1. #1
    mn PITTIGE prinsesje

    Reacties
    5.152
    05-06-2005

    Arrow urgentie woning ivm zwangerschap

    Graag jullie hulp.

    Vriendin van me heeft een dochtertje en ze is weer zwanger nu. ZE hebben een klein huisje, 2 slaapkamers, ze wilt graag verhuizen.

    Maar de vraag is kan ze in aanmerking komen voor urgentie? Ze had gehoord dat als ze een zoontje krijgt dan wel (omdat zoon/dochter niet in een kamer horen te slapen ofzo). Maar als ze een dochtertje krijgt moet ze maar in hetzelfde kamertje.

    Wie heeft hier ervaring mee? En wat kan ze doen. Haar eigen slaapkamer is veelste klein om een wiegje te plaatsen en ze wilt dat zowiezo niet in haar eigen kamer.


    Graag jullie advies

  2. #2
    Ewa jah......

    Reacties
    523
    04-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door farida22 Bekijk reactie
    Graag jullie hulp.

    Vriendin van me heeft een dochtertje en ze is weer zwanger nu. ZE hebben een klein huisje, 2 slaapkamers, ze wilt graag verhuizen.

    Maar de vraag is kan ze in aanmerking komen voor urgentie? Ze had gehoord dat als ze een zoontje krijgt dan wel (omdat zoon/dochter niet in een kamer horen te slapen ofzo). Maar als ze een dochtertje krijgt moet ze maar in hetzelfde kamertje.

    Wie heeft hier ervaring mee? En wat kan ze doen. Haar eigen slaapkamer is veelste klein om een wiegje te plaatsen en ze wilt dat zowiezo niet in haar eigen kamer.


    Graag jullie advies
    Urgentie krijg je niet omdat je een tweede kind krijgt en in een kleine huisje woont... was vroeger zo... nu niet meer...

    Wat ze kan proberen is woningruil. Anders moet ze vrije sector gaan wonen en dat is best duur.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.250
    26-10-2007

    ik denk het niet hoor

    Anders hadden bijna alle marokkanen urgentie aangevraagd haha

    Het is heel moeilijk aan urgentie te komen, kijk op woningbouw site daar staan de regels

  4. #4
    Ewa jah......

    Reacties
    523
    04-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    En als het goed is dan mag een jongen en meisje wel in dezelfde kamer slapen totdat ze een bepaalde leeftijd bereiken...

    Miss zit ze in een sloopwoning? Dan krijgt ze, als ze gaan afbreken, urgentie en heeft recht om meer kamers.

  5. #5
    mn PITTIGE prinsesje

    Reacties
    5.152
    05-06-2005

    Citaat Geplaatst door shie_oua7da Bekijk reactie
    Urgentie krijg je niet omdat je een tweede kind krijgt en in een kleine huisje woont... was vroeger zo... nu niet meer...

    Wat ze kan proberen is woningruil. Anders moet ze vrije sector gaan wonen en dat is best duur.
    wat is vrije sector? particulier huren?

    En hoe kan ze woningruil doen hoe kan ze iemand vinden is er een speciale site voor ofzo?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.356
    30-01-2004

    Ze krijgt absoluut geen urgentie o.b.v. een zwangerschap. Dan had ze maar niet zwanger moeten raken, is de reactie van de wooncorporaties. Je kunt alleen maar in aanmerking komen voor een urgentie, als jouw gezondheid of die van je kinderen in gevaar lopen..
    What do I wear in bed?Chanel nr. 5 of course!

  7. #7
    haters opdonderen !!

    Reacties
    80
    22-07-2010

    nee urgentie krijg je daar niet voor.

    mijn vriendin heeft bij haar moeder gewoont tot haar kind 3 jaar was.

    www.woningruil.nl

  8. #8
    haters opdonderen !!

    Reacties
    80
    22-07-2010

    Citaat Geplaatst door shie_oua7da Bekijk reactie
    En als het goed is dan mag een jongen en meisje wel in dezelfde kamer slapen totdat ze een bepaalde leeftijd bereiken...

