1. #1
    De Zingende Lid

    Reacties
    232
    02-12-2002

    Wordt het nu niet tijd dat de Nederlanders nu integreren???

    Men heeft het over integratie terwijl men zelf er niets aan doet .
    Integreren is net liefde , moet van beide kanten komen.

    Heden worden 80% van de buitenlanders/allochtonen op grond van foute vooroordelen bestempeld.

    Vraag maar aan een gemiddeld nederlander waarom men aan de ramadan doet?
    En het is geen suikerfeest aan het eind van de ramadan maar Eid el fatr wat betekent " ontbijtfeest", want je mag voor het eerst weer ontbijten.

    De benaming suikerfeest komt van een hollander die toevallig op die dag op bezoek was bij een marokaan en al het lekkers zag.

    (hahahahaha)
    ANA 7SABTE ENNAS TEBGHINI
    KIMA B'GHAHOUM KALBI ANA
    BESSA7 FI GHAIBI KTALTOUNI
    NE KOEL GHIR RABBI MOULANA ...
    Cheb Hasni ( Allah ye Ra7mou )

  2. #2
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Helemaal mee eens. Nederlanders moeten net zo goed op de hoogte zijn van de cultuur van alloctonen als andersom.
    Al vind ik wel dat suikerfeest leuker klinkt dan ontbijtfeest.

  3. #3
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    nederlanders schelden op *** marokkanen..maar ik denk dat nog geen 10% het verschil kan zien met Turken..............

    Nederlanders weten niets over de Islam...bijvoorbeeld het verbod op alcohol.
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  4. #4
    De Zingende Lid

    Reacties
    232
    02-12-2002

    Ze weten meer niet.
    Kijk op zich is het niet slecht,maar ik vind dat je wel de moeite moet doen om dingen te weten over ons (normen en waarden van islamieten).
    Dat is iets wat ze niet doen.
    ANA 7SABTE ENNAS TEBGHINI
    KIMA B'GHAHOUM KALBI ANA
    BESSA7 FI GHAIBI KTALTOUNI
    NE KOEL GHIR RABBI MOULANA ...
    Cheb Hasni ( Allah ye Ra7mou )

  5. #5
    Ruftend lid

    Reacties
    126
    06-08-2002

    Sinterklaas? Da stelt al bijna nix meer voor. Over 5 jaar is het helemaal verdwenen. Krijg je voortaan kerstnoten inplaats van pepernoten!

  6. #6
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door bezoeker99182
    er zullen in nederland ook wel een aantal praktizerende afstammelingen van indianen rondlopen. moet ik dan ook de indiaanse cultuur gaan begrijpen. als ik tijd overhou zal ik al die 100 culturen in nederland wel eens gaan bestuderen.

    en vertellen jullie mij maar eens hoe sinterklaas wordt gevierd op traditionele wijze.
    dat weten jullie dus ook niet.

    NIET ZEIKEN DUS !
    Ok, je kunt niet alles weten van alle mogelijke culturen. Maar belangrijke elementen van de wat grotere minderheden, waar de islam zeker onder valt, hoor je toch wel te weten vind ik.

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    644
    28-05-2002

    maar mensen ze moeten dus wel geinteresseerd zijn in de Islam, maar zouden de Islamieten ook interesse tonen in het Christendom ? of Jodendom ? neeeeeeeeeeeeeeeee zeg nou eerlijk, wel interesse voor de islamieten maar andersom ho maar.
    Wat een integratie hoor

  8. #8
    De Zingende Lid

    Reacties
    232
    02-12-2002

    Origineel gepost door Letizia
    maar mensen ze moeten dus wel geinteresseerd zijn in de Islam, maar zouden de Islamieten ook interesse tonen in het Christendom ? of Jodendom ? neeeeeeeeeeeeeeeee zeg nou eerlijk, wel interesse voor de islamieten maar andersom ho maar.
    Wat een integratie hoor
    Jij weet blijkbaar dus niets over de islam.
    In de Koran staat alles.
    dus ook over de bijbel en over de jodendom.
    Jullie moeten weten dat Saidina Isa (jezus) (3alaihim ou salam)ook een profeet voor ons is net zoals Saidina Moussa(mozes)(3alaihim ou salam)en alle andere profeten.

    Dus dat gedeelte over dat wij interesse moeten tonen in het cristendom kan je beter voor je houden.

    De Islam Is De Weg[GLOW=royalblue]De Islam Is De Weg.[/GLOW]
    ANA 7SABTE ENNAS TEBGHINI
    KIMA B'GHAHOUM KALBI ANA
    BESSA7 FI GHAIBI KTALTOUNI
    NE KOEL GHIR RABBI MOULANA ...
    Cheb Hasni ( Allah ye Ra7mou )