1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    188
    30-01-2010

    Homoseksualiteit...aangeboren of aangeleerd?????

    Kan het zijn dat Allah swt mensen beproeft door ze homoseksuele gevoelens te geven of is het te wijten aan de mens zelf????.......Ben erg benieuwd...Ik werk namelijk met kinderen en het komt weleens voor dat je kinderen ziet waar van je al bijna zeker weet dat het later homo's worden astaghfirolallah!!!!...Kan iemand dit nader verklaren.....

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    226
    16-03-2010

    Citaat Geplaatst door sensabila Bekijk reactie
    Kan het zijn dat Allah swt mensen beproeft door ze homoseksuele gevoelens te geven of is het te wijten aan de mens zelf????.......Ben erg benieuwd...Ik werk namelijk met kinderen en het komt weleens voor dat je kinderen ziet waar van je al bijna zeker weet dat het later homo's worden astaghfirolallah!!!!...Kan iemand dit nader verklaren.....

    Homo's volgen hun verlangens..niks aangeboren aan..kleine kinderen komen met zulke ziekelijke dingen omdat ze het van tv hebben en of hun omgeving..het is ZO normaal geworden de dag van vandaag dat mensen aangespoord worden om homo te worden..some sick society we live in!

    “Whoever claims to be smart, but does not concentrate on the Hereafter, is lying.”
    -,Wahb ibn Munabbih


  3. #3
    Expression

    Reacties
    1.745
    04-01-2008

    de vraag is hier..

    je hebt een moslim die homo is.. is hij nog steeds een moslim ja of nee?

  4. #4
    Fenomenaal.

    Reacties
    1.919
    26-03-2006

    Als we homoseksualiteit moeten accepteren als aangeboren, hoe zit het dan met ouderen die kinderen misbruiken (pedofilie) en mannen die seks hebben met dieren? Zou betekenen dat we dit soort zedeloosheid ook moeten accepteren. Wal 3ayadu billaah.

    It's more than just a black stone.


  5. #5
    Fenomenaal.

    Reacties
    1.919
    26-03-2006

    Citaat Geplaatst door Ayman_ Bekijk reactie
    de vraag is hier..

    je hebt een moslim die homo is.. is hij nog steeds een moslim ja of nee?
    De vraag is hier..

    ben je homo, of voel je je homo?

    Ook het antwoord is hier..

    de voorkeur voor hetzelfde geslacht is een gevoel en niet een genetische bepaling. Dit betekend dat je moslim kan zijn die deze gevoelens koestert. Door dit gevoel te hebben, treed je niet buiten de islaam. Door toe te geven aan dit gevoel en erdoor laten leiden (dwz. homoseksualiteit praktiseert), dát is de grandioze zonde. Nu mag je je vraag opnieuw stellen.. Is iemand dan nog moslim ja of nee?

    It's more than just a black stone.


  6. #6
    Expression

    Reacties
    1.745
    04-01-2008

    Citaat Geplaatst door Berberinn_ Bekijk reactie
    De vraag is hier..

    ben je homo, of voel je je homo?

    Ook het antwoord is hier..

    de voorkeur voor hetzelfde geslacht is een gevoel en niet een genetische bepaling. Dit betekend dat je moslim kan zijn die deze gevoelens koestert. Door dit gevoel te hebben, treed je niet buiten de islaam. Door toe te geven aan dit gevoel en erdoor laten leiden (dwz. homoseksualiteit praktiseert), dát is de grandioze zonde. Nu mag je je vraag opnieuw stellen.. Is iemand dan nog moslim ja of nee?

    is hetzelfde maar het antwoord op de vraag is?

  7. #7
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ayman_ Bekijk reactie
    de vraag is hier..

    je hebt een moslim die homo is.. is hij nog steeds een moslim ja of nee?
    Natuurlijk, waarom niet?
    Alsof moslims die hetero zijn niks fout doen.

  8. #8
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Berberinn_ Bekijk reactie
    Als we homoseksualiteit moeten accepteren als aangeboren, hoe zit het dan met ouderen die kinderen misbruiken (pedofilie) en mannen die seks hebben met dieren? Zou betekenen dat we dit soort zedeloosheid ook moeten accepteren. Wal 3ayadu billaah.
    Wat een rare redenering.
    Niet alles wat is aangeboren is goed en moet dus geaccepteerd worden.

    Ik geloof dat pedofilie net als homoseksualiteit is aangeboren. Maar waar ik pedofilie afkeur, zie ik niet wat er mis zou kunnen zijn met homoseksualiteit.

  9. #9
    Hameed uit Munster

    Reacties
    915
    25-03-2007

    Citaat Geplaatst door sensabila Bekijk reactie
    Kan het zijn dat Allah swt mensen beproeft door ze homoseksuele gevoelens te geven of is het te wijten aan de mens zelf????.......Ben erg benieuwd...Ik werk namelijk met kinderen en het komt weleens voor dat je kinderen ziet waar van je al bijna zeker weet dat het later homo's worden astaghfirolallah!!!!...Kan iemand dit nader verklaren.....

