1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    67
    28-02-2010

    Question Tab3a..Wie kent dit?

    Hallo dames,

    Ik heb eerder een topic geplaatst over mijn 2 miskramen..Nu hoor ik van verschillende mensen om me hene dat ik Ruqia moet laten verrichten, omdat ik wellicht door TEB3a ben getroffen? Dit houdt ik dat ik door boze oog, of si7r bloedingen in m`n baarmoeder krijg zodra er sprake is van een zwangerschap. Bij de een gebeurt het na een paar weken zwangerschap en bij de ander na een p[aar maanden zelfs. het is gene bijgeloof, want ik las hier ergens dat er middels Ruqia en met hulp van Allah ta3ala je hierbij geholpen kan worden.

  2. #2
    Temsamaniaanse

    Reacties
    331
    28-04-2010

    Titel: 'Beloning' voor een miskraam

    Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. "

    Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah

  3. #3
    El7amdoelilaah =) .

    Reacties
    805
    15-09-2009

    iemand deze zuster helpen

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    126
    03-10-2006

    ik heb ook 4miskramen door tab3a komt
    ik hoop ook iemaand kan me helpen

  5. #5
    Faatje&Faatje

    Reacties
    1.095
    31-10-2008

    Nooit van zoiets Gehoord,Interessant om te weten.
    Moge Allah swt jullie gauw verblijden met een kind inshAllah.

  6. #6
    ♥ Tawhied

    Reacties
    1.321
    22-08-2008



    Bladzijde 49 en 50 uit:

    De Handleiding tegen Sihr

    Wellicht bedoel je dit?


    Wassalam
    "Schande over u en over hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Hebt gij dan geen verstand?" (21:67)

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    126
    03-10-2006

    ik jullie wel helpen

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    126
    03-10-2006

    ik kan jullie helpen als antwoord krijg

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    1.952
    01-10-2002

    Ik begrijp eerlijkwaar niet, waarom moslims elkaar zo veel pijn..
    Ik begrijp het gewoon niet. Hoe kan je iemand geen geluk gunnen.
    Hoe kan je iemand zoooveel pijn.. Iemand die het me kan uit leggen.


    Heb namelijk een vriendin, die ook tab3a heeft en el3ain (boze oog )
    Dan zitten we samen tv te kijken en uit het niets begint ze zich zelf te haten. Ze begint te huilen, en zich heel onzeker voelen.
    Poging tot zelfmoord. Tijdens het rijden hoop ze verongelukt te worden.. En dit allemaal om niks.. Ze weet niet wie ze kan vertrouwen wie ze moet geloven en wie haar kan helpen hier van af te komen.

    Ze heeft nergens zin in. Als ze stappen wilt ondernemen om werk te gaan zoeken lukt het haar niet.
    Tevens ook huwelijk..
    Door dit zit ze 10000 euros in de schult.. Ik weet niet hoe ik haar hiermee kan helpen.


    Ze vertelde me dat ze als ze met haar nichtjes tekenfilms kijkt ze begint te huilen.. Tis gewoon te erg voor woorden..

    Iemand die me kan helpen is welkom.. Wil me vriendin niet zien als ze zoo op een dag zelfmoordpleegt.
    Ik ben de enige die hier van af weet.. En wil haar daarom ook zo snel van af helpen...

    Moge allah swt ons belonen en ons beschermen tegen het kwade wat er op deze dounia rond loopt...

  10. #10
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Exclamation

    [QUOTE=lallameknessia;93457005]Ik begrijp eerlijkwaar niet, waarom

    Wa alaikum assalam,

    Hierbij info over bescherming en genezing van het boze oog. Hoop je zo een duidelijk antwoord hierover gegeven te hebben. Moge Allah subhanahu watahala je vriendin veel sabr, standvastigheid, spoedige genezing en een gelukzalig geschenk geven in het krijgen van een lieftallig en rechtschapen kindje! Ameen!

    Het Boze Oog :

    Bismillah arRahman arRahim inna alhamdullilahi wa salatu wa salam ala Rasul lillah ama ba'd Bron: islamqa.comvertaald door AlMutaqqun.tk

    Hier volgt wat informatie en een aantal fatwas die te maken hebben met het boze oog. We vragen Allah om de lezers hier voordeel uit te laten doen.

    De geleerden van het Permanente Comité werden gevraagd:
    Wat is de definitie van het boze oog? Allah zegt (interpretatie van de betekenis):“En van het kwade van de benijder wanneer deze benijdt.” {al-Falaq 113:5}

    Is de hadith van de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) waarin hij zegt dat “Eenderde van degene die in de graven zijn, zijn daar vanwege het boze oog” sahih? Als een persoon denkt dat iemand hem benijdt, wat zou de moslim dan moeten doen en zeggen? Als een persoon die het boze oog over iemand heeft gebracht zichzelf wast, zal het water dat hij gebruikt dan genezing voor zijn slachtoffer brengen? En zou hij het water moeten drinken of zichzelf ermee moeten wassen?

