Oh ik wist niet dat ingredienten die op ate eindigden siliconen zijn. Wel van die anderen, maar die zitten er niet in. Hmm weird, want alle producten bevatten het Bio Cert label; certified bioactive organic ingredients en op alle producten staat 100% organisch. Ik zal het eens een keer uitzoeken. Misschien zijn het niet-chemische siliconen, want je hebt ook goede alcoholsoorten die organisch verkregen zijn. Dus het hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Verder is het ook zo dat de volgorde van de ingredienten belangrijk is. Hoe minder een stof in het product verwerkt zit, hoe verder het staat op het ingredientenlijstje. Meestal heb je bij producten dat één van de meest gebruikte ingredienten al siliconen zijn. Als het dus al zo is bij Dr Organic, dan zal het percentage siliconen maar heel klein zijn. Zelf vind ik dat ook niet eens zo erg. Serums bevatten veel siliconen en zijn misschien wel moeilijk uitwasbaar, maar ik geloof niet dat je haar niet schoon wordt van een shampoo waar een klein beetje siliconen inzit.
Parabenen vind ik zelf veel belangrijker, omdat daar wetenschappelijk van is aangetoond dat ze in je lichaam komen en je hormoonhuishouding kunnen verstoren. Sulfaten zijn ook schadelijk voor je lichaam en voor het milieu. Siliconen zijn wat dat betreft vrij onschuldig, als je er maar niet te veel van gebruikt.