Marokko Community
31-07-2010 09:57:03
Adverteren op MAROKKO.nl

Ga terug   Marokko Community > Yasmina > De wereld van de Marokkaanse vrouw
De wereld van de Marokkaanse vrouw Praat mee over de wereld van de Marokkaanse vrouw anno 2010. Van werkvloer tot keukenvloer. Van kraambed tot opvoeding. Van huishoudtips tot gezellige onderonsjes.

Adverteren op MAROKKO.nl
Voor de dames die getrouwd zijn en werken, hoe doen jullie thuis de financieen?

Reageer

Opties
Oud 22-02-2010, 22:45   #1
Maneschijn--
MVC Lid

Maneschijn-- is Offline
Geslacht: Vrouw Vrouw
Reacties: 1.370
Maneschijn-- komt net kijken
Credits: 0
Voor de dames die getrouwd zijn en werken, hoe doen jullie thuis de financieen?

Dan spreek ik over man en vrouw die bijna gelijk verdienen?
Hebben jullie dan 1 gezamelijke rekening, dus allebei de salarissen op 1 hoop?

Wie van de dames verdient dus bijna hetzelfde als de man en betaalt mee aan de vaste lasten? Dus gas, elec, huur, zorgverz etc? Daarnaast ook een kleine gedeelte sparen zowel zij als hij, en voor wat betreft de vrouw kan zichzelf voorzien in die maand alleen als er geld over is.

Of 2e optie: 2 aparte rekeningen waar ieder zijn eigen loon op gestort krijgt:

Zij betaalt niet mee aan de vaste lasten, maar werkt meer om in de eerste plaats zichzelf van haar eigen dingen te voorzien zoals kleding, verzorgingsproducten etc en spaart daarnaast haar loon op voor dure en spontane grote uitgaven? De man betaalt in dit geval zelf de vaste laten.

Laat me weten welke optie het beste is en hoe jullie het doen?
Ik wil gewoon een beetje peilen hoe de werkende getrouwde dames het doen?

Naar boven Reageren met citaat

Oud 22-02-2010, 22:50   #2
Maneschijn--
MVC Lid

Maneschijn-- is Offline
thanks voor het uppen

Oud 23-02-2010, 07:30   #3
Katifa
MVC Lid

Katifa is Offline
Reacties: 183
Katifa komt net kijken
Alles op 1 rekening; een en/ of rekening waar ons salaris op komt en alle vaste lasten van betaald worden.
Beide ook een aparte eigen rekening waarop we maandelijks een te besteden bedrag storten voor echt dingen voor ons persoonlijk. Bv. die ene grote uitgave als een takshita of hij een gadget zoals duur horloge of andere persoonlijke dingen.
Daarnaast samen 1 spaarrekening waar gespaard wordt voor vakantie, auto etc.

Niemand kan voor jouw bepalen wat het beste is. Ieder voelt zich anders bij een bepaalde keuze.

Oud 23-02-2010, 07:53   #4
Maneschijn--
MVC Lid

Maneschijn-- is Offline
up,

katifa bedankt voor je reactie!

Oud 23-02-2010, 08:02   #5
buurman_nr22
3 gebruikers.

buurman_nr22 is Offline
Geslacht: Man Man
Reacties: 627
buurman_nr22 komt net kijken
wat ik zou doen is

mijn geld betaal ik alles mee
en die van mijn vrouwtje

sparen we gewoon op, en wanneer er iets gekocht moet worden
of een x wat leuks doen, doen we het met gespaarde geld.

vakantie
pretpark
aanschaf van kleding
shi 2 mooie fietsen kopen. ''ik ga later fiets met mijn vrouwtje''
etc etc.