    Ze antwoordden:

    Het Arabische woord al-‘ayn (vertaald als het boze oog) verwijst naar wanneer een persoon een ander schade toebrengt met zijn oog. Het begint wanneer de persoon van iets houdt, dan beïnvloeden zijn kwade gevoelens het door middel van zijn herhalende blikken op het voorwerp van zijn jaloersheid. Allah beval Zijn Profeet Mohammed (salla Allahu alaihi wa salaam) om toevlucht tot Hem te zoeken voor de benijder, zoals Hij zegt (interpretatie van de betekenis):“En van het kwade van de benijder wanneer deze benijdt.” {al-Falaq 113:5}

    Een ieder die het boze oog over een ander brengt, is jaloers, maar niet iedere jaloerse persoon brengt het boze oog over een ander. Het woord hasid (benijder) is algemener in betekenis dan het woord ‘aa’in (iemand die het boze oog over een ander brengt) dus toevlucht zoeken bij Allah voor degene die benijdt, omvat toevlucht bij Hem zoeken voor degene die het boze oog over een ander brengt. Het boze oog is als een pijl die uit de ziel komt van degene die benijdt en degene die het boze oog over een ander brengt tegen degene die benijd wordt en tegen degene waarover het boze oog gebracht wordt; soms raakt het hem en soms mist het hem. Als het doel blootgesteld en onbeschermd is, zal het hem beïnvloeden, maar als het doel voorzichtig en gewapend is, zal de pijl geen effect hebben en kan zelfs terug komen op degene die hem afgevuurd heeft.Genomen uit Zaad al-Ma’aad.

    Er zijn ahadith van de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) die spreken over de effecten van het boze oog. Het is bijvoorbeeld verteld in al-Sahihayn dat ‘Aishah (radiAllahu anha) zei: “De Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) vertelde me om ruqyah te reciteren voor bescherming tegen het boze oog.”

    Muslim, Ahmad en al-Tirmidhi hebben overgeleverd van Ibn ‘Abbaas (radiAllahu anhu) dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) zei: “Het boze oog is echt en als iets de goddelijke voorbeschikking over zou nemen, zou het het boze oog zijn. Wanneer je gevraagd wordt om een bad te nemen (om een behandeling te verstrekken) voor de invloed van het boze oog, zou je een bad moeten nemen.” (Dit is ingedeeld als sahih door al-Tirmidhi en ook door al-Albaani in al-Silsilah al-Saheehah, 1251)

    Imam Ahmad en al-Tirmidhi (2059, waar hij het als sahih indeelde) hebben overgeleverd dat Asma’ bint ‘Umays zei: “O Boodschapper van Allah, de kinderen van Ja’far zijn getroffen door het boze oog, zullen we ruqyah voor ze reciteren?” Hij zei, “Ja, want als iets de goddelijke voorbeschikking over zou nemen, zou het het boze oog zijn.” (Ingedeeld als sahih door al-Albaani in Sahih al-Tirmidhi)

    Abu Dawud heeft overgeleverd dat ‘Aishah (radiAllahu anha) zei: “De persoon die het boze oog over een ander had gebracht, werd opgedragen om wudoo’ te doen, dan zou de persoon die getroffen was zichzelf wassen (met dat water).” (Dit is ingedeeld als sahih door al-Albaani in Sahih Abi Dawud)

    Imam Ahmad (15550), Maalik (1811), al-Nasaa’i en Ibn Hibbaan hebben overgeleverd van Sahl ibn Hanif dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) met hem naar Mekka reisde, totdat ze in de bergpas van al-Kharaar in al-Jahfah waren. Daar deed Sahl ibn Hanif ghusl en hij was een knappe man met een mooie witte huid. ‘Amir ibn Rabi’ah, één van Banu ‘Adiyy ibn Ka’b keek naar hem terwijl hij ghusl deed en zei: “Ik heb nog nooit zo’n mooie huid als deze gezien, zelfs niet de huid van een maagd,” en Sahl viel op de grond. Ze gingen naar de Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) en zeiden, “O Boodschapper van Allah, kun je iets voor Sahl doen, want bij Allah hij kan zijn hand niet opheffen.” Hij zei, “Beschuldigen jullie iemand met betrekking tot hem?” Ze zeiden, “Amir ibn Rabi’ah keek naar hem.” Dus riep de Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam) ‘Amir en berispte hem flink. Hij zei, “Waarom zou één van jullie zijn broeder vermoorden? Als je iets ziet dat je bevalt, bid dan voor zegeningen voor hem.” Toen zei hij tegen hem, “Was jezelf voor hem.” Dus waste hij zijn gezicht, handen, armen, knieën en de zijkanten van zijn voeten en de binnenkant van zijn izaar (onderkleding) in de kom. Toen werd dat water over hem gegoten en een man gooide het van achteren over zijn hoofd en rug. Hij deed dat bij hem, toen stond Sahl op en vergezelde de mensen en er was niets aan de hand met hem. (Ingedeeld als sahih door al-Albaani in al-Mishkaat, 4562)

    De meerderheid van de geleerden zijn van mening dat mensen inderdaad getroffen kunnen worden door het boze oog, vanwege de ahadith die hier boven geciteerd zijn en anderen, en vanwege de bevestigende verhalen en ander bewijs.

