+ Reageer
Pagina 1 van 564 1 2 3 11 26 51 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 8448
    MVC Premium

Reacties
    32.763
    04-11-2006

MVC Premium MVC Premium

De topic voor je haar! ( Tips, verzorging & ervaringen )

Assalaam ou alaykoum wa rahmatoellahie wa barakatoehoe dames,

Ik lees dat veel meiden maar moeilijk bij een goede shampoo kunnen blijven, niet weten hoe ze hun haren moeten verzorgen en wat je nou wel of niet kan gebruiken.

Mijn doel(en misschien ook van andere dames die mee willen helpen) is om de juiste informatie te verschaffen wat betreft het verzorgen van je haar.

Laatst ben ik er namelijk achter gekomen dat in de meeste shampoo's die we me z'n allen gebruiken veel schadelijke stoffen zitten en dat het je mooie haartjes verpest. Geloof niet die l'oreal, andrelon, john frieda reclames. Er zullen zeker een kleine aantal dames zijn die te spreken zijn over deze producten maar voor het meerendeel richt het meer schade aan dan dat het verzorgt en voed.

Lees, leer en pas toe!

Inhoudsopgave.

Intro.

Tips en tricks van Experience.

Siliconen.

Enkele basisprincipes.

Eetpatroon en haaruitval.

Natuurlijk remedie.

Je hoofddoek en je haardos.

Sulfaten.

Vijf tips.

Video tip van Glamouricious.

Tips van faatje_nadoria.

Tips van faatje_nadoria(deel2)

Tips van faatje_nadoria(deel3)

Tips van faatje_nadoria(deel4)

Tips van faatje_nadoria(deel5)

Tips van faatje_nadoria(deel6)

Tips van faatje_nadoria(deel7)

Algemene verzorging.

Droog en beschadigd haar.

Haaruitval.

Thuis gemaakte haarmaskers en vochtinbrengende haarbehandelingen.

Natuurlijke producten voor het haar. Hoofdstuk 1.

Natuurlijke producten voor het haar. Hoofdstuk 2.

Natuurlijke producten voor het haar. Hoofdstuk 3.

Ingredienten die in je shampoo en/of in andere verzorgingsproducten kunnen zitten, uitgelegd. ( wel in het Engels )

A. / B. / C. /C. (vervolg) / D.

E. / F. / G. / H. / I.

J. / K. / L. / M.

N. / O. / P. / P. (vervolg)

Q. / R. / S. / S. (vervolg)

T. / U. / V. / W.

X. / Y. / Z.

Mijn producten(met foto's)

Kies hier de shampoo die bij jou past!

SLS- de feiten!

Haarverzorging voor het slapen gaan.

Recepten voor natuurlijke haarverzorging.

Satijnen kussenslopen een weldaad voor huid en haar.

MSM.

Haarmaskers.

Wat te doen tegen statisch haar?

Vet haar.

Kruiden en olieen lijst.

Mineral oil en parafine liquidium.

Natuurlijke haarverzorging.

Recepten voor natuurlijke haarmaskers.

Haaruitval; Oorzaken en oplossingen.

Brandnetels als spoeling en als thee.

Enkele basisolieen.

Welke olie wel of niet verwarmen.

Ayaat al Qursi.
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoem, laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawm, lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ard, man dhaalladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnih, ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem, wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’, wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-ard, wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem.

MVC Premium

Reacties
    32.763
    04-11-2006

MVC Premium MVC Premium
    De buitenste laag van de haren bestaat uit kleine schubbetjes die dakpansgewijs over elkaar liggen. Ze beschermen de kern van het haar, maar er is nog iets; ze worden met een stofje (18-methyleicosinoic) dat als een soort lijm fungeert bij elkaar gehouden. Warmte lost deze lijm op, met als resultaat een dorre bos. Wat te doen?

Er zijn drie aanwijsbare oorzaken die ervoor zorgen dat die natuurlijke haarlijm loslaat: UV-straling, warmte van stylingapparatuur en sulfaathoudende shampoo.

Je haar verwarmen met stylingapparaten zorgt ervoor dat het water in het haar verdampt. Normaliter neemt haar ook vocht uitde omgeving op, dit wordt nu ook bemoeilijkt omdat de eigen voorraad zo slinkt. Eigenlijk zou je je haar weer in een waterbadje moeten leggen om de hoeveelheid water terug te brengen naar normaal. Als de hoeveelheid vocht laag is, wordt je haar droog en breekbaar.