Oud 23-02-2010, 08:06   #6
Katifa
MVC Lid

Katifa is Offline
Katifa komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door Maneschijn-- Bekijk reactie
up,

katifa bedankt voor je reactie!
Succes.
Probeer vooral te doen waar jullie je prettig bij voelen.
Ik krijg vaak het commentaar dat ik werk en alles inlever Hij levert meskien ook alles in. We hebben nu eenmaal hoge vaste lasten en veel kosten. En ik werk graag en niet omdat het van hem moet. Het huis wat hij betaald woon ik ook in enz enz. En het zou niet fair zijn om hem die 5 volle dagen werkt voor alle lasten op te laten draaien en hem nooit iets voor zich zelf laten doen. Maar ik wel alles kopen wat IK wil voor mezelf.
Ik vind het eerlijk gezegd wel heel erg egoistisch hoe veel marokkaanse vrouwen redeneren: haar inkomsten zijn voor haar alleen, maar hij mag wel overal voor opdraaien. En dan argumenten als: de man mag in de islam niet aan het geld van zijn vrouw zitten. Wij willen toch zo graag werken en geemancipeerd zijn. Wij mogen in de islam ook niet bepaalde beroepen uitoefenen die we veelal wel doen.

Oud 23-02-2010, 08:06   #7
Fekroena
4 maart 2009

Fekroena is Offline
Locatie: "Godvrezenheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs"..
Reacties: 686
Fekroena komt net kijken
WIj hebben een en of rekening daar worden beide salarissen gestort, gaan alle vaste lasten van af, en mochten we willen sparen dan doen we dat samen op de enof rekening.

Fekroena

Oud 23-02-2010, 08:07   #8
Ikeafreak
MVC Lid

Ikeafreak is Offline
Reacties: 4.727
Ikeafreak wordt binnenkort heel populairIkeafreak wordt binnenkort heel populairIkeafreak wordt binnenkort heel populairIkeafreak wordt binnenkort heel populair
Beste tip die altijd werkt en een totaal ovezicht geeft.. 2 rekeningen..

Oud 23-02-2010, 08:09   #9
Fekroena
4 maart 2009

Fekroena is Offline
Locatie: "Godvrezenheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs"..
Fekroena komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door Katifa Bekijk reactie
Succes.
Probeer vooral te doen waar jullie je prettig bij voelen.
Ik krijg vaak het commentaar dat ik werk en alles inlever Hij levert meskien ook alles in. We hebben nu eenmaal hoge vaste lasten en veel kosten. En ik werk graag en niet omdat het van hem moet. Het huis wat hij betaald woon ik ook in enz enz. En het zou niet fair zijn om hem die 5 volle dagen werkt voor alle lasten op te laten draaien en hem nooit iets voor zich zelf laten doen. Maar ik wel alles kopen wat IK wil voor mezelf.
Ik vind het eerlijk gezegd wel heel erg egoistisch hoe veel marokkaanse vrouwen redeneren: haar inkomsten zijn voor haar alleen, maar hij mag wel overal voor opdraaien. En dan argumenten als: de man mag in de islam niet aan het geld van zijn vrouw zitten. Wij willen toch zo graag werken en geemancipeerd zijn. Wij mogen in de islam ook niet bepaalde beroepen uitoefenen die we veelal wel doen.

Ik vindt dat ook echt onzin, inderdaad als je graag werkt en het niet erg vindt blif het dan gewoon doen, kunnen jullie beide extra's doen, stel hij zou alleen werken dan zou het voor jou ook een stuk minder aantrekkelijk zijn.

En ja binnen de islam is het niet toegestaan om zonder toestemming van de vrouw aan haar inkomsten te komen. mits zij dit goedkeurt en wat ik zo uit jou verhaal haal is dat jij het zelf goedkeurt dus er is niets verkeerds aan.

Ik vindt dat zo raar, als je een huwelijk aan gaat en dan ieder zijn eigen geld,

Fekroena

Oud 23-02-2010, 08:12   #10
Fekroena
4 maart 2009

Fekroena is Offline
Fekroena komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door Ikeafreak Bekijk reactie

Zou je denken? mijn persoonlijke redenering is 1 gezamelijke rekening dus en of rekening waar alles binnen komt en alle vaste lasten van af gehaald worden. Dan heb je overzicht.

