1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    32
    07-08-2010

    ramadan gerechten

    plaats hier jullie ramadan gerechten en ingrediënten

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10.569
    12-01-2006

    Recept van MMU2:
    Snelle harira

    Dit is mijn manier van snel-harira maken.
    100 gram vlees
    handje vol kikkererwten
    klein handje vol linzen. (optioneel)
    2 blikken hele tomaten.
    handje vol vermecellie
    1 grote ui
    halfbosje kesbour en hal bosje mahdnouz
    paar takken Bleekselderij. en een paar stelen.
    2 knorrtabletjes
    1 zakje groentesoep, alleen als ik er zin in heb..niet altijd.
    2 verse tomaten.

    kruiden:
    Klein laagje olie in de pan.
    1 theelepel peper.
    1 theelpel gember
    1 theelepel harirakruiden of ras el hanout.
    zout
    saffraan


    meelpapje: 4 volle lepels meel mengen tot een papje met koud water.

    maal in een keukenmachine/blender:

    de tomaten, ui, kesbour, mahdnouz en bleekselderij fijn tot soep...



    klein laagej olie in de pan.
    vlees en kikkererwten in de pan
    mengsel uit de blender erbij
    alle kruiden erbij.
    Vullen met 2 liter water.

    Deksel erop en voor en uurtje laten koken op eerst hoog vuur, dan op laag vuur.


    Als het vlees en de kikkererwten bijna gaar zijn..
    Dan kan je de linzen erbij doen.
    Na 15 - 20 minuten doe je al roerend het meelpapje erbij, goed blijven roeren.
    Als het te dik is, dan doe er meer gekookt water bij.
    Na 20 minuten vermecellie en knorr tableten erbij.
    Eventueel nog wat verse kesbour toevoegen.

    eet smakelijk
    "Als iemand een smakeloze opmerking maakt, dan neem ik die meestal met een korreltje zout."

  3. #3
    Oui,c´est vrai

    Reacties
    727
    10-10-2003

    Benodigdheden:

    Kop soep
    Kussen

    Na het verorberen van je kopje soep linea recta hoofdje plaatsen op het kussen.
    Als ze verkering hebben kunnen ze elkaar wel opvreten, als ze getrouwd zijn hebben ze spijt dat ze dat niet gedaan hebben

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.195
    30-11-2009

    Citaat Geplaatst door Amal_fessia Bekijk reactie
    Benodigdheden:

    Kop soep
    Kussen

    Na het verorberen van je kopje soep linea recta hoofdje plaatsen op het kussen.
    die ga ik zeker toepassen !
    Voor altijd weg - Voor altijd weg - Voor altijd weg - Voor altijd weg. - Voor altijd weg

  5. #5
    Oui,c´est vrai

    Reacties
    727
    10-10-2003

    Citaat Geplaatst door xMaghrebiaa Bekijk reactie
    die ga ik zeker toepassen !
    Wel doen dan hè? En niet stiekem knabbelen aan alles wat in de snoepgoed kast zit en je gezworen had dat als het tijd was om te mogen eten je van alles wat zou nemen ...
    Als ze verkering hebben kunnen ze elkaar wel opvreten, als ze getrouwd zijn hebben ze spijt dat ze dat niet gedaan hebben

  6. #6
    browneyedbeast

    Reacties
    3.414
    27-11-2002

    [IMG][/IMG]

    If you are, you breath. If you breath, you talk. If you talk, you ask. If you ask, you think. If you think, you search. If you search, you experience. If you experience, you learn. If you learn, you grow.If you grow, you wish. If you wish, you find.If you find, you doubt. If you doubt, you question.If you question, you understand. If you understand, you know.If you know, you want to know more…And if you want to know more, you are ALIVE


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    12.998
    19-01-2009

    Ja, dit heeft niet zoveel met het onderwerp te maken maar heeft iemand van jullie nog een lekker recept voor vegetarische spinazie-lasagne?

    Alvast bedankt!

