Marokko Community
09-09-2010 16:14:11
Adverteren op MAROKKO.nl

Ga terug   Marokko Community > Yasmina > De wereld van de Marokkaanse vrouw
De wereld van de Marokkaanse vrouw Praat mee over de wereld van de Marokkaanse vrouw anno 2010. Van werkvloer tot keukenvloer. Van kraambed tot opvoeding. Van huishoudtips tot gezellige onderonsjes.

Adverteren op MAROKKO.nl
Voor de dames die getrouwd zijn en werken, hoe doen jullie thuis de financieen?

Reageer

Opties
Oud 24-02-2010, 20:58   #46
Goudbloempje
MVC Lid

Goudbloempje is Offline
Geslacht: Vrouw Vrouw
Reacties: 375
Goudbloempje komt net kijken
Credits: 0
Citaat:
Geplaatst door mevr0uwtjelief Bekijk reactie
Meid hoe jullie alles regelen dat is gewoon een perfecte manier. Jullie zijn gelijk aan elkaar en vertrouwen elkaar blijkbaar ook! Je moet je echt niet druk maken om die bullshit mensen, je hoeft helemaal aan niemand te bewijzen dat hij van jou profiteert want zij storten jullie salaris niet. Het zijn gewoon zeker jaloerze mensen die het op deze nooit kunnen regelen. Ik en mijn mannetje hebben het ook zo. Het motto is jou geld is zijn geld en zijn geld is jou geld. Je bent niet voor niets getrouwd.
In een huwelijk zal je nooit 100% gelijkwaardig aan elkaar zijn, simpelweg omdat je niet hetzelfde bent. Je kunt pas van 'ons' geld spreken als je er allebei evenveel over te zeggen hebt en dat is in de praktijk haast onmogelijk. Is niet erg, een huwelijk is geven en nemen, maar gelijkwaardig mag er misschien wel zijn, maar gelijkheid zal er nooit zijn. Ook wat betreft het huishouden, de opvoeding en verzorging van de kinderen. Hoewel de man het hoofd van het gezin is, is het in de praktijk altijd de vrouw die de meeste lasten met zich mee draagt.

Naar boven Reageren met citaat

Oud 24-02-2010, 21:20   #47
Maneschijn--
MVC Lid

Maneschijn-- is Offline
Reacties: 1.497
Maneschijn-- komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door Goudbloempje Bekijk reactie
In een huwelijk zal je nooit 100% gelijkwaardig aan elkaar zijn, simpelweg omdat je niet hetzelfde bent. Je kunt pas van 'ons' geld spreken als je er allebei evenveel over te zeggen hebt en dat is in de praktijk haast onmogelijk. Is niet erg, een huwelijk is geven en nemen, maar gelijkwaardig mag er misschien wel zijn, maar gelijkheid zal er nooit zijn. Ook wat betreft het huishouden, de opvoeding en verzorging van de kinderen. Hoewel de man het hoofd van het gezin is, is het in de praktijk altijd de vrouw die de meeste lasten met zich mee draagt.
Oke en op wat voor conclusie kom je dan? Is dan optie 2, in mijn vraagstelling op de eerste pagina, de beste optie?

Oud 24-02-2010, 21:25   #48
Goudbloempje
MVC Lid

Goudbloempje is Offline
Reacties: 375
Goudbloempje komt net kijken
Ja, ik denk dat optie 2 de beste oplossing is. En met jouw geld voorzie je jezelf en ook je eventuele kinderen van spullen, kleding enz. Jouw man heeft dan geen kind aan jou (financieel gebied) en als je man geld tekort komt, kan je dat altijd nog aanvullen als dat nodig is. Zo kan een man ook niet op het geld van zijn vrouw teren. En een slimme vrouw zorgt dat ze een goedgevulde spaarrekening heeft voor haar gezin.

Oud 24-02-2010, 23:21   #49
MiNiMe_86
MVC Lid

MiNiMe_86 is Offline
Reacties: 301
MiNiMe_86 komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door mevrouwtje20 Bekijk reactie
We hebben samen een en/of rekening en 1 rekening van mij waar we beide pasje van hebben. Hij betaald alle vasten lasten en mijn deel sparen we op voor grote uitgaven.
Nooit problemen mee gehad alhamdoellilah

Is precies wat wij doen! alleen anders verwoord

Klik hier voor meer info en foto´s

Interesse? Stuur me een PM!

Reageer

Opties

Berichtregels
Je mag niet nieuwe onderwerpen starten
Je mag niet reageren
Je mag niet bestanden bijvoegen
Je mag niet je reacties wijzigen

Smilies zijn aan
[IMG] Code is aan
HTML Code is uit

RSS-Feed 'Marokko Community' Feed voor alle RSS-Feeds 'Marokko Community' Feedburner voor 'Marokko Community'

De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 16:14.
Marokko Media & Doelgroepmarketing Powered by HIP/Media