema in de war brengen .


    En dat van die vaste lasten nakijken, zou ik ook eens moeten doen. Ooit.
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  14. #14
    HOO junk

    Reacties
    8.989
    02-10-2008

    Citaat Geplaatst door SweetRose Bekijk reactie

    Dit is zeker een goed initiatief.
    Maar waarom ik dit niet kan toepassen is omdat ik soms geheel onverwachts bv bij mijn ouders ga eten.
    Dat zou dan mijn schema in de war brengen .


    En dat van die vaste lasten nakijken, zou ik ook eens moeten doen. Ooit.
    Als je vaker in je eigen huis eet dan bij je ouders, kun je gewoon met weekschema`s werken.
    Als je dan bij je ouders gaat eten, vervalt die dag maar dan kook je de volgende dag weer volgens schema. No problem!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    150
    14-11-2007

    Tip: Maak een weeklijstje
    Sommigen doen het al, sommigen nog niet, maar ik vind het persoonlijk erg handig:

    Een weeklijstje

    Ik doe het als volgt:

    * Mijn wekelijkse boodschappen doe ik op zaterdag, dus op vrijdag verzin ik wat we de week erna gaan eten.

    * Soms heb ik al dingen in mijn hoofd (dan heb ik het lang niet gegeten of is een bepaald iets in de aanbieding, of heb ik er nog vlees voor in de vriezer bijv.), maar soms heb ik ook echt geen inspiratie. Ik blader dan in mijn eigen hoekje en kies daar wat uit, soms kijk ik bij andere hoekjes om wat nieuws uit te proberen of ik kijk bij mijn verzameling recepten uit tijdschriften of in een kookboek.

    * Ik probeer zoveel mogelijk variatie te maken: een Marokkaans gerecht, een Hollands gerecht, iets met rijst, iets met pasta, iets met vlees, iets met kip etc.

    * Dan schrijf ik alles op wat ik daar nog voor nodig heb en niet in huis heb.

    * Op zaterdag doe ik dan alle boodschappen (behalve wat verse dingetjes als brood en melk enzo dat haal ik doordeweeks nog even).

    * Zo is alles in huis en kun je elke dag wat van je lijstje kiezen afhankelijk van waar je zin in hebt en hoeveel tijd je hebt.



    Voordelen:
    - Je hoeft niet elke dag te stressen omdat je niet weet wat je moet eten
    - Je eet gevarieerd (wij eten geen dag of week hetzelfde)
    - Je probeert zo nog eens wat nieuws uit i.p.v. altijd standaard gerechten
    - Je weet zeker dat je alles in huis hebt, dus je hoeft niet alsnog naar de supermarkt waarna je met allerlei onnodige dingen thuis komt en dus veel meer uitgeeft

    Hopelijk hebben jullie er ook wat aan!

    --------------------------------------------------------------------------------
    Ideeen voor een weekmenu, is van Ellouisa