1. #1
    Tatouzient

    Reacties
    2.407
    26-12-2005

    Exclamation WAARSCHUWING voor mensen die reizen met minderjarige kinderen...

    Lieve dames als jullie van plan zijn om te reizen met jullie kinderen op een Marokkaans paspoort let er dan op dat ze allemaal een eigen ID kaart hebben. Dus niet alleen jij. De kinderen hebben de ID kaart ook nodig.

    Je komt Marokko heel makkelijk in, maar je kinderen mogen het land niet verlaten. Als je dit moet gaan regelen bij de Nederlandse Ambassade duurt het 2 tot 3 weken voordat je een paspoort krijgt.

    Ik raad jullie ook aan om de geboorteakte's en jullie huwelijksakte (als je een vertaling hebt in het Nederlands laat hem dan legaliseren bij de rechtbank) mee te nemen en pasfoto's (van een erkende fotograaf) en een uitreksel uit de gemeentelijke basisadministratie.

    Waarom ik dit meld dames. Mocht je je papieren kwijt zijn dan kan je via de Nederlandse ambassade altijd nieuwe paspoorten aanvragen.

    Dus dames controleer alles!!!!!!!!!!!


    owh jah en vergeet jullie la carte niet!!!


    je kan natuurlijk op de website van de nederlandse ambassade te Rabat meer informatie vinden
    Wie wind zaait zal storm oogsten..!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    225
    21-05-2010

    dank je wel lieve meid

  3. #3
    Tatouzient

    Reacties
    2.407
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door inaya25 Bekijk reactie
    dank je wel lieve meid
    Geen dank. Ik weet waar ik het over heb. Als ik jullie die moeite kan besparen graag

    Ga je op reis met je kids?
    Wie wind zaait zal storm oogsten..!

  4. #4
    Ogen vertellen

    Reacties
    26.952
    21-08-2009

    vanaf welke leeftijd heb je la card national nodig?

  5. #5
    Tatouzient

    Reacties
    2.407
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door verhaalmaakster Bekijk reactie
    vanaf welke leeftijd heb je la card national nodig?
    Vanaf je 18de
    Wie wind zaait zal storm oogsten..!

  6. #6
    Made by my enemies..

    Reacties
    1.276
    07-01-2006

    ID is toch alleen voor kinderen boven de 14 ofso?? Als je jonger bent, dan sta je gwn bij je ouders?
    I'm twice the bitch, you think YOU are.

  7. #7
    Tatouzient

    Reacties
    2.407
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door tjoeriejj001 Bekijk reactie
    ID is toch alleen voor kinderen boven de 14 ofso?? Als je jonger bent, dan sta je gwn bij je ouders?
    NEE! Dat dacht ik dus ook. Toen ik op het vluchthaven stond mocht mijn zoontje het land niet uit. Nu zit ik hier 2 weken te wachten op een paspoort.

    Zodra jekind geboren is gelijk een eigen ID kaart. Let erop dames!!!!

    Anders komt je kind Marokko niet uit!!
    Wie wind zaait zal storm oogsten..!

  8. #8
    Made by my enemies..

    Reacties
    1.276
    07-01-2006

    Citaat Geplaatst door touzinie Bekijk reactie
    NEE! Dat dacht ik dus ook. Toen ik op het vluchthaven stond mocht mijn zoontje het land niet uit. Nu zit ik hier 2 weken te wachten op de paspoort.

    Zodra jekind geboren is gelijk een eigen ID kaart. Let erop dames!!!!

    Anders komt je kind Marokko niet uit!!

    Nee dat meen je niet? Hoe weet je dat..

    En trouwens, hoe zit het met via douane gwn met auto?
    I'm twice the bitch, you think YOU are.

  9. #9
    Tatouzient

    Reacties
    2.407
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door tjoeriejj001 Bekijk reactie

    Nee dat meen je niet? Hoe weet je dat..

    En trouwens, hoe zit het met via douane gwn met auto?

