1. #76
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Dames, dit is een KEIgoede Link:

    http://www.coral.be/nl/vlekken.asp

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    233
    02-01-2005

    He dames bedankt voor de tips ik ga het zo even uitproberen.

  3. #78
    The Classy One..

    Reacties
    7.090
    25-02-2003

    Citaat Geplaatst door saabtje
    He dames bedankt voor de tips ik ga het zo even uitproberen.

  4. #79
    Mounir

    Reacties
    7.104
    10-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Loveable
    Als jullie ergens goedkoop een goeie pannenset, servies, bestek enz... alles voor een uitzet zien, kunnen jullie me dan op de hoogte houden? Alvast hartstikke bedankt.

    servies bij blokker 150 euro 75 delig ik ga die deze week halen insa allah
    en ik heb gistern hele leuke bestek gehaald bij en turk in den haag

    groetjes layla

  5. #80
    GeTrouWD en Gelukkig

    Reacties
    759
    17-11-2004

    Citaat Geplaatst door Miss_Magrebia
    We willen binnekort een glazen eettafel halen, hoe krijg je die goed schoon..... - krijg steeds te horen dat ik dat beter niet kan doen, vlekkern op glasplaat etc etc - niet elke keer glassex gebruiken.... is er een of ander trukje?

    He schat ik heb een glazen salontafel in het begin zat ik ook elke keer met glassex maar je hebt van die wonderdoekjes waar mee je het kan laten glimmen zonder vlekken gewoon met die doek droog je tafel schoonmaken op de vlekken enz. bij mijn salontafel zijn er geen vlekken te zien maar pas op met glazen er op er komen wel krassen! Gebruik er altijd iets onder als je er wat op legt
    Edna Helin

  6. #81
    GeTrouWD en Gelukkig

    Reacties
    759
    17-11-2004

    Citaat Geplaatst door SadGirl2004
    Kaarsenvet verwijderen Kaarsvet verwijder je het makkelijkst van een kandelaar door deze een uur in de diepvriezer te plaatsen. Als de was bevroren is, kun je hem makkelijk van de kandelaar afbreken.
    Op tapijt of kleding. Neem een strijkijzer en een keukenrol, leg een paar velletjes keukenrol op het kaarsenvet en zet de strijkijzer op de stand "nylon" en strijk er zachtjes over heen. Het kaarsenvet trek in de velletjes, deze moeten wel elke keer vernieuwen worden tot alles weg is.
    Kaarsvet op gladde oppervlakten, verwijder je door er even overheen te fohnen.



    ----

    Kaarsvet is het beste te verwijderen met warm water + fijnwasmiddel, aceton, wasbenzine, tetra, terpentine, azijn of door het gebruiken van een keukenrol op het opgedroogde kaarsvet en dan met een warme strijkijzer er overheen te gaan.

    ----


    Vlekken van kaarsvet zijn helemaal niet zo moeilijk als veel mensen denken. We beginnen met onze vingers of met de botte kant van een mes zoveel mogelijk kaarsvet weg te halen. De vlek die overblijft bedekken we met grauw of ander absorberend papier en daarover strijken we met een warm (niet te heet) strijkijzer. In 99 van de 100 gevallen zal het absorberend papier de hele vlek hebben weggenomen. Mochten er na deze ouderwetse behandeling toch nog restvlekken overblijven, dan haalt u die gemakkelijk weg met wasbenzine op een prop schone watten.

    Ik wou dat ik van was was en jij van terpentijn. Aan dat liedje moest ik denken bij het verwijderen van kaarsvet. En jawel een probaat middel!!!
    - Martha

    Kaarsvet op gladde oppervlakten, verwijder je door er even overheen te fohnen.

    Kaarsvet in textiel (vloerbedekking; kleding; etc.) haal je weg door twee vellen keukenpapier op de vlek te leggen en eroverheen te strijken. Pas de temp. van de strijkijzer aan aan het textiel! De vlek gaat er volledig uit!
    - Linda

    Voor kaarsvetvlekken op delicate stoffen (zijde,synthtisch)is er een product genaamd Treffer op basis van citroenzuur,werkt perfect!!
    - Edwin

    Kaarsvetvlekken krijg je weg doorer een keukenrolpapiertje op te leggen en met de hete strijkbout eroverheen te strijken, het kaarsvet zuigt dan zo in het papier!!!
    - Vanessa

    Als je oud kaarsvet op je vensterbank of tafel hebt,maak het dan schoon met een keukenpapiertje en wat terpentine!!de kaarsvet verdwijnt binnen 1 veeg. Haal er wel even een schoon doekje met water over als je klaar bent!!succes!
    - Angeline
    Dankjewel ga het gelijk vanavond proberen
    Edna Helin

