Poll resultaten: Ik...

Stemmers
1149. Je mag niet stemmen op deze poll
  • ben een stille lezer.

    924 80,42%
  • lees mee en reageer periodiek.

    165 14,36%
  • lees mee en ben een frequent poster.

    60 5,22%
  1. #151
    -

    Reacties
    1.098
    14-04-2009

    Spannend
    Het is een liefde van het heden, doorweven met herinneringen uit het verledenen dromen van de toekomst. Mama !

  2. #152
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Wat vooraf ging
    "Wat heb ik dan in me, volgens jou?" schoot ik meteen weer in de verdediging.
    "De vaardigheden om het te maken in de zakenwereld."
    Scheef keek ik hem aan. “Vergis je maar niet. Dat je me gekend hebt als zevenjarige wil niet zeggen dat je de Sakina van vandaag nog kent.” kwam er weer keihard uit.
    “Dan zal ik de echte Sakina snel genoeg leren kennen, is het niet?” kaatste hij de bal terug.
    "maar als je het echt niet wilt kunnen we elkaar helpen met wat we wel echt willen." zei hij geheel onverwacht.
    Mijn nieuwsgierigheid was, tegen mijn eigen wil in, plotseling gewekt naar wat er nu zou gaan volgen.
    Ik keek hem scheef aan. "Helpen?" herhaalde ik wat hij zei.


    1.2.2.

    "Kijk ik heb hier over nagedacht. Je vader wil het bedrijf koste wat het kost binnen de familie houden. Gezien jij zijn enige dochter bent, ben jij zijn enige hoop, tenzij…"

    "Tenzij wat?" vroeg ik achterdochtig.

    "Tenzij ik ook familie word." "Jij? Familie worden? Ik vrees dat ik niet kan volgen?" bracht ik het niet-begrijpend uit.

    "Wanneer wij met elkaar trouwen krijg ik de leiding over het bedrijf en kan jij doen en laten wat je wilt. Probleem opgelost."

    Uit het niets begon ik te lachen. "Dus hier is het je om te doen? Had ik het niet gedacht! Jij wilt mij gewoon gebruiken om de grote baas te kunnen spelen. Natuurlijk, het is niet bepaald egostrelend om onder een vrouw te moeten werken. Wat scheelt er? Bang dat je vriendjes je gaan uitlachen?"

    "Ik zie het niet als gebruiken Sakina, ik zie het eerder als een opportuniteit, zowel voor jou als voor mij. Trouwens de aandelen blijven uiteraard in jouw handen. Ik zou enkel de leiding nemen. Ik win, jij wint."

    Onderzoekend bleef ik hem aankijken. "Dat idee van jou is gewoonweg te krankzinnig voor woorden." kwam er net iets langzamer over mijn lippen dan ik het wilde. Alsof ik het ook maar één moment overwoog. Ik was wanhopig maar niet zo wanhopig.

    "Denk er eens over na Sakina." zei hij vervolgens.

    "Ik hoef hier niet over na te denken. Ik doe niet mee aan dit spelletje. Geen haar op mijn hoofd dat dit nog maar in overweging neemt. Punt."

    "Je vader is nochtans ook voor het idee gewonnen."

    "Wacht eens even. Weet mijn vader dat je me dit nu op dit moment aan het voorstellen bent?" vroeg ik ongelovig.

    "Niet letterlijk maar je vader is niet blind. Hij ziet net zoals ik dat je er je hart en ziel niet insteekt en als je dat niet doet dan is het slechts een kwestie van tijd vooraleer jij de handdoek in de ring zal gooien." insinueerde hij.

    "Trouwens," ging hij verder. "Het zou enkel een verstandhuwelijk zijn. Ik doe mijn ding, jij doet jouw ding. We houden de schijn hoog naar de buitenwereld toe. In de ogen van je vader spelen we het perfecte koppel maar tegenover elkaar hebben we elkaar geen enkele verantwoording af te leggen. Ideaal toch?"

    "Oh en de kinderen die wil je vast ook kopen? Letterlijk dan? Je bent je er vast wel van bewust dat mijn vader een opvolger wilt?" zei ik op een cynische toon.