    Het is mij overkomen meid. We zijn met de auto Marokko ingekomen. Bij de douane hebben ze niks gezegd. ook met de auto komt je kind Marokko niet uit als hij geen id kaart heeft en bijgeschreven staat op je Marokkaanse paspoort
    Wie wind zaait zal storm oogsten..!

  10. #10
    Alpha Beta Gamma

    Reacties
    27.082
    10-01-2005

    Citaat Geplaatst door touzinie Bekijk reactie
    NEE! Dat dacht ik dus ook. Toen ik op het vluchthaven stond mocht mijn zoontje het land niet uit. Nu zit ik hier 2 weken te wachten op een paspoort.

    Zodra jekind geboren is gelijk een eigen ID kaart. Let erop dames!!!!

    Anders komt je kind Marokko niet uit!!
    Ligt dat niet aan jouw paspoort? (Ook) kinderen moeten uiteraard wel geregistreerd zijn, anders zou men willekeurige baby's met zich mee kunnen nemen, maar normaal gesproken is dit ook in het paspoort van de moeder (als het kind bij de moeder staat ingeschreven). Ik ken namelijk mensen wier kinderen geen eigen ID hebben, maar ingeschreven staan bij hun moeder, en het land gewoon uit kunnen hoor. Nooit problemen gehad.

  11. #11
    Tatouzient

    Reacties
    2.407
    26-12-2005

    Medewerkster van de Nederlandse Ambassade was zo boos. Ze begrijpt nog steeds niet waarom mensen toegelaten worden tot Marokko en geen waarschuwing krijgen. Ze heeft zelfs contact opgenomen met Schiphol. Weet je wat huhn antwoord was. JA als ze naar hun eigen land willen gaan houden wij ze niet tegen. Ze mogen het zelf gaan uitzoeken
    Wie wind zaait zal storm oogsten..!

  12. #12
    Tatouzient

    Reacties
    2.407
    26-12-2005

    Citaat Geplaatst door Imane_Arab Bekijk reactie
    Ligt dat niet aan jouw paspoort? (Ook) kinderen moeten uiteraard wel geregistreerd zijn, anders zou men willekeurige baby's met zich mee kunnen nemen, maar normaal gesproken is dit ook in het paspoort van de moeder (als het kind bij de moeder staat ingeschreven). Ik ken namelijk mensen wier kinderen geen eigen ID hebben, maar ingeschreven staan bij hun moeder, en het land gewoon uit kunnen hoor. Nooit problemen gehad.
    Als het kind bijgeschreven staat op het Nederlandse paspoort wel. Bij de douane vertelde ze mij dat het nieuwe wetten van Nederland zijn. Ze staan wel in mijn Marokkaanse paspoort maar helaas geen id. Dus mocht mijn zoontje er niet door.
    Wie wind zaait zal storm oogsten..!

  13. #13
    De laatste loodjes..

    Reacties
    5.219
    15-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Bedoell je een nederlandse Id. mijn kinderen hebben beide een paspoort, verder kan ik toch niets laten maken aangezien la carte vanaf 16 of 18 is.

  14. #14
    Niss&Niss!

    Reacties
    1.699
    03-04-2005

    hoe zit het met een 12 jarige die bij ze moeder in de Nederlandse paspoort staat? Moet hij een eigen paspoort nemen of is het genoeg dat ie bij zijn moeder is?
    Niss&Niss

  15. #15
    Made by my enemies..

    Reacties
    1.276
    07-01-2006

    Citaat Geplaatst door touzinie Bekijk reactie
    Het is mij overkomen meid. We zijn met de auto Marokko ingekomen. Bij de douane hebben ze niks gezegd. ook met de auto komt je kind Marokko niet uit als hij geen id kaart heeft en bijgeschreven staat op je Marokkaanse paspoort
    Ja, maar je kan toch ook met nederlandse paspoort gaan? Want stel je kinderen heb je op je nl paspoort? maar ze hebben geen eigen id wat dan?

    En sinds wanneer is dat?
    I'm twice the bitch, you think YOU are.