1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    10
    02-02-2002

    voor de "ruimdenkenden" onder ons

    What the **** bedoelen die mocros hier met ik ben ruimdenkend of ik ben op zoek naar iemand die ruimdenkend is.

    Weet je wat ik versta onder mensen die ruimdenkend zijn. dat zijn mensen die afvallig zijn aan het ware geloof. Zij staan zehma open voor de moderne samenleving.

    Dikke ***
    Zij staan open voor de duivel. de regels in de koran zijn nog steeds zo geschreven als 1500 jaar geleden of niet soms.

    kan iemand mij vertellen waar ruimdenkenden zo ruimdenkend over denken?
    en dan gaan we beslissen of dit ruimdenkend genoemd kan worden of juist verwatering van het geloof


    laters

  2. #2
    Stilte Voor De Storm

    Reacties
    334
    26-09-2001

    ola,

    ben geen Islam expert, maar persoonlijk denk ik dat het bijna onmogelijk is om in deze maatschappij voor de volle honderd procent volgens de regels van de Islam te leven. Alles moet in mijn ogen afgezet worden tegen de tijd waarin we leven. Geloof is dan niet iets statisch.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    73
    18-09-2001

    Meenjedatnou, het zal je verbazen hoeveel ruimdenkenden hier op deze site zijn. Zij vinden bv. dat Marokkaanse meisjes naar de discotheek moeten kunnen gaan met als argument dat Marokkaanse jongens dit toch ook doen. Zij vinden dat sex voor het huwelijk moet kunnen omdat de Koran niet van deze tijd is.

    Wie zijn "zij"? MEDINA, Soussiasaida, Estee Lauder en nog enkele anderen.

    Verder zijn er ook twee apen op deze site nl. Guruman en Suriboy die hier de Islam en de Marokkaanse cultuur bekritiseren en de Marokkaanse vrouw opstoken om op te komen voor hun "rechten" wat dat dan ook maar mag betekenen. Het zijn twee geile gangstarappers die een stukje Marokkaanse schone proberen te bemachtigen "by every means necessary".
    Volgens deze twee nik.kers moet onze religie en cultuur plaats maken voor het kapitalisme en globalisme. Medina heeft zich meerdere malen aangesloten bij deze twee, maar ja zij is naar eigen zeggen een kind uit een gemengd huwelijk en dat is denk ik de reden waarom zij voor Iblies heeft gekozen.

    Medina, onze overdreven strakgekleden bastaardkind voert hier op deze Yasmina site klaarblijkelijk een koude oorlog tegen de Islam. Zij zal dit natuurlijk weer stellig ontkennen maar ik weet wel beter, ik zal niet meer vergeten wat voor uitspraken zij heeft gemaakt ten aanzien van ons geloof de Islam.
    Ik beweer niet dat ik zo een heilig boontje ben maar ik zal nooit een slecht woord over de Islam doen en ik merk dat ik op deze site één van de weinige ben die nog respect heeft voor de Islam.

  4. #4
    Gone.

    Reacties
    267
    08-01-2002

    Don Quichote

    Meenjedatnou, bij je 'moppentopic' dacht ik: er is hoop............. maar het is weer zover.........

    Ik wens je veel succes bij je kruistocht en zal het op de voet volgen!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    12
    02-12-2001

    Foutje bij de registratie

    Dw=eeperd

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10
    02-02-2002

    Originally posted by Unregistered
    Salaam,

    Ruimdenken????

    Betekend voor mij:
    respect hebben;
    niet direct iemand veroordelen omdat hij/zij anders is;
    niet direct iemand veroordelen omdat hij zij anders denkt;
    openstaan voor vernieuwing;
    verder kijken dan alleen naar wat er vlak bij je gebeurd en meer zien dan alleen kijken.

    Betekend voor mij niet:
    ga ik wel of niet naar een disco;
    trek ik wel of geen strakke kleding aan;
    Heb ik wel of geen sex voor het huwlijk;
    drink ik wel of drink ik niet;
    geloof ik wel of geloof ik niet.

    Dat je ruimdenkend bent hoeft per defenitie niet te betekenen dat je het er ook mee eens moet zijn.
    Maar je zal altijd mensen hebben die kennelijk bang zijn voor ruimdenkenden omdat zij denken dat ruimdenkenden mischien wel een gevaar vormen voor de bekrompen denkwereld waarin zij leven, waar je alleen maar goed of slecht hebt.

    Een mooi voorbeeld van bekrompen denken is denken dat je het zelf altijd goed doet en je altijd gelijkt hebt.

    dw.

    kan je een beetje specifieker zijn wat bedoel je met openstaan voor vernieuwingen. Bedoel je op het gebied van het geloof of bedoel je daarmee de nieuwste DVD kopen. Eeen strakke broek dragen is toch ook met de nieuwe mode meegaan naar de disco gaan dat moet toch ook kunnen in deze geamancipeerde wereld. En wat is een bekrompen denkwereld? Ik ben niet ruimdenkend Ik denk net zo als mn ouders alleen ik weet meer als hun omdat ik studeer.

