1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    29
    29-08-2009

    opleiding logopedie

    Wie volgt er de opleiding Logopedie of wie kent iemand die deze opleiding volgt? Hoe zijn de kansen op de arbeidsmarkt?

    Thank you!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    28
    12-08-2007

    ik ben eerstejaars studente Logopedie
    er is heel veel vraag naar Logopedisten!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    29
    29-08-2009

    Hi mounia, via welke hogeschool volg jij de opleiding en hoe oud zijn de leerlingen ongeveer? Ben namelijk zelf 30. Hoe ervaar jij deze opleiding zelf?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    28
    12-08-2007

    hey mcdreamy, ik zit op de hogeschool r'dam en de meeste studenten zijn tussen de 18 en 23 jaar, maar er zit wel een vrouw van 36 jaar tussen..alles kan! als je het echt wil, moet je t gewoon doen!
    ik zelf twijfel, je moet best veel aan je spraak en articulatie werken en als logopedist krijg je vrij weing betaald (niet dat geld zo'n grote rol speelt, maar je wilt natuurlijk wel goed verdienen later).

    als je nog meer vragen heb..stel ze maar!

  5. #5
    Alhoceima.

    Reacties
    7.972
    11-11-2005

    Is het een zware opleiding?

    Ik twijfel of ik er aan wil beginnen!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    28
    12-08-2007

    ik zit pas in het eerst jaar, en het valt wel mee eigenlijk.
    als je niet van presentaties houdt, dan heb je geluk..dat hebben we nu miss 1 keer gehad
    een kwartaal duurt 10 weken, dan moet je in week 5 een BP (soort werkstuk) inleveren en heb je de herkansingen.
    in week 10 heb je de tentamens..niet veel, maar wel veel stof die je moet leren.
    maarja zoiezo is het eerste jaar veel stof leren en daarna ga je steeds meer stages lopen.


    je kan proefstuderen of meeloopdagen bezoeken!

  7. #7
    Alhoceima.

    Reacties
    7.972
    11-11-2005

    Oh ok, nee ik vind presenteren helemaal niet erg.

    Maar ik heb het niet specifiek over de examens of tentamens, maar ik bedoel een normale schooldag etc.
    Heb je btw 5 dagen in de week school of eh..?

    shoekran btw. xx

  8. #8
    ,

    Reacties
    927
    04-06-2009

    Ik ben gister naar die opleiding in Nijmegen wezen kijken! Lijkt me super leuk. Ik zit te overwegen of ik me ga aanmelden. Je moet toch een toelatingsonderzoek doen? Wat houdt dat precies in?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    28
    12-08-2007

    ooh haha
    ik heb wel gwn 5 dagen in de week les, maar meestal heb je college, tussenuur, college en dan ben je uit. dus het valt wel mee
    je hebt ong. per week 20 uur les.




    Citaat Geplaatst door m0kertJeeh Bekijk reactie
    Oh ok, nee ik vind presenteren helemaal niet erg.

    Maar ik heb het niet specifiek over de examens of tentamens, maar ik bedoel een normale schooldag etc.
    Heb je btw 5 dagen in de week school of eh..?

    shoekran btw. xx

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    28
    12-08-2007

    ja je moet een toelatingtest doen, maar dat valt wel mee hoor..
    ik moest een tekst voorlezen en een docent gaat dan met papier soort geruis maken aan je oor..hahaah sorry ik kan het niet zo goed uitleggen
    probeer tijdens dat voorlezen overdreven te articuleren, klinkt raar maar dat is wat ze willen.
    en je moet een liedje zingen, ik heb een kinderliedje gezongen..berend botje

    voor dat ik die toelatingtest had, moest ik een formulier invullen met oa. een vraag over waarom je logopedist wilt worden.
    dat formulier gaat ze dan ook met jou doornemen.
    de kosten voor die test waren bij mij 15 euro.

    ga anders een keer proefstuderen

    Citaat Geplaatst door PRINSSESSJ Bekijk reactie
    Ik ben gister naar die opleiding in Nijmegen wezen kijken! Lijkt me super leuk. Ik zit te overwegen of ik me ga aanmelden. Je moet toch een toelatingsonderzoek doen? Wat houdt dat precies in?

  11. #11
    ,

    Reacties
    927
    04-06-2009

    Citaat Geplaatst door mounia_ Bekijk reactie
    ja je moet een toelatingtest doen, maar dat valt wel mee hoor..
    ik moest een tekst voorlezen en een docent gaat dan met papier soort geruis maken aan je oor..hahaah sorry ik kan het niet zo goed uitleggen
    probeer tijdens dat voorlezen overdreven te articuleren, klinkt raar maar dat is wat ze willen.
    en je moet een liedje zingen, ik heb een kinderliedje gezongen..berend botje

    voor dat ik die toelatingtest had, moest ik een formulier invullen met oa. een vraag over waarom je logopedist wilt worden.
    dat formulier gaat ze dan ook met jou doornemen.
    de kosten voor die test waren bij mij 15 euro.

    ga anders een keer proefstuderen
    Oh oke dan kan ik me ieder geval daar op voorbereiden. Nog een vraag loop je al stage in het eerste jaar? En weet je of je ook buitenlandse stages kan lopen? Thnxx voor je antwoorden. Ik hou deze topic in de gaten want ik wil deze opleiding graag gaan volgen. Zit alleen nog te twijfelen tussen nijmegen of utrecht

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    28
    12-08-2007

    sorry voor mn late reactie... in het eerste jaar moest ik gelijk al na 1 maand 'snuffelstage' lopen bij een peuterspeelzaal en nu loop ik mee bij een logopediepraktijk. voor allebei de stages moet je maar 4 dagen meelopen, dus het is niet echt een stage..
    in het 2de jaar loop je wel 1 hele dag stage en in het 3de jaar is het voor 2of3dagen in de week. volgens mij kan je wel in 3de jaar stage lopen in het buitenland (ik had info. gevraagd over stage in marokko). de meesten blijven gewoon in nederland.

    suc6!!
    Citaat Geplaatst door PRINSSESSJ Bekijk reactie
    Oh oke dan kan ik me ieder geval daar op voorbereiden. Nog een vraag loop je al stage in het eerste jaar? En weet je of je ook buitenlandse stages kan lopen? Thnxx voor je antwoorden. Ik hou deze topic in de gaten want ik wil deze opleiding graag gaan volgen. Zit alleen nog te twijfelen tussen nijmegen of utrecht

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    337
    18-05-2006

    Is er bij deze opleiding sprake van (veel) projecten/samenwerken?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    28
    12-08-2007

    alleen bij het vak Ondernemen in de zorg heb je een groepje waarmee je moet samenwerken, verder moet je af en toe opdrachten maken met een medestudent, maar dat stelt niet zo veel voor.

    ik hoop dat je er wat aan hebt!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    29
    29-08-2009

    Ik zie dat mijn topic het goed doet. Ik ga naar de open dag op 27 maart in utrecht. En ik denk dat ik ook een keer ga proef studeren. Het lijkt mij leuk om kinderen te helpen om van het stotteren af te komen. Ik heb namelijk als kind ook gestotterd en ben er met behulp van een Logopediste vanaf gekomen. En daarom wil ik nu ook andere kinderen helpen. I want to pay it forward Mounia, bedankt voor de antwoorden die je de meiden en mij hebt gegeven. Keep up the good work!