1. #1
    UNDERCOVER….

    Reacties
    95
    15-08-2002

    Vestigingen IKEA dicht door bomdreiging

    AMSTERDAM - Het meubelconcern IKEA houdt vandaag alle vestigingen in Nederland gesloten omdat het bedrijf aanwijzingen heeft dat zich in een van de filialen een bom bevindt. De sluiting houdt verband met de vondst van twee explosieven, dinsdagavond in Sliedrecht en Amsterdam.
    Vanochtend werd in de IKEA-vestiging in Utrecht is een verdacht object gevonden. De A12 wordt op advies van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) ter hoogte van de meubelboulevard tijdelijk afgesloten. De EOD onderzoekt momenteel het object.
    Het ministerie van Binnenlandse Zaken ziet op dit moment geen aanleiding het Nationaal Coördinatie Centrum, het crisiscentrum dat door dit departement bij groot gevaar in werking wordt gesteld, in te richten.

    De vestigingen van IKEA bevinden zich in Barendrecht, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Heerlen, Hengelo, Utrecht, Sliedrecht, en Amsterdam.
    Dinsdagavond werden er zowel in Sliedrecht als in Amsterdam explosieven gevonden door de politie. De Amsterdamse politie wil niet zeggen waar de explosieven zijn aangetroffen, maar erkent dat er een verband bestaat met de bomdreiging bij het meubelconcern.

    "Het aantreffen van de explosieven gaf redenen om alle IKEA-vestigingen te onderzoeken", aldus de woordvoerster van de politie Amsterdam. "De directie van IKEA heeft in overleg met de politie besloten alle vestigingen gesloten te houden."
    Bij een poging de explosieven onschadelijk te maken op het politiebureau van Sliedrecht, raakten twee medewerkers van het Explosieven Opruimingscommando gewond toen het explosief ontplofte. Een 42-jarige medewerker raakte lichtgewond, zijn 47-jarige collega liep oogletsel op. Het tweede explosief, dat in Amsterdam werd aangetroffen, kon in een politiebureau worden ontmanteld.
    Ik hoef geen ander lief te hebben,en ik kan geen ander lief hebben, omdat ik geen ander lief mag hebben.

  2. #2
    UNDERCOVER….

    Reacties
    95
    15-08-2002

    Origineel gepost door Kadir
    Jah, zag t vanochtend, ze hebben al zelfs een bom gevonde in Amsterdam, en nog een of andere boerendorp.
    in Utrecht en Rijswijk hebben ze ook bommen gevonden...
    Ik hoef geen ander lief te hebben,en ik kan geen ander lief hebben, omdat ik geen ander lief mag hebben.

  3. #3
    UNDERCOVER….

    Reacties
    95
    15-08-2002

    ik hoop niet dat ze weeeeeeeer de schuld geven aan moslims ..
    ik denk dat een klant niet tevreden is over zijn kerstaankopen....
    Ik hoef geen ander lief te hebben,en ik kan geen ander lief hebben, omdat ik geen ander lief mag hebben.

  4. #4
    eerste klasse temschoent

    Reacties
    150
    18-10-2002

    Ben benieuwd wanneer ze gaan zeggen "Bin Laden wou aanslag in de Ikea plegen"

    van onze verslaggeefster: MissBenThaib

    Vanochtend zijn er op verschillende plaatsen in nederland bommen gevonden. De Binnenlandsveiligheidsdienst (of hoe ze ook mogen heten) heeft uit vertrouwlijke bron (één of andere gestoorde gek die denkt dat hij de wereldleider is (Bush)) vernomen dat Osama Bin Laden achter de (bijna) aanslagen zit. Volgen de vertrouwlijke bron heeft Mnr. Bin Laden 'm een persoonlijke videoband gestuurd waaruit blijkt dat alle ikea's in Nederland een gevaar voor de samenleving vormen en dat ze onmiddelijk moeten worden verwijderd.
    Mnr. Bin Laden zou volgens de vertrouwlijke bron contacten hebben een Marokkaanse cassiere, die voor 'm de bommen heeft geplaatst. De cassiere is voortvluchtig.