  7. #82
    MVC Premium

    Reacties
    1.185
    30-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Miss_Magrebia
    We willen binnekort een glazen eettafel halen, hoe krijg je die goed schoon..... - krijg steeds te horen dat ik dat beter niet kan doen, vlekkern op glasplaat etc etc - niet elke keer glassex gebruiken.... is er een of ander trukje?
    Ik heb ook een glazentafel, en ik heb er spijt van, je moet altijd onderzetters gebruiken anders krijg je krassen, en met glassex krijg ik het niet altijd mooi schoon! Je blijft af en toe vegen zien.

  8. #83
    GeTrouWD en Gelukkig

    Reacties
    759
    17-11-2004

    Citaat Geplaatst door nasssira
    Ik heb ook een glazentafel, en ik heb er spijt van, je moet altijd onderzetters gebruiken anders krijg je krassen, en met glassex krijg ik het niet altijd mooi schoon! Je blijft af en toe vegen zien.
    Als wij gaan eten heb ik er altijd een zeil op, en anders ligt er een tafellaken op van dunne stof dat laat ik er altijd op zitten zo komen er geen krassen en die wonderdoekjes moet je echt kopen hoor zonder water zonder middel vlekken weg. Je kan ze halen bij Action, Blokker, Dirk v/d Broek enz.
    Edna Helin

  9. #84
    GeTrouWD en Gelukkig

    Reacties
    759
    17-11-2004

    Citaat Geplaatst door Miss_Magrebia
    is toch zonde van de tafel, glazen tafel en daar dan een doek over......
    Nee joh niet zo in het middenstuk zit een doek weetje van die hele dunnestof met een schaal erin. en je kan de tafel nog zien en de onderkant ook namelijk onderkant is van gips bladeren. ik bedoel niet dat je heel die tafel met een laken moet bedekken
    Edna Helin

  10. #85
    islam

    Reacties
    1.402
    26-11-2003

    Citaat Geplaatst door Miss_Magrebia
    We willen binnekort een glazen eettafel halen, hoe krijg je die goed schoon..... - krijg steeds te horen dat ik dat beter niet kan doen, vlekkern op glasplaat etc etc - niet elke keer glassex gebruiken.... is er een of ander trukje?
    Ik raad het je echt af. Ik heb een gelazen salontafel en een glazen eethoek, nou echt VRESEEEEELIJK!!!. Je blijft poetsen.
    Toen ik nog geen kind had ging het wel, maar nu ik die kleine heb, is het werkelijk een ramp. echt een afrader, het ziet er allemaal mooi uit. (als het schoon is) Maar je ziet er echt alles op. Elk vingertje en veegje.
    Binnekort gaan we Inscha allah verhuizen, dan absoluut geen glazentafels meer.
    a heart of roses is a heart forever


  11. #86
    LOVE YOU MOESS 4EVER

    Reacties
    4.714
    26-04-2004

    Citaat Geplaatst door Miss_Magrebia
    is toch zonde van de tafel, glazen tafel en daar dan een doek over......

    er bestaat nu ook z'n dikke zeil dat je op tafels doet!!
    is doorzichtig lijkt net glas omdat die heel dik is!!!

    is te koop volgens mij op de markt!! en dan kun je het op het tafel leggen en snijden op de preciese lengte van je tafel!!!!

    is echt mooi en dus niet zonde voor je glazen tafel want die zie je gewoon

  12. #87
    GeTrouWD en Gelukkig

    Reacties
    759
    17-11-2004

    Citaat Geplaatst door miss_rif21
    er bestaat nu ook z'n dikke zeil dat je op tafels doet!!
    is doorzichtig lijkt net glas omdat die heel dik is!!!

    is te koop volgens mij op de markt!! en dan kun je het op het tafel leggen en snijden op de preciese lengte van je tafel!!!!

    is echt mooi en dus niet zonde voor je glazen tafel want die zie je gewoon

    Ja die ken ik voor die prijs ken je zo een nieuwe tafel hale
    Edna Helin

  13. #88
    LOVE YOU MOESS 4EVER

    Reacties
    4.714
    26-04-2004

    Citaat Geplaatst door ZiGaRaG
    Ja die ken ik voor die prijs ken je zo een nieuwe tafel hale

    ik had het bij een buurvrouw van me moeder gezien!!

    ze had eerst z'n tafeltapijt op en daarna heeft ze dat zeil op gedaan!!

    weet trouwens ook niet hoeveel die kosten