Poll resultaten: de RAMADAN heeft mij...

Stemmers
37. Je mag niet stemmen op deze poll
  • laten voelen hoe de mensen zich in de 3e wereld voelen zonder eten

    9 24,32%
  • doen beseffen strikter volgens de regels van de islam te gaan leven

    23 62,16%
  • goed gedaan maar heb verder geen reden

    4 10,81%
  • niks gedaan want ik deed het meer voor mijn ouders en familie

    1 2,70%
  1. #1
    Ruftend lid

    Reacties
    126
    06-08-2002

    de RAMADAN heeft mij...

    Zie poll!

  2. #2
    VREDELIEVEND LID

    Reacties
    155
    16-09-2002

    de Ramadan heeft een zuiverende werking op lichaam en geest.........het doet je beseffen even stil te staan op het afgelopen jaar wat je allemaal hebt uitgevoerd en waar je jezelf kan verbeteren
    wens voor een ander wat je voor jezelf ook wenst... ALLAHOE MAH EL MOEHSINIEN!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    49
    18-10-2002

    de ramadan heeft mij de ogen geopend over hoe dom mensen wel niet kunnen zijn.
    voorbeeld: ik:He ... waarom rook je nu het is ramadan?
    ...:ja ik vast niet vandaag want bla bla bla
    ik: komt wel vaak voor he dat je een dagje overslaat...
    ...:ja maar ik ga het inhalen hoor paar dagen maar
    ik: d8 je dat je moet 61 dagen inhalen
    ...h wist ik niet
    ik: maar je wist wel dat je als moslim moet vasten maar goed je doet maar.
    100 keer meegemaakt

  4. #4
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Ik mis Ramadan! Enorm.

    Ramadan is : dichterbij ALLAH komen.

    ALLAH is nog dichterbij dan dat wij dicht bij onszelf zijn, maar omgekeerd zijn we soms wel mijlen verwijderd..

    De 1 noemt het strikter volgens de regels leven, de ander bewust zijn van en Hem lief hebben dat het pijn in je hart doet.

    ML

  5. #5
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    In Ramadan word je geconfronteerd met je ego.....je ergste vijand....als je die hebt kunnen overwinnen door het goede....dan kun je alles aan....

    En ja, ook ik mis Ramadan....en, inscha Allah, mogen wij hem ook het volgend jaar verwelkomen.......

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  6. #6
    Eerst DENKEN.....dan DOEN

    Reacties
    260
    02-08-2002

    Ook ik mis de Ramandan; een maand van bezinning en rust. Soebhan'allah wat de Ramadan met ons doet!
    AIN'T NO WOMAN THAT CAN TAKE MY MOMMA'S PLACE

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    520
    23-11-2001

    Ik mis die avonden dat je met de hele familie gezellig gaat eten...die sfeer...iedereen is op tijd thuis voor het eten...iedereen houd rekening met elkaar...het liefs zou ik willen dat de ramadan het hele jaar door ging al was het alleen maar om elke dag met de hele familie gezellig te eten...

    Verder vind ik ook dat het je aan het denken zet...en ik weet zeker dat de meeste van jullie...aan goed voor nemens dacht...en bepaalde dingen anders wil gaan doen...

    maar goed dit is dus hoe ik de ramadan ervaar

    liefs fatima

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    12/12: Aboe Ayyoeb (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de boodschapper van Allah heeft gezegd:"Degene die Ramadaan gevast heeft, en het laat opvolgen door (het vasten) van 6 dagen van (de maand) Shawwaal. Is net of hij een hele jaar heeft gevast (moesliem).