1. #1
    3abdon Da3eef

    Reacties
    8.919
    03-01-2003

    Wie is er beter: de man of de vrouw?

    Dit is ten eerste een foutieve vraag.
    Het is een beetje zoals: wie bezit een hogere positie een advocaat of een ingenieur.
    Sommige advocaten zijn beter dan ingenieurs en andersom.
    Er zijn heel veel vrouwen die een meer verheven plaats bezitten dan mannen.
    Omdat ze elk van een andere soort zijn,
    is er geen vergelijking toepasbaar.

    is een foutieve stelling die aangehaald wordt wanneer men de vrouw wil vergelijken met de man.

    De vrouw moet bevallen, de man niet, dit is toch geen gelijkheid
    Tel wat je hebt en niet wat je mist

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.870
    20-03-2004

    Allahoe alim
    AFWEZIG, OP VAKANTIE!

    أنا ساكنة في إسكندرية




  3. #3
    3abdon Da3eef

    Reacties
    8.919
    03-01-2003

    Origineel gepost door miriammetje
    dus?
    Dus...................
    Twee dingen die niet op elkaar gelijken
    valt niet te vergelijken
    Tel wat je hebt en niet wat je mist

  4. #4
    Allahoema bareek

    Reacties
    5.704
    30-05-2003

    Origineel gepost door cj_tetuani
    Dus...................
    Twee dingen die niet op elkaar gelijken
    valt niet te vergelijken
    06-05-2011
    Hou je aan Allaah en je zal Hem vóór jou vinden, maak jezelf kenbaar bij Allaah in tijden van voorspoed, dan zal Allaah jou kennen in tijden van tegenspoed. En weet dat datgene wat jou ontgaat, niet geschreven stond om jou te treffen, en datgene wat jou treft niet geschreven stond om jou te ontgaan. Weet ook dat de overwinning na het oefenen van geduld komt, en dat de oplossing na het probleem komt, en dat er na moeilijke tijden gemakkelijke tijden komen. (Ahmad Abu Ya'la)

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.744
    28-03-2003

    Origineel gepost door cj_tetuani
    Dus...................
    Twee dingen die niet op elkaar gelijken
    valt niet te vergelijken
    j ehoeft niet te vergelijken het gaat om de waarde die allah swt ons gegeven heeft en die staat gelijk hamdoleilah...
    Hope, Faith, Love....

  6. #6
    3abdon Da3eef

    Reacties
    8.919
    03-01-2003

    Origineel gepost door miriammetje
    j ehoeft niet te vergelijken het gaat om de waarde die allah swt ons gegeven heeft en die staat gelijk hamdoleilah...
    De Islâm heeft de vrouwen veel rechten en de man veel verantwoordelijkheid gegeven
    Tel wat je hebt en niet wat je mist

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    270
    23-06-2004

    Re: Wie is er beter: de man of de vrouw?

    Origineel gepost door cj_tetuani
    Dit is ten eerste een foutieve vraag.
    Het is een beetje zoals: wie bezit een hogere positie een advocaat of een ingenieur.
    Sommige advocaten zijn beter dan ingenieurs en andersom.
    Er zijn heel veel vrouwen die een meer verheven plaats bezitten dan mannen.
    Omdat ze elk van een andere soort zijn,
    is er geen vergelijking toepasbaar.

    is een foutieve stelling die aangehaald wordt wanneer men de vrouw wil vergelijken met de man.

    De vrouw moet bevallen, de man niet, dit is toch geen gelijkheid
    Wat je wel kan zeggen is dat de mannen toezichthouders zijn van de vrouwen en dat ze gehoorzaamheid moet tonen tegen over haar man. Hij heeft het ene boven het ander geschapen eerst adam en dan eva , En dat de vrouw moet bevallen en de man niet ja zo is dat toch de man moet weer gaan werken en geld binnen halen de vrouw niet

  8. #8
    3abdon Da3eef

    Reacties
    8.919
    03-01-2003

    Re: Re: Wie is er beter: de man of de vrouw?

    Origineel gepost door Batvink
    Wat je wel kan zeggen is dat de mannen toezichthouders zijn van de vrouwen en dat ze gehoorzaamheid moet tonen tegen over haar man. Hij heeft het ene boven het ander geschapen eerst adam en dan eva , En dat de vrouw moet bevallen en de man niet ja zo is dat toch de man moet weer gaan werken en geld binnen halen de vrouw niet


    nu ga je te ver
    Tel wat je hebt en niet wat je mist

  9. #9
    3abdon Da3eef

    Reacties
    8.919
    03-01-2003

    In sommige landen wordt de vrouw onder erbarmelijke tostanden te werk gesteld.
    Dit is geen recht,
    maar juist een onderdrukking.
    Iedereen dient werk te krijgen aan de hand van zijn of haar fysieke aard!
    Tel wat je hebt en niet wat je mist

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    88
    07-01-2004

    In de Islam staat de man boven zijn vrouw, MAAR zijn vrouw moet zo gelukkig mogelijk leven en de vrouw moet de man tevreden stellen, ook omgekeerd. Als je echtgenoot tevreden over je is en je sterft, rechtstreeks to paradise.
    La ilaha ila'allah

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    270
    23-06-2004

    Origineel gepost door cj_tetuani
    In sommige landen wordt de vrouw onder erbarmelijke tostanden te werk gesteld.
    Dit is geen recht,
    maar juist een onderdrukking.
    Iedereen dient werk te krijgen aan de hand van zijn of haar fysieke aard!