    Het is grote onzin wat je verteldt, ik blijf erbij ruimdenkend is afvallig zijn aan het geloof. het geloof zo interpreteren zodat je haram dingen halal maakt en jij dus naar jou mening een moderne ruimdenkende Marokkaan bent.

    wie het er niet mee eens is moet maar even reageren

  7. #7
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    salaam,

    Ruimdenkend is net zoiets als 'modern' zijn.

    En dat is nu ook iets wat ik niet zo goed snap.Wat er bedoelt wordt met modern zijn.


    elhabiba

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    49
    19-11-2001

    Beste chokran,
    ik kan de laatste tijd niet echt vaak op deze site zijn, maar heb alsnog je charmante berichtje gelezen. Anyway, liegen zit echt in je bloed. Maar ja, , anders had je ook geen onderbouwde argumenten kunnen geven. Concrete voorbeelden, berust op waarheid, komen niet in jouw reacties voor. In ieder geval, ik zie dat ik een echte obsessie voor je geworden ben. Chokran, get over me. Oh ja, anders schrijf je je gewoon in voor de yasmina meeting a sukkel, en dan eens kijken of je alle uitspraken en leugens tot nu toe ook recht in mijn gezicht zou durven uit te spreken. I dooooooont think sooooooo. Je zou alleen maar stotteren en kwijl zou uit je mond komen. :melig:
    In ieder geval, chokranop.ik, probeer in je toekomstige reacties nederlands te typen, ik bedoel abn, en laat de inhoud dan berusten op iets zinnigs, geen bull.shit dat normaal van je afkomt. Oh ja, wordt het geen tijd om met je 30 jaar om eens een vriendinnetje te zoeken?? Je komt nogal wanhopig en gefrustreerd over? Gewoon een advies van Medina

    Beslaaaaaaamaaaaaaaaaaaaa

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    12
    02-12-2001

    Ik ben het er zeker niet mee eens.

    Openstaan voor vernieuwing heeft niets te maken met het geloof, in jou zin, of de nieuwste DVD.
    Het gaat er om dat je je openstelt voor de verschillende aspecten van het leven en niet voor de materialistische zaken die je kunt verkrijgen.
    Ik moet je toch telleur stellen maar ook jij bent ruimdenkend.
    Als jij vindt dat ik haram en afvallig aan het geloof ben omdat ik ruimdenk, dan zal ik daar mee moeten leren leven.


    Een bekrompen denkwereld is een wereld waarin je niet over de grens wil kijken.

    dw.

  10. #10
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Chokran schatje,

    leuk dat je mij ruimdenkend noemt. Bedankt voor het complimentje. Ik wou je al eerder in de dag bedanken maar ja, ben pas wakker. 't Was gisteren weer laat geworden nadat ik naar de disco ben geweest. Leuke muziek en ook heel leuke gasten dat daar lopen, man toch...

    Nou, to the point nu.

    Ja, ik ben ruimdenkend. Liever ruimdenkend dan bekrompen en hypocriet.
    Mag ik jou vragen waarom je het woord ruimdenkend direct koppelt aan: sex voor het huwelijk, uitgaan naar disco's, dat de koran niet van deze tijd is en bla bla bla???
    Het woord ruimdenkend heeft zo'n grote betekenis en is heel ruim.
    Ja, het woord zegt het zelf, RUIM.
    Waarom denk je dat ruimdenkenden direct hun geloof verwaarlozen, zich zogezegd keren tegen de islam???

    Ach, ik was even vergeten dat je de psycholoog van dienst bent bij yasmina.nl. Jij doet ook maar je werk.

    Doe me één plezier Chokran,
    neem ontslag als psycholoog en wordt ******. Past beter bij jou want het enige waar je het altijd over hebt is sex en vrouwen.

    Get over it!!!

  11. #11
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ****** = p o o i e r

  12. #12
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ah Leilatje,
    ik zie dat je ook van de partij bent.

    Je weet dat Chokran m'n lieveling hier op de site is en dat ik enkel het beste voor hem wil.

    Groetjes,
    van de ruimdenkende.

  13. #13
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Emshoom, forget the rope, take the gun.... zou Don Corleone zeggen.

    Hahaha,
    dat Chokran m'n schatje is was sarcastisch bedoeld hoor.

    Hij kan echt niet aan jou tippen, jij bent een echte schat.

    Daar zijn we het over eens hé.

    Estéetje.

  14. #14
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    salam

    Islam is gone with the wind of bad-soul and wrong-freedom

    said