+ Reageer
Pagina 3 van 564 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 28 53 ... LaatsteLaatste
31 tot 45 van 8448
    Bijna Lid

Reacties
    1.078
    27-03-2008

Citaat Geplaatst door Experience Bekijk reactie
    Hahaha, graag gedaan. Zeker wel, veel geleerd dankzij jou

Het gaat niet alleen cone. Maar ook om -xane en -conol en producten die met ate eindigen.
    Oh ik wist niet dat ingredienten die op ate eindigden siliconen zijn. Wel van die anderen, maar die zitten er niet in. Hmm weird, want alle producten bevatten het Bio Cert label; certified bioactive organic ingredients en op alle producten staat 100% organisch. Ik zal het eens een keer uitzoeken. Misschien zijn het niet-chemische siliconen, want je hebt ook goede alcoholsoorten die organisch verkregen zijn. Dus het hoeft niet per definitie slecht te zijn.

Verder is het ook zo dat de volgorde van de ingredienten belangrijk is. Hoe minder een stof in het product verwerkt zit, hoe verder het staat op het ingredientenlijstje. Meestal heb je bij producten dat één van de meest gebruikte ingredienten al siliconen zijn. Als het dus al zo is bij Dr Organic, dan zal het percentage siliconen maar heel klein zijn. Zelf vind ik dat ook niet eens zo erg. Serums bevatten veel siliconen en zijn misschien wel moeilijk uitwasbaar, maar ik geloof niet dat je haar niet schoon wordt van een shampoo waar een klein beetje siliconen inzit.

Parabenen vind ik zelf veel belangrijker, omdat daar wetenschappelijk van is aangetoond dat ze in je lichaam komen en je hormoonhuishouding kunnen verstoren. Sulfaten zijn ook schadelijk voor je lichaam en voor het milieu. Siliconen zijn wat dat betreft vrij onschuldig, als je er maar niet te veel van gebruikt.

Bijna Lid

Reacties
    1.078
    27-03-2008

Nog iets over siliconen. Als ze in water oplosbaar zijn, dan is het toch gewoon veilig, lijkt mij? Je wast ze er dan toch uit, dus dan krijg je niet dat build op effect, terwijl het tegelijkertijd wel je haar zachter en proper maakt.

MVC Lid

Reacties
    32.683
    04-11-2006

Citaat Geplaatst door Wortelsapje1 Bekijk reactie
    Oh ik wist niet dat ingredienten die op ate eindigden siliconen zijn. Wel van die anderen, maar die zitten er niet in. Hmm weird, want alle producten bevatten het Bio Cert label; certified bioactive organic ingredients en op alle producten staat 100% organisch. Ik zal het eens een keer uitzoeken. Misschien zijn het niet-chemische siliconen, want je hebt ook goede alcoholsoorten die organisch verkregen zijn. Dus het hoeft niet per definitie slecht te zijn.

Verder is het ook zo dat de volgorde van de ingredienten belangrijk is. Hoe minder een stof in het product verwerkt zit, hoe verder het staat op het ingredientenlijstje. Meestal heb je bij producten dat één van de meest gebruikte ingredienten al siliconen zijn. Als het dus al zo is bij Dr Organic, dan zal het percentage siliconen maar heel klein zijn. Zelf vind ik dat ook niet eens zo erg. Serums bevatten veel siliconen en zijn misschien wel moeilijk uitwasbaar, maar ik geloof niet dat je haar niet schoon wordt van een shampoo waar een klein beetje siliconen inzit.

Parabenen vind ik zelf veel belangrijker, omdat daar wetenschappelijk van is aangetoond dat ze in je lichaam komen en je hormoonhuishouding kunnen verstoren. Sulfaten zijn ook schadelijk voor je lichaam en voor het milieu. Siliconen zijn wat dat betreft vrij onschuldig, als je er maar niet te veel van gebruikt.
    Dat kan ook.

Owh, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip.

Ik heb laatst een shampoo van de Tuinen gekocht en dit staat erbij: GEEN kleurstoffen, PEG's, allergenen, parabenen, dierlijke ingredienten, sodium laureth/laryl sulfaat, DEA EDTA.

