1. #16
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Talking Re: Re: Waar ik woon...

    Origineel gepost door Erwin
    Ook bedekt herken ik een lekker wijf als ik er een zie.
    He he en dat op de vroege zondaggggg!
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  2. #17
    ProjectAware.com

    Reacties
    1.131
    28-09-2003

    Sorry, m'n vriendin is op vakantie en ik kon niet mee. Kijken mag ik zegt ze.
    *** Tot lering ende vermaak ***

  3. #18
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Red face

    och arme ziel :auw2:
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  4. #19
    next to excellent

    Reacties
    203
    26-01-2004

    Origineel gepost door tonk
    Ik denk bij mezelf wel eens 'Die is gek!' als ik een moslima zie lopen die er meer uitziet als een tent* dan als een vrouw.
    Maar dan spreek ik mezelf streng toe en zal nooit iets denigrerends zeggen.
    Ieder mag er zo bij lopen als hij/zij wil. Behalve geheel bloot, want dat is verboden in Nederland.

    * Sorry voor de woordkeuze, maar het ziet er nu eenmaal tentachtig uit en zo weet iedereen ook meteen wat ik bedoel.
    .

  5. #20
    next to excellent

    Reacties
    203
    26-01-2004

    Re: Re: Waar ik woon...

    Origineel gepost door Danielle2
    Ik weet niet waar jij woont, maar het is in ieder geval niet Amsterdam denk ik. Hier kijken we echt niet met open mond naar elke hoofddoek, we kijken niet eens op van mensen die er echt raar bij lopen.
    Ik vind het een beetje irritant dat je het hebt over ongelovigen. Is nederlander synoniem voor ongelovige? Als je mij langs ziet lopen, zie je me dan als een ongelovige? Ben ik dus niet, ik heb wel een geloof.


    Dat is volgens mij jouw interpertatie die niet helemaal klopt. Een gelovige begrijpt meestal wel wat het is om een geloof te hebben en kijkt daar niet vreemd van op als iemand langs loopt met een hoofddoek. Een ongelovige snapt het in de meeste gevallen niet en als ze ongemaniert zijn dan gaan ze nog starten ook. Je maakt meestal wel uit een blik van iemand of de persoon iets gewent is.

    Ps: Ze geeft duidelijk aan dat ze uit een plaatst komt waar veel Nederlanders wonen. Dus GEEN Amsterdam

  6. #21
    the granny

    Reacties
    12.307
    13-07-2003

    Re: Re: Re: Waar ik woon...

    Origineel gepost door nounzja
    Dat is volgens mij jouw interpertatie die niet helemaal klopt. Een gelovige begrijpt meestal wel wat het is om een geloof te hebben en kijkt daar niet vreemd van op als iemand langs loopt met een hoofddoek. Een ongelovige snapt het in de meeste gevallen niet en als ze ongemaniert zijn dan gaan ze nog starten ook. Je maakt meestal wel uit een blik van iemand of de persoon iets gewent is.

    Ps: Ze geeft duidelijk aan dat ze uit een plaatst komt waar veel Nederlanders wonen. Dus GEEN Amsterdam
    Mna dan moet dat wel een heel kleine stad zijn.

    Bij ons zijn er ook moslimas die zich aan de " kledingorde" houden en toch is deze stad niet zoooo groot.
    Maar we hebben wel sinds kort een winkel erbij die heet Hadjes.

    Waar je alles in deze kleding orde kunt kopen.
    Handen zijn er om te werken. Verstand is er om te denken.

    Gebruik ze allebeide goed, want er zal niemand jouw wat schenken.

  7. #22
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door nounzja
    Vertel eens hoe ziet je priester er uit.........

    Nou heb ik geen priester, maar als ik er een zie lopen, of een non of monnik in vol ornaat, dan denk ik inderdaad ook 'Die is gek!', maar wel in iets mindere mate dan wanneer ik een moslima zie lopen van wie je amper nog de ogen kunt zien. Nonnen en monniken hebben voor een leven geheel gewijd aan god gekozen. Ze plaatsen zichzelf buiten het openbare leven (de meeste ordes dan). Dan vind ik de keuze voor dergelijke kledij toch anders dan bij moslima's.