Ook je haar natmaken en daarna snel drogen is slecht. De haarvezels zwellen eerst op en krimpen dan weer. De schubben worden hierdoor kwetsbaar, gaan te veel open staan en kunnen dus breken.

Hier zijn wat tips van experts:

- laat je haar het liefst aan de lucht drogen en gebruik anders een diffuserkop op je fohn.

- buiten kan het zinvol zijn je haar te beschermen met een uv-lotion en draag het liefst zoveel mogelijk een hoed of petje.

- gebruik bij voorkeur een shampoo waar geen sulfaat in zit. ze komen nu al mondjesmaat op de markt. Sulfaat breekt namelijk ook de lijm tussen de schubben af. We bedoelen hier dan de wasactieve stof Sodium Lauryl Sulfaat. Je vindt dit soort shampoo's traditioneel vooral onder de natuurlijke merken.

- bescherm de schubben! Niet je haar woest met een handdoek drogen. Alleen borstelen als het droog is en dan met een zachte borstel of grove kam.

Ayaat al Qursi.
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoem, laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawm, lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ard, man dhaalladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnih, ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem, wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’, wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-ard, wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem.

MVC Premium

Reacties
    32.763
    04-11-2006

MVC Premium MVC Premium
    Tips van Experience:

- Vermijd chemische producten, dat betekent: geen gel, mousse, lak etc.
    - Ga je haren niet stylen of krullen.
    - Verf je haren niet of gebruik een natuurlijk product.
    - Doe minstens 1x per week een oliemasker in je haar. Olieen; walnootolie, olijfolie, arganolie, jojobaolie, kokosolie, knoflookolie, fenegriekolie, habba sawda, lavendelolie, sesamolie, tarwekiemolie, arganolie, amandelolie, castorolie. Amla is ook een goed product(wel eentje ZONDER mineral oil!) Masseer hierbij ook je hoofdhuid.
    - Weet wel dat oliemaskers geen enkele nut hebben wanneer je shampoo's als andrelon/john frieda/l'oreal etc. gebruikt. Er zit namelijk een laagje siliconen om je haren heen en daardoor kan er geen olie naar de kern van je haren.
    - Doe 1x in de maand henna.
    - Laat na het douchen altijd je haren vanzelf drogen. Dus geen handdoek, fohn etc.
    - Als je je haren toch wilt drogen doe dit dan met een microvezel handdoek (verkrijgbaar bij Blokker/Action)
    - Voor het slapen doe je je haar in een vlecht.
    - Voor de meiden die een hoofddoek dragen; wanneer je thuiskomt gelijk je hoofddoek af en laat je haren lekker los hangen. Geen knotje.
    - Gebruik een goede shampoo zonder siliconen en sulfaten. Deze twee chemicalien zijn een ramp voor je haar. Siliconen zijn dingen die op -cone, -xane en -conol eindigen
    - Drink veel water. Twee liter water per dag. Water is betrokken bij alles in je lichaam. Het is het belangrijkste bestanddeel van het
    bloed dat alle benodigde stoffen brengt waar ze nodig zijn. Op dezelfde manier voert het alle afvalstoffen af.
    - Eet goed en gevariereerd. Je eten moet rijk zijn aan proteinen(de bouwstenen voor je haar) en koolhydraten. Vis, vlees, eieren en kaas zijn belangrijke proteineleveranciers. Wat ook veel helpt zijn aminozuren(drogist&apotheek), ijzer, calcium en een gezond en vezelrijk ontbijt. Groenten en fruit zijn ook uiterst belangrijk. Daar zitten vitaminen en antioxidanten die van belang zijn voor de gezondheid van je haar.
    - Gebruik daarnaast aanvullende supplementen van de Tuinen. Ik gebruik op het moment Vitamine B + C + E & D erbij te nemen. Wanneer het zonnetje schijnt stop ik met D.
    - Knip 1x in de maand een heel klein stukje eraf. Dit ivm de gespleten haarpunten. Je kunt je haar zelf bijpunten. Dit doe je door het in kleine strengetjes te draaien. Het haar dat er dan uitspringt, is droog en dood. Die haartjes kun je er dan afknippen.
    - Was je haren altijd met koud water. Dit doe je omdat de schubben van je haar zich gaan sluiten en je haar minder pluist en meer glanst. Heet water is ook te hard voor je haar en wanneer je je haar hebt geverfd zal de kleur sneller vervagen.
    - Was je haren niet meer dan 2x in de week.
    - Wil je je haar enkele tinten lichter maken, maar zonder chemische kleuring? Laat dan gedroogde kamillebloempjes weken in lauw water en gebruik dat als laatste spoeling bij het wassen van je haren.
    - Olijfolie bestrijdt droog haar niet, enkel wanneer het gemengd werd met water voor een emulsie. Pas dan dringt het je haar binnen en herstelt het. Olijfolie die je ook in de keuken gebruikt blijft wel aan je haar kleven, waardoor je een enorm vettige coupe krijgt.
    - Slaap op een satijnen kussensloop.
    - Gebruik geen grove borstels.
    - Kam je haar niet als het nat is.