Bij de conditioner: GEEN kleurstoffen, PEG's, allergenen, parabenen, dierlijke ingredienten, DEA, EDTA.

Het is een stap in de goede richting aangezien je shampoo's zonder alle schadelijke ingredienten moeilijk kan vinden. Maar dat let mij niet om verder te zoeken
    Nog iets over siliconen. Als ze in water oplosbaar zijn, dan is het toch gewoon veilig, lijkt mij? Je wast ze er dan toch uit, dus dan krijg je niet dat build op effect, terwijl het tegelijkertijd wel je haar zachter en proper maakt.
    Ik heb geen idee, meis. Ik zal dat nog even uitzoeken

Ayaat al Qursi.
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoem, laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawm, lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ard, man dhaalladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnih, ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem, wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’, wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-ard, wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem.

MVC Lid

Reacties
    32.683
    04-11-2006

Enkele basisprincipes
    ------------------------

De beste start om haaruitval te voorkomen, is de
    basisprincipes van haargroei te kennen. Haar is een zeer
    snel groeiend weefsel in het menselijk lichaam (enkel
    beenmerg groeit sneller) en wordt opgebouwd uit de
    proteïne keratine.

Ieder haartje bestaat uit 3 delen:

- de binnenste kern bestaat uit merg en is enkel aanwezig in
    dik haar

- de middelste laag, ook wel cortex genoemd, bepaalt de
    kleur, sterkte en textuur van het haar.

- de buitenste laag of cuticula, deze beschermt de cortex.

Haar groeit vanaf de wortel. Deze zit in een haarzakje
    (follikel). Daaronder ligt een huidlaag, die gevoed wordt
    door de voedingsstoffen in het bloed. Enkel de haarwortels
    leven, het zichtbare gedeelte van het haar is in feite dood
    weefsel.

Daarom is het uiterst belangrijk om de hoofdhuid (en je
    lichaam in het algemeen) goed te verzorgen, wil je lang
    genieten van een gezonde haargroei. Soms zie je reclame voor
    een duur haarproduct (zoals speciale shampoos, behandelende
    lotions, enz…) waarin men beweert dat het product het
    zichtbare haar voedt. Deze marketing is er enkel op gericht
    om het dure product te verkopen: het zichtbare haar kan je
    niet voeden omdat het dood weefsel is. De haarwortel
    verdient alle aandacht.

Het gemiddelde hoofd bevat zo'n 100.000 tot 150.000
    haren, waarvan zo'n 90% groeit en ongeveer 10% rust.
    Haargroei gebeurt immers in 3 stadia:

- de anagene fase: dit is de fase waarin het haar groeit.
    Dit proces duurt langer voor het haar op je hoofd dan op je
    lichaam en duurt bij vrouwen langer dan bij mannen.

- de catagene fase: in deze fase valt het haar uit. Dit is
    een volkomen normale fase en is maar tijdelijk.

- de telogene fase: na de catagene fase komt de haarwortel
    in de telogene fase. Tijdens deze fase rust de wortel, wat
    wil zeggen dat er op dat moment geen haar groeit in de
    haarwortel.

De anagene fase duurt ongeveer 5 jaar, de catagene fase
    zo'n 3 weken en de telogene fase ongeveer 12 weken.
    Zoals je ziet is het dus volkomen normaal dat je wat haar
    verliest. Zo'n 100 haren per dag is niet abnormaal.
    Bovendien zie je pas dat je minder haar hebt, als al 50% van
    je haar uitgevallen is.

Ayaat al Qursi.
    Allahoe laa ilaha illa hoewa l-hayyoe l-qayyoem, laa ta’goedhoehoe sinatoe wa laa nawm, lahoe maa fie s-samaawaati wa maa fie l-ard, man dhaalladhie yashfa3oe 3indahoe illa bi-idhnih, ya3lamoe maa bayna aydiehim wa maa galfahoem, wa laa yuh’ietoena bishay-im min 3ilmihi illa bimaa shaa’, wa si3a koersiyyoehoe s-samaawaati wa l-ard, wa laa yaoedoehoe hifdhoehoemaa wa hoewa l-3aliyyoe l-3adheem.

