1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    255
    09-11-2009

    Wat gebeurt er de ongelovigen ?

    Salaam

    Ik krijg 1 ding niet uit mijn hoofd, namelijk wat gebeurt er met de ongelovigen na de dood ?
    Waarschijnlijk de hel, maar er zijn veel ongelovigen die niemand kwaad doen en die op eigen beentje. Ze helpen mensen, ...

    Kan iemand mij een antwoordt op geven ?

  2. #2
    شمس العشية

    Reacties
    2.725
    13-04-2009

    ja maar wij zijn niet hoofdzakelijk geschapen om aardig te zijn voor anderen, maar om Allah swt te aanbidden. Dus ookal doen zij daden die ook in islamitische zin goed zijn, dan leveren die daden niks op als zij de tawheed niet erkennen.

    دموع المرأة طوفان يغرق فيه أمهر السباحين


  3. #3
    in zee

    Reacties
    8.712
    19-06-2008

    Je hoeft je daar naar mijn mening eigenlijk niet druk om maken, de andersgelovige gelooft namelijk in zijn/haar Boodschap/Openbaring, het is immers geen Moslim.

    Als men in de Islam gelooft dat ik naar de hel ga omdat ik niet-Moslim ben dan gelooft men dat.
    Dat is voor mij gewoon een gegeven.

    Ik geloof wat anders want ik ben een Christen en geloof in het Evangelie en niet in de Qoran, want ik ben geen Moslim en zo is het nu eenmaal.

    Een atheist gelooft al helemaal niet in God of in een Leven na de Dood, dus voor een atheist maakt het al helemaal niet uit wat een ander gelooft qua Hemel of Hel.
    Een stuk brood met ui eten in vrede is beter dan een gevulde lamsbout en ruzie
    (Marokkaans spreekwoord)

    voor de duidelijkheid: ik ben Christen, in respect lerend over de Islam
    Doneer voor de mensen in nood (Islamic Relief), klik hier
    (ben niet meer actief op M.nl)

  4. #4
    ahloel hadieth

    Reacties
    2.539
    06-08-2009

    Is het dan niet genoeg dat ze niet in Allaah geloven en alle lof aan hunzelf toekennen?
    Herinnering:
    Ik wens geen pm's te ontvangen van broeders noch aangesproken te worden en ook zal ik er niet op reageren. Zowel openlijk als prive!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    255
    09-11-2009

    Citaat Geplaatst door el_mar Bekijk reactie
    Je hoeft je daar naar mijn mening eigenlijk niet druk om maken, de andersgelovige gelooft namelijk in zijn/haar Boodschap/Openbaring, het is immers geen Moslim.

    Als men in de Islam gelooft dat ik naar de hel ga omdat ik niet-Moslim ben dan gelooft men dat.
    Dat is voor mij gewoon een gegeven.

    Ik geloof wat anders want ik ben een Christen en geloof in het Evangelie en niet in de Qoran, want ik ben geen Moslim en zo is het nu eenmaal.

    Een atheist gelooft al helemaal niet in God of in een Leven na de Dood, dus voor een atheist maakt het al helemaal niet uit wat een ander gelooft qua Hemel of Hel.

    Mag ik vragen hoe oud u bent ?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    367
    19-08-2008

    Je moet je afvragen voor wie men daden verricht. Als een niet-moslim goede daden verricht om bij de massa gekend te zijn als een goede mens, dan dient hij/zij zijn/haar beloning bij deze mensen te zoeken. Dit geldt ook voor een moslim.

    Een belangrijke hadith:
    Narrated 'Umar bin Al-Khattab: I heard Allah's Apostle saying, "The reward of deeds depends upon the intentions and every person will get the reward according to what he has intended. So whoever emigrated for worldly benefits or for a woman to marry, his emigration was for what he emigrated for."

    (Sahih Bukhari 1# 1)



    Allah zegt in de Qor'aan:
    Say (O Muhammad صلى الله عليه وسلم): "I am only a man like you. It has been revealed to me that your Ilah (God) is One Ilah (God - i.e. Allah). So whoever hopes for the Meeting with his Lord, let him work righteousness and associate none as a partner in the worship of his Lord."

    (Surah Al-Kahf 18:110)


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.665
    13-11-2009

    Citaat Geplaatst door PuurBerber Bekijk reactie
    Salaam

    Ik krijg 1 ding niet uit mijn hoofd, namelijk wat gebeurt er met de ongelovigen na de dood ?
    Hetzelfde als met de gelovigen: niets. Er is geen hiernamaals.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    367
    19-08-2008

    Citaat Geplaatst door Tiberius Bekijk reactie
    Hetzelfde als met de gelovigen: niets. Er is geen hiernamaals.
    The disbelievers pretend that they will never be resurrected (for the Account). Say (O Muhammad صلى الله عليه وسلم): Yes! By my Lord, you will certainly be resurrected, then you will be informed of (and recompensed for) what you did; and that is easy for Allah.

    (At-Taghabun 64:7)


  9. #9
    Umm S.