    Ja kijk maar om je heen wat er gebeurd als je vrouwen laat werken ik heb nou niet over de koraan en de sunna , ik heb het over jij gozer wat zie jij onder weg als jij naar school loopt en als je terug komt , ik woon in amsterdam en als ik boodschappen doe bij de aldi dan zie je meestal bijna alleen kassa meisjes die moslima's zijn en dan kijk ik hoe zij leverworst vast houd biertjes flessenwijn, dit geld ook voor een man ,maar jij er zijn echt weinig mannen die kassa werk doen almoehim kortom voor een moslima is er gewoon weinig werk hier in nederland die geschikt is voor haar. Er was een keer een overlevering van de profeet vzmh er vroeg hem iemand wie er de meeste naar de hel gaan de vrouwen of de mannen en waarbij de profeet vzmh antwoorde de vrouwen dit houd in dat vrouwen zich makkelijker laten verleiden dan mannen, nog een overlevering over de tekenen van de dag des oordeels . dat de meeste zijn die de dedijal gaan volgen ook vrouwen zijn. en vertel me aub waar een moslima in deze tijdperk waar we nu in zitten met haar hdijaab een bijgepaste baan kan vinden zonder dat ze gediscrimineerd word enz. Nog 1 vraag je aan jou heb jij daar ballen of hoe zit dat .

  12. #12
    Bagdadees

    Reacties
    672
    06-06-2004

    Een vrouw is in mijn ogen belangrijker dan een man. Zij zorgt voor de man, de kinderen, en het huis.

    En het is juist niet waar dat er meer vrouwen naar de hel gaan. De meeste vrouwen hebben heel veel moeten lijden ivm met de hijaab, kinderen krijgen, kinderen opvoeden, haar man tevreden stellen en ga zo maar door.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    270
    23-06-2004

    Origineel gepost door Karrar
    Een vrouw is in mijn ogen belangrijker dan een man. Zij zorgt voor de man, de kinderen, en het huis.

    En het is juist niet waar dat er meer vrouwen naar de hel gaan. De meeste vrouwen hebben heel veel moeten lijden ivm met de hijaab, kinderen krijgen, kinderen opvoeden, haar man tevreden stellen en ga zo maar door.

    Wil jij de hadith van de onze boodschapper mohammed vzmh ontkennen of zo ik zeg niet dat vrouwen slecht zijn kijk maar in het boek genaamd tuinen der oprechten. Een vrouw moet gewoon niet teveel vrijheid krijgen anders gaat ze daar misbruik van maken. Als jij je vrouw niet onder controle hebt dan kan ze jou op en neer laten gaan. Kijk maar naar sorat yusuf wat ze wou doen bij de nabie jozef vzmh.
    Betreft het lijden onder het bevallen is te begrijpen want je kan nooit aan je moeder terug geven wat zij voor jou heeft gedaan, maar de hijaab dat is voor haar eigen bestwil, ALLAH verderfd nooit de adjar van de gene die in hem geloven en voor hem vrezen, En haar man tevereden stellen ??? Het moet van bijde kanten komen wat zou het anders voor zin hebben. Een man moet er toch ook voor zorgen dat er elke dag eten en drinken aanwezig is of niet , MOET!!!!!

  14. #14
    UnE FeMmE

    Reacties
    2.044
    12-03-2003

    Origineel gepost door cj_tetuani
    Dus...................
    Twee dingen die niet op elkaar gelijken
    valt niet te vergelijken
    Nee? Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld een appel en een peer. Twee verschillende dingen maaruh men kan wel de peer lekkerder vinden dan de appel.. Of nie?

  15. #15
    UnE FeMmE

    Reacties
    2.044
    12-03-2003

    Origineel gepost door cj_tetuani
    De Islâm heeft de vrouwen veel rechten en de man veel verantwoordelijkheid gegeven
    Nie waar. Zowel de man als vrouw hebben rechten én plichten. Een vrouw draagt immers ook de verantwoordelijkheid over een aantal zaken. Ik heb ook zo mijn verantwoordelijkheden en dat geldt ook voor andere meiden / vrouwen.