1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Question Angst in Westerse samenlevingen Terecht of Niet??

    Dames / heren,

    Graag uw mening op de stelling;

    Angst voor Moslims/Islam in de westerse werelde wel of niet terecht??

    Je hoort,leest,voelt en ziet het veel om je heen dat Westerse samenlevingen Angst hebben voor Moslims of Islam. Naar mijn mening is dit heel overtrokken, Maar aan de andere kant begrijp ik het wel een beetje. Men dacht voor 11 september dat men het zo goed had en dat men een mooi leventje had in het veilige westen en plots werd dat anders...............

    Graag jullie meningen, iedereen mag reageren en graag een discussie op niveau dus laat aub het gescheld achterwege, bij voorbaat dank
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Iwa mensen niemand een reactie????
    Of misschien moet ik wachten op de mensen die
    vanavond pas inloggen
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    82
    13-11-2002

    Ik begrijp wel dat mensen angst hebben voor moslims/islam. En dat komt doordat de media een negatief beeld geeft aan de islam.
    Love is all you need.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Angst, laat me niet lachen!
    Angst, voor moeilijke beslissingen die genomen moeten gaan worden, dat zou misschien nog wel kunnen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    13
    13-03-2002

    Weet je vroeger hadden de westerlingen angst voor de Sovjetunie. Dat was het tijdperk voor Gorbatsjov. Dat gevaar is ook alweer jaren geweken. Het lijkt alsof men gewoon op zoek gaat naar een geschikte kandidaat die ze als vijand kunnen bestempelen. En sinds nine eleven zijn dat de moslims.
    De media heeft daar zeker een hele grote rol in gespeeld. En de Islam is nooit zo populair geweest hier in het westen.
    Marmoucha = Haramoucha

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    82
    13-11-2002

    tja en waarom is de islam nooit populair geweest in het westen, omdat er altijd een negatief beeld over is gegeven.
    Love is all you need.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.485
    13-11-2002

    Jezus, Jenny... 15 jaar, en al zo vreselijk wijs....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    82
    13-11-2002

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Jezus, Jenny... 15 jaar, en al zo vreselijk wijs....
    lekkr sarcastisch, maar ja boeit me niet
    Love is all you need.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    82
    13-11-2002

    bijdehandje..........................
    Love is all you need.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182
    niet de media, deze is slechts de boodschapper.

    het zijn de leugenaars die zich 'moslim' durven te noemen die dat negatieve beeld genereren, wat vervolgens door de media wordt gerapporteerd.

    maar ja, een 'broeder' is een 'broeder' he, zelfs als ie zijn inspiratie rechtstreeks van de duivel krijgt.
    Er zijn inderdaad mensen die radicale vorm van islam preken en die worden vervolgens door de media als het prototype moslim van deze tijd neergezet dat ben ik wel met Jenny eens. Islam staat voor vrede en niet voor oorlog! Islam staat zeker voor tolerantie ook al klinkt het sommigen van jullie vreemd in de oren! Islam staat voor goede nabuurschap. Islam is vredelievend zowel ten opzichte van mens als natuur!

    Radicalisme binnen een islamitische gemeenschap heeft ook een bron en daarom te classificeren als een reactie in plaats van een actie. Ik vind dat de media daar een kans laat liggen om te onderzoeken wat de bron wat de radicalisering is. Het kan zijn dat men het antwoord op deze vraag niet wil zien of weten!

    Groet
    Riady
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Origineel gepost door THEMAN
    Weet je vroeger hadden de westerlingen angst voor de Sovjetunie. Dat was het tijdperk voor Gorbatsjov. Dat gevaar is ook alweer jaren geweken. Het lijkt alsof men gewoon op zoek gaat naar een geschikte kandidaat die ze als vijand kunnen bestempelen. En sinds nine eleven zijn dat de moslims.
    De media heeft daar zeker een hele grote rol in gespeeld. En de Islam is nooit zo populair geweest hier in het westen.
    Als het is zoals je zegt dat men vroeger angst had voor de Sovjetunie en nu voor de moslims omdat het "westen"een vijand zoekt. Kunnen we dan niet stellen dat deze angst structureel (blijvend) is?????
    Houd die angst in dat men in het westen bang is om "de westerse way of life" te verliezen??