    Met betrekking tot de hadith die je noemde, “Eenderde van degene die in de graven zijn, zijn daar vanwege het boze oog,” we weten niet hoe betrouwbaar die is, maar de auteur van Nayl al-Awtaar zei dat al-Bazzaar overgeleverd heeft met een hasan isnaad van Jaabir (radiAllahu anhu) dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) zei: “De meeste van degene die sterven van mijn ummah, sterven vanwege de wil en voorbeschikking van Allah, en daarna vanwege het boze oog.”

    De moslim moet zichzelf beschermen tegen de duivels onder de kwade djinn en de mensheid, door sterk in Allah te geloven en door zijn vertrouwen in Hem te plaatsen en toevlucht bij Hem te zoeken en Hem te smeken, en de gebeden voor bescherming te reciteren die overgeleverd zijn van de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam), Al-Mu'awwidhataan (de laatst twee soerahs van de Qur’aan) en Aayat al-Kursi reciteren.

    Du’aa’s voor bescherming omvatten de volgende:

    A’oodhu bi kalimaat-illaah il-taammati min sharri ma khalaqa (Ik zoek toevlucht in de perfecte woorden van Allah voor het kwaad van wat Hij gecreëerd heeft).

    A’oodhu bi kalimaat-illaah il-taammati min ghadabihi wa ‘iqaabihi, wa min sharri ‘ibaadihi wa min hamazaat al-shayaateeni wa an yahduroon (Ik zoek toevlucht in de perfecte woorden van Allah voor Zijn toorn en bestraffing, voor het kwaad van Zijn slaven en voor de kwade aansporingen van de duivels voor hun aanwezigheid).

    En iemand kan de woorden van Allah reciteren:

    “Hasbi Allaahu laa ilaaha illa huwa, ‘alayhi tawakkaltu wa huwa Rabb ul-‘arsh il-‘azeem” (Allah is mij toereikend. Er is geen God naast Hem. In Hem leg ik mijn vertrouwen want Hij is de Heer van de grote heerschappij). {al-Tawbah 9:129 – interpretatie van de betekenis}

  11. #11
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    En er zijn andere gelijksoortige du’aa’s die voorgeschreven zijn in de shari’ah.

    Als het bekend is of vermoed wordt dat een persoon getroffen is door het boze oog, dan moet degene die het boze oog over hem heeft gebracht bevolen worden zich te wassen voor zijn broeder. Dus er moet een kom water gebracht worden en hij moet zijn hand erin stoppen en zijn mond uitspoelen in de kom. Dan moet hij zijn gezicht wassen in de kom, dan zijn linker hand in de kom stoppen en zijn rechterknie wassen, dan zijn rechterhand in de kom stoppen en zijn linkerknie wassen. Dan moet hij de binnenkant van zijn kleding wassen. Dan moet het water over het hoofd gegoten worden van degene waar het boze oog over is gebracht, van achter en in één keer. Dan zal hij genezen zijn, met Allah’s verlof.

    Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah li’l-Buhooth al-‘Ilmiyyah wa’l-Ifta, 1/186

    Shaykh Muhammad al-Saalih al-‘Uthaymeen werd gevraagd:

    Kan het boze oog een persoon treffen? Hoe is het te behandelen? Is het tegenstrijdig met het vertrouwen op Allah om er voor op te passen?

    Hij antwoordde:

    Onze mening betreffende het boze oog is dat het echt is en bewezen door zowel de Islamitische leer als ware levenservaringen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):“En de ongelovigen wanneer zij het vermaan horen willen u met hun blikken gaarne ten val brengen.” {al-Qalam 68:51]

    Ibn ‘Abbas en anderen zeiden over dit vers: het betekent dat ze het boze oog over je brengen met hun blikken. De Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) zei: “Het boze oog is echt en als iets de goddelijk voorbeschikking over zou nemen, zou het het boze oog zijn. Wanneer je gevraagd wordt om een bad te nemen (om een behandeling te verstrekken) voor de invloed van het boze oog, zou je een bad moeten nemen.” (Overgeleverd door Muslim. Al-Nasaa’i en Ibn Maajah hebben overgeleverd dat ‘Amir ibn Rabi’ah voorbij Sahl ibn Hanif liep toen hij aan het baden was…en hij citeerde de hadith).De realiteit bevestigt dit en het kan niet ontkend worden.