    Nou mensen ben benieuwd wanneer dit in de media verschijnd.

    Beslama
    MissBenThaib





  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.777
    07-05-2002

    hahahahahahahahahaaaaaaaaaa,nederland doet echt alles om op amerika te lijken, maar dit gaat wel erg ver. ben niet verbaasd als de lpf er achter blijkt te zitten, hahahahahahahahahahahaaaaaaa

    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Tetouan Z-side freakia

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    111
    16-11-2001

    Zit vast iemand van Greanpeace achter, of een ander organisatie die opkomt voor mensen rechten.

    Ze zullen het weer een moslimextremist noemen of iemand die banden had me t el qaida.

    of misschien zijn het vrienden van de terroristen die deze dagen veroordeeld worden in rotterdam, eisen vrijspraak hihiihi
    Tarik

  7. #7
    eerste klasse temschoent

    Reacties
    150
    18-10-2002

    misschien
    vanavond zullen ze het waarschijnlijk zeggen op 't nieuws ben benieuwd





  8. #8
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    Ikea is berucht voor kinderarbeid....misschien ligt daar de verklaring
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    kinderarbeid sucks!!!

  10. #10
    eerste klasse temschoent

    Reacties
    150
    18-10-2002

    voor de eerste keer ben ik het geheel eens met ZELFKRITIEK!!!

    KiNdErArBeId SuCkS!!!!!!!!!!





  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    Onderzoek IKEA Utrecht afgerond

    UTRECHT - De politie heeft woensdagavond het onderzoek bij de IKEA-vestiging in Utrecht afgerond. Er zijn geen verdachte omstandigheden geconstateerd, aldus een woordvoerster van de gemeente.

    Het terrein is inmiddels vrijgegeven. De autoriteiten maakten met IKEA afspraken over de beveiliging, maar de woordvoerster wilde hierover geen details loslaten. Wat de gemeente betreft, mag Ikea donderdag gewoon weer open.

    http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/t...r.utrecht.html
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    887
    03-11-2002

    AMSTERDAM - Geen terreur, maar een criminele actie. Dat was de conclusie na een dag vol onrust over bommen bij woonwinkels van Ikea in het hele land.



    Terwijl bommendeskundigen en speurhonden nog druk aan het zoeken waren naar verdachte pakketten bij Ikea-vestigingen, wist minister van justitie Donner al zeker dat het geen terreuraanslag was. ,,Deze zaak heeft niets met terrorisme te maken'', zei hij stellig. ,,Maar ik kan niet zeggen waarom niet.''

    Volgens de demissionaire minister is er geen enkel verband tussen de Ikea-zaak, de dreiging van aanslagen op tunnels (waar volgens de minister niets aan de hand bleek te zijn) en die tegen militaire doelen. ,,Het gaat elke keer weer om iets anders'', aldus Donner. ,,Het enige verband is dat aandacht voor het ene vervolgens het andere uitlokt.''

    Bij Ikea werden dinsdagavond na een dreigbrief twee bommen gevonden in de winkels in Sliedrecht en Amsterdam. De Sliedrechtse bom ontplofte bij de demontage op het politiebureau. De bomopruimers raakten gewond, maar de kracht van de explosie was zo klein dat het politiebureau nauwelijks schade opliep.

    Het Ikea-hoofdkwartier in Zweden maakte bekend dat Ikea Nederland een brief met een bomdreiging had ontvangen. ,,Het betreft alleen Ikea-winkels in Nederland'', aldus de Ikea-top. ,,Er zijn geen aanwijzingen dat terreurgroepen hierbij betrokken zijn.''

