1. #1
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Dutroux verdwijnt Levenslang

    BRUSSEL/AARLE - Het gerechtshof van Aarlen heeft Marc Dutroux dinsdag een levenslange celstraf opgelegd en tien jaar tbs. De straf komt overeen met de eis van justitie.

    Dutroux is schuldig bevonden aan drie moorden, evenals ontvoering en verkrachting van meerdere jonge meisjes. Een levenslange gevangenisstraf betekent in België letterlijk opsluiting tot aan de dood.

    Zijn toenmalige vrouw Michelle Martin moet dertig jaar de cel voor haar rol bij Dutroux' misdrijven. Handlanger Michel Lelièvre is hiervoor veroordeeld tot 25 jaar. Dutroux' bevriende zakenrelatie Michel Nihoul krijgt vijf jaar celstraf wegens XTC-handel en vrouwenhandel.

    Voor Lelièvre en Nihoul is de straf lager dan justitie had geëist. De officier van justitie had tegen de twee respectievelijk dertig à 35 jaar en dertig jaar gevraagd. De 33-jarige Lelièvre maakt hierdoor kans om nog en deel van zijn leven in vrijheid door te brengen.

    Nihoul

    Nihoul was tijdens het proces nog vrij man. Hij is vooralsnog niet aangehouden. Justitie vraagt het gerechtshof wellicht later om zijn aanhouding.

    Tegen het arrest is alleen cassatie mogelijk wegens vormfouten. Dutroux heeft al gezegd in cassatie te willen. Hij vindt het proces oneerlijk, omdat volgens hem tevoren al vaststond dat hij schuldig zou worden verklaard.

    Ouders

    De vader van het de vermoorde meisje Eefje, Jean Lambrecks, reageerde tevreden op de straffen. "Volledig akkoord. Ik kan me hiermee verzoenen", zei hij buiten de rechtszaal. Hij plaatste de tevredenheid wel direct in de context: "Als ouders zijn we uiteraard de grootste verliezers, want wij hebben onze dochter verloren. Maar het leven gaat verder en hier kan ik mee leven."

    Voorzitter Goux van het gerechtshof schorste de zitting tot 19.00 uur. Dan begint een apart proces over schadevergoeding aan de ouders en de overlevende slachtoffers Laetitia Delhez en Sabine Dardenne. Hierbij is geen jury betrokken. Eventuele schadevergoeding komt uit een speciaal overheidsfonds voor slachtofferhulp. Het overgrote deel van het geld zal bestemd zijn om de advocaten van de slachtoffers te betalen.

    Uitgegeven: 22 juni 2004 16:35
    Laatst gewijzigd: 22 juni 2004 17:49

  2. #2
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door nadieh
    gelukkig krijgt ie levenslang.
    Zou jij ook moeten krijgen

    He maar ik had eerder verwacht van jou dat je zou zeggen:
    Ja maar is zielig, hij verdient een 2e kans...of iets die kant op!

  3. #3
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door nadieh
    hou je gekke bek dicht joh ninja turtle. je begint spatjes te krijgen staat niet bij een wijf met hooffdoek.
    Ik probeer alleen grappig te zijn, dat probeer jij toch ook al de hele tijd, alleen is het natuurlijk nog niet echt gelukt...maar ga vooral door.
    Maar probeer wat verder te komen dan ninja turtle.

    Ps: en nu wegwezen uit mij topic

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    12
    22-06-2004

    Origineel gepost door nadieh
    hou je gekke bek dicht joh ninja turtle. je begint spatjes te krijgen staat niet bij een wijf met hooffdoek.
    tja, het IQ ligt weer bijzonder hoog bij deze kuffaar
    Åöäøó Çááøåó ÇÔúÊóÑóì ãöäó ÇáúãõÄúãöäöíäó ÃóäÝõÓóåõãú æóÃóãúæóÇáóåõã ÈöÃóäøó áóåõãõ ÇáÌóäøóÉó íõÞóÇÊöáõæäó Ýöí ÓóÈöíáö Çááøåö ÝóíóÞúÊõáõæäó æóíõÞúÊóáõæäó æóÚúÏðÇ Úóáóíúåö ÍóÞøðÇ Ýöí ÇáÊøóæúÑóÇÉö æóÇáÅöäÌöíáö æóÇáúÞõÑúÂäö æóãóäú ÃóæúÝóì ÈöÚóåúÏöåö ãöäó Çááøåö ÝóÇÓúÊóÈúÔöÑõæÇú ÈöÈóíúÚößõãõ ÇáøóÐöí ÈóÇíóÚúÊõã Èöåö æóÐóáößó åõæó ÇáúÝóæúÒõ ÇáúÚóÙöíãõ (surah tawba ayat 111)

  5. #5
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Raihana
    Zou jij ook moeten krijgen

    He maar ik had eerder verwacht van jou dat je zou zeggen:
    Ja maar is zielig, hij verdient een 2e kans...of iets die kant op!
    Ik heb begrepen dat jij dit grappig vind.

    btw: je topic over ned. namen, die kan ik niet meer vinden...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  6. #6
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door sahira
    Ik heb begrepen dat jij dit grappig vind.

    btw: je topic over ned. namen, die kan ik niet meer vinden...
    Wat vind ik grappig?
    Was mij topic niet, maar volgens mij heeft zei het zelf verwijderd.

  7. #7
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Raihana
    Wat vind ik grappig?
    Was mij topic niet, maar volgens mij heeft zei hem zelf verwijderd.

    'Ik probeer alleen grappig te zijn'....


    Dit bedoelde ik.

    Oh sorry, ik dacht dat jij de topic-starter ervan was.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  8. #8
    moroccan pride

    Reacties
    759
    10-02-2003

    ik hoop dat hij door medegevangenen wordt vermoord die klootzak.
    NOOIT MEER AUSCHWITZ!!!WEL Gaza?????


    ARIF irifien.....3aacha Rif..

  9. #9
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    jah he vieze pedo
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  10. #10
    Oud-lid..

    Reacties
    1.039
    17-06-2004

    Origineel gepost door hafiberber
    ik hoop dat hij door medegevangenen wordt vermoord die klootzak.


    Hijs ook maar een mens

  11. #11
    **Verloofd**

    Reacties
    171
    25-02-2004

    hoezo hij is ook maar eeen menst zo iemand noem je al lang geen mens meer

    Allah I Rahmek...Lieve Yassir....
    Alhamdou'Allah Ella ***** 7el


  12. #12
    Oud-lid..

    Reacties
    1.039
    17-06-2004

    Origineel gepost door rustige_oujdia
    hoezo hij is ook maar eeen menst zo iemand noem je al lang geen mens meer
    Eigenlijk hebbe ge Gelijk :maf3:

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    7awfi7...kom nou...
    'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt'."

  14. #14
    Oud-lid..

    Reacties
    1.039
    17-06-2004

    Origineel gepost door al_tetouania
    7awfi7...kom nou...

    Wat zegde Gij?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    297
    21-02-2002

    Origineel gepost door Moe
    Wat zegde Gij?
    kunde gij geen arabisch

    Eigen schuld......tenminste zo zeggen wij dat..
    'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt'."