1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    Question Mag dit?

    Bismiellahie Arahmanie Rahiem

    Salaam aleikoem wr wb

    Als je iemand niet mag. Mag je dat tegen die persoon zeggen??
    Dat zou ik graag willen weten.

    wa salaam aleikoem wr wb

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17
    03-12-2001

    als je het aan mij vraagt dan zou ik zeggen natuurlijk mag dat wel.
    Maar ik weet niet hoe het is volgens de islam.
    Maar ik DENK dat het wel mag hoor want zo voorkom je dat er geroddelt wordt, want als je niet tegen de persoon zegt dat je hem/haar niet mag dan is de kans erg groot dat je dit wel tegen anderen zegt en zo ontstaat het dat je slecht praat over die persoon tegen anderen.

    Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen hoor.

    groetjes

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    Bismiellahie Arahmanie Rahiem

    Salaam aleikoem wr wb

    Ik heb toch tegen die persoon gezegd dat ik die persoon niet mag. Omdat ik er heel erg mee zat en ik wilde gewoon dat die gene dat wist en niet dat die persoon zou denken dat we goede vrienden zijn want zijn we absoluut niet. Het is niet dat ik niet vriendelijk ben tegen die persoon maar ik kon het niet meer voor mij houden. En ik wilde dat die persoon het wist voor dat die persoon familie van mij zou worden.


    wa salaam aleikoem wr wb

  4. #4
    Fuck U

    Reacties
    2.469
    20-06-2002

    Ik vind zelf dat je het wel zou kunnen zeggen maar of het volgens de ISLAM mag weet ik niet!!

    sihemB
    Sihem

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    93
    03-11-2002

    ja volgens mijn broer(die heel veel weet over de islam), mag je juist niets over iemand achter zijn/haar rug zeggen, maar het tegen diegene zeggen. duss maar dat was een paar jaar geleden maarre misschien weet najib het wel...
    safe your sorry for yourself.....

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10
    07-08-2002

    Lijkt mij vrij logisch dat je eerlijk tegenover jezelf moet zijn en dus ook eerlijk tegenover anderen. Als de persoon over wie je het hebt, het direct aan je zou vragen, dan zou je denk ik niet liegen en dus de waarheid moeten zeggen. De waarheid zeggen kan volgens mij nooit verkeerd zijn. Maar... je zal dan ook wel eerlijk moeten vertellen wat de reden is. En dat is denk ik het belangrijkste --> de reden waarom. Misschien begrijpt de ander je standpunt dan beter. Dan weet ie in ieder geval waarom je zo over hem/haar denkt. Wie weet gaan jullie dan wel anders over elkaar denken.

    Maar wat er volgens het geloof goed is, i dont know. i just try using logic

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    26
    05-10-2002

    Ik vind dat je zoiets wel kan zeggen, ik bedoel dan kan je ook uitleggen waarom dat zo is. Er zit blijkbaar een reden achter toch??? En wie weet word dat wel verbeterd, dat kan echt. Maar ja het is wel moeilijk want je kan er inderdaad iemand mee kwetsen. Vooral als je familie van elkaar wordt is het moeilijk dan kan je daar beter in het begin mee komen.Anders komen er toch maar roddels van enzo.
    Signed by ME

  8. #8
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Moeilijk! Het hangt denk ik ook een beetje af van de rede waarom je die persoon niet mag.

    Een goede vriendschap is een prachtig geschenk. Het is zeker een schat die berschermd dient te worden. Voor zover ik weet moet een moslim met zijn hele hart proberen een goede, loyale vriend voor andere te zijn. Moslims worden geacht zich verre te houden van roddels. kwaadsprekerij, kwetsende grappen, opmerkingen die andere in verlegenheid brengen, snobisme en het fouten zoeken bij andere.

    Hier mag je zelf je conclusie uittrekken.

    groetjes
    'Rijkdom is heerlijk en een bron van zegen voor hen die het verkrijgen; maar hen die het zoeken uit hebzucht zijn als mensen die altijd eten maar altijd honger hebben' (Hakiem ibn Hizaam -Hadieth Bucharie)