MVC Lid

Reacties
    32.683
    04-11-2006

Eetpatroon en haaruitval
    ----------------------------

Een belangrijk punt om haar gezond te houden, is om gezond
    te eten. Haar wordt, zoals eerder gezegd, opgebouwd uit
    proteïnen. Alhoewel bepaalde factoren voor haaruitval
    zorgen, moet je er toch aan denken dat het onderdeel
    uitmaakt van een compleet biologisch systeem, namelijk het
    menselijk lichaam.

Een storing in een bepaald deel zorgt voor storingen in
    andere delen, als een kettingreactie. Om een optimale
    gezondheid te behouden, is het dus aangewezen om gezond te
    eten en regelmatig beweging te nemen.

Wat nu een gezond eetpatroon is om haaruitval te voorkomen,
    is iets complexer. Om het eenvoudig te zeggen: de
    belangrijkste vitaminen en mineralen voor gezonde hoofdhuid
    en haar zijn vitamine A, alle vitaminen B (zeker vitamine
    B6, B12, foliumzuur, biotine, vitamine C, vitamine E, koper,
    ijzer, zink, iodine, proteïnen, silicium en
    essentiële vetten.

Essentiële vetten zijn zeer belangrijk voor het lichaam,
    maar worden niet zelf door het lichaam aangemaakt. Deze
    vetten zijn zeer belangrijk voor een gezonde huid, haar en
    nagels. Sommige huidziektes, zoals eczeem, worden in veel
    gevallen veroorzaakt door tekorten aan deze essentiële
    vetten.

Driemaal per week vis, zoals zalm, sardines, makreel, haring
    of forel eten, voorziet in voldoende hoeveelheden van deze
    gezonde vetten.

Daarnaast is het zeer belangrijk om voldoende water te
    drinken. Als je het menselijk lichaam vergelijkt met een
    kamerplant, begrijp je meteen waarom voldoende water drinken
    essentieel is: als een plant onvoldoende water krijgt, gaat
    ze slap hangen en uiteindelijk sterft ze. Dit is net zo met
    je lichaam.

Natuurlijk zijn er ook voedingsmiddelen die je moet
    vermijden, omdat ze haaruitval bevorderen. Alcohol,
    cafeïne, suiker en nicotine putten de voorraden vitaminen
    en mineralen in het lichaam uit en stimuleren de aanmaak
    van testosteron, wat leidt tot haaruitval.

Ook de consumptie van teveel verzadigde vetten en
    cholesterolrijke voeding moet absoluut beperkt worden, omdat
    deze voedingsmiddelen de niveaus van DHT in het lichaam
    verhogen.

Ayaat al Qursi.

MVC Lid

Reacties
    367
    17-08-2009

Up, dit is een leuke topic

MVC Lid

Reacties
    32.683
    04-11-2006

Natuurlijke remedies
    -----------------------

Er is voorlopig geen wondermiddel
    tegen haaruitval en kaalheid gevonden is, dus het beste wat
    je kan doen, is je eetpatroon aanpassen, schadelijke
    voedingsstoffen beperken en onderstaande natuurlijke
    remedies toepassen. Sommige remedies helpen bij bepaalde
    personen, anderen hebben dan weer geen enkel effect. Testen
    is de enige oplossing hiervoor.

Een goede doorbloeding van de hoofdhuid is essentieel voor
    het haar om te groeien. Je kan dagelijks je schedel enkele
    minuten met je vingers (niet je vingernagels!) masseren. Dit
    bevordert de doorbloeding, zodat er voldoende
    voedingsstoffen de haarwortel kunnen bereiken.

Voorts speelt de keuze van shampoo een vooraanstaande rol.
    De shampoo die je gebruikt, moet de hoofdhuid verzorgen, en
    niet (zoals sommige reclames ons willen doen geloven)
    het haar "van buiten uit verzorgen".
    Haar is dood weefsel, de aandacht moet naar de haarwortel
    gaan.