Een aantal tips van Wortelsapje:

Citaat Geplaatst door Wortelsapje1 Bekijk reactie
    Klopt. Je hebt meerdere alcoholsoorten. Er zijn ook 'goede' alcoholsoorten. Die zijn uit de natuur afkomstig, bijvoorbeeld kokosnoten. Als ik me niet vergis is dat ceteryl alcohol. De functie van die alcohol is het binden van de ingredienten, maar als het goed is droogt die alcoholsoort je haar niet uit. Alcohol Denat is wel een slechte alcoholsoort. Die moet je proberen te vermijden.

En inderdaad, siliconen vormen een ondoorlaatbaar laagje om je haar heen, zoals dat meisje ook al zei. Dat hoeft in principe niet erg te zijn, maar wel op de lange termijn. Je haar wordt dan niet goed schoon en op de lange termijn wordt je haar dan droog en pluizig. Sommige mensen vinden het prettig om siliconen te gebruiken. In dat geval kun je het beste afwisselen. Maar gebruik niet altijd siliconen. Je haar kan bijvoorbeeld ook geen olie opnemen als je voor die tijd producten met siliconen hebt gebruikt. Als je bijvoorbeeld een olijfolie masker ofzo in je haar doet, dan blijft het gewoon op je haar liggen en dringt het niet echt in je haar.

Fructis is een heel slechte shampoo.

Ayaat al Qursi.

شمس العشية

Reacties
    2.727
    13-04-2009

Wil je snel een hoop stro op je hoofd, dan moet je l'oreal shampo's gebruiken (overigens de meeste loreal producten zijn waardeloos) of fructis.

Ik ga al een tijdje voor andelon, een goedkope maar zeer goede shampoo. Verder gebruik ik helemaal niks ik mijn haar, geen olie, geen masker helemaal niks. Mocht je het toch wel willen doen, dan kan je t beste olijfoliemasker doen, maar ik doe het persoonlijk niet omdat ik niet tegen die stank kan.

Sometimes.

Reacties
    2.451
    17-08-2009

MVC Premium MVC Premium
    Zitten er in de John Frieda shampoo ook siliconen?

“The sign of a beautiful person is he always sees the beauty in others.”
    — Swami Sivananda

Onze Kleine Bunay

Reacties
    1.656
    02-02-2005

Salaam aleikoum,

Dit is een topper die ik zelf gebruik. Vrij van schadelijke stoffen. Dit een lijst van de ingrediënten:

Lavendel-water, Hibiscus, Citroengras, Framboos, Tijm, Paardebloem, Paardenstaart, Rozenbottel, Aloë Vera, Henna, Olefine Sulfonaat, Cocamidopropyl betaïne, Jojoba-olie, Blackseed-olie, Glycerine, Zeezout, Tarwe Aminozuren, Tarwe Proteïne, Glycine, Vitamine E, Kaliumsorbaat, Citroenzuur, Essentiële oliën.

http://www.sweetsunnah.nl/index.php/...&category_id=6

...

Reacties
    460
    28-10-2006

Interessant
    end of thinking capacity

Gecompliceerd

Reacties
    880
    29-11-2007

Citaat Geplaatst door Wonderfull__ Bekijk reactie
    Ja, Inecto shampoo en conditioner, daar zitten geen siliconen en sulfaten in.

Are you tokking to me?