  8. #23
    next to excellent

    Reacties
    203
    26-01-2004

    Origineel gepost door tonk
    Nou heb ik geen priester, maar als ik er een zie lopen, of een non of monnik in vol ornaat, dan denk ik inderdaad ook 'Die is gek!', maar wel in iets mindere mate dan wanneer ik een moslima zie lopen van wie je amper nog de ogen kunt zien. Nonnen en monniken hebben voor een leven geheel gewijd aan god gekozen. Ze plaatsen zichzelf buiten het openbare leven (de meeste ordes dan). Dan vind ik de keuze voor dergelijke kledij toch anders dan bij moslima's.

    Maar dan spreek je jezelf wel mooi tegen, want waar slaat deze zin dan op als zo over de moslima's denkt, namelijk


    Om respect moet je niet vragen, je moet het geven.

    Waar haal jij het lef vandaan om een keuze voor een andere te maken. Dus omdat het jouw niet zint moet een andere zich maar aan jou gaan aanpassen. Naar jouw zeggen kan ik je dus vertellen dat je haar er niet uit ziet op de avanter, haal je die dan weg? jouw maatstaven, toch?

    ps; een moslima wijdt ook haar leven aan god......

  9. #24
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door nounzja
    Maar dan spreek je jezelf wel mooi tegen, want waar slaat deze zin dan op als zo over de moslima's denkt, namelijk


    Om respect moet je niet vragen, je moet het geven.



    Waar haal jij de arrogantie vandaan om een keuze voor een andere te maken. Dus omdat het jouw niet zint moet een andere zich maar aan jou gaan aanpassen. Erg hooghartig van je.

    Ik zie niet waar je dit nu allemaal uithaalt op basis van wat ik schreef.

  10. #25
    next to excellent

    Reacties
    203
    26-01-2004

    Origineel gepost door tonk

    Ik zie niet waar je dit nu allemaal uithaalt op basis van wat ik schreef.
    Hoezo weet je zelf niet meer wat je schrijft of wat je ermee bedoelt.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    226
    16-05-2004

    Ik snap ook niet waar je dat uithaalt

  12. #27
    next to excellent

    Reacties
    203
    26-01-2004

    Dan raad ik jullie aan om het een en andere na te lezen en nog eens bij je zelf afgaan vragen "waar ik dat vandaan heb"

    tip;herlees je eigen quote

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    81
    08-04-2004

    Erg tegenstrijdig verhaal Raihana ......... Als jij geen sluier draagt waar kijken die mensen dan naar. Naar jou, nou en!

    Als ik hier over het winkelcentrum loop dan staan er ook vaak Marokkaanse jongens die me minachtend aankijken. Vermoedelijk omdat ik Nederlander ben ......... nou en!

    Verkeerd gedrag moet je negeren en goed gedrag moet je belonen. Je ontvangt wat je uitstraalt.

    En, jouw avatar is misleidend
    Hell was full, so i came back

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    4.127
    03-04-2004

    Origineel gepost door Perez
    Dat ze er zo bijloopt kan haar keuze wel zijn, maar dat ze met niemand praat, is dat ook haar keuze? En dat ze blijkbaar nooit bezoek krijgt en altijd binnen zit, is dat ook haar keuze? Dat was veel meer waar ik medelijden mee had dan dat doekje.

    En ja, mijn man ging ook mee (juist heel positief vind ik), maar ik deed wel het woord gewoon. Ik kon voor mezelf spreken. En sterker nog bedoel ik toen bij het consultatieburo. Ze tilde alleen het doekje voor haar ogen op toen ze even de kleren van haar baby uittrok en toen ik dag tegen haar zei, want ze stond tegenover me, keek ze gewoon zo schuw en verlegen.

    Maar ja, ik kan me inderdaad wel over van alles druk maken wat me helemaal niet aangaat.