    Of de mens homo is of hetero dat wordt hem gegeven. Waar het om gaat is dat de mens zijn verlangens laat begeleiden door zijn door God gegeven wijsheid. In dat laatste kan je zulke kinderen dus bijstaan.

    Met vriendelijke groet,

    Hameed
    Mijn laatste verhaal 20 april 2010


    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3211203

  10. #10
    Fenomenaal.

    Reacties
    1.919
    26-03-2006

    Citaat Geplaatst door tonk Bekijk reactie
    Wat een rare redenering.
    Niet alles wat is aangeboren is goed en moet dus geaccepteerd worden.

    Ik geloof dat pedofilie net als homoseksualiteit is aangeboren. Maar waar ik pedofilie afkeur, zie ik niet wat er mis zou kunnen zijn met homoseksualiteit.
    Volgens mij heb ik deze discussie een tijd geleden reeds met jou gevoerd. Toen ben ik er uitgebreider op in gegaan en was het ineens stil aan de kant van de homofanclub. Dit x pas ik, ben te moe om een discussie te voeren die nergens toe zal leiden aangezien jij stellig bent in jouw mening.

    It's more than just a black stone.


  11. #11
    Fenomenaal.

    Reacties
    1.919
    26-03-2006

    Citaat Geplaatst door Ayman_ Bekijk reactie
    is hetzelfde maar het antwoord op de vraag is?
    Keertje begrijpend lezen. Iets voelen en iets in praktijk brengen is niet hetzelfde. Dus nogmaals, wat is jouw vraag?

    It's more than just a black stone.


  12. #12
    Alpha Beta Gamma

    Reacties
    27.082
    10-01-2005

    Citaat Geplaatst door Berberinn_ Bekijk reactie
    Als we homoseksualiteit moeten accepteren als aangeboren, hoe zit het dan met ouderen die kinderen misbruiken (pedofilie) en mannen die seks hebben met dieren? Zou betekenen dat we dit soort zedeloosheid ook moeten accepteren. Wal 3ayadu billaah.
    Allereerst staat het accepteren van homoseksualiteit in dit geval niet ter sprake. Het gaat erom of het aangeboren of aangeleerd is.

    Ten tweede wil jij homoseksualiteit verwerpen middels vergelijkingen met pedofilie en beestialiteit. Dit is een analogie die niet opgaat, want ondanks de mogelijke - maar door jou niet aangetoonde - zedeloosheid van de genoemde seksuele voorkeuren is er tussen deze een groot verschil. Bij homoseksualiteit is er (in principe) sprake van wederzijdse instemming, in geval van pedofilie is het kind ten minste wilsonbekwaam in dezen en in de overgrote meerderheid van de gevallen stemt het niet in. Iets soortgelijks kan ook over de dieren gezegd worden.

  13. #13
    Fenomenaal.

    Reacties
    1.919
    26-03-2006

    Citaat Geplaatst door Imane_Arab Bekijk reactie
    Allereerst staat het accepteren van homoseksualiteit in dit geval niet ter sprake. Het gaat erom of het aangeboren of aangeleerd is.

    Ten tweede wil jij homoseksualiteit verwerpen middels vergelijkingen met pedofilie en beestialiteit. Dit is een analogie die niet opgaat, want ondanks de mogelijke - maar door jou niet aangetoonde - zedeloosheid van de genoemde seksuele voorkeuren is er tussen deze een groot verschil. Bij homoseksualiteit is er (in principe) sprake van wederzijdse instemming, in geval van pedofilie is het kind ten minste wilsonbekwaam in dezen en in de overgrote meerderheid van de gevallen stemt het niet in. Iets soortgelijks kan ook over de dieren gezegd worden.
    Wallaahi wil graag ingaan op wat je zegt. Daarbij zou ik dingen kunnen aantonen zowel uit islamitische als wetenschappelijke bronnen. Maar ik weet dat dit veel tijd en energie gaat vergen en ben daar nu echt te moe voor.

    Dit is geen vlucht-excuus, want wellicht kom ik er later op terug.

    It's more than just a black stone.


  14. #14
    Alpha Beta Gamma

    Reacties
    27.082
    10-01-2005

    Citaat Geplaatst door Berberinn_ Bekijk reactie
    Wallaahi wil graag ingaan op wat je zegt. Daarbij zou ik dingen kunnen aantonen zowel uit islamitische als wetenschappelijke bronnen. Maar ik weet dat dit veel tijd en energie gaat vergen en ben daar nu echt te moe voor.

    Dit is geen vlucht-excuus, want wellicht kom ik er later op terug.
    Ik ben benieuwd.

  15. #15
    Expression

    Reacties
    1.745
    04-01-2008

    Citaat Geplaatst door Berberinn_ Bekijk reactie
    Keertje begrijpend lezen. Iets voelen en iets in praktijk brengen is niet hetzelfde. Dus nogmaals, wat is jouw vraag?
    sorry maar ik voel dat je beledigend en aanvallend praat dus het spijt me dat ik dit zeg maar ik ga niet meer op je in lieve zusje