1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.178
    05-12-2007

    Dromen over honden

    Wie weet wat het inhoudt als je over honden droomt? Ik heb ooit wel eens gehoord dat er dan mensen zijn die over je praten. Klopt dat?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    413
    16-12-2008

    Ja klopt dat zijn zeg maar vijanden die over je praten..

    Maar blaffende honden bijten niet.. Dus ze kunnen je niks maken

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.178
    05-12-2007

    Citaat Geplaatst door Canta25 Bekijk reactie
    Ja klopt dat zijn zeg maar vijanden die over je praten..

    Maar blaffende honden bijten niet.. Dus ze kunnen je niks maken
    Ja dat is waar...enige wat ik dan krijg is hasanaths doordat ze over me roddelen

    Maar heb je dit uit een dromenboek ofzo?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    413
    16-12-2008

    Citaat Geplaatst door cafechoco Bekijk reactie
    Ja dat is waar...enige wat ik dan krijg is hasanaths doordat ze over me roddelen

    Maar heb je dit uit een dromenboek ofzo?

    Nee ik heb geen dromenboek..

    Maar ik had een keer een islamitische site gevonden op het internet en daarin stonden betekenisen van dromen..

    Sommige weet ik nog uit mn hoofd..

    Als je over brood droomt betekent wat goeds wat het was weet ik niet meer

    Over een oud mannetje was ook iets goeds

    etc ik ga ff die site opzoeke

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.178
    05-12-2007

    Citaat Geplaatst door Canta25 Bekijk reactie
    Nee ik heb geen dromenboek..

    Maar ik had een keer een islamitische site gevonden op het internet en daarin stonden betekenisen van dromen..

    Sommige weet ik nog uit mn hoofd..

    Als je over brood droomt betekent wat goeds wat het was weet ik niet meer

    Over een oud mannetje was ook iets goeds

    etc ik ga ff die site opzoeke
    Ok dan wil ik graag van oude mannetjes met boord dromen

    Ben benieuwd naar die site

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    413
    16-12-2008

    Een kraai kan als een schaamteloos en corrupt persoon uitgelegd worden, want de Profeet noemde de kraai ”fâsiq”, wat schaamteloos, corrupt etc. betekent.
    Een muis kan als een schaamteloze en onkuise vrouw uitgelegd worden, want de Profeet heeft gezegd dat een muis corrupt en schaamteloos is. In deze hadith wordt het woord ”Fâsiqah” gebruikt wat normaal gebruikt wordt om een corrupte en onkuise vrouw te beschrijven.
    En in het licht van de volgende hadith kan een rib een vrouw betekenen: ”Een vrouw is van een gebogen rib geschapen.”
    Een drempel kan ook als een vrouw uitgelegd worden want er is overgeleverd dat Ibrâhîm tegen zijn zoon Isma’iel gezegd heeft: ”Verander je drempel” hiermee ”zijn echtgenote” bedoelend. Er zijn dus talloze voorbeelden van uitleg waar de hadith aan ten grondslag liggen.
    Voorbeelden van droomuitleg aan de hand van het algemene taalgebruik

    Als iemand droomt dat zijn arm lang is betekend het dat hij de mensen met vriendelijkheid en vrijgevigheid zal behandelen, want de Arabische uitdrukking: ”Zijn arm is langer dan de jouwe” betekend dat hij guller dan jij bent.
    Hout in een droom dragen betekent dat er geroddeld wordt. De Arabische uitdrukking: ”Hij draagt hout” wordt gebruikt voor iemand die over een ander roddelt.
    Als men droomt dat hijzelf of iemand anders ziek is, kan dit als hypocrisie uitgelegd worden. De Arabische uitdrukking ”Die en die is ziek in zijn belofte” wordt gebruikt als iemand zijn belofte niet nakomt.
    Als men droomt dat iemand een steen naar een ander gooit of een pijl naar een ander afvuurt of een wapen op een ander richt betekent dat, dat die persoon kwaad over de ander spreekt, want de Arabische uitdrukking ”Die en die schiet op een ander” wordt gebruikt als iemand over een ander roddelt of hem valselijk beschuldigt.
    Als men droomt dat hij of iemand anders de handen met zeep wast kan dat uitgelegd worden als wanhoop of het verlies van hoop. De uitdrukking: ”Ik was mijn handen van jou met oeshân” wordt gebruikt wanneer iemand alle hoop verloren heeft om iets goeds of nuttigs van een ander te krijgen.
    Dit zijn slechts een paar voorbeelden om te laten zien dat vaak de uitleg afhangt van het dagelijks gebruik van de Arabische taal (Of van de moedertaal van de dromer), woordenschat, uitdrukkingen en gezegden. Er zijn hier talloze voorbeelden van.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    413
    16-12-2008