    "Daar valt wel een mouw aan te passen." zei hij. "De medische wereld kan veel tegenwoordig." floepte er over zijn lippen alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

    Geschokt keek ik hem aan. "Het spijt me maar dat is niet echt het idee dat ik van een huwelijk heb. Misschien dat het in jouw wereldje zo gaat maar niet in Sakina’s wereld. Ik heb nog normbesef in tegenstelling tot anderen hier."

    "We kunnen er ook een echt huwelijk van maken als je dat wilt. " ging hij zonder enige vorm van schaamte verder. "Je bent uitgegroeid tot een mooie en intelligente vrouw Sakina." streek hij met zijn vinger over mijn wang. "En ik ben er zeker van dat er wat zou kunnen groeien tussen ons. We zijn geen vreemden voor elkaar. Onze vaders zijn als broers en dit huwelijk zou de band alleen maar versterken. Zowel op familiaal als op zakelijk vlak."

    Beslist sloeg ik zijn hand weg van mijn wang. "Ik zal je moeten teleurstellen. Ik valt namelijk niet op uitgekookte egotrippers zoals jij en ik zou het ten zeerste appreciëren moest jij je handen thuis houden voortaan. Het is niet omdat mijn vader zogenaamd modern is en onze achtergrond over boord heeft gegooid dat ik onze oorspronkelijke tradities en geloof niet in ere houd!"

    "En ik vrees ook dat je mij een klein beetje onderschat Ayman Ibn Walid.” sprak ik hem op een minachtende toon toe.

    Met een ruk stond ik op en keek hem recht in de ogen aan. "Misschien dat ik niet voor de volle honderd procent achter die overname stond maar jij hebt me nu een reden gegeven om er voluit voor te gaan. Het bestuur van het bedrijf blijft in handen van een El Fekri en als je er niet meer kan leven dat ik, als vrouw boven jou zal staan dan zou ik alvast beginnen uitkijken naar een andere baan!" beet ik keihard van me af, in al mijn ontzetting.

    "Denk er toch nog maar eens over na Sakina. Mijn aanbod blijft geldig. Misschien dat je er wel helemaal anders over gaat denken zodra jij je eerste stapjes in de zakenwereld hebt gezet. In tegenstelling tot jou ken ik al wel de kneepjes van het vak. De aangename en de minder aangename. Je kan me maar beter te vriend houden want je zal mijn hulp nog nodig hebben. Let op mijn woorden." sprak hij me toe op een toon die niet veel goeds voorspelde.

    Niet bepaald onder de indruk wendde ik mijn blik van hem af en liep met gekruiste armen verder de tuin in. Even later hoorde ik hem me achterna komen.

    Een koude rilling gleed over mijn rug wanneer ik zijn warme adem in mijn nek voelde neerdalen. "Kijk, ik weet welk spel je vanavond speelt Sakina. Je vader heeft je in een rol gewrongen die je niet wil spelen en je probeert nu een statement te maken tegenover hem maar tegenover mij hoef je helemaal geen punt te maken, noch moet je mij over dezelfde kam scheren met je vader want in tegenstelling tot hem begrijp ik jou wel. Ik heb je vroeger altijd beschermd alsof je mijn kleine zusje was en dat zal ik nu blijven doen.” fluisterde zijn nog steeds beheerste stem me toe.

    “Dus geloof wat je wil maar ik heb absoluut geen slechte bedoelingen Sakina. Onze vaders zijn al jarenlang boezemvrienden en zakenpartners dus waarom zou ik jou dan geen vriendendienst bewijzen? We delen dezelfde belangen, we trekken aan hetzelfde zeel. Je kan me vertrouwen." legde hij zijn hand weer op mijn schouder.

    Bruusk draaide ik me om in zijn richting en keek hem met gespleten ogen aan. Seconden lang hielden onze blikken elkaar vast, zonder dat iemand ook maar poogde een blik af te wenden.

