1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    231
    01-08-2004

    ja doen die moderators dat echt?
    schandalig.
    -2-1-2¬5

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    134
    12-04-2004

    Het eeuwige probleem, moet ik meedoen met de grote groep of doe ik het niet. Erbij horen, stoer doen, je mee laten slepen, de spanning.

    Gelukkig zijn wij allemaal een individu en kunnen we onze eigen keuzes maken en hebben we onze eigen waarden en normen zonder dat een ander daar zich mee bemoeid.

    Ik heb zelf ook keuzes gemaakt, ik drink niet, ik rook niet en ik eet geen vlees. Dit is moeilijk te begrijpen voor je naaste omgeving, althans in het begin. Later zullen ze het respecteren en wie dat niet doet is het niet waard om je naaste te zijn.

    Dat andere een andere keuze maken is niet aan jou om ze te veroordelen. Tenslotte ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes.
    Ik mis de liefde van jou, mijn samira mijn roos.
    Ik zou willen dat ik niet van je hou, mijn samira mijn roos.
    Alleen mijn hart spreekt jou naam, mijn samira mijn roos.

    waarom zo onbereikbaar, mijn roos

  3. #18
    Bijna Lid

    Reacties
    249
    06-05-2003

    Salaam ailikom Stalker lam, geef niet toe aan hen. Denk op die momenten aan Allah swt. Hij is de Alziende, Hij ziet ALLES wat je doet. Denk aan de zonde die je zal begaan en dat sjetaan van jou wint.

    De mensen die jou dit opdringen vind ik ASOCIAAL, wat ze houden totaal geen rekening met anderen. Hun WIL is hun WET. Nee sorry!

    Er wordt ook in De Koran gezegd, de kafirs zullen pas tevreden zijn als jij hen volgt en je geloof laat liggen.
    Dit zie ik ook bij de hijaab, ookal draag je hem nog zo leuk met allerlei kleurtjes en leuke kleding, het is niet genoeg voor hen, ze zijn pas tevreden als wij hem afdoen.
    Moge Allahswt jou imaan versterken en je sterk maken op dat soort momenten.
    En trouwens kun je niet gewoon uitleggen dat je alhamdoelilah moslim bent en dat je dan GEEN alcohol mag drinken??? Of ben je bang voor de reacties? Je moet trots zijn op dat je moslim bent inshaAllah. Ik weet dat het moeilijk kan zijn, maar probeer je imaan te versterken inshaAllah.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    87
    21-11-2002

    dat is tegenwoordig heel normaal( niet bij mij ) want ik was ergens begin juni op een opendag van mijn school waar ik hielp en toen waren er gewoon marokaanse meiden aan de alcohol bier, wijn, champagne en bij rokrn stonden ze ook niet stil. ik vind het niet kunnen. Maar je kunt gewoon nee zeggen zonder je ervoor te schamen. ik drink en rook niet punt uit. het is geen discussiepunt
    Life is like a box of choclats you never know what youre gonna get!!

  5. #20
    Spoorloos

    Reacties
    839
    11-04-2003

    Origineel gepost door _2_1_2_
    ja doen die moderators dat echt?
    schandalig.
    ik heb geen enkel moderator ontmoet laatstaan gezien..

    het gaat over mijn beroepsleven..
    Een beetje gek maar enorm gerespecteerd.

    ook ik leer dagelijks bij

    Ondertekening verwijderd door Mezelf
    Klik hier voor meer info

  6. #21
    Spoorloos

    Reacties
    839
    11-04-2003

    Salaam verdwaald_hart , Zaytouna, berkanechick ,

    bedankt voor de wijze woorden, dit wat ik zeg gaat degelijk over me maar Hamdullah heb me nooit maar ook nooit laten vangen.
    Dat geluk heb ik Arbie Amien.
    Heb nooit last gehad ze aanvaarden het meestal, ze kennen me langer en ze weten dat ik niet rook, niet drink en aan Ramadan meedoe...soms trekken ze hun ogen dat ik naar ingredienten kijk en vragen ze waarom dan zeg ik dat ik geen vlees lust of noch dierlijk vetten wil in mijn eten..
    de meesten begrijpen het hoor.

    maar het zijn andere marokkanen die er totaal niets van aantrekken en zich tegoed doen zoals de rest van de belgen, dat komt verwarrend over voor hen..dan zeggen ze waarom zei wel en jij niet...dan heb ik niet veel zin om het uitteleggen..

    Ik hoop dat er meer marokkanen niet roken, niet alcohol gaan drinken, niet van die vleeswaren eten die niet ok(halal) voor ons als moslim.

    ik geloof ook niet van die winkels met in koeieletters "hallal" , ik koop daar zeker geen vleeswaren of eten.

    Assalam Moeleikum,
    DSL
    Een beetje gek maar enorm gerespecteerd.

    ook ik leer dagelijks bij

    Ondertekening verwijderd door Mezelf
    Klik hier voor meer info