    Als men zichzelf ziet huilen in de droom kan dat als vreugde en geluk uitgelegd worden, mits het huilen geluidloos geschiedt, zonder gillen of het verscheuren van de kraag zoals bij rouwen gebeurt. En het tegenovergestelde zoals vreugde, geluk, plezier maken, lachen, etc. als droefheid uitgelegd kan worden.

    En ook als men droomt dat twee mensen vechten, dan zal degene die het gevecht verliest de overwinning krijgen.

    En als men droomt dat men gekopt wordt (een bepaalde vorm van aderlating) betekent het, dat men gedwongen wordt om aan bepaalde voorwaarden in een overeenkomst of een contract te voldoen. Of als men droomt dat men aan bepaalde voorwaarden moet voldoen, betekent het, dat men gekopt wordt. De reden hiervoor ligt in de betekenis van het Arabische woord ”shart” (voorwaarden) dat soms in de betekenis van koppen gebruikt wordt.

  8. #8
    Fissabillilah

    Reacties
    708
    24-04-2009

    Rennen die honden je achterna en wat voor kleur hebben ze?


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.178
    05-12-2007

    @ Canta. Bedankt voor het plaatsen. Mag ik ook die link naar die site

    @ Yaya-sale, die honden zitten aan een lijn bij een man en ze zijn zwart (soort pitbulls). Ze rennen niet achter me aan maar die man praat tegen me en die honden die doen net of ze me willen bijten...

  10. #10
    Fissabillilah

    Reacties
    708
    24-04-2009

    nog 1 vraag is het een terug kerende droom, vaker gedroom dus?


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.178
    05-12-2007

    Citaat Geplaatst door yaya_sale Bekijk reactie
    nog 1 vraag is het een terug kerende droom, vaker gedroom dus?

    Nee eerste x

  12. #12
    Fissabillilah

    Reacties
    708
    24-04-2009

    Citaat Geplaatst door cafechoco Bekijk reactie
    Nee eerste x

    Dan is het waarschijnlijk een droom van de shaytaan om je lastig te vallen.
    Je moet dan je toevlucht bij Allah swt en opstaan en 2 rakaat bidden.

    Mocht de droom vaker terugkomen raad ik je aan om roqya te verrichten. De zwarte honden zijn dan geen goed teken, Allahoe a3lem.

    Moge Allah je beschermen, ameen


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.178
    05-12-2007

    Citaat Geplaatst door yaya_sale Bekijk reactie
    Dan is het waarschijnlijk een droom van de shaytaan om je lastig te vallen.
    Je moet dan je toevlucht bij Allah swt en opstaan en 2 rakaat bidden.

    Mocht de droom vaker terugkomen raad ik je aan om roqya te verrichten. De zwarte honden zijn dan geen goed teken, Allahoe a3lem.

    Moge Allah je beschermen, ameen

    Ok dank je wel voor je reactie. Ameen op je dua!

    Maar stel het komt wel terug he...wat betekent dat dan zwarte honden??

  14. #14
    Fissabillilah

    Reacties
    708
    24-04-2009

    Citaat Geplaatst door cafechoco Bekijk reactie
    Ok dank je wel voor je reactie. Ameen op je dua!

    Maar stel het komt wel terug he...wat betekent dat dan zwarte honden??

    Vaak is het gebleken dat mensen die bezeten zijn door sihr dromen krijgen over zwarte honden, allahoe a3lem.
    Insha ALlah was het een eenmalige droom.


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.178
    05-12-2007

    Citaat Geplaatst door yaya_sale Bekijk reactie
    Vaak is het gebleken dat mensen die bezeten zijn door sihr dromen krijgen over zwarte honden, allahoe a3lem.
    Insha ALlah was het een eenmalige droom.

    Nu maak je me bang...

    Inshaallah was het inderdaad maar eenmalig.