1. #31
    MVC Premium

    Reacties
    1.632
    18-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    salaam meiden,


    na drie jaar kinderwens ben ik vandaag officieel begonnen met ivf behandeling,
    vandaag ben ik begonnen met decapeptyl dat moet ik 12 dagen doen en vervolgens moet ik voor follikelecho naar t ziekenhuis, daarna moet ik met puregon beginnen. ik moet zeggen dat t prikken reuze meevalt je krijgt alleen een beetje een nare gevoel nadat je dat prikje hebt gedaan. dan moet je ff op t plekje wrijven en is het over. verderis het vooor mij eigelijk ook nog allemaal spannend. kben benieuwd of er dames zijn die iets meer ervaring hebben en die ons kunnen vertellen of de evt bijwerkingen en hoe de punkties zijn ervaren.

    alvast thanx
    groet amina
    16-10-2010 is ons prachtige zoontje geboren.

  2. #32
    24!!!

    Reacties
    190
    23-08-2005

    Citaat Geplaatst door mientje007 Bekijk reactie
    salaam meiden,


    na drie jaar kinderwens ben ik vandaag officieel begonnen met ivf behandeling,
    vandaag ben ik begonnen met decapeptyl dat moet ik 12 dagen doen en vervolgens moet ik voor follikelecho naar t ziekenhuis, daarna moet ik met puregon beginnen. ik moet zeggen dat t prikken reuze meevalt je krijgt alleen een beetje een nare gevoel nadat je dat prikje hebt gedaan. dan moet je ff op t plekje wrijven en is het over. verderis het vooor mij eigelijk ook nog allemaal spannend. kben benieuwd of er dames zijn die iets meer ervaring hebben en die ons kunnen vertellen of de evt bijwerkingen en hoe de punkties zijn ervaren.

    alvast thanx
    groet amina
    Hoi Amina,

    Ik wens je heel veel succes met je IVF behandeling!
    Ik hoop dat je incha allah verblijd zal worden met een wondertje

    Sihem

  3. #33
    koekieprinsesje

    Reacties
    8.669
    12-05-2003

    MVC Premium MVC Premium
    He meid, inshallah zal dit de mekteb zijn voor jou.
    Ik zelf ben van mijn dochter ook 3j bezig geweest ene ben toen zwanger geraakt van de IUIbehandeling gelijk de eerste keer alhamdoullilah.
    Dat spuiten ken ik niet dat heb ik niet gehad, maar moest Clomid slikken...

    Ik wens alle vrouwen inshallah een wondertje toe Ameen!!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    1.457
    03-02-2009

    Lieverds icsi is veel ingrijpender dan iui. Iui stelt bijna niks voor vergeleken met icsi.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    166
    19-10-2005

    salam aleikum meiden,

    ik heb 2 ivf behadnelingen gedaan en ben helaas niet zwanger geworden. Ik vond het prikken in het begin erg moeilijk, het idee dat je jezelf pijn moet doen, medicijnen in je lijf stoppen, was echt een raar idee. Het went wel snel overigens. De 1ste punctie was erg pijnlijk, maar de 2e ging stukken beter. Missschien ook wel omdat ik wist wat ik kon verwachten, ik probeerde beter te luisteren naar de verpleegkunde wat betreft adem halen etc.

    InschaAllah worden alle meiden die graag een kindje willen zwanger!! amin ya rabie

    Liefss

  6. #36
    arra cassa arra

    Reacties
    1.199
    25-09-2006

    moge allah jullie veel saber geven met deze behandelingen inscha alah en jullie snel gelukkig maken met vrome kinderen inscha alah amin!

    geef de moed niet op dames. allah geeft je niet wat je niet aan kunt

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    3.526
    19-03-2009

    Lieve dames,

    Aller eerst wens ik jullie onwijs veel suc6 en veel sterkte!

    Ik zelf heb ook IVF ondergaan, en hamdulilah waren we meteen bij de eerste terugplaatsing zwanger, en hebben we nu nog 6 cyro's in de vriezer. Ik ben inmiddels mama van een gezonde zoon!

    Zelf hebben wij kort in de medi molen gezeten, omdat de oorzaak al bekend was mocht ik als ik een kinderwens had meteen beginnen met IVF en wij hadden het geluk dat het meteen raak was!

    Het is een moeilijk en stressvol traject, elke keer naar het ziekenhuis en hopen dat alles goed groeit... mijn pijngrens is ONWIJS laag en ik heb de punctie onder sedatie gedaan ( narcose) niet volledige narcose maar je bent in een roesje en voelt niks van de pijn! HEERLIJK!