    Op dit moment wist ik nog minder wat ik van de persoon Ayman moest denken. Na het uitspreken van zijn laatste woorden leek het alsof hij oprecht was, met de nadruk op leek. Ik wist beter dan wie ook dat het een woord was dat niet bestond in deze wereld. Eigenbelang des te meer. Als ik op mijn hoede moest zijn voor mijn eigen vader dan zou ik dat zeker zijn voor de man die hier voor me staat.

    "Het was een lange dag. Ik ben moe. Ik ga slapen." stotterde ik nog steeds uit mijn lood geslagen door het gesprek dat zonet had plaatsgevonden.

    “Ik zie je maandag wel op kantoor.” herstelde ik me en schudde hem kort de hand.

    Zonder nog enige vorm emotie te tonen stond ik recht en beende terug de woonkamer binnen. Ik nam vluchtig afscheid van Amir, wenste mijn vader welterusten en verdween nog zonder een woord te zeggen richting mijn slaapkamer.
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  3. #153
    MVC Lid

    Reacties
    4.877
    28-09-2009

    Citaat Geplaatst door -Hanae- Bekijk reactie
    Layster , . Misschien zit Shab hollanda ( grootste groep) -denk ik- nog op school? Ik zal alvast -binnen een kwartiertje - genieten van je vervolg!
    ik hoop ten zeerste dat dat de reden is!

    Citaat Geplaatst door mss_Crona Bekijk reactie
    Yesyesyes ik zit nu te wachten met me ogen gericht op de beeldscherm
    Geniet ervan zou ik zeggen!
    Voorgoed gestopt met fictie schrijven omwille van Islamitische redenen. Mag ik vragen om mijn verhalen niet langer te verspreiden of te zoeken. Barakallahoe fiekoem.

  4. #154
    -

    Reacties
    1.098
    14-04-2009

    Lovely , zoals gewoonlijk..
    Het is een liefde van het heden, doorweven met herinneringen uit het verledenen dromen van de toekomst. Mama !

  5. #155
    Temsamane!!

    Reacties
    163
    25-11-2006

    Spannend wouw!!
    أشهد أن لا إله إلا الله و أن محمدا رسول الله

  6. #156
    MVC Lid

    Reacties
    379
    22-03-2009

    SUPER!!
    UP!!
    UP

  7. #157
    Oujdiiaa...

    Reacties
    164
    16-06-2008

    Meiid Ga snell verdr!!

    Je doet het praChtiig .. Ben een stille lezeerr.

    XxOujdiia..

    Ashadoe la ilaha il Allah wa ashadoe anna mohammed arrasoelAllah.♥


  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    441
    15-01-2010

    PRACHTTIIGG...
    Ga Snel Weer Verder..
    Trotse Tawayaghets♥

    Alhamdoulillah♥


  9. #159
    Yemma inou I3iezen

    Reacties
    537
    28-01-2009

    GE-WEL-DIG

  10. #160
    Niet in gebruik.

    Reacties
    1.861
    15-11-2008

    Citaat Geplaatst door Vlindertje86 Bekijk reactie



    Oh nee, is het wat ik denk dat het is? Ben je verliefd geworden op Fahd El Fekri!?



    Vervolg komt er aan binnen een kwartiertje!
    Hahaaa,you stupidoo:

    Ja,eigenlyk een beetje wel zne maar 't meest op Ayman ,!

    En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel. En voorwaar, het huis van het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten.” (Sourat Al Ankabout: 64). Account niet in gebruik.

  11. #161
    MVC Lid

    Reacties
    11.599
    25-05-2008

    ik wil meer

  12. #162
    MVC Lid

    Reacties
    301
    05-12-2009

    Vlindertjee is back !
    Tawayagetsh zi alhoceimaaa

  13. #163
    MVC Lid

    Reacties
    32
    12-11-2009

    UpUppp
    You don’t need a man to know you are beautiful , you are Allah’s creation how beautiful is that ♥

  14. #164
    Account overgenomen!

    Reacties
    2.525
    07-12-2009

    Prachtig!

    Voorgoed offline.

  15. #165
    Account overgenomen!

    Reacties
    2.525
    07-12-2009

    Die foto's zijn leuk man!
    Voorgoed offline.

Tags voor deze discussie