  8. #8
    browneyedbeast

    Reacties
    3.414
    27-11-2002

    [IMG][/IMG]

    gebakken vis, ook altijd lekker..

    If you are, you breath. If you breath, you talk. If you talk, you ask. If you ask, you think. If you think, you search. If you search, you experience. If you experience, you learn. If you learn, you grow.If you grow, you wish. If you wish, you find.If you find, you doubt. If you doubt, you question.If you question, you understand. If you understand, you know.If you know, you want to know more…And if you want to know more, you are ALIVE


  9. #9
    browneyedbeast

    Reacties
    3.414
    27-11-2002

    [IMG][/IMG]

    appelmuffins, vind ik altijd wel lekker met s7or.

    If you are, you breath. If you breath, you talk. If you talk, you ask. If you ask, you think. If you think, you search. If you search, you experience. If you experience, you learn. If you learn, you grow.If you grow, you wish. If you wish, you find.If you find, you doubt. If you doubt, you question.If you question, you understand. If you understand, you know.If you know, you want to know more…And if you want to know more, you are ALIVE


  10. #10
    browneyedbeast

    Reacties
    3.414
    27-11-2002

    tegnas, ben ik de enige die plaatst..

    If you are, you breath. If you breath, you talk. If you talk, you ask. If you ask, you think. If you think, you search. If you search, you experience. If you experience, you learn. If you learn, you grow.If you grow, you wish. If you wish, you find.If you find, you doubt. If you doubt, you question.If you question, you understand. If you understand, you know.If you know, you want to know more…And if you want to know more, you are ALIVE


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    89
    04-12-2009

    je plaatst maar dat zijn geen recepten iedereen kan plaatjes plaatsen

    effe google

    blondje

  12. #12
    Dood.

    Reacties
    8.795
    13-05-2008

    Citaat Geplaatst door Sabrun_Jameel Bekijk reactie
    Ja, dit heeft niet zoveel met het onderwerp te maken maar heeft iemand van jullie nog een lekker recept voor vegetarische spinazie-lasagne?

    Alvast bedankt!
    Kijk op achterkant van honig lasagnasaus -gniffel-. Volgens mij stond daar een recept op.

  13. #13
    browneyedbeast

    Reacties
    3.414
    27-11-2002

    Citaat Geplaatst door samira455 Bekijk reactie
    je plaatst maar dat zijn geen recepten iedereen kan plaatjes plaatsen

    effe google

    blondje

    ewa google maar, kijken of je ze vind.
    ben niet blond.

    als je recepten wil mag je het best vragen..

    If you are, you breath. If you breath, you talk. If you talk, you ask. If you ask, you think. If you think, you search. If you search, you experience. If you experience, you learn. If you learn, you grow.If you grow, you wish. If you wish, you find.If you find, you doubt. If you doubt, you question.If you question, you understand. If you understand, you know.If you know, you want to know more…And if you want to know more, you are ALIVE


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    89
    04-12-2009

    Citaat Geplaatst door greeneyedbeauty Bekijk reactie
    ewa google maar, kijken of je ze vind.
    ben niet blond.

    als je recepten wil mag je het best vragen..
    daarvoor is deze topic

    zo zie je maar hoe blond je bent

  15. #15
    browneyedbeast

    Reacties
    3.414
    27-11-2002

    Citaat Geplaatst door samira455 Bekijk reactie
    daarvoor is deze topic

    zo zie je maar hoe blond je bent
    hou die gare knipoog bij je wil je..
    heb eerder gezegd dat ik niet blond ben
    maar je blijft er bij dat ik blond ben,..le3jeb.
    wat is jou reden ? dat jij zo stom doet bedoel ik ?

    heb je trouwens nog wat kunnen vinden op google

    If you are, you breath. If you breath, you talk. If you talk, you ask. If you ask, you think. If you think, you search. If you search, you experience. If you experience, you learn. If you learn, you grow.If you grow, you wish. If you wish, you find.If you find, you doubt. If you doubt, you question.If you question, you understand. If you understand, you know.If you know, you want to know more…And if you want to know more, you are ALIVE