    Dames suc6! en inchallah zullen jullie ook snel mama zijn!

  8. #38
    SMILE..........

    Reacties
    1.149
    10-10-2006

    Citaat Geplaatst door blablabla17 Bekijk reactie
    Hoi lieverd,

    Choekran voor je reactie
    Je hebt me een beetje gerust gesteld ivm die prikken
    We hebben alleen die standaard info. gehad, maar ik heb niet echt iemand gesproken die er ervaringen mee heeft.
    Dus die prikken moet je nemen op de 3de dag van je ongi..
    Hoelang moet je die prikken nemen en hoeveel per dag?
    Nadat je dat gehad hebt gaan ze de eitjes eruithalen of hoe gaat dat in zn werk met IUI?
    Ik vraag teveel jek haha
    Ik ben wel zenuwachtig voor die behadeling joh
    Graag gedaan hoor lieverd! Ja, ik moet hormonen spuiten op de derde dag van mijn ongi. Ik moet net zo lang door spuiten totdat de fertiliteitsarts zegt dat ik moet stoppen, ik moet 1x per dag spuiten. Nee, bij IUI vindt er geen punctie plaats, dus ze halen er geen eitjes uit. Die stap slaan ze over, ze spuiten het zaad met een puitje rechtstreeks in de baarmoeder.

    Je mag zo veel vragen als je wilt lieverd en ik ben ook zenuwachtig hoor, volgens mij zijn alle meiden dat.

  9. #39
    SMILE..........

    Reacties
    1.149
    10-10-2006

    Citaat Geplaatst door mientje007 Bekijk reactie
    salaam meiden,


    na drie jaar kinderwens ben ik vandaag officieel begonnen met ivf behandeling,
    vandaag ben ik begonnen met decapeptyl dat moet ik 12 dagen doen en vervolgens moet ik voor follikelecho naar t ziekenhuis, daarna moet ik met puregon beginnen. ik moet zeggen dat t prikken reuze meevalt je krijgt alleen een beetje een nare gevoel nadat je dat prikje hebt gedaan. dan moet je ff op t plekje wrijven en is het over. verderis het vooor mij eigelijk ook nog allemaal spannend. kben benieuwd of er dames zijn die iets meer ervaring hebben en die ons kunnen vertellen of de evt bijwerkingen en hoe de punkties zijn ervaren.

    alvast thanx
    groet amina
    Salaam Amina,

    Dat prikken vond ik zelf ook wel meevallen gelukkig! Mijn fertiliteitsarts heeft mij ook de tip gegeven om na het prikken even over het plekje te wrijven, dit zorgt er ook voor dat de hormonen beter door je huid worden opgenomen en zo vermijdt je ook blauwe plekken. Inshallah zal het de eerste keer meteen raak zijn.......

  10. #40
    SMILE..........

    Reacties
    1.149
    10-10-2006

    Citaat Geplaatst door chahidaatje Bekijk reactie
    He meid, inshallah zal dit de mekteb zijn voor jou.
    Ik zelf ben van mijn dochter ook 3j bezig geweest ene ben toen zwanger geraakt van de IUIbehandeling gelijk de eerste keer alhamdoullilah.
    Dat spuiten ken ik niet dat heb ik niet gehad, maar moest Clomid slikken...

    Ik wens alle vrouwen inshallah een wondertje toe Ameen!!

    Salaam chadidaatje,

    De eerste keer meteen raak? Wat super, dit geeft mij en de andere meiden extra hoop dat er ook een grote kans is dat het in 1 keer lukt.... . Mag ik jou vragen wat de reden bij jullie was dat je een IUI behandeling moest ondergaan? Bij ons is er geen oorzaak gevonden. Ik ben regelmatig ongi en alles werkt zoals het hoort te werken en bij mijn man is ook alles goed alhamdoellilah.

    Hoe zit het eigenlijk wanneer je nu voor een tweede zou willen gaan? M|oet je dan weer de medische molen in of kun je meteen door voor een IUI behandeling? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

    Inshallah zullen alle vrouwen met een kinderwens snel verblijdt worden inshallah.

  11. #41
    SMILE..........

    Reacties
    1.149
    10-10-2006

    Citaat Geplaatst door xshemsix Bekijk reactie
    Lieverds icsi is veel ingrijpender dan iui. Iui stelt bijna niks voor vergeleken met icsi.
    Dat klopt! Bij IUI vindt er geen punctie plaats en het bewerkte zaad wordt rechtstreeks in de baarmoeder gespoten. Bij ICSI en IVF vindt alles buiten de baarmoeder plaats en plaatsen ze de eitjes na bevruchting terug in de baarmoeder.

