Poll resultaten: Wie ben jij?

Stemmers
583. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Ik ben een stille lezer.

    439 75,30%
  • Ik lees en reageer!

    144 24,70%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Post Verleid door de illusie, in strijd met de werkelijkheid.



    Mensenkennis. Men omschrijft het als: ‘Inzicht hebben in het wezen en karakter van de mens'

    Je denkt dat je een mens kent. Je hoopt het. Je vertrouwt erop. Tenslotte ben jij de deskundige, in staat jezelf een weg te banen doorheen de humane geest, in de mogelijkheid deze te ontleden tot op het punt je denkt dat de persoon voor je geen geheimen meer voor je heeft.

    Je denkt dat je hem kent. Je denkt dat je haar kent. Je denkt dat je jezelf kent.

    Sterker nog. Jij waarborgt die zeldzame mensenkennis waarvan iedereen denkt dat men het in zijn of haar bezit heeft. Namelijk, de gave de psyche van een mens te doorgronden. Jij verschaft jezelf met wederzijdse toestemming de toegang tot andermans ziel.

    Vooralsnog is het slechts een theorie. Een illusie. Een illusie in stand gehouden door de ontelbare naslagwerken die erover zijn geschreven door de jaren heen. Psychologie, een onmogelijk volledig te doorgronden wetenschap.

    Illusie. Gedefinieerd als: ‘Een gedachte die te mooi is om reëel te zijn.’

    Een illusie, geschept door de persoon die tegenover je zit. Geproefd en goedgekeurd door jouw eigen nuchtere psyche, getraind om overal en altijd objectief te zijn in haar beoordeling.

    Je denkt dat je objectief bent. Sterker nog, Je weet het zeker. Je bent immers de integerheid zelve. Onomkoopbaar, rechtschapen. Tenminste, in je eigen confidente veronderstelling.

    Tot blijkt dat alle mogelijke tegenstellingen vandaag van toepassing zijn. Want, in feite ben je net zo venaal en corrupt als één ieder levend wezen op deze aardbol. Met slechts één luttele vingerknip van de juiste persoon op de juiste plek in de verleiding te brengen.

    Verleiding. In de volksmond omschreven als: 'Iemand overhalen tot iets wat zij of hij eigenlijk niet wilt of mag.'

    Maar wat doe je wanneer je het zo intens wilt vanuit je eigen gevoelens en het zelfs toegestaan wordt door je immer beschermende omgeving?

    Wat doe je wanneer je eigen logisch denkvermogen systematisch een rad voor de ogen wordt gedraaid en je gekoesterde vrouwelijke intuïtie scrupuleus je vertrouwen schaadt?

    Hoe reageer je wanneer je ratio zodanig gemanipuleerd wordt waardoor ze volledig uitgeschakeld wordt?

    En waarom laat je dat toe? Waarom laat je dat in vredesnaam toe? Zelfs tot op het punt waarop de confrontatie met de werkelijkheid onmiskenbaar wordt?

    Werkelijkheid. Het woordenboek beschrijft het als: ‘De realiteit. Iets wat vaststaat.’

    Maar welke geklemde deur kies je wanneer die werkelijkheid je alsmaar sneller inhaalt terwijl je er
    aanvankelijk zo ver mogelijk van poogde weg te vluchten?

    Hoe verzoen je jezelf met dat ontnuchterende besef dat het verleidelijke uiterlijk van die zoete vrucht je doofstom en stekeblind maakte?

    En wat nog meer: Hoe beweeg je jezelf ertoe die bittere doch levensnoodzakelijke pil te slikken om zo de verdoving van je zintuigen weer ongedaan te maken?

    Kan iemand dat vertellen? Kan iemand alsjeblieft haarfijn uitleggen wat je doet wanneer die werkelijkheid je alsmaar meer lijkt te bestrijden in dezelfde intensiteit als jij van haar probeert weg te vluchten?

    Strijden. Een synoniem voor: ‘Vechten.”

    Terwijl de sinistere werkelijkheid zich aan je opdringt, je tegen een muur aanduwt en je genadeloos naar de keel grijpt, probeer je haar nog steeds halsstarrig van je af te weren. Met je ogen gesloten, hopend dat het slechts een nachtmerrie is.

    Je wentelt jezelf in de ontkenning, je spartelt, je forceert je stembanden, opdat iemand je zou wakker schudden. Een onmogelijke opgave zo blijkt. Je bent immers al wakker. Klaarwakker. Echter nog steeds niet bij bewustzijn.

