1. #1
    =)

    Reacties
    2.340
    27-05-2002

    Tattoo

    Hola mensen,

    Ik heb een vraagje en die luidt als volgt, waarom is een tattoo haram? Ik weet dat het haram is, maar ik vraag me af WAAROM? dus mocht iemand het weten...

    Op strand zie je al die franse marokkanen met een tattoo

    By the way, niet dat ik er aan denk om er 1 te nemen....but just curious

    Thallaw Andalus
    Islam is not a black and white religion whereby people are either free of sin, or condemned to go to Hell. There is an in-between, there is repentance, and there is God who is Most Gracious, Most Merciful, and who knows our fate. Let us not try to play God’s role and condemn and judge people for their actions. It is our own egos and insecurity that makes us want everyone to do and believe as we do.

  2. #2
    =)

    Reacties
    2.340
    27-05-2002

    Hmmm niemand weet waarom het verboden is ....

    Maar ik zal en moet het weten
    Islam is not a black and white religion whereby people are either free of sin, or condemned to go to Hell. There is an in-between, there is repentance, and there is God who is Most Gracious, Most Merciful, and who knows our fate. Let us not try to play God’s role and condemn and judge people for their actions. It is our own egos and insecurity that makes us want everyone to do and believe as we do.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    39
    05-06-2004

    IK ZAL HET EENS VOOR JULLIE KORT UITLEGGEN TATTOOS IS HARAAM OMDAT GOD HET LEVEN HEEFT GEGEVEN EN WANNEER JE LATER INSHALLAH HET PARADIJS WILT ZIEN MOET JE VOLLEDIG REIN IN LICHAAM GAAN ZONDER ENIGE LICHAAMSDECORATIE

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.127
    03-04-2004

    verminking van het eigen lichaam die we in bruikleen hebben gekregen Allah Oe Alem
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    39
    05-06-2004

    EIGELIJK NU WE TOCH BEZIG ZIJN OVER TATTOOS IN MAROC ZIJN ER VEEL OUDE VROUWEN DIE TATTOOS HEBBE AAN HET AANGEZICHT HEEFT IEM DAAR EEN VERKLARING VOOR DAT IS OOK LICHAAMSDECORATIE

  6. #6
    Krullerig lid

    Reacties
    560
    26-07-2002

    Origineel gepost door Soussiaaa
    EIGELIJK NU WE TOCH BEZIG ZIJN OVER TATTOOS IN MAROC ZIJN ER VEEL OUDE VROUWEN DIE TATTOOS HEBBE AAN HET AANGEZICHT HEEFT IEM DAAR EEN VERKLARING VOOR DAT IS OOK LICHAAMSDECORATIE
    Salaam ....

    Dat heeft te maken gehad met stammen .... zo kon je weten tot welke stam een vrouw behoorde ... en niet alleen dat, men onderscheidde zich zo van de "heidenen".

    Een tattoo was een soort teken van "ik ben moslima" ... dat is wat mijn ma en mijn oma hebben verteld ....

    Maar zoals eerder is gezegd dat was door onwetendheid zo, veel mensen waren de arabische taal niet machtig. En het geloof werd meestal beleid door te doen wat anderen zeiden. Bijvoorbeeld de dorpsimam .....


    With will, fire becomes sweet water; and without will, even water becomes fire.
    ˜

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    438
    03-07-2004

    De tatoos bij de oude vrouwen zijn toch voor de boze ogen

    Maar Allah weet beter..



  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    438
    03-07-2004

    Tatoos zijn inderdaad haraam waarom weet ik niet, maar het enige wat ik weet is dat als een dier of wat dan ook als tatoo hebt, of als kleed of wat dan ook, dat je die moet wekken van Allah s.w.t.


    Allah oe a3lem



  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    100
    29-04-2004

    JE HEBT JE LICHAAM IN BRUIKLEEN JE MOET ER ZO ZUINIG MEE DOEN DUS GEEN TATOO S EN PIERCINGS WANT WAT DOE JE DAN JE LCHAAM AAN
    Mijn lichaam zegt IK BEN VAN JOU mijn ogen zeggen ik blijf je trouw MIJN HARTJE ZEGT er is alleen plaats voor jou MIJN GEDULD ZEGT WANEER ZIE IK JOU???????

  10. #10
    j

    Reacties
    75
    15-06-2004

    tatoo s zijn kanke lelijk stel dat je nou na een tijd spijt krijgt en je wilt het weg nou dat doet wel een beetje pijn denk ik zoals Henk mijn buurman die is zou helemaal rood omdat ie ze allemaal heefd weg laten halen hahah lekker voor die rooie henk


    En van Allah mag het ook niet en geef me één reden waarom ik het zou doen

    Ik ben geen Henk

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.274
    15-06-2004

    Salaam oe alaikoem,



    Het is verboden om de wenkbrauwen te epileren of neppe haarstukjes te gebruiken. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).



    Tatoeages zijn ook verboden omdat ze onder verminking van het lichaam vallen. Ik heb gehoord dat op de plek waar je een tatoeage zet die plek eeuwig zal branden in de hel. Maar Allah hoe A3lam.



    Hopelijk heb ik je geholpen


    Wasalaam

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    87
    21-11-2002

    volgens mij is het haram omdat allah swt jou lichaam heeft gemaakt en met een tatoo of een piercing maak jij het anders waardoor je als het waren niet blij bent met hoe allah swt je heeft gemaakt
    maar ik weet het niet zeker
    Life is like a box of choclats you never know what youre gonna get!!

  13. #13
    @hotmail.com

    Reacties
    1.032
    10-02-2003

    Origineel gepost door papa
    Ik weet niet waarom het haram is maar dat van die meiden uit Frankrijk klopt wel ja. Die gasten zijn soms al zo ver heen dat ze geeneens de eigen taal beheersen. Complete gezinnen praten alleen Frans zie ik altijd. Ik heb er weinig gezien die Berbers of Arabisch beheersen. Triest gewoon.

    wallah ila... ..zelfs oma's praten frans met hun kleinkinderen..
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    43
    01-03-2004

    Re: Tattoo

    Origineel gepost door sol_y_mar
    Hola mensen,

    Ik heb een vraagje en die luidt als volgt, waarom is een tattoo haram? Ik weet dat het haram is, maar ik vraag me af WAAROM? dus mocht iemand het weten...

    Op strand zie je al die franse marokkanen met een tattoo

    By the way, niet dat ik er aan denk om er 1 te nemen....but just curious

    Thallaw Andalus
    heeft allah swt je met een tattoo geschapen

    dan moet je ook zo trug komen
    we want more

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    5.013
    29-07-2004

    die tatoo's bij oudere vrouwen betekende tog dat ze getrouwd waren??!