  12. #42
    SMILE..........

    Reacties
    1.149
    10-10-2006

    Citaat Geplaatst door luna24 Bekijk reactie
    salam aleikum meiden,

    ik heb 2 ivf behadnelingen gedaan en ben helaas niet zwanger geworden. Ik vond het prikken in het begin erg moeilijk, het idee dat je jezelf pijn moet doen, medicijnen in je lijf stoppen, was echt een raar idee. Het went wel snel overigens. De 1ste punctie was erg pijnlijk, maar de 2e ging stukken beter. Missschien ook wel omdat ik wist wat ik kon verwachten, ik probeerde beter te luisteren naar de verpleegkunde wat betreft adem halen etc.

    InschaAllah worden alle meiden die graag een kindje willen zwanger!! amin ya rabie

    Liefss
    Inshallah zal de derde keer raak zijn en zul je zwanger worden van een prachtig wondertje ameen! Ik vond het ook een raar idee om mezelf te prikken. Mijn handen trilden zo erg en elke keer als ik vlakbij mijn buik kwam durfde ik niet door te gaan en daadwerkelijk die naald in mijn huid te drukken. De fertiliteitsarts adviseerde mij diep adem te halen en dan te prikken. Na een paar keer diep adem te hebben gehaald werd ik rustig en heb toen geprikt, ik voelde er bijna niets van.

    Ik heb van meerder meiden gehoord dat de punctie heel pijnlijk is, ik heb er geen ervaring mee.

    Ameen op jouw d3ua.......

  13. #43
    SMILE..........

    Reacties
    1.149
    10-10-2006

    Citaat Geplaatst door missfaatje Bekijk reactie
    moge allah jullie veel saber geven met deze behandelingen inscha alah en jullie snel gelukkig maken met vrome kinderen inscha alah amin!

    geef de moed niet op dames. allah geeft je niet wat je niet aan kunt
    Hey lieverd,

    Hoe is het met jou? En heb je al last van zwangerschapskwaaltjes?
    Waqfa sahla inshallah.........

  14. #44
    SMILE..........

    Reacties
    1.149
    10-10-2006

    Citaat Geplaatst door Ilovecartman Bekijk reactie
    Lieve dames,

    Aller eerst wens ik jullie onwijs veel suc6 en veel sterkte!

    Ik zelf heb ook IVF ondergaan, en hamdulilah waren we meteen bij de eerste terugplaatsing zwanger, en hebben we nu nog 6 cyro's in de vriezer. Ik ben inmiddels mama van een gezonde zoon!

    Zelf hebben wij kort in de medi molen gezeten, omdat de oorzaak al bekend was mocht ik als ik een kinderwens had meteen beginnen met IVF en wij hadden het geluk dat het meteen raak was!

    Het is een moeilijk en stressvol traject, elke keer naar het ziekenhuis en hopen dat alles goed groeit... mijn pijngrens is ONWIJS laag en ik heb de punctie onder sedatie gedaan ( narcose) niet volledige narcose maar je bent in een roesje en voelt niks van de pijn! HEERLIJK!

    Dames suc6! en inchallah zullen jullie ook snel mama zijn!
    Dank je wel lieverd! Wat geweldig dat je mama bent van een gezonde zoon! Gelukkig maar dat je het hele traject met al die onderzoeken hebt overgeslagen, want dat neemt ontzettend veel tijd in beslag. Ik ben er een jaar mee zoet geweest. Ik ben in december 2008 voor het eerst naar de dokter gestapt en kan pas deze maand eindelijk beginnen met een IUI behandeling. Het is wachten, wachten en nog eens wachten.

    Het is zeker een moeilijk en stressvol traject, maar als het wachten wordt beloond, dan is het al die bloed, zweet en tranen zeker waard!

  15. #45
    arra cassa arra

    Reacties
    1.199
    25-09-2006

    Citaat Geplaatst door GAMMA2006 Bekijk reactie
    Hey lieverd,

    Hoe is het met jou? En heb je al last van zwangerschapskwaaltjes?
    Waqfa sahla inshallah.........

    hey schat,

    ik begin me indd nu wel anders te voelen meer misselijk aan t worden af en toe en llichte krampjes in mn buik en me darmen slaan op hol.

    ben ook heel bang dat het verkeerd gaat allah ie hdad.

    we hebben alles over voor een vome moslim/moslima inscha alah dus sabr hebben.