Daarom gebruik je best een natuurlijke shampoo (verkrijgbaar
    bij iedere natuurwinkel) op basis van brandnetel,
    rozemarijn of salie. Brandnetels zijn rijk aan vitamine A, C
    en verschillende mineralen en vetten die goed zijn voor het
    haar. Rozemarijn en salie verzorgen de hoofdhuid,
    stimuleren de haarwortel en verdikken het haar.

Flitsende kleuren, lekkere
    geurtjes en rake slogans doen je steeds geloven dat je
    deze shampoos moest hebben. Gebruik natuurlijk shampoo's/

Je hoofdhuid wordt écht gezuiverd en voelt fris aan. De
    jeuk verdwijnt, wat zorgt voor minder haaruitval, want
    iedere keer als je op je schedel krabt, komen er haartjes
    mee…

Daarnaast raad ik aan om (als je al gel of andere chemische
    producten gebruikt) dit tot een minimum te herleiden.
    Chemische producten tasten je hoofdhuid en de haarwortel
    aan, en dit kan vanzelfsprekend niet de bedoeling zijn.

Nog een belangrijk punt: kam je haar niet als het nog nat
    is. Wanneer je haar nat is, is het kwetsbaard en komt het
    makkelijker los. Kam je haar voor je het wast, dit maakt
    alle onzuiverheden en dode huid op je hoofdhuid los en maakt
    het gemakkelijker om je hoofdhuid grondig te reinigen.

Ayaat al Qursi.

Bijna Lid

Reacties
    1.078
    27-03-2008

Is iemand van jullie bekend met het supplement Priorin?

MVC Lid

Reacties
    32.683
    04-11-2006

Citaat Geplaatst door Wereldkoningin Bekijk reactie
    Up, dit is een leuke topic
    Dank je wel, liefje
    Is iemand van jullie bekend met het supplement Priorin?
    Ik heb er van gehoord. Ik wou 'm ook halen maar toen ik de prijs zag heb ik 'm toch maar laten liggen

Ayaat al Qursi.

MVC Lid

Reacties
    32.683
    04-11-2006

Een goed verzorgde, mooie haardos – welke vrouw wil dat nou niet? Draag je een hoofddoek, dan zijn er een aantal punten waar je wat extra aandacht aan moet geven om je haar mooi en gezond te houden.

1. Onder een hoofddoek is het haar meestal vrij strak opgestoken met een hoop speldjes, klemmetjes en elastiekjes. Dat kan op den duur je haar doen verstikken en afbreken. Draag daarom thuis je haren zoveel mogelijk helemaal los. Borstel het regelmatig door met een zachte borstel. Vind je al dat losse haar maar lastig, bind het dan losjes samen in een staart met bijvoorbeeld een klein, smal sjaaltje in plaats van een elastiekje.

2. Was je haren altijd twee maal achter elkaar met een milde shampoo die bij jouw haartype past. Tijdens de eerste wasbeurt verwijder je vuil, vet en huidschilfertjes, tijdens de tweede wasbeurt kunnen de verzorgende bestanddelen van de shampoo z’n werk doen. Gebruik na het wassen eventueel nog een verzorgende crèmebehandeling. Dit is vooral belangrijk als je ietwat droog, stug of kroezend haar hebt. Spoel de crèmeverzorging wel altijd heel grondig uit – anders heb je er meer nadeel dan voordeel van.

3. Borstel na het wassen je haren voorzichtig door – nat haar breekt sneller – en laat het zoveel mogelijk aan de lucht opdrogen. Wil je toch föhnen, gebruik dan van te voren een beschermend föhnproduct.

4. Zorg er voor dat je haren helemaal zijn opgedroogt voordat je je hoofddoek opdoet. Nat haar dat is opgestoken en afgedekt, kan gaan broeien. Dat is niet alleen oncomfortabel, het is ook niet goed voor je haren en je hoofdhuid.

5. Laat je haren regelmatig bijpunten en in model knippen. Ook als je houdt van lange haren, is het toch belangrijk om regelmatig naar de kapper te gaan. Bijpunten houdt je haren in goede conditie, en de kapper kan je deskundig advies geven over het gebruik van geschikte verzorgingsproducten.

- real mocros -

Ayaat al Qursi.

Bijna Lid

Reacties
    1.078
    27-03-2008

Ja, het is echt duur. Daarom wil ik eerst recensies lezen van mensen die het hebben gebruikt. Als veel mensen er positief over zijn, wil ik het op zich wel proberen. Maar dan niet voor altijd, gewoon als een kuur van een paar maanden. Merk dat ik veel meer haar dan vroeger verlies bij het kammen of wassen van mijn haar. Maar ook als mijn haar gewoon droog is en ik zit er mee te spelen, dan heb ik zo een paar haren in mijn handen. Vroeger had ik dat niet. Zal denk ik wel liggen aan mijn voedingspatroon. Eet heel slecht. En misschien deels ook door de seizoenswisseling.

MVC Lid

Reacties
    32.683
    04-11-2006

Ja, het is echt duur. Daarom wil ik eerst recensies lezen van mensen die het hebben gebruikt. Als veel mensen er positief over zijn, wil ik het op zich wel proberen. Maar dan niet voor altijd, gewoon als een kuur van een paar maanden. Merk dat ik veel meer haar dan vroeger verlies bij het kammen of wassen van mijn haar. Maar ook als mijn haar gewoon droog is en ik zit er mee te spelen, dan heb ik zo een paar haren in mijn handen. Vroeger had ik dat niet. Zal denk ik wel liggen aan mijn voedingspatroon. Eet heel slecht. En misschien deels ook door de seizoenswisseling.
    Je bent niet de enige.

Heb je al op google gezocht?
    Citaat Geplaatst door MocroLady__ Bekijk reactie
    Welke natuurlijke shampoo kunnen jullie mij aanraden? Ik heb vaak last van droog haar.
    Ik gebruik op dit moment babyshampoo van Weleda met calendula. Hij is iets van 7 euro maar er zit niks schadelijks is en calendula is geweldig voor de bloedtoevoer/

Ayaat al Qursi.

Al Hoceimaaaaa!!!

Reacties
    2.372
    23-11-2006

Meiden welke haarcrème gebruiken jullie voor in de zon zodat het er niet als stro eruit ziet??
    Als er nog maar 1 ster in de hemel is dan zal het pad van vergeving zich sluiten. De woorden uit Al Quran zullen verdwijnen. De zon zal laag bij de aarde hangen. Onze geliefde profeet Mohamed (Salla Allahoe 3alayoe wasallam) zei: "Wie deze boodschap aan iemand anders doorgeeft, voor diegene zal op de dag des Oordeels een plaats worden gemaakt in de Al Jennah!

Femme Fatale

Reacties
    201
    26-04-2010

Shit!! Heb net Fructis gehaald. Voorheen gebruikte ik Andrelon. Ik was wel toe aan afwisseling, omdat ik vernomen heb dat het niet goed is om de hele tijd bij dezelfde shampoo en conditioner te blijven sticken. Slechte keuze gemaakt dus. Fijn.

MVC Lid

Reacties
    32.683
    04-11-2006

Citaat Geplaatst door alhoceima_queen Bekijk reactie
    Meiden welke haarcrème gebruiken jullie voor in de zon zodat het er niet als stro eruit ziet??
    Geen idee. Ik heb mijn hoofddoekje

Vraag eens bij de Tuinen om een natuurlijk product.
    Citaat Geplaatst door OxfordGirl Bekijk reactie
    Shit!! Heb net Fructis gehaald. Voorheen gebruikte ik Andrelon. Ik was wel toe aan afwisseling, omdat ik vernomen heb dat het niet goed is om de hele tijd bij dezelfde shampoo en conditioner te blijven sticken. Slechte keuze gemaakt dus. Fijn.
    Als je het bonnetje hebt dan kan je het nog terugbrengen.

Ayaat al Qursi.

Otla Vliegtickets Nador
Nieuws
Lifestyle
Sport