    Hoe resigneer je jezelf immers met die desillusie waarvan je nog niet steeds wilt geloven dat het slechts een weldoordachte, tot in het detail uitgekiende leugen was? Een leugen gecamoufleerd door zoete woorden en tedere aanrakingen.

    Woorden waar je zo wanhopig in geloofde. Aanrakingen waar je nog steeds vurig naar hunkert.

    Het gevoel is oncontroleerbaar. De liefde blijft overeind. Ze lijkt oneindig. Zelfs wanneer het pad abrupt onderbroken wordt en de eindbestemming en de persoon waarmee je deze samen mee wilde bereiken nooit of te nimmer nog bereikt kunnen worden.

    Oneindig. Net zoals de heersende verslagenheid die slechts langzaam of misschien wel nooit helemaal zal wegebben wegens het gebrek aan antwoorden op je vragen.

    Vragen die alsmaar talrijker worden. Antwoorden die nooit verkregen zullen worden.

    Vertel me? Wat zou jij doen?

    Wat zou jij doen? Wanneer je niet langer de deskundige maar het dossier bent?

    Dit verhaal is niet meer volledig te lezen!
    Stuur me een privé bericht indien je geïnteresseerd bent in de volledige versie.
    Check ook mijn Facebookpagina om op de hoogte te blijven van mijn nieuwe schrijfsels: https://www.facebook.com/Vlindertje86


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    280
    13-05-2011

    Yeeeeeyyy je begint weeer!!!! Welcome back, ik heb echt behoefte aan een verhaal van u. X Nadia

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door iCandace Bekijk reactie
    Yeeeeeyyy je begint weeer!!!! Welcome back, ik heb echt behoefte aan een verhaal van u. X Nadia
    Haha, jij bent er ook vroeg bij! Welkom meid en ik hoop dat je het verhaal binnenkort zal smaken!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Ik heb zonet de uitgeschreven versie van het proloog bovenaan gepost voor degenen die het filmpje niet kunnen of willen bekijken. Het filmpje bestaat immers uit het proloog, weliswaar met de nodige extra animaties.
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    8.644
    09-01-2005

    Wow, ik ben nu al sprakeloos en je móet nog beginnen!

  6. #6
    Niet in gebruik.

    Reacties
    1.861
    15-11-2008

    Jeeeeeeeeeeeeeej !
    En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel. En voorwaar, het huis van het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten.” (Sourat Al Ankabout: 64). Account niet in gebruik.

  7. #7
    Alhamdollilah

    Reacties
    5.087
    12-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Bravo!


    Ja madame. U bent er weer en zo ben ik. Ik ben nu razend enthousiast, want ik merk dat je zoveel van je vorige verhalen hebt geleerd dat dit echt een knallende verhaal zal worden. Ik zie een toekomst voor me, jouw kinderen mogen alvast trots op je zijn. Meid, je blijft super & ik zal je weer 's verwennen met de complimentjes .

    You'll find me here the 12th of September! You're the best.

  8. #8
    Rabatia

    Reacties
    754
    19-08-2007

    Het gaat weer een geweldig verhaal worden. zoals de andere verhalen van je.
    Ik ben benieuwd. tot 12september insha allah.

    X

  9. #9
    Trotse jeblia

    Reacties
    2.240
    23-09-2006

    Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr maaar waarom pas in september
    Keep smiling, because life is a beautiful thing and there's so much to smile about

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    71
    23-06-2011

    Mooi proloog.
    Tot 12 September Inscha'Allah.
    liefs N

  11. #11
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Dat wordt upp'en tot 12/09.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door mocrokaantje8 Bekijk reactie
    Wow, ik ben nu al sprakeloos en je móet nog beginnen!
    Dat is heel fijn om te lezen! Ik hoop dat de rest je evenzeer zal bevallen lieve meid.

    Citaat Geplaatst door Linatjeuh Bekijk reactie
    Ik wil ff iets zeggen lady's ; we gaan dit verhaal weer vloeiend maken , pagina's vol uppings en lieve reacties aan onze schattige schrijfster. Ik hoop op een leuk verhaal waarin ik wegzwijmel over mijn prins die er nog niet is : moheem bring it on !
    Woehoe, ons Linatjeuh is er ook weer bij!

    Je prins? Tja, ik weet niet of de mannelijke personages Hamza en Tariq zullen overtreffen maar wie weet. Ze zullen hun best doen!

    Citaat Geplaatst door MaMiTa_GeK Bekijk reactie
    Bravo!

    Ja madame. U bent er weer en zo ben ik. Ik ben nu razend enthousiast, want ik merk dat je zoveel van je vorige verhalen hebt geleerd dat dit echt een knallende verhaal zal worden. Ik zie een toekomst voor me, jouw kinderen mogen alvast trots op je zijn. Meid, je blijft super & ik zal je weer 's verwennen met de complimentjes.