MVC Lid

Reacties
    18
    23-09-2009

Dames, ikzelf gebruik de shampoo van nivea. Mijn vraag is: Is die shampoo slecht voor je haar of niet? Alvast bedankt

MVC Premium

Reacties
    32.763
    04-11-2006

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Wonderfull__ Bekijk reactie
    Ja, ik geloof het wel. Moet je even mij bovenstaande artikelen lezen en kijken of die schadelijke stoffen er in voor komen.
    Citaat Geplaatst door L7ouB_FieLaah Bekijk reactie
    Salaam aleikoum,

Dit is een topper die ik zelf gebruik. Vrij van schadelijke stoffen. Dit een lijst van de ingrediënten:

Lavendel-water, Hibiscus, Citroengras, Framboos, Tijm, Paardebloem, Paardenstaart, Rozenbottel, Aloë Vera, Henna, Olefine Sulfonaat, Cocamidopropyl betaïne, Jojoba-olie, Blackseed-olie, Glycerine, Zeezout, Tarwe Aminozuren, Tarwe Proteïne, Glycine, Vitamine E, Kaliumsorbaat, Citroenzuur, Essentiële oliën.

http://www.sweetsunnah.nl/index.php/...&category_id=6
    Wauw, dit is echt een goed product!
    Citaat Geplaatst door 106055 Bekijk reactie
    Dames, ikzelf gebruik de shampoo van nivea. Mijn vraag is: Is die shampoo slecht voor je haar of niet? Alvast bedankt
    Kijk bij de ingredienten of er chemicalien inzitten die met sulfate of -cone, -xane en -conol eindigen.

Ik zal straks weer wat dingen plaatsen.

Ayaat al Qursi.

MVC Lid

Reacties
    18
    23-09-2009

Citaat Geplaatst door Experience Bekijk reactie
    Ja, ik geloof het wel. Moet je even mij bovenstaande artikelen lezen en kijken of die schadelijke stoffen er in voor komen.

Wauw, dit is echt een goed product!

Kijk bij de ingredienten of er chemicalien inzitten die met sulfate of -cone, -xane en -conol eindigen.

Ik zal straks weer wat dingen plaatsen.

Okee Dank je Lieverdd (K)

-

Reacties
    206
    26-12-2009

MVC Premium MVC Premium
    Experience, bedankt voor het plaatsen.
    Check je hoekje.
    Sometimes when I say ''I'm okay'' I want someone to look me in the eyes, hug me tight and say: ''I know you're not''

MVC Premium

Reacties
    32.763
    04-11-2006

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 106055 Bekijk reactie
    Okee Dank je Lieverdd (K)
    Graag gedaan,
    Citaat Geplaatst door xFRH. Bekijk reactie
    Experience, bedankt voor het plaatsen.
    Check je hoekje.
    Geen probleem

Ayaat al Qursi.

MVC Premium

Reacties
    32.763
    04-11-2006

MVC Premium MVC Premium
    Siliconen

Siliconen worden gebruikt in zowel huid- als haarverzorging. Wat doen siliconen precies, waar zijn ze goed voor en wat zijn de nadelen?

Wat zijn Siliconen?

Siliconen zijn polymeren die behoorlijk hittebestendig zijn, goed bestand zijn tegen onder andere UV-licht en oxidatie (zuurstof) en hebben een lage toxische waarde (dat wil zeggen dat ze niet tot nauwelijks giftig zijn) . Ze worden o.a. gebruikt in kookgerei, coatings, medische toepassingen en .... beauty-producten.

Siliconen op je huid

In huidverzorging worden Siliconen voornamelijk verwerkt in gezichtscremes en -serums. Toevoeging van siliconen zorgt voor een zijde-achtige textuur die soepel over de huid glijdt en niet plakkerig of vet aanvoelt. Daarom vinden veel mensen cremes die siliconen bevatten fijn smeren.

Siliconen worden ook veel gebruikt in foundations, zodat deze makkelijker over de huid glijden en je ze dus beter kunt uitsmeren voor een egaal resultaat.

Siliconen zijn niet voor iedereen geschikt: bij een overgevoeligheid voor siliconen kunnen deze producten voor huidirritatie zorgen. Hier hebben gelukkig weinig mensen last van.