    In het geval dat je getroffen bent door het boze oog, zou je de behandelingen moeten gebruiken die aanbevolen zijn in de shari’ah, dit zijn:

    1. Ruqyah reciteren. De profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) zei, “Er is geen ruqyah behalve in het geval van het boze oog of koorts.” (al-Tirmidhi, 2057; Abu Dawud, 3884)
    Djibriel deed ruqyah voor de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) en zei, “Bismillaahi arqeeka min kulli shay’in yu’dheeka, min sharri kulli nafsin aw ‘aynin haasid Allaahu yashfeek, bismillaahi arqeek.” (In de naam van Allah verricht ik ruqyah voor jou, voor alles dat je kwaad doet, van het kwade in elke ziel of jaloers oog moge Allah jou genezen, in de naam van Allah verricht ik ruqyah voor jou).

    2. De persoon die het kwade oog over een ander heeft gebracht, vragen zich te wassen, zoals de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) ‘Amir ibn Rabi’ah opdroeg te doen in de hadith die hierboven geciteerd is. Dan moet het water over degene die getroffen is gegoten worden.

    Met betrekking tot het nemen van zijn afval, zoals zijn urine, is er geen basis om dit te doen; het zelfde geldt voor het nemen van zijn bezittingen. Eerder wat overgeleverd is dat hierboven genoemd is, het wassen van zijn ledematen en de binnenkant van zijn kleding, of anders de binnenkant van zijn hoofddeksel en kledingstukken wassen. En Allah weet het het beste.

    Er is niets mis met het nemen van voorzorgsmaatregelen tegen het boze oog voordat het gebeurt, en dit is niet tegenstrijdig met het idee van tawakkul (het vertrouwen in Allah plaatsen). Dit is in feite tawakkul, want tawakkul betekent het vertrouwen plaatsen in Allah terwijl men tegelijkertijd de middelen toepast die toegestaan of opgelegd zijn. De Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) was gewoon om toevlucht te zoeken voor al-Hasan en al-Husayn en zei: “U’eedhukuma bi kalimaat Allaah al-taammati min kulli shaytaanin wa haammah wa min kulli ‘aynin laammah” (Ik zoek toevlucht voor jullie beide in de perfecte woorden van Allah, voor elke duivel en elke giftige reptiel, en voor elk boos oog). Al-Tirmidhi, 2060; Abu Dawud, 4737. En hij zei, “Aldus zocht Ibrahim toevlucht tot Allah voor Ishaaq en Isma’iel, alaihum salaam.” (Overgeleverd door al-Bukhaari, 3371)

    Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 2/117, 118[/SIZE][/B]

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    122
    05-10-2014

    Wie kent een goede fki die tab3a kan verwijderen. Mijn vriendin die heeft hier last van. Ze kan hier door niet werken, alles gaat verkeerd, haar gezondheid gaat achteruit. Niks wil haar lukken. Ze krijgt ook zelfmoord neigingen. Kan haar niet zo zien.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    438
    10-01-2012

    Citaat Geplaatst door Felfel Bekijk reactie
    Hallo dames,

    Ik heb eerder een topic geplaatst over mijn 2 miskramen..Nu hoor ik van verschillende mensen om me hene dat ik Ruqia moet laten verrichten, omdat ik wellicht door TEB3a ben getroffen? Dit houdt ik dat ik door boze oog, of si7r bloedingen in m`n baarmoeder krijg zodra er sprake is van een zwangerschap. Bij de een gebeurt het na een paar weken zwangerschap en bij de ander na een p[aar maanden zelfs. het is gene bijgeloof, want ik las hier ergens dat er middels Ruqia en met hulp van Allah ta3ala je hierbij geholpen kan worden.
    Salaam,

    Zuster waarom zoek je de oorzaak en heil in zulke dingen?
    Als je mijn advies wil volgen, ga naar een dokter en houd je verre van duistere praktijken.

    Salaam,
    Bender
    OPGEPAST: Ik geloof ALLEEN in het geen Allah heeft geopenbaard.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    16
    18-01-2010

    Lieve zuster,

    Ik heb jouw topic gelezen over miskramen. Ik heb 3 miskramen gehad, ik zit ook te denken dat ik
    tab3a heb. Heb jij inmiddels iemand gevonden die het weg kan halen?

    Hoe is het verder met jou afgelopen?

  15. #15
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Ya allah sta ze bij.
    Moge allah soebhana wata3ala jullie aub bijstaan. Inshallah komt het goed en straf diegene die dit allemaal doen.