    Het openbaar ministerie, dat de leiding heeft van het onderzoek, wil daar nauwelijks iets over kwijt. Gisteravond laat werd er nog met een robot gezocht naar iets verdachts in de Ikea-winkel in Duiven. Ook in Hengelo werd tot in de nacht gezocht. De acht andere Ikeazaken en een distributiecentrum waren inmiddels bomvrij verklaard.

    Het spannendst was de zoektocht in Utrecht. Volgens burgemeester Brouwer was de Utrechtse politie dinsdagnacht om twee uur, ruim na de vondsten in Sliedrecht en Amsterdam, gewaarschuwd. Omdat in de Utrechtse winkel ook een alarm was afgegaan, leek de dreiging daar extra ernstig. Uiteindelijk werd iets verdachts gevonden, iets dat 'extra aandacht nodig had', zoals burgemeester Brouwer het uitdrukte. Het werd in een container tot ontploffing gebracht. Brouwer sluit niet uit dat het inderdaad een bom was, gezien de klap die de explosie gaf. Het Explosieven Opruimingscommando had volgens de Amsterdamse politie echter gezegd dat het geen bom was.

    De A12 en het Amsterdam-Rijnkanaal waren tijdens de zoekactie afgesloten.

    Terwijl de onrust gisterochtend groeide, kwamen er ook valse bommeldingen bij het persbureau ANP in Rijswijk en een dreiging van een vrachtwagen met explosieven bij de oliemaatschappij NAM in Assen.

    http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergr...069630349.html

    Acht van de tien filialen van het meubelconcern IKEA, die woensdag gesloten bleven in verband met bommeldingen en de vondst van explosieven en verdachte pakketjes, gaan donderdag weer open voor het winkelend publiek. Dat heeft de directie van het meubelconcern donderdagochtend bekend gemaakt.

    De vestigingen van het concern in Hengelo en Duiven blijven donderdag nog wel gesloten. Bij het laatste filiaal werd gisteren een verdacht pakketje aangetroffen. Het Explosieven Opruimingscommando (EOC) is volgens IKEA nog altijd bezig om vast te stellen of er zich in het pand explosieven bevinden. Over de inhoud van het pakketje kon de woordvoerster van het concern donderdagochtend nog geen uitspraken doen.

    Ook in de IKEA in Hengelo is het onderzoek naar mogelijke explosieven nog in volle gang. De politie kon woensdag pas aan het einde van de middag met dit onderzoek beginnen door een tekort aan speurhonden. Duitse honden boden uitkomst.

    De overige acht vestigingen van IKEA bevinden zich in Barendrecht, Delft, Eindhoven, Groningen, Heerlen, Utrecht, Sliedrecht, en Amsterdam. "IKEA Nederland opent de acht winkels omdat de veiligheid voor medewerkers en klanten is gewaarborgd", zo laat de onderneming donderdagochtend in een verklaring weten. Het stelt daarin tevens dat het heeft besloten zijn bestaande veiligheidsmaatregelen uit te breiden. "We geven geen toelichting op de aard, omvang en duur van deze maatregelen", aldus IKEA.

    http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/t...stigingen.html
    those who can make you believe absurdities
    can make you commit atrocities
    voltaire (1694 - 1778)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    27
    21-10-2002

    Het aantal potentiele verdachten is zo groot:
    1. Iemand is tegen kinderarbeid
    2. Bin Laden was gefrustreerd, omdat dat hij het Ikea nachtkastje niet elkaar kreeg.
    3. Marketing actie van Ikea zelf. Nieuwe slogan: "Alles moet in 1 klap weg, op is op".
    4. Iemand die bij Ikea werkt, maar die dag geen zin had om te werken.
    [img][/img]

  14. #14
    eerste klasse temschoent

    Reacties
    150
    18-10-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182
    hopen dan maar dat Zelfkritiek aan de macht komt..
    zowel in conncrete als overdrachtelijke dan wel
    niet enorm abstracte zin.

    Dan mag jij onmiddelijk stoppen met werken !

    ik ga niet op domme reacties van jou reageren (behalve nu dan)