Poll resultaten: Ik...

Stemmers
1149. Je mag niet stemmen op deze poll
  • ben een stille lezer.

    924 80,42%
  • lees mee en reageer periodiek.

    165 14,36%
  • lees mee en ben een frequent poster.

    60 5,22%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Post Hard tegen hart.



    Proloog



    Ken je dat gevoel?

    Het gevoel, de innige wens dat je op een ander tijdstip en op een andere plek geboren zou zijn?

    Dat beknellende gevoel in een rol te worden gewrongen die je eigenlijk niet wil spelen?

    Het tegenstrijdige gevoel niemand te willen teleurstellen waardoor je gaandeweg steeds opnieuw je eigen principes overboord gooit?

    Dat benauwende gevoel dat elke keuze die je maakt een keuze is in het belang van anderen maar nooit of te nimmer in het belang van jezelf?

    Deze allesoverheersende gevoelens overschaduwen mijn leven vanaf de eerste dag in mijn herinnering. Meer specifiek de dag dat ik de volwassenheid bereikte. De magische leeftijd, de leeftijd waarop het leven je toelacht. Lang leve de vrijheid! Eindelijk op je eigen benen staan.

    In mijn leven is het nagenoeg een illusie. Een illusie waarvan ik hoopte dat ze alsnog waarheid zou worden.

    Op mijn achttiende verjaardag werd ik verplicht mijn jeugd, waarvan ik nooit echt heb kunnen proeven achter me te laten en de wereld der volwassenen te betreden. De harde wereld. De realiteit. Een realiteit die ik angstvallig maar tevergeefs voor me uit probeerde te schuiven.

    Ik, de eerstgeborene van Maryam Sabbour en de beruchte Fahd El Fekri, zit vast in een rol. Een prestigieuze rol, door velen benijdt. Een rol die ik niet mag maar moet spelen.

    Voor de allerlaatste keer werp ik een blik op de Oxford Business school achter me. Een school die gedurende vier lange jaren mijn tweede thuis is geweest. Een thuis die nooit echt als thuis aanvoelde.

    Soms vraag ik mezelf wel eens in stilte af waar dan wel mijn thuis is? Mijn ouderlijke huis waar mijn vader me binnen enkele uren terug verwacht? Is dat mijn thuis?

    En wat is dan precies de emotionele definitie van een thuis? Een plek waar je jezelf geborgen voelt? Een plek waar je jezelf kan zijn?

    Laat net dat de twee dingen zijn die ik nooit heb ervaren. Ik werd geleefd. Grootgebracht als een prinses, gevangen in een leve vol luxe en prestige. Toch waren de begrippen affectie, geborgenheid, het gevoel jezelf te mogen zijn me tot op de dag van vandaag onbekend. Het is een gemis. Een verlangen dat elke dag groter werd maar dat tegelijkertijd met elke seconde de klok verder tikt meer onbereikbaar wordt.

    Mijn toekomst is immers al lang zorgvuldig uitgestippeld met geen enkele mogelijkheid om buiten de lijntjes te kleuren.

    Ken je die dromen?

    Die oncontroleerbare dromen waarin je wilt schreeuwen om hulp maar je stembanden plotseling geen geluid meer lijken te produceren?

    Levensechte dromen waarin je het uitschreeuwt van de pijn maar er niemand is die je hoort of ziet. Alsof men dwars door je heen kijkt?

    Die eindeloze dromen waarin je loopt voor je leven maar de obstakels op die weg het onmogelijk maken je veilige haven te bereiken?

    Te korte, bruusk eindigende dromen waarin een moment van vreugde je omsluit maar je niet eens de kans krijgt te proeven en te genieten van dat geluk, laat staan om de gunst ervan in te zien.

    Die warrige dromen van duwen en trekken, in richtingen die tegen je eigen wil ingaan en waarvan de weg oneindig lijkt maar de eindbestemming een vaststaand gegeven lijkt?

    Dromen die voor jou bedrog zijn. Nachtmerries die voor mij waarheid zijn.

    Ware het niet dat het leven een onvoorspelbaar gegeven is en onze lotsbestemming slechts gekend is bij één enkele hogere macht. Een lot dat niet bepaald kan worden door de grootmachten op deze aarde. Zelfs niet wanneer één daarvan Fahd El Fekri heet.

    Een edele hoop, aan welke ik me vandaag meer dan ooit vasthoud.

    De kaarten zijn geschud, de pionnen staan klaar.
    Het spel zal worden gespeeld.

