| De wereld van de Marokkaanse vrouw Praat mee over de wereld van de Marokkaanse vrouw anno 2010. Van werkvloer tot keukenvloer. Van kraambed tot opvoeding. Van huishoudtips tot gezellige onderonsjes. | Voor de dames die getrouwd zijn en werken, hoe doen jullie thuis de financieen? 22-02-2010, 22:45 | #1 |  | | MVC Lid Maneschijn-- is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 27-10-2009 Reacties: 1.370 Credits: 0 | Voor de dames die getrouwd zijn en werken, hoe doen jullie thuis de financieen? Dan spreek ik over man en vrouw die bijna gelijk verdienen?
Hebben jullie dan 1 gezamelijke rekening, dus allebei de salarissen op 1 hoop?
Wie van de dames verdient dus bijna hetzelfde als de man en betaalt mee aan de vaste lasten? Dus gas, elec, huur, zorgverz etc? Daarnaast ook een kleine gedeelte sparen zowel zij als hij, en voor wat betreft de vrouw kan zichzelf voorzien in die maand alleen als er geld over is.
Of 2e optie: 2 aparte rekeningen waar ieder zijn eigen loon op gestort krijgt:
Zij betaalt niet mee aan de vaste lasten, maar werkt meer om in de eerste plaats zichzelf van haar eigen dingen te voorzien zoals kleding, verzorgingsproducten etc en spaart daarnaast haar loon op voor dure en spontane grote uitgaven? De man betaalt in dit geval zelf de vaste laten.
Laat me weten welke optie het beste is en hoe jullie het doen?
Ik wil gewoon een beetje peilen hoe de werkende getrouwde dames het doen? | | | 22-02-2010, 22:50 | #2 |  | | MVC Lid Maneschijn-- is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 27-10-2009 Reacties: 1.370 Credits: 0 | thanks voor het uppen | | | 23-02-2010, 07:30 | #3 |  | | MVC Lid Katifa is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 27-08-2009 Reacties: 183 Credits: 0 | Alles op 1 rekening; een en/ of rekening waar ons salaris op komt en alle vaste lasten van betaald worden.
Beide ook een aparte eigen rekening waarop we maandelijks een te besteden bedrag storten voor echt dingen voor ons persoonlijk. Bv. die ene grote uitgave als een takshita of hij een gadget zoals duur horloge of andere persoonlijke dingen.
Daarnaast samen 1 spaarrekening waar gespaard wordt voor vakantie, auto etc.
Niemand kan voor jouw bepalen wat het beste is. Ieder voelt zich anders bij een bepaalde keuze. | | | 23-02-2010, 07:53 | #4 |  | | MVC Lid Maneschijn-- is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 27-10-2009 Reacties: 1.370 Credits: 0 | up,
katifa bedankt voor je reactie! | | | 23-02-2010, 08:02 | #5 |  | | 3 gebruikers. buurman_nr22 is Offline Geslacht: Man Lid sinds: 06-11-2008 Reacties: 627 Credits: 0 | wat ik zou doen is
mijn geld betaal ik alles mee
en die van mijn vrouwtje
sparen we gewoon op, en wanneer er iets gekocht moet worden
of een x wat leuks doen, doen we het met gespaarde geld.
vakantie
pretpark
aanschaf van kleding
shi 2 mooie fietsen kopen. ''ik ga later fiets met mijn vrouwtje''
etc etc. | | | 23-02-2010, 08:06 | #6 |  | | MVC Lid Katifa is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 27-08-2009 Reacties: 183 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door Maneschijn-- up,
katifa bedankt voor je reactie! | Succes.
Probeer vooral te doen waar jullie je prettig bij voelen.
Ik krijg vaak het commentaar dat ik werk en alles inlever  Hij levert meskien ook alles in. We hebben nu eenmaal hoge vaste lasten en veel kosten. En ik werk graag en niet omdat het van hem moet. Het huis wat hij betaald woon ik ook in enz enz. En het zou niet fair zijn om hem die 5 volle dagen werkt voor alle lasten op te laten draaien en hem nooit iets voor zich zelf laten doen. Maar ik wel alles kopen wat IK wil voor mezelf.
Ik vind het eerlijk gezegd wel heel erg egoistisch hoe veel marokkaanse vrouwen redeneren: haar inkomsten zijn voor haar alleen, maar hij mag wel overal voor opdraaien. En dan argumenten als: de man mag in de islam niet aan het geld van zijn vrouw zitten. Wij willen toch zo graag werken en geemancipeerd zijn. Wij mogen in de islam ook niet bepaalde beroepen uitoefenen die we veelal wel doen. | | | 23-02-2010, 08:06 | #7 |  | | 4 maart 2009 Fekroena is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 12-10-2005 Locatie: "Godvrezenheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs".. Reacties: 686 Credits: 0 | WIj hebben een en of rekening daar worden beide salarissen gestort, gaan alle vaste lasten van af, en mochten we willen sparen dan doen we dat samen op de enof rekening.
Fekroena | __________________________ Ik hou van mijn Lieve Nijntje