    Reacties
    7.641
    27-05-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door PuurBerber Bekijk reactie
    Salaam

    Ik krijg 1 ding niet uit mijn hoofd, namelijk wat gebeurt er met de ongelovigen na de dood ?
    Waarschijnlijk de hel, maar er zijn veel ongelovigen die niemand kwaad doen en die op eigen beentje. Ze helpen mensen, ...

    Kan iemand mij een antwoordt op geven ?
    We zijn niet geschapen om lief en aardig te zijn.. Allah heeft de mens en de djins slechts geschapen om Hem te aanbidden


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    541
    02-11-2004

    De Schepper, Voorziener etc. niet erkennen is een 'kwaad' op zich.

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    1.352
    29-10-2009

    Citaat Geplaatst door el_mar Bekijk reactie
    Je hoeft je daar naar mijn mening eigenlijk niet druk om maken, de andersgelovige gelooft namelijk in zijn/haar Boodschap/Openbaring, het is immers geen Moslim.

    Als men in de Islam gelooft dat ik naar de hel ga omdat ik niet-Moslim ben dan gelooft men dat.
    Dat is voor mij gewoon een gegeven.

    Ik geloof wat anders want ik ben een Christen en geloof in het Evangelie en niet in de Qoran, want ik ben geen Moslim en zo is het nu eenmaal.

    Een atheist gelooft al helemaal niet in God of in een Leven na de Dood, dus voor een atheist maakt het al helemaal niet uit wat een ander gelooft qua Hemel of Hel.
    geloof jij als christen dat ik als moslim (wanneer ik als zodanig overlijd) naar de hel zal gaan?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.422
    03-04-2009

    Zij die niet geloven, ontkennen hun heer. Maar als iemand oprecht zoekt naar Waarheid en een goede hart heeft zal Allah diegene leiden naar de Islam wa Allahu a3lem.

    En voor de christenen geldt, zij geloven dat Allah zoon is en vader en geest tegelijkertijd AstagfirouAllah. Is dit geoorloofd? en zoals de djenna 7 verschillende soorten heeft van beter naar beste, heeft de hel ook 7 soorten het gaat van erg naar ergst.

    Er was toch ook een oom van de profeet sallalahoe 3alayhi wa sallam die de shahada niet heeft uitgesproken en naar de hel is gegaan? wa Allahu a3lem

  13. #13
    in zee

    Reacties
    8.712
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door PuurBerber Bekijk reactie
    Mag ik vragen hoe oud u bent ?
    dat mag je gerust vragen, ik geef er alleen geen antwoord op

    (ik hou bepaalde zaken gewoon graag prive en het doet er eigenlijk niet toe voor mij op dit forum welke leeftijd iemand heeft, het gaat hier over de Islam, niet over leeftijden)
    Een stuk brood met ui eten in vrede is beter dan een gevulde lamsbout en ruzie
    (Marokkaans spreekwoord)

    voor de duidelijkheid: ik ben Christen, in respect lerend over de Islam
    Doneer voor de mensen in nood (Islamic Relief), klik hier
    (ben niet meer actief op M.nl)

  14. #14
    Limburger

    Reacties
    11.681
    05-08-2003

    Citaat Geplaatst door PuurBerber Bekijk reactie
    Salaam

    Ik krijg 1 ding niet uit mijn hoofd, namelijk wat gebeurt er met de ongelovigen na de dood ?
    Waarschijnlijk de hel, maar er zijn veel ongelovigen die niemand kwaad doen en die op eigen beentje. Ze helpen mensen, ...

    Kan iemand mij een antwoordt op geven ?
    Wat is dan de definitie van "ongelovige"?
    Op de vraag is in feite geen zinnig antwoord te geven.
    ALS er al een oordelende en straffende godheid is, zal niemand weten OF en HOE die godheid straft.
    Nb: waarom zou een eventuele godheid mensen straffen met een eeuwig hellevuur?
    j'ai vu ta lumière dans ma jante

  15. #15
    in zee

    Reacties
    8.712
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door Krentenbolletje Bekijk reactie
    geloof jij als christen dat ik als moslim (wanneer ik als zodanig overlijd) naar de hel zal gaan?
    daar kan ik niks over zeggen, dat is aan God.
    Volgens het Evangelie is het Koninkrijk der Hemelen aan de Volgelingen van de Leer van Jesus en degenen die zo goed mogelijk het Nieuwe Testament volgen en daar vanuit leven beloofd.
    Maar er is ook veel misbruik van de Leer, God zal daarover oordelen.
    En niemand is zonder fouten, ook ik niet.

    Wat niet-Christenen betreft daar blijf ik buiten.
    Ik zou er absoluut geen moeite mee hebben mijn Hemel met niet-Christenen te delen, maar dat is persoonlijk.
    Zoals gezegd dat is verder aan God.
    Een stuk brood met ui eten in vrede is beter dan een gevulde lamsbout en ruzie
    (Marokkaans spreekwoord)

    voor de duidelijkheid: ik ben Christen, in respect lerend over de Islam
    Doneer voor de mensen in nood (Islamic Relief), klik hier
    (ben niet meer actief op M.nl)