    Groet
    Riady
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Origineel gepost door Zelfkritiek
    Angst, laat me niet lachen!
    Angst, voor moeilijke beslissingen die genomen moeten gaan worden, dat zou misschien nog wel kunnen.
    Laat ik je lachen dan??? (denk je dat de "westere wereld "superieur is?)
    Naar mijn mening bestaat er wel degelijk angst maar goed daar mag je van mening over verschillen. Je zegt wel Angst voor moeilijke beslissingen die genomen moeten gaan worden. Mag ik jou vragen welke beslissingen dit volgens jou zijn?

    Groet
    Riady
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Origineel gepost door Corrie
    De westerse wereld is wel degelijk bang voor de islam, wat bezoeker of zelfkritiek ook zeggen.

    We zijn bang om alles waar wij kei en keihard voor gevochten hebben kwijt te raken(de westerse way of life).

    We zijn bang voor aanslagen, voor het random geweld wat """de moslims""" gebruiken.

    We zijn bang voor de vooroordelen van """de moslims""", hun houding naar homo's, vrouwen, andere geloven en ongelovige.

    We zijn bang dat we over 10 jaar allemaal verplicht moslim moeten worden.

    We zijn bang dat het hele land naar de filistijnen gaat.

    We zijn doodsbang voor een 3de-wereldoorlog.


    De meeste van deze angsten komen voort uit ontwetendheid, de islam is een mysterie, de moslims staan niet echt te springen om dit mysterie op te lossen en alles rustig en duidelijk uit te leggen.
    Vele dingen die gebeuren hebben niets met de islam te maken, maar worden wel in de naam van Allah gedaan.
    Wij zien dat verschil niet, wij kennen de islam niet, de islam is voor ons wat we zien en horen, de islam is voor ons de mensen die het belijden.

    groetjes,
    corrie

    p.s.
    Dit is niet mijn mening, dit is wat ik om me heen hoor, lees, zie en voel.
    Beste Corrie,

    Ik dank je voor je reactie,

    Wat mijn vermoeden was heb jij goed verwoord in de punten die jij
    hierboven aanstipt. Ik heb deze vraag namelijk ook aan veel autochtone collega's van mij gevraagd en bij allen kwam er hetzelfde antwoord uit als dat wat jij hierboven geschreven hebt.

    Voor wat betreft het beeld dat je hebt van "moslims" heb ik een vraag aan jou. Hoe is dit beeld bij jou gevormd?

    Groeten,
    Riady
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Origineel gepost door bezoeker99182
    angst is voor idioten !
    Kun je een definitie geven van deze "idioten" ?
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    326
    03-06-2002

    Origineel gepost door Corrie
    De westerse wereld is wel degelijk bang voor de islam, wat bezoeker of zelfkritiek ook zeggen.

    We zijn bang om alles waar wij kei en keihard voor gevochten hebben kwijt te raken(de westerse way of life).

    We zijn bang voor aanslagen, voor het random geweld wat """de moslims""" gebruiken.

    We zijn bang voor de vooroordelen van """de moslims""", hun houding naar homo's, vrouwen, andere geloven en ongelovige.

    We zijn bang dat we over 10 jaar allemaal verplicht moslim moeten worden.

    We zijn bang dat het hele land naar de filistijnen gaat.

    We zijn doodsbang voor een 3de-wereldoorlog.





    De meeste van deze angsten komen voort uit ontwetendheid, de islam is een mysterie, de moslims staan niet echt te springen om dit mysterie op te lossen en alles rustig en duidelijk uit te leggen.
    Vele dingen die gebeuren hebben niets met de islam te maken, maar worden wel in de naam van Allah gedaan.
    Wij zien dat verschil niet, wij kennen de islam niet, de islam is voor ons wat we zien en horen, de islam is voor ons de mensen die het belijden.

    groetjes,
    corrie

    p.s.
    Dit is niet mijn mening, dit is wat ik om me heen hoor, lees, zie en voel.
    Corrie ik geloof dat bezoeker 99182 het niet helemaal of niet met jou eens is ......
    Iwa Tbarkellah 3liekum a chebab