    Ik, Sakina El Fekri sta op het punt een nieuw hoofdstuk in mijn leven te beginnen. Een hoofdstuk van nog grotere verantwoordelijkheden, nog moeilijkere keuzes, nog meer morele verplichtingen en bikkelharde beslissingen.

    Een hoofdstuk waarvan ik hoopte nooit aan te moeten beginnen.


    Dit verhaal is niet meer volledig te lezen!
    Stuur me een privébericht indien je geïnteresseerd bent in de volledige -herschreven- versie.
    Check ook mijn Facebookpagina om op de hoogte te blijven van mijn nieuwe schrijfsels: https://www.facebook.com/Vlindertje86



  2. #2
    •°•Souad•°•(L')

    Reacties
    1.011
    13-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Yoepie... Je bent weer begonnen met je nieuwe verhaal

    Ik ga zekersss lezen, dus begin maar zou ik zeggen


    °• ๋ ●. _diiamantje_ mijn lieve zusje .● ๋ •°

    °• ๋ ●. Doornroosjeroos mijn liefste.● ๋ •°

    °• ๋ ●. Wat lucht is voor de longen, is begrip voor het hart.● ๋ •°


  3. #3
    Al Hamdoulilah

    Reacties
    2.560
    01-03-2006

    JIEHAAAAAAA!!!!

    To Love is Nothing ..
    To be loved is Something..
    To Love & be Loved..
    is Everything ♥


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Bij deze is het nieuwe verhaal officieel geopend! I hope you will like it!
    Laat me weten wat jullie ervan vinden!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  5. #5
    Make the most of now

    Reacties
    155
    04-05-2010

    Ik ben lekker de eerste nanananana. De eerste die wel aan haar eisen voldeed. Want ik reageerde wel pas na haar 5e reactie!!! Het beloofd heel wat te worden! Ik zal met smacht wachten op je vervolgjes! Waarschijnlijk sta ik elke middag van 13:00 tot 15:00u elke keer aan te melden op deze site, het is het waard...

    PS: Zouden de meiden die al voor de 5 reacties even die van hen willen verwijderen, want nu loopt de planning van Vlindertje in de war... Dat kunnen we niet hebben : )
    Mijn ogen die al dof waren, werden onmogelijk nog doffer. De twinkeling in me ogen was al vermoord bij het horen van het eerdere nieuws. Vandaag, bij het horen van dit nieuws, werd de twinkeling gecremeerd. Het vuur dat altijd in me ogen stond te lezen, het vuur dat altijd aanwezig was in mijn leven, het vuur vlamde voor het laatst op, toen de twinkeling werd gecremeerd.
    Just could not reach you.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    91
    05-09-2010

    yes , je bent weer een nieuw verhaal begonnen !
    And if the stars would fall one day
    I`d climb up to the sky
    to put them back for you to save your smile.

  7. #7
    •°•Souad•°•(L')

    Reacties
    1.011
    13-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Vlindertje86 ik vind het nu al wauwie

    °• ๋ ●. _diiamantje_ mijn lieve zusje .● ๋ •°

    °• ๋ ●. Doornroosjeroos mijn liefste.● ๋ •°

    °• ๋ ●. Wat lucht is voor de longen, is begrip voor het hart.● ๋ •°


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Dankjewel voor de motiverende commentaren lieve meiden.
    Ik hoop dat mijn proloog smaakt naar meer!

    Maandagmiddag insha'Allah het eerste echte vervolg!

    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  9. #9
    Jihad

    Reacties
    3.046
    10-01-2010

    Wauwieeeeee, eindelijk!!
    Light upon Light.

  10. #10
    Bijna Lid

    Reacties
    2.563
    02-07-2006

    Oepp meid.... En je bent terug,,,,,



  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    11.599
    25-05-2008

    yes, eindelijk na zoveel lange maanden te wachten hebben we weer een nieuw verhaal.
    Kan niet wachten tot het maandag is voor het vervolg.
    I'm so happy

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    441
    15-01-2010


    Kbn egt blij,,
    Kan niet w8en..
    Trotse Tawayaghets♥

    Alhamdoulillah♥


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    484
    29-12-2008

    Wauwieee i love it nu al

  14. #14
    Etourich..!

    Reacties
    1.044
    14-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik sluit me aan bij je andere fans. Je vorige verhaal achtervolgt me nu nog steeds in gedachte..

    Ping!

    Milavanila♥


  15. #15
    Getrouwd

    Reacties
    666
    06-02-2004

    Oepppaaa yes yesss weer iets om naar uit te kyke

Tags voor deze discussie