Siliconen in je haar
    Naast cremes en foundation, wordt ook in haarproducten siliconen gebruikt. Waar in huidproducten siliconen vaak worden toegejuigd, is het in haarproducten nogal omstreden: er worden veel beweringen gedaan dat siliconen niet goed zijn voor je haar.
    Maar waarom en welke precies, en als siliconen slecht zijn in je haar waarom worden siliconen dan vaak in haarproducten gebruikt?

De reden dat fabrikanten graag siliconen in hun haarproducten stoppen is dat de siliconen een waterproof laagje vormen om elke haar, waardoor je haar een glansje krijgt en het gezonder lijkt (lijkt, en niet per se is). De gladheid van de siliconen maakt ook dat je haar zacht aanvoelt en makkelijk doorkambaar wordt.

Omdat siliconen behoorlijk hittebestendig zijn worden ze ook gebruikt in styling producten om je haar te beschermen tegen de hitte van een fohn of stijltang.

De nadelen van siliconen in haar-producten...
    Het silicone-laagje mag je haar dan wel doen glanzen maar... dit laagje sluit ook je haar en je hoofdhuid af van lucht en vocht. Je hoofdhuid kan daardoor niet goed ademen en vormt daardoor een minder goede basis voor de haarvaatjes.
    Je zult misschien denken: maar siliconen worden toch gebruikt in huidproducten dus waarom zijn ze dan slecht voor je hoofdhuid? Het verschil is dat je je gezicht (als het goed is) iedere dag wast met een reinigingsproduct, waarmee je de siliconen iedere ochtend/avond verwijdert. Bij je hoofdhuid is dat niet het geval als je siliconen-houdende shampoo gebruikt.

En het haar zelf? Er wordt ook wel gezegd dat het slecht is als je haar zelf door het afsluitende laagje geen vocht meer krijgt maar anderen* beweren weer dat helemaal geen probleem is omdat zo'n afsluitend silicone-laagje juist vochtverlies vanuit het haar tegengaat. Volgens de laatste groep is een restje siliconen in je haar (na gebruik van shampoo) dus geen probleem, zolang het niet gaat om dikke lagen siliconen-houdende stylingproducten (zoals een serum). Dit is dus een nogal omstreden punt waarover de meningen zijn verdeeld.

Wat overigens wel vervelend kan zijn (maar niet per se slecht voor je haar!) is dat de restjes siliconen je haar zwaarder maken (en dus slapper) en dat ze zorgen voor build-up (resten haarproducten).

De soorten siliconen

We hebben het nu grofweg gehad over siliconen, in het algemeen maar er zijn verschillende soorten siliconen, onder te verdelen in waterproof, wateroplosbaar en vluchtige siliconen.

De siliconen die het slechts zouden zijn voor je haar omdat ze het afsluiten, zijn de waterproof siliconen. Deze siliconen geven het meest gladde effect maar zijn ook het moeilijkst uit je haar te verwijderen. De water-oplosbare siliconen lossen zoals gezegd op in water en worden dus bij iedere douchebeurt uitgespoeld. Als je iedere dag je haar spoelt met water kunnen de water-oplosbare siliconen weinig kwaad. De vluchtige siliconen tenslotte, lossen als het ware op in de lucht, ze verdwijnen vanzelf. Deze siliconen kunnen dus helemaal geen kwaad.

Siliconen kun je o.a. herkennen aan de scheikundige namen op de ingredientenlijst eindigend op -cone (al is er ook een klein aantal siliconen die eindigt op -xane)

Enkele voorbeelden van siliconen
    Waterproof siliconen**
    Dimethicone ('zwaarste' variant, zeer veel gebruikt in huidproducten, shampoo, conditioner en serum)
    Dimethiconol
    Cyclopentasiloxane
    Amodimethicone
    Cetearyl methicone
    Cetyl Dimethicone
    Stearyl Dimethicone
    Cyclomethicone
    Trimethylsilylamodimethicone

Vluchtige siliconen**

Cyclomethicone
    Phenylpropyl Dimethicone
    Cyclopentasilaxane

Water-oplosbare siliconen**

Dimethicone Copolyol
    Hydrolyzed Wheat Protein Hydroxypropyl Polysiloxane
    Lauryl methicone copolyol

Ayaat al Qursi.

Tetouan(L)

Reacties
    632
    23-02-2010

welke shampoo moet ik gebruiken dames? ik heb best droog haar

Otla Vliegtickets Al Hoceima
Nieuws
Lifestyle
Sport