    You'll find me here the 12th of September! You're the best.
    Honey! Hoe gaat het met je? Ik ben blij dat je de weg naar hier hebt gevonden. Ik wilde je pm'en maar kreeg de melding dat je geen pm's ontvangt. In elk geval ben ik blij dat je er weer bij bent én dat je zo enthousiast bent. Laten we hopen dat je dit ook zal blijven in de toekomst. Dankjewel voor de lovende woorden, ondanks dat ik me eigenlijk nog moet bewijzen.

    Tot in september insha'Allah!

    Citaat Geplaatst door cl2209 Bekijk reactie
    Het gaat weer een geweldig verhaal worden. zoals de andere verhalen van je.
    Ik ben benieuwd. tot 12september insha allah.

    X
    Ik hoop het meid! Ik doe alleszins mijn best! Tot september insha'Allah!

    Citaat Geplaatst door miss_nabila Bekijk reactie
    Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr maaar waarom pas in september
    Je weet toch dat ik jullie graag plaag?

    Haha, nee hoor. Ik ben al volop aan het schrijven maar zoals je weet wil ik minstens al de helft afgeschreven hebben alvorens ik begin te posten. Ik houd niet zo van de druk en wil niet het risico lopen vast te lopen. Het voordeel is dat jullie dan wel op regelmatige basis vervolgen mogen verwachten eens ik echt begin.
    Daarbij, is het nu schoolvakantie en vergen mijn kindjes veel aandacht, plus de Ramadan die in aantocht is. Ik zou niet willen dat jullie tijdens die maand afgeleid worden door de stomende scènes en de mannelijke hoofdpersonages.

    Citaat Geplaatst door Miss_Rlovertje Bekijk reactie
    !!
    Welkom schat!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door Simaatje Bekijk reactie
    Wat doe je ons aan?! Je hebt me nu alleen maar nóg gekker gemaakt van nieuwschierigheid!

    Maar even serieus, deze trailer was gewoon: WAUW! Heel professioneel gedaan. Alhoewel hier en daar de tekst ietwat te snel ging, was het echt een mooie trailer. Maar over die tekst, ik zie dat je die proloog ook hebt geplaatst. Dus dat maakte het goed. Hihi, maar kom op Vlindertje86! Je hebt ons goed weten gek te maken.

    Gek genoeg, heb ik nog steeds geen antwoorden op mijn vragen wat betreft jou verhaal. Maar dat was vast de bedoeling van dit alles geweest he. Ons alleen maar nóg nieuwschieriger maken!

    Nogmaals mijn complimenten!
    Haha, dat was uiteraard de bedoeling, jullie een klein beetje prikkelen.

    Dankjewel voor het mooie compliment. Ik ben blij dat je het een mooie trailer vond! Ja, dat zou best kunnen dat het hier en daar wat snel ging. Ikzelf ken de tekst inmiddels vanbuiten dus ik kon moeilijk inschatten of het te snel of te traag ging maar ik kan dat eventueel nog wel aanpassen voor de volgende kijkers dus als je even zegt welke stukjes te snel gingen, dan kijk ik er even naar. Maar inderdaad, daarom heb ik ook het proloog apart gepost, dat geeft ook meer overzicht dan het filmpje.

    Citaat Geplaatst door Tazourakht-94 Bekijk reactie
    Mooi proloog.
    Tot 12 September Inscha'Allah.
    liefs N
    Dankjewel lieve meid en tot binnenkort insha'Allah!

    Citaat Geplaatst door Simaatje Bekijk reactie
    Dat wordt upp'en tot 12/09.
    Het is jullie geraden! Hoe meer reacties, hoe sappiger het verhaal.

    Citaat Geplaatst door .-Tangaouiia-. Bekijk reactie
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah yeah hij staat er hoor!

    Nu nog iedereen bijelkaar verzamelen.

    Dikke kus!
    Jieeehaaa! Jij kon uiteraard ook niet ontbreken!

    Heb net 220 mensen een pm gestuurd dus komt wel goed.

    Ik reageer trouwens vandaag of morgen op je pm schat.
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.929
    29-11-2010

    Awh Dankjewel voor de PM. Ik apprecieer het zeker. Jouw voorproefje is echt weerzinwekkend. Ik kan niet wachten tot het verhaal zelf.

    xx

  15. #15
    Ait Touzine

    Reacties
    191
    05-06-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Jeeeeeej! Je bent terug. Ik kan niet wachten tot 12 september InshaAllah.