    Miss zit ze in een sloopwoning? Dan krijgt ze, als ze gaan afbreken, urgentie en heeft recht om meer kamers.
    geven ze niks om jongen/meisje.

    en sloopwoning accepteer je met de wetenschap dat je geen vervangende woonruimte krijgt

  9. #9
    WZP!

    Reacties
    20.976
    17-01-2003

    Khalet Urgentie!

    "Moroccan Next Top H’robia"


  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    16.295
    05-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    vergeet die urgentie maar.. gaat niet zo makkelijk..

    ik heb urgentie gehad, was toevallig ook zwnager en klein huisje, maar ik kreeg het om gezondheids redenen in combi met zwanger zijn..

    voor ik een intake gesprek mocht aanvragen bij de woningbouw, moest ik eerst dokters verklaring sturen.. toen gingen ze die beoordelen, en toen mocht ik pas op intake komen.. daarna heeft het even geduurt voor ze de uitkomst van die intake goed keurde.. daarna moest ik naar ggd voor nog ene gesprek met een arts daar.. en heb ik uit eindelijk urgentie gekregen..

    maar als nog mag je niet zomaar op alles reageren

  11. #11
    Me, myself and i

    Reacties
    379
    11-04-2005

    Al woon je met 2 kinderen en je man in een kartonnen doos onder een brug, dan nog krijg je geen urgentie.

    In de meeste gevallen wordt urgentie alleen gegeven wanneer je om medische redenen ergens niet meer kunt wonen. Andere gevallen wanneer men urgentie krijgt is als je gaat scheiden van partner, dan nog doen ze moeilijk en zoiezo moet je eerst een bewijsstuk zoals de scheidingspapieren kunnen tonen. Meestal komen die pas aan het einde, wanneer je allang weg bent bij je partner, dus dan zou je zoiezo een tijdelijk oplossing moeten vinden waar je verblijft totdat die papieren klaar zijn.

    Lmohim, maw nee, urgentie krijg je niet omdat je zwanger bent of te weinig slaapkamers hebt

  12. #12
    bruidsfotograafmo.nl

    Reacties
    9.321
    14-01-2006

    MVC Premium MVC Premium
    hoe werkt dat eigenlijk als je door trappen niet buiten komt met je kinderen door gezondheidsproblemen?

  13. #13
    Ghair Insha'Allah

    Reacties
    432
    08-09-2009

    Die Marokkanen van tegenwoordig Ze willen allemaal trouwen en kindjes maar dan nemen ze wel een huisje van 30vierkante meter
    tuurlijk krijg je geen urgentie.. Eerst nadenken en dan een baby, al is het mektab en kan een zwangerschap onverwachts zijn dan moet je het maar accepteren dat je géén ruimte daarvoor zal hebben..

    Als je kijkt naar iemand van wie je houdt, zie je altijd meer dan wat je ogen zien.

    01-09-2007


  14. #14
    Me, myself and i

    Reacties
    379
    11-04-2005

    Citaat Geplaatst door Yasmina1 Bekijk reactie
    hoe werkt dat eigenlijk als je door trappen niet buiten komt met je kinderen door gezondheidsproblemen?

    Dat heeft met je gezondheid te maken, dus daar kun een poging voor wagen en urgentie aanvragen. Je weet het nooit.

  15. #15
    Ghair Insha'Allah

    Reacties
    432
    08-09-2009

    Citaat Geplaatst door Yasmina1 Bekijk reactie
    hoe werkt dat eigenlijk als je door trappen niet buiten komt met je kinderen door gezondheidsproblemen?

    Om medische reden kán (ligt eraan wat).. Je hebt een doktersverklaring nodig en ga dan hiermee naar de woningbouw..

    Als je kijkt naar iemand van wie je houdt, zie je altijd meer dan wat je ogen zien.

    01-09-2007