| | | 23-02-2010, 08:07 | #8 |  | | MVC Lid Ikeafreak is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 24-02-2009 Credits: 0 | Beste tip die altijd werkt en een totaal ovezicht geeft.. 2 rekeningen.. | | | 23-02-2010, 08:09 | #9 |  | | 4 maart 2009 Fekroena is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 12-10-2005 Locatie: "Godvrezenheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs".. Reacties: 686 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door Katifa Succes.
Probeer vooral te doen waar jullie je prettig bij voelen.
Ik krijg vaak het commentaar dat ik werk en alles inlever  Hij levert meskien ook alles in. We hebben nu eenmaal hoge vaste lasten en veel kosten. En ik werk graag en niet omdat het van hem moet. Het huis wat hij betaald woon ik ook in enz enz. En het zou niet fair zijn om hem die 5 volle dagen werkt voor alle lasten op te laten draaien en hem nooit iets voor zich zelf laten doen. Maar ik wel alles kopen wat IK wil voor mezelf.
Ik vind het eerlijk gezegd wel heel erg egoistisch hoe veel marokkaanse vrouwen redeneren: haar inkomsten zijn voor haar alleen, maar hij mag wel overal voor opdraaien. En dan argumenten als: de man mag in de islam niet aan het geld van zijn vrouw zitten. Wij willen toch zo graag werken en geemancipeerd zijn. Wij mogen in de islam ook niet bepaalde beroepen uitoefenen die we veelal wel doen. |
Ik vindt dat ook echt onzin, inderdaad als je graag werkt en het niet erg vindt blif het dan gewoon doen, kunnen jullie beide extra's doen, stel hij zou alleen werken dan zou het voor jou ook een stuk minder aantrekkelijk zijn.
En ja binnen de islam is het niet toegestaan om zonder toestemming van de vrouw aan haar inkomsten te komen. mits zij dit goedkeurt en wat ik zo uit jou verhaal haal is dat jij het zelf goedkeurt dus er is niets verkeerds aan.
Ik vindt dat zo raar, als je een huwelijk aan gaat en dan ieder zijn eigen geld,

| | | 23-02-2010, 08:12 | #10 |  | | 4 maart 2009 Fekroena is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 12-10-2005 Locatie: "Godvrezenheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs".. Reacties: 686 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door Ikeafreak Beste tip die altijd werkt en een totaal ovezicht geeft.. 2 rekeningen.. |
Zou je denken? mijn persoonlijke redenering is 1 gezamelijke rekening dus en of rekening waar alles binnen komt en alle vaste lasten van af gehaald worden. Dan heb je overzicht.
Maar voor iedere stel werkt het natuurlijk anders.

| | | 23-02-2010, 08:29 | #11 |  | | Cherish The Day koraaltje is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 17-03-2008 Credits: 0 | bij ons gaat alles op een hoop... | __________________________ Citaat: | Het geloof is een stok om op te steunen, niet om andere mee te slaan | | | | 23-02-2010, 08:32 | #12 |  | | AlhamdoulilahYaRab<3 Mysticalia is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 30-03-2004 MVC Premium Credits: 5 | Citaat: Geplaatst door koraaltje bij ons gaat alles op een hoop... |
bij ons ook  | __________________________ 11/01/10: tahar alhamdoulilah**27/01/10 Kruipen **24/03/10 eerste stapjes | | | 23-02-2010, 08:39 | #13 |  | | MVC Lid Katifa is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 27-08-2009 Reacties: 183 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door Fekroena Ik vindt dat ook echt onzin, inderdaad als je graag werkt en het niet erg vindt blif het dan gewoon doen, kunnen jullie beide extra's doen, stel hij zou alleen werken dan zou het voor jou ook een stuk minder aantrekkelijk zijn.
En ja binnen de islam is het niet toegestaan om zonder toestemming van de vrouw aan haar inkomsten te komen. mits zij dit goedkeurt en wat ik zo uit jou verhaal haal is dat jij het zelf goedkeurt dus er is niets verkeerds aan.
Ik vindt dat zo raar, als je een huwelijk aan gaat en dan ieder zijn eigen geld,
Fekroena | Ik werk omdat ik dat graag wil en me wil blijven ontwikkelen, voor hem idem dito.
Wij hebben bewust gekozen voor alles op 1 hoop zo kunnen we samen nu en in de toekomst leuke dingen blijven doen. Je wilt een weekendje weg (dat doe je toch vaak samen), je wilt verre reizen maken, je wilt dingen opbouwen voor jezelf en voor je kinderen. Als alleen hij zou werken, zou ik mijn hand open moeten houden als ik al een mascara wil  . Voor ons werkt het helemaal goed zo. Het is alleen jammer dat door veel mensen je man dan wordt gezien als "profiteur" omdat IK meebetaal aan alle lasten  . Vrouw mag wel profiteren, man niet
uiteindelijk hebben we er allebei baat bij dat er genoeg inkomsten binnen komen en dat wij samen maar ook afzonderlijk leuke dingen kunnen blijven doen en kopen. | | | 23-02-2010, 09:30 | #14 |  | | MVC Lid Maneschijn-- is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 27-10-2009 Reacties: 1.370 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door Ikeafreak Beste tip die altijd werkt en een totaal ovezicht geeft.. 2 rekeningen.. | Wat bedoel je hiermee?  | | | 23-02-2010, 09:31 | #15 |  | | MVC Lid Maneschijn-- is Offline Geslacht: Vrouw Lid sinds: 27-10-2009 Reacties: 1.370 Credits: 0 | Citaat: Geplaatst door koraaltje bij ons gaat alles op een hoop... | Citaat: Geplaatst door Mysticalia bij ons ook  | Ja en verder..? hoe verdelen jullie de lasten etc? Betaal je wel of niet mee?
Graag uitgebreide uitleg, hoe en wat...  | | | Berichtregels | Je mag niet nieuwe onderwerpen starten Je mag niet reageren Je mag niet bestanden bijvoegen Je mag niet je reacties wijzigen HTML Code is uit | | | De tijden worden getoond in GMT +2. Het is nu 09:57. | |