    Maar denk je echt dat ze waarschijnlijk zelf zo wil leven en zo gelukkig is?
    ja misschien is dat wel haar keuze wie weet. En misschien komt ze als ongelukkig bij jou over maar is zij juist heel gelukkig maar voelt zij zich buiten niet zo op haar gemak ofzo. Misschien denkt zij het omgekeerde over jou o wat zielig zij is geen moslim wie weet wie weet is ze wel ongelukkig maar er zijn genoeg vrouwen die voor deze levenswijze bewust hebben gekozen en daarom hoef je er geen medelijden mee te hebben

    xXx Aminaatje
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  15. #30
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Perez
    In de plaats waar ik gewoond heb, daar kijk ik ze wat langer aan, want de ellende is, dat je bij zo'n hoofddoekje zo snel niet ziet wie het is. En omdat ik enkele kennissen heb met hoofddoek, moet ik dan even extra kijken. Dan denk ik soms wel; ik hoop dat ze het niet verkeerd begrijpen.

    Eerlijk gezegd schrik ik wel van driehoekjes zwarte stof. Er woonde zo'n gezin vlakbij ons. Die man zag ik heel vaak, maar die vrouw heb ik al die tijd maar 2x buiten gezien. En dan helemaal onder de zwarte doeken. Die keren dat ik haar dus zag, moest ze naar de verloskundige (haar man begeleide haar) en de andere keer naar het consultatieburo. Zij kleedde het kind aan en uit en hij gaf het aan de zuster en sprak.
    Nooit zag ik vrouwen als haar gekleed daar naar toe gaan. Wel mannen als hem gekleed.

    Dat vond ik wel echt erg. Ik had zo'n medelijden met haar. Ik wilde graag naar haar toe gaan. Kennis maken met haar als buren. Maar ik durfde niet, ik was bang haar wakker te schudden door mijn vrijheid te laten zien en dat ik haar zo alleen maar in problemen zou brengen.

    Begrijp je dat ik er zo over dacht, Raihana? Zie ik dit helemaal verkeerd? Had ik wel naar haar toe kunnen gaan? Raihana, wat vind jij? Hiervan en van mijn handelen?

    Ps. Raihana, gisteren heb ik een topic geopend over een christenweduwe in Jordaniƫ die haar kinderen moet afstaan aan haar moslimbroer. Zou jij jou mening daar ook nog in willen geven? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Alvast bedankt.

    Groetjes Perez
    Perez,

    Je kunt het ook van een hele andere kant bekijken. Een vrouw die bedekt is onder het zwarte stof hoeft niet gelijk te betekenen geen vrijheid. Veel vrouwen kiezen er zelf voor om zo te leven. dat je haar man vaker ziet dan haar zelf, wil niet zeggen dat ze niet buiten mag komen. Misschien heeft zij daar wel niks te zoeken. Dat haar man het woord voor haar doet bij de zuster kan ook betekenen dat zij de nederlandse taal niet goed beheerst. . Het zijn je eigen gedachtes over een vrouw gekleed in het zwart. Het zou juist heel mooi zijn als je contact met haar zoekt en haar leert kennen. want je weet wat ze zeggen, een goede buur is beter dan een verre vriend. En ook dat geld bij de moslims!

    De Islam is een sociale religie die zicht richt op de gemeenschap en de gelovigen verplicht stelt op een goede en ethisch hoogstaande wijze met de medemens om te gaan. Daarbij is het niet van belang op welke manier van sociale omgang of om welke transactie het gaat, of welk geloof onze medemens heeft.

    Deze verplichting is van toepassing ten opzichte van alle mensen en geldt in het bijzonder wanneer de betrokkenen ouders, overige familieleden of buren zijn.

    In de Quraan. in Surah An-Nisa 4 : 36 lezen we:

    " Dient Allah en kent Hem geen deelgenoten toe, en weest goed voor de ouders, de verwanten, de wezen, de armen, en aan de buur die een bloedverwant is, en aal de buur die een vreemde is, en aan de metgezel en aal de reiziger en aan degenen die onder uw gezag staan Allah heeft zeker de pochers en opscheppers niet lief "

    Ps: Ik zal inchallah reageren zodra ik tijd heb...