1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    10
    02-02-2002

    de eeuwige strijd tussen Berbers en Arabieren

    Yo mensen,

    kan iemand mij uitleggen waar die rivaliteit tussen Arabieren en Berbers vandaan komt?

    Zelfs hier in Nederland bestaat er nog haat jegens elkaar. Waarom?

    Psychologen onder ons verklaar mij dit even!

    bedankt


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    69
    30-12-2001

    "heeft niets te maken met deze topic, maar moest het even kwijt."

    LEILA19= slecht taalgebruik.

    ( ik zei toch dat er wel iets mis mee is)

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    69
    30-12-2001

    ik weet niet waar de haat vandaan komt, maar het meest voorkomend is

    1) de berbers vinden de Arabieren veels te modern, schelden hun vrouwen altijd uit voor h*..... , zijn veels te vrij enz enz.

    2) de Arabieren vinden de berbers te ouderwets, schijnheilig dat ze zich voordoen als perfecte mensen, goede moslims, naar de moskee om te bidden enz enz ..... maar ondertussen ..............??????


    begrijp je?

  4. #4
    Moderator

    Reacties
    24
    11-12-2001

    mensen mensen we moeten geen onderscheid maken en een keer dit onderwerp voorgoed sluiten want bijv. als een berber of bijv een arabier een overval pleegt in nederland dan komt er niet op het nieuws de BERBER of de ARABIER maar er word gewoon de marokkaan gezegt want we zijn 1 en al het marokkaanse volk safi mensen we zijn allemaal marokkanen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    18
    14-05-2003

    Waarom ze onderling zo veel problemen, kzou het niet weten. We blijven en zijn allemaal Marokkanen. Iets om trots op te zijn vind ik en of je nou berber of arabier bent we hebben het zelfde bloed door ons lichaam stromen. We zijn Broeders en Zusters..vergeet dat niet


  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    3.038
    23-02-2003

    arabieren vinden imazighen: dom,..ouderwets analfabetisch e.d.


    en imaghen vinden dat arabieren: hun LAND hebben ingepikt, te westers zijn, en geen geloof meer hebben.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    650
    06-06-2003

    GEEN IDEE WORD ER ZELF OOK STRONTZIEK VAN!!!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    813
    03-07-2003

    Allemaal mensen van Allah swt.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5
    10-05-2002

    Mag ik zo vrij zijn om te zeggen dat ik het minder gezellig vind als ik mij tussen de arabisch sprekende marokkanen bevind dan tussen mijn streekgenoten..( ik spreek alleen berbers).

    Waar het nou aan ligt?? Het is gewoon zo en ik denk dat de taal erg doorslaggevend is.

  10. #10
    alhamdulillah

    Reacties
    114
    05-04-2006

    ik heb ook een vraagje ik heb een vriendin die berber is maar haar vriend is arabiesch maar hij wil om haar hand vragen maar ze is bang dat haar vader en haar broers hem wijgeren mag dat als ze dat doen alleen maar omdat hij arabische is mag dat van ons geloof? hoop dat iemand hier mij antwoord op kan geven ?

  11. #11
    ***Knuffeltje***

    Reacties
    4.815
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Wij marokkanen zijn nou eenmaal zo. of het zijn berberd en arabieren, of arabieren en berbers onderling die een afgunst voor elkaar hebben.

    dit komt omdat wij niet leven volgens de regels van de islam, want discriminatie is een heel grote zonde. Mensen zijn hoogmoedig tegenover elkaar en hoogmoed is de reden dat de duivel uit het paradijs is verbannen dus mensen pas op met wat je denkt over andere mensen.

  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    1.020
    26-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door meenjedatnou
    Yo mensen,

    kan iemand mij uitleggen waar die rivaliteit tussen Arabieren en Berbers vandaan komt?

    Zelfs hier in Nederland bestaat er nog haat jegens elkaar. Waarom?

    Psychologen onder ons verklaar mij dit even!

    bedankt
    Sorry dit is nonsens dit is zo achterhaald!!! En door zulke topics te openen wakker je alleen maar die haat op en nodig je mensen uit tot elkaar beledigen!

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    941
    10-07-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ouaim
    ik heb ook een vraagje ik heb een vriendin die berber is maar haar vriend is arabiesch maar hij wil om haar hand vragen maar ze is bang dat haar vader en haar broers hem wijgeren mag dat als ze dat doen alleen maar omdat hij arabische is mag dat van ons geloof? hoop dat iemand hier mij antwoord op kan geven ?

    Als zei Allah swt diep in hun hart hebben
    zouden ze niet gaan weigeren
    en is zeeer en zeeer haram om arabieren en berbers te onderscheiden
    hoe dan ook dag des oordeels inshallah ben je geen arabier of berber

  14. #14
    ...

    Reacties
    46.291
    26-01-2004

    Citaat Geplaatst door anactacia Bekijk reactie
    Mag ik zo vrij zijn om te zeggen dat ik het minder gezellig vind als ik mij tussen de arabisch sprekende marokkanen bevind dan tussen mijn streekgenoten..( ik spreek alleen berbers).

    Waar het nou aan ligt?? Het is gewoon zo en ik denk dat de taal erg doorslaggevend is.
    Gelijk heb je..

  15. #15
    lellaatkom!

    Reacties
    1.708
    05-11-2007

    Citaat Geplaatst door anactacia Bekijk reactie
    Mag ik zo vrij zijn om te zeggen dat ik het minder gezellig vind als ik mij tussen de arabisch sprekende marokkanen bevind dan tussen mijn streekgenoten..( ik spreek alleen berbers).

    Waar het nou aan ligt?? Het is gewoon zo en ik denk dat de taal erg doorslaggevend is.
    andersom is dat ook et geval