Maar voor iedere stel werkt het natuurlijk anders.

Fekroena

Oud 23-02-2010, 08:29   #11
koraaltje
Cherish The Day

koraaltje is Offline
Reacties: 3.070
koraaltje wordt binnenkort heel populairkoraaltje wordt binnenkort heel populairkoraaltje wordt binnenkort heel populairkoraaltje wordt binnenkort heel populairkoraaltje wordt binnenkort heel populair
bij ons gaat alles op een hoop...

Oud 23-02-2010, 08:32   #12
Mysticalia
AlhamdoulilahYaRab<3

Mysticalia is Offline
Reacties: 23.989
Mysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingsliedMysticalia is de melodie van ons lievelingslied
MVC Premium MVC Premium
Credits: 5
Citaat:
Geplaatst door koraaltje Bekijk reactie

bij ons ook

Oud 23-02-2010, 08:39   #13
Katifa
MVC Lid

Katifa is Offline
Katifa komt net kijken
Citaat:
Geplaatst door Fekroena Bekijk reactie
Ik vindt dat ook echt onzin, inderdaad als je graag werkt en het niet erg vindt blif het dan gewoon doen, kunnen jullie beide extra's doen, stel hij zou alleen werken dan zou het voor jou ook een stuk minder aantrekkelijk zijn.

En ja binnen de islam is het niet toegestaan om zonder toestemming van de vrouw aan haar inkomsten te komen. mits zij dit goedkeurt en wat ik zo uit jou verhaal haal is dat jij het zelf goedkeurt dus er is niets verkeerds aan.

Ik vindt dat zo raar, als je een huwelijk aan gaat en dan ieder zijn eigen geld,

Fekroena
Ik werk omdat ik dat graag wil en me wil blijven ontwikkelen, voor hem idem dito.
Wij hebben bewust gekozen voor alles op 1 hoop zo kunnen we samen nu en in de toekomst leuke dingen blijven doen. Je wilt een weekendje weg (dat doe je toch vaak samen), je wilt verre reizen maken, je wilt dingen opbouwen voor jezelf en voor je kinderen. Als alleen hij zou werken, zou ik mijn hand open moeten houden als ik al een mascara wil . Voor ons werkt het helemaal goed zo. Het is alleen jammer dat door veel mensen je man dan wordt gezien als "profiteur" omdat IK meebetaal aan alle lasten . Vrouw mag wel profiteren, man niet
uiteindelijk hebben we er allebei baat bij dat er genoeg inkomsten binnen komen en dat wij samen maar ook afzonderlijk leuke dingen kunnen blijven doen en kopen.

Oud 23-02-2010, 09:30   #14
Maneschijn--
MVC Lid

Maneschijn-- is Offline
Citaat:
Geplaatst door Ikeafreak Bekijk reactie
Wat bedoel je hiermee?

Oud 23-02-2010, 09:31   #15
Maneschijn--
MVC Lid

Maneschijn-- is Offline
Citaat:
Geplaatst door koraaltje Bekijk reactie
Citaat:
Geplaatst door Mysticalia Bekijk reactie
bij ons ook
Ja en verder..? hoe verdelen jullie de lasten etc? Betaal je wel of niet mee?

Graag uitgebreide uitleg, hoe en wat...

Reageer

Opties

Berichtregels
Je mag niet nieuwe onderwerpen starten
Je mag niet reageren
Je mag niet bestanden bijvoegen
Je mag niet je reacties wijzigen

Smilies zijn aan
[IMG] Code is aan
HTML Code is uit

RSS-Feed 'Marokko Community' Feed voor alle RSS-Feeds 'Marokko Community' Feedburner voor 'Marokko Community'

De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 09:57.
Marokko Media & Doelgroepmarketing Powered by HIP/Media