+ Reageer
Pagina 79 van 564 EersteEerste ... 29 54 69 77 78 79 80 81 89 104 129 ... LaatsteLaatste
1.171 tot 1.185 van 8448
    MVC Lid

Reacties
    8.007
    16-06-2004

Citaat Geplaatst door Katiestyle Bekijk reactie
    Hoe doen jullie dat met knofloof en olijfolie?? Gwn 1 teentje knoflook in kleine stukjes in olijfolie leggen end an op je haar aanbrengen??? Blijven die stukjes knoflook wel goed zitten dan??

ja zo kan je het maken.. ff paar dagen laten staan en dan in je haren smeren de knoflook zakt toch naar de bodem dus die komt niet in je haar terecht.. Ik zou de knoflook in het flesje laten stank is niet te overzien! Maar wel heel goed voor je haar.

Δℓℓαн ιяα7мɛκ ℓιɛʌɛ ʓʋƨ!De mooiste bloemen worden het eerste geplukt, jij was niet mooi maar prachtig!20/08/2011

Forever his!

Reacties
    4.051
    22-03-2010

Kruidennagel stampen we fijn. En daarna stoppen het in een flesje olijfolie.
    You and I, always.

Inta kida.

Reacties
    1.927
    19-12-2007

MVC Premium MVC Premium
    Wat is er beter voor je haar, jojoba olie of de amandelolie?

En wat vinden jullie van de haarproducten van John Frieda?

-

MVC Lid

Reacties
    32.668
    04-11-2006

Citaat Geplaatst door hoofdpijn Bekijk reactie
    Thnx is vandaag koopzondag ga er een halen.
    Ik wou ook de stad in om er een te halen maar het regent
    Citaat Geplaatst door Mea Bekijk reactie
    Gebruiken jullie ook cremevoeding(kruidvat merk)?
    Ik gebruikte het vroeger wel. Ik weet niet of het echt zo goed was als ik dacht. Ik had ook precies hetzelfde als wat je zei; als je het gebruikt is het vet mooi en als je het niet gebruikt is het droog en futloos. Ik denk dat die cremevoeding je haar uitdroogt. Haaruitval heb ik daardoor niet gehad.
    Citaat Geplaatst door Nimbooda Bekijk reactie
    Experience, waaaar ben je nou! Ik mis je.

En wat lees ik nou over dekens en niet slapen met je haar los?

Ik slaap altijd met mijn haar los, omdat ik heb vernomen dat een vlecht in je haar doen slecht is.
    Hier ben ik a zine! I miss you to, booboo

Hahaha, niet dekens maar kussensloop. Wanneer je op een satijnen kussensloop slaapt gaat je haar minder pluizen. Wanneer je je haar in een vlecht doet beschadigt het niet. Als je je haar los hebt dan schuurt het de hele nacht over de kussen en breekt.
    Citaat Geplaatst door ..DesertFlower.. Bekijk reactie
    Dames welke home-maid haarmaskers zweren jullie bij?

heb hier wel pure olijfolie met knoflook liggen, en pure cocosolie. Iemand nog meer iedeetjes?
    Ik zal zo een aantal recepten neerzetten.

Ayaat al Qursi.
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoem, laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawm, lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ard, man dhaalladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnih, ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem, wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’, wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-ard, wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem.

MVC Lid

Reacties
    32.668
    04-11-2006

Haarverzorging voor het slapengaan

We verzorgen ‘s avonds (hopelijk) allemaal onze huid, dus waarom zouden we onze haren ook niet wat aandacht schenken? Ik ben dol op mijn lange haar, maar iedereen met lang haar weet dat je haar ontzettend snel beschadigt. Ik probeer altijd zo voorzichtig mogelijk te zijn, maar toch heb ik binnen no-time last van gespleten haarpunten of brekend haar. Ik doe nauwelijks aan haarstyling, maar ik probeer mijn haar wel goed te verzorgen. Eén van de dingen waar ik sinds kort op let is hoe ik mijn haar ‘s avonds verzorg. Ik heb gemerkt dat deze routine de conditie van mijn haar flink heeft verbeterd! Vandaag deel ik mijn tips over hoe je je haar kan verzorgen voor het slapengaan.

Borstel je haar even door
    Als je voor het slapengaan je haar even borstelt verdeel je de natuurlijke oliën door je haar heen. Dit zorgt ervoor dat niet al het vet op je hoofdhuid achterblijft en dat de rest van je haar gevoed wordt. Ook haalt het eventuele klitten uit je haar waardoor je met minder klitten en knopen wakker wordt. Door de tandjes van de borstel wordt je hoofdhuid gemasseerd en de bloedcirculatie rondom de haarzakjes verbeterd. Ook kreeg ik ooit het advies dat het borstelen van je haar ervoor zorgt dat je lekkerder slaapt. Dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Slaap nooit met nat haar
    Ik weet dat sommige mensen het heerlijk vinden om met nat haar te gaan slapen, maar om eerlijk te zijn kan ik er niet tegen. Het is ook behoorlijk slecht voor je haar, dus ik raad het iedereen af. Als je met nat haar gaat slapen krijg je ontzettend snel klitten en knopen in je haar, omdat nat haar daar vatbaar voor is. Tijdens je slaap beweeg je veel en daardoor raakt je haar in de knoop. Ook breekt nat haar sneller, wat weer leidt tot gespleten haarpunten en pluis. Heb je geen andere keus dan ‘s avonds je haar wassen, dan raad ik je aan om zo vroeg mogelijk op de avond je haar te wassen en het op te laten drogen aan de lucht.

Slaap met je haar in een staart
    Mijn zus sliep vroeger altijd met haar haren in een staart, en ik begreep nooit waarom ze dit nou deed. Tegenwoordig doe ik het zelf ook, en nu snap ik het helemaal. Je haar raakt namelijk minder beschadigd als je het ‘s nachts in een staart draagt. Je haren schuren de hele nacht over je kussen en daardoor kan het gaan breken. Wanneer je het in een staart draagt blijft het beter beschermd. Ik vind zelf een lage staart prettig, maar probeer gewoon wat comfortabel voelt. Je moet natuurlijk wel lekker kunnen slapen! Gebruik overigens een elastiekje zonder metaal erin, want metaal kan je haar ook beschadigen. Slapen met een staart in is niet alleen beter voor je haar, maar het slaapt ook lekkerder omdat je niet meer verstrengeld ligt in een bos haar.

Gebruik een leave-in conditioner
    ‘s Nachts is het ideale moment om je haren te verzorgen! Ik breng tegenwoordig elke avond een leave-in conditioner aan op mijn droge haar en laat dat ‘s nachts lekker intrekken. Je kan het zien als een soort nachtcrème voor je haar. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat je haar vettig aan gaat voelen, maar ik vind dat wel meevallen. Breng het alleen aan in de puntjes en niet op je kruin, dat scheelt al veel. Als je je haren ‘s ochtends wast (zoals ik) zal je er al helemaal geen last van hebben.

Dit zijn mijn beste tips om je haar ‘s avonds te verzorgen en te beschermen. Er zijn natuurlijk nog meer dingen die je kan doen, zoals slapen op een satijnen kussen, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd. Ik heb in elk geval gemerkt dat mijn haar een stuk minder breekt en pluist sinds ik ‘s avonds deze trucjes toepas, dus ik raad het iedereen aan!

Van een dame.

Ayaat al Qursi.
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoem, laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawm, lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ard, man dhaalladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnih, ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem, wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’, wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-ard, wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem.

MVC Lid

Reacties
    32.668
    04-11-2006

Recepten voor natuurlijke haarverzorging

Brillantine
    meng gelijke delen plantaardige glycerine en olijfolie en doe hier een scheutje wodka of graanjenever(dit niet doen he?! ) en enkele druppels etherische geraniumolie bij. Doe alles in een klein flesje. Goed schudden voor gebruik.

Haar-"lak"
    doe in een verstuiver het sap van een hele citroen en vul dat aan met water. Spuit dit op het haar als versteviging en om het in model te houden. Bewaar het in de koelkast en maak om de 5 dagen nieuwe i.v.m. bederf. Een ander recept is: een beetje graanalcohol met plantaardige glycerine, water en twee druppeltjes etherische ylang ylang olie. Goed schudden voor gebruik. Experimenteer met de verhoudingen en kijk wat voor uw haartype het beste werkt (natuurlijk werkt het niet zo sterk als haarlak uit de winkel, maar het bevat in ieder geval geen schadelijke chemicaliën!).

Vochtinbrengend en voedend haarmasker
    Benodigdheden: 2 wortels, 1 eetlepel honing, 2 eetlepels havermout, 1 theelepel zoete amandelolie. Rasp de wortels en meng met de andere ingrediënten tot een dikke pasta. Breng dit aan op uw haar en laat enkele minuten intrekken. Spoel goed uit en was uw haar (het is nogal een kleverige pasta, dus wellicht makkelijker te gebruiken bij kort, dan bij lang haar).

Conditioner voor droog, beschadigd haar
    Verwijdert vuil en stof en herstelt gespleten haarpunten. Meng 2 eetlepels jojoba-olie met 2 theelepels abrikozenpitolie en een vanillestokje. Doe dit in een flesje met schroefdop en laat minstens 3 dagen trekken. (Zet het niet in de koelkast, want dan stolt de olie!)
    Breng het mengsel aan op droog haar. Kam het haar goed door en steek lang haar op om te zorgen dat vooral de haarpunten goed bewerkt worden en wikkel uw haar in een oude handdoek. Laat minstens een uur intrekken (hele nacht mag ook). Spoel uit en was uw haren.

Ayaat al Qursi.

MVC Lid

Reacties
    32.668
    04-11-2006

Satijnen kussenslopen een weldaad voor huid en haar.

Ooit nagedacht bij het kiezen van een kussensloop? Dit kan namelijk een wereld van verschil maken! De meeste mensen blijven elke avond trouw aan de simpele katoenen kussensloop en weten niet eens dat er ook nog zoiets als satijnen kussenslopen bestaan. Dat is erg jammer, want de mensen die dit wel weten en hier de voordelen al van hebben mogen ondervinden, zullen deze stof dan ook eeuwig trouw blijven. Satijnen kussenslopen zijn namelijk een weldaad voor huid en haar en laten we niet vergeten dat we hier een derde deel van ons leven op doorbrengen!

Het woord satijn komt van het Italiaanse woord ‘seta’, wat zijde betekent. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is satijn geen soort stof, maar een weefsel. Dankzij deze weeftechniek komen de garens heel erg dicht bij elkaar te liggen. Op deze manier ontstaat een hele fijne, soepelen en glanzende stof met een ontzettend fijn oppervlak. Normale katoenen kussenslopen hebben een erg ruw oppervlak. De meeste mensen hebben geen idee wat voor een schade dit kan aanrichten voor het haar en de gezichtshuid! Klitten, uitdroging, vorming van puistjes, overtollige talgproductie en rimpelvorming zijn heirvan voorbeelden. Dankzij de weeftechniek satijnen kussenslopen is dit voortaan allemaal verleden tijd! Haarproblemen zoals knopen, klitten, gespleten haarpunten en haarbreuken worden voorkomen door de gladheid van de satijnen stoffen. Dit heeft tevens als effect dat het haar mooi gaat glanzen en rimpels worden voorkomen. Door de speciale structuur van de satijnen stoffen absorbeert het geen vocht in tegenstelling tot veel andere stoffen, zoals katoen. Doordat geen vocht wordt geabsorbeerd, behoudt huid en haar zijn hydratie. Droog haar en een droge huid zijn hierdoor verleden tijd. Ten slotte betekent een betere hydratie een betere regulering van de talgproductie. Dit zorgt voor een minder vette huid en minder vet haar. Een minder vette huid betekent minder last van puistjes of onzuiverheden.

Alle voordelen van satijn op een rij
    - Voorkoming van knopen en klitten in het haar
    - Voorkoming van het ontstaan van gespleten haarpunten
    - Glimmend haar als nooit tevoren
    - Bevordering van de hydratatie van het haar
    - Minder vet haar door remming van overtollige talgproductie
    - Een stralende huid door voorkoming van acne en puistjes
    - Betere werking van nachtcreme's voor huid en haar
    - Betere hydratatie van de gezichtshuid
    - Nooit meer vouwen in het gezicht na het slapen
    - Onze kussenslopen bevorderen de celvernieuwing
    - Onze kussenslopen voorkomen de vorming van rimpels

SatinSleepers
    De bekendste satijnen kussenslopen leverancier is SatinSleepers (www.SatinSleepers.nl). Zij verkopen zeer voordelige satijnen kussenslopen van een goede kwaliteit in standaard afmetingen of afmetingen op aanvraag. De kussenslopen kunnen gewoon in de wasmachine.

Ik lees dat heel veel mensen op satijnen kussenslopen zijn overgestapt en dat het wel degelijk een verschil uitmaakt! Ik ben om!

Ayaat al Qursi.

MVC Lid

Reacties
    32.668
    04-11-2006

Citaat Geplaatst door Katiestyle Bekijk reactie
    Hoe doen jullie dat met knofloof en olijfolie?? Gwn 1 teentje knoflook in kleine stukjes in olijfolie leggen end an op je haar aanbrengen??? Blijven die stukjes knoflook wel goed zitten dan??
    Je kan de knoflook het beste stampen zodat de olie er uitkomt en niet dat je later allemaal stukjes knoflook in je haar hebt. Wel een dag of 2 laten intrekken in de olie.
    Citaat Geplaatst door Nimbooda Bekijk reactie
    Kruidennagel stampen we fijn. En daarna stoppen het in een flesje olijfolie.

Citaat Geplaatst door Mysterieux_Lady Bekijk reactie
    -
    John frieda producten zou ik niet aan beginnen. Siliconen en sulfaten he.

Zowel jojoba als amandelolie zijn heel erg goed. Walnootolie is overigens ook heel goed.

Ayaat al Qursi.

Inta kida.

Reacties
    1.927
    19-12-2007

MVC Premium MVC Premium
    Oke, nou ik had juist tegenovergestelde van gehoord. Ook omdat hij best prijzig is.

Oke, ik denk dat ik toch maar amandelolie ga aanschaffen en de yes to..

Bedankt voor je advies verder. X

MVC Lid

Reacties
    32.668
    04-11-2006

Oke, nou ik had juist tegenovergestelde van gehoord. Ook omdat hij best prijzig is.

Oke, ik denk dat ik toch maar amandelolie ga aanschaffen en de yes to..

Bedankt voor je advies verder. X
    Ik snap je eerste zin niet? Wat had je precies gehoord en wat is prijzig?

Amandelolie is iets van 3.50 bij de Marokkaanse winkeltjes. Jojobaolie is heel vaak bij de Tuinen voor de helft van de prijs. Dus ipv 6/7 euro. Walnootolie is te koop bij de AH voor een eurootje of drie. Ik heb bijna al die olieeen thuis

Graag gedaan, schat!

Ayaat al Qursi.

Inta kida.

Reacties
    1.927
    19-12-2007

MVC Premium MVC Premium
    Ik had het over de John Frieda haarproducten, had gehoord dat het heel goed was..

Haha, ik ga ze allemaal een keertje uitproberen. Lekker handig.

X

MVC Lid

Reacties
    361
    09-01-2010

wie kent er msm (pillen)?
    ik heb er veel goeie dingen over gehoord,
    het zorgt ervoor dat je haar rapper gaat groeien ?

getrouwd

Reacties
    261
    20-05-2009

Experience, haha ik denk echt dat je haar er nu super uit ziet.
    3at9ina met een fototje

silly

Reacties
    787
    10-12-2007

Ik had het over de John Frieda haarproducten, had gehoord dat het heel goed was..

Haha, ik ga ze allemaal een keertje uitproberen. Lekker handig.

X
    oe zou ik maar niet doen duur hoeft niet altijd goed te zijn zit vol met silliconen wat voor haar heb je als je droog krullend haar hebt moet je het al helemaaal niet doen

MVC Lid

Reacties
    8.007
    16-06-2004

Experience thnx girl voor de tips

Δℓℓαн ιяα7мɛκ ℓιɛʌɛ ʓʋƨ!De mooiste bloemen worden het eerste geplukt, jij was niet mooi maar prachtig!20/08/2011

Otla Vliegtickets Al Hoceima
